ЖРС: Технолошки вишак 440 радника

Надзорни одбор Жељезница Републике Српске донио је данас одлуку о макроорганизацији предузећа, која предвиђа укидање 11 сектора и 24 директорска мјеста, те проглашење технолошким вишком 440 радника, изјавио је предсједник Одбора Боро Стевановић. Стевановић је Срни рекао да у ЖРС тренутно постоји 24 сектора, те да је макроорганизација у суштини увод у предстојећу, нову ситематизацију. […]

уторак, септембар 6, 2011 / 18:39

Надзорни одбор Жељезница Републике Српске донио је данас одлуку о макроорганизацији предузећа, која предвиђа укидање 11 сектора и 24 директорска мјеста, те проглашење технолошким вишком 440 радника, изјавио је предсједник Одбора Боро Стевановић.

Стевановић је Срни рекао да у ЖРС тренутно постоји 24 сектора, те да је макроорганизација у суштини увод у предстојећу, нову ситематизацију.

"Смањењем броја сектора значи и смањење и број руководилаца, као и радника, односно проглашења технолошког вишка", рекао је Стевановић.

Он је нагласио да ће, након макроорганизације и доношења нове систематизације, бити проглашено технолошким вишком 440 радника, од којих је највише оних из сектора за економске и правне послове.

"Око 50 одсто технолошког вишка долази из администрације, док је у пословима операција забиљежен вишак од око 17 процената. Осим тога, смањењем броја сектора биће умањен и број директора за 24", прецизирао је Стевановић.

Стевановић није рекао када ће нова систематизација ступити на снагу, али је нагласио да ће технолошки вишак радника бити збринут у складу са законским нормативима.

Генерални директор ЖРС Драган Савановић није давао изјаве за медије док је за вријеме сједнице Надзорног одбора неколицина упосленика жељезничког оператера испред Управне зграде у Добоју Српске добацивала погрдне називе и псовке на рачун чланова Надзорног одбора, оптужујући их као одговорне за лошу ситуацију у предузећу.
У саопштењу из ЖРС , објављеном након сједнице Надзорног одбора, наводе се мало другачији подаци од оних који је саопштио Стевановић. Тако је наведено да макроорганизација предузећа подразумијева смањење сектора са 20 на 11 и служби са 67 на 30.

"Нова организација предузећа подразумијева смањење броја радника за 444, па ће их од сада бројати укупно 3061 умјесто досадашњих 3505 запослених. Смањује се обим администрације за око 50 одсто, а у производњи око 12 одсто", наводи се у саопштењу.

У саопштењу се додаје да ће доћи до смањења броја директора и њихових замјеника укупно за 24.

"Питање нераспоређених радника ће се рјешавати у законским оквирима тј. доношењем Програма за збрињавање радника и Програма за рјешавање технолошког вишка радника", наводи се у саопштењу.

Надзорни одбор ЖРС једногласно је данас као неосноване одбио приговоре разријешених извршних директора који су се жалили на нелегалне смјене, те потврдио одлуке о њиховом разрјешењу.

Премијер РС Александар Џомбић рекао је раније да је Влада у потпуности опредијељена да санира тренутну ситуацију у ЖРС и да се обезбиједи континуитет пословања.

Министар саобраћаја и веза РС Недељко Чубриловић недавно је најавио да ће бити обављена анализа која ће јасно показати колики број радника задовољава потребе рада у Жељезницама.

Укупан минус ЖРС-а на крају 2010. године износио је 167,2 милиона КМ. Предузеће има и дугорочна задужења, која износе око 72 милиона КМ и краткорочне обавезе од око 87 милиона, од чега ће 7,5 милиона морати да отплате у овој години. Због вишегодишњег задуживања и гомилања неизвршених обавеза акумулирани губитак је само 70 милиона КМ мањи од вриједности капитала.



Оставите одговор