ЖРС: Почети са радом, потом преговарати

Управа "Жељезница Републике Српске" и представници синдиката у овом предузећу позвали су машиновође да се врате редовним пословима и да одмах почну са процесом рада, а да потом изаберу легитимне представнике који ће преговарати са руководством предузећа. Синдикати апелују да се машиновође врате у процес рада јер у противном неће бити у могућности да их […]

четвртак, октобар 13, 2011 / 09:31

Управа "Жељезница Републике Српске" и представници синдиката у овом предузећу позвали су машиновође да се врате редовним пословима и да одмах почну са процесом рада, а да потом изаберу легитимне представнике који ће преговарати са руководством предузећа.

Синдикати апелују да се машиновође врате у процес рада јер у противном неће бити у могућности да их заштите од законских санкција.

"Позивамо све машиновође ЖРС који не испуњавају радне задатке да се врате својим редовним пословима а самим тим и у законске оквире прописане Законом о раду", један је од закључака састанка управе и синдикалних лидера у Жељезницама.

Закључено је и да Влада Српске што хитније треба да покрене скупштинску процедуру доношења закона о финансирању и реструктуирању ЖРС, како је наведено и у Споразуму потписаном 15. фебруара, саопштено је из Жељезница Српске.

"Позивамо машиновође ЖРС да одмах почну процес рада и да након тога изаберу легитимне представнике који могу приступити преговорима са Управом Жељезница. Накнаде материјалног трошка ( тзв. километра) биће рјешаване кроз Колективни уговор који ће бити израђен заједно са свим представницима синдиката ЖРС, а у складу са законом", наводи се у закључцима.

Из ЖРС напомињу да се од ових закључака ограђује предсједник Самосталног синдиката машиновођа ЖРС Симо Цвјетковић са образложењем да не може донијети одлуку без сагласности Републичког одбора и предлаже да се позову представници машиновођа који су обуставили рад с циљем рјешавања насталог проблема.

У Добоју је данас одржан састанак управе предузећа и представника свих седам синдиката у Жељезницама РС на којем је разматрана актуелна проблематика "у вези са нелегалном обуставом рада". На састанку су учествовали и предсједници Скупштине акционара и Надзорног одбора, као и директор Сектора унутрашње контроле.

Генералним директором Жељезница Драганом Савановићем раније је данас рекао да је захтјевима машиновођа немогуће удовољити, јер излазе из законских оквира, односно важећег колективног уговора.

Он је навео да је ранији споразум између менаџмента ЖРС и синдиката машиновођа, који је потписао тадашњи вршилац дужности ЖРС Здравко Савић, незаконит и ван примјене пошто је сачињен у супротности са важећим колективним уговором.

Машиновође захтијевају од Управе ЖРС измјену колективног уговора, јер би им, уколико тај документ буде усвојен, како тврде, примања била знатно смањена. Они су прије два дана су зауставили возове након што руководство предузећа није усвојило њихов захтјев да им за фебруар и март, умјесто једне марке, буду исплаћена примања од 2,4 КМ по километар-сату.



Оставите одговор