Најскупљи аутомобили у Дејтонској Долини Плача: Скоро пола милиона марака за нешто лима на четири точка

Најскупљи аутомобил увезен у државну заједницу Српске и Ефбиха у осам мјесеци 2021. године је "ферари ф142", за којег је поносни власник платио 489.457 КМ, плус 83.260 КМ дажбина, потврђено је из Управе за индиректно опорезивање /УИО/ БиХ.

понедељак, 6 септембра, 2021 / 10:31

У БиХ су током ове године увезена још два аутомобила скупља од 400.000 КМ и то оба "ламборгини урус", од којих је један вриједан 426.664 КМ и још 72.581 КМ дажбина, а други је власника коштао 425.993 КМ, плус дажбине 72.453 КМ.

Из УИО БиХ за "Независне новине" кажу да су увезена и још три "ламборгинија", и то модел "урус 636" од 371.672 КМ плус дажбине 63.315 КМ, затим "урус ЗЛ301А" 364.729 КМ и 62.135 КМ дажбина, те "ламборгини хурикан 724" вриједан 347.244 КМ плус 59.057 КМ дажбина.

Увезена су два "поршеа 911 турбо С" који су коштали 312.234 КМ плус дажбине 53.103, а други 311.690 КМ и за дажбине 53.011 КМ, два "мерцедеса АМГ Г63" од 293.582 КМ плус дажбине 49.924 КМ и 292.737 КМ плус дажбине 49.798 КМ.

Укупно гледано десет најскупљих аутомобила увезених у осам мјесеци плаћено је више 4,2 милиона КМ, од чега су возила плаћена више од 3,6 милиона КМ, а за њих је дато више од 620.000 КМ дажбина.

Најскупљи четвороточкаш који је увезен у БиХ у 2020. години коштао је око 622.000 КМ, и то "ферари 488 писта ф142" вриједности 531.985 марака, док су увозне дажбине износиле 90.459 КМ.

Предсједник Удружења заступника и трговаца аутомобилима при Привредној комори Федерације БиХ Харис Муратовић рекао је да су се чак и прошле године у јеку пандемије куповали скупи аутомобили, али да је сигурно мало грађана који себи могу тако нешто приуштити.

Он истиче да куповина скупоцјених аутомобила није показатељ да ли има кризе код грађана, него је суштина раслојавање које постоји у друштву између људи који купују најјефтинија возила и оних који су у стању да потроше готово незамисливе цифре за једног четвороточкаша.

Игор Гавран, економски аналитичар, каже да возила такве вриједности купују ријетки екстремно богати појединци, а неки од највећих купаца луксузних и прескупих возила су институције власти чији возни паркови су, како каже, срамотно бројни и луксузни.