Ћириличне земље копирају успијех Монтевидеа

Успијех филма Драгана Бјелогрлића "Монтевидео, Бог те видео" подстаокао је Русе и Македонце да сниме своје филмове са истим темом – "Меч" и "Трето полувреме". Филм "Монтевидео, Бог те видео" редитеља Драгана Бјелогрлића оборио је све рекорде гледаности у Србији. Међутим, да је то рецепт који успијева код публике и пуни биоскопске сале схватиле су […]

четвртак, фебруар 23, 2012 / 12:00

Успијех филма Драгана Бјелогрлића "Монтевидео, Бог те видео" подстаокао је Русе и Македонце да сниме своје филмове са истим темом – "Меч" и "Трето полувреме".

Филм "Монтевидео, Бог те видео" редитеља Драгана Бјелогрлића оборио је све рекорде гледаности у Србији. Међутим, да је то рецепт који успијева код публике и пуни биоскопске сале схватиле су и Бјелогрлићеве колеге. Македонски редитељ Дарко Митревски управо снима филм "Трето полувреме" који би своју премијеру требало да има до краја године, док је о истој теми снимљен и руски филм "Меч", чија је премијера заказана за 26. април ове године.

Филм "Монтевидео, Бог те видео" дефинитивно је вратио публику у биоскопе, а похвале на рачун овог остварења стизале су и од гледаоца и од стручњака. Топла и питка људска прича пред Други свјетски рат, прича о неком љепшем времену, пријатељсву, игри, љубави мамила је у биоскоп све које који су жељни доброг филма и лепог осјећања које се чини се изгубио у кинематографији последње вријеме.

И македонско "Трето полувреме" пуца "директно у гол". Прича позната: у времену пред Други свјетски рат Јеврејин води македонски фудбалски клуб у сам врх у бугарској лиги коју "држе" фашисти. Прошлог љета српски глумац Сергеј Трифуновић је због несугласица са редитељем напустио снимање, али је зато запажену улогу остварио Раде Шербеџија.

Руски филм "Меч" има једнако "јаког центарфора", а премијера овог остварења заказана је тачно за три мјесеца. Радња филма, опет, више него позната: Кијев, Други свјетски рат, година 1942. Николај Раневич је голман фудбалског клуба "Динамо". Избија рат који му руши планове које је имао са девојком Аном, а животи почињу да зависе од једног фудбалског меча.

Феномен "Монтевидеоманије" прокоментарисао је филмски критичар Димитрије Војнов.

"У последњих двадесет година, фудбал је постао најчешће филмовани спорт и својеврсна пречица у комуникацији између култура, отуд чак имамо и филмове о будистичким монасима који прате Светско првенство", каже један од најцењенијих српских познавалаца филмске индустрије.

"Кад је реч о теми фудбала и Другог светског рата, она је присутна на филму од филма ‘Треће полувреме’ Јевгенија Карељова из 1964. преко Хјустоновог ‘Бекства у победу’ до Шотрине изванредне серије ‘Више од игре’. Ове године Руси имају филм ‘Меч’, а крајем године излази македонски филм ‘Треће полувреме’ Дарка Митревског и оба ова наслова говоре о значајним мечевима у доба Другог светског рата. Македонски филм је нама нарочито занимљв јер користи фудбал као основ за причу о македонском друштву за време окупације као што је ‘Монтевидео’ Драгана Бјелогрлића проговорио о предратном Београду користећи исти спорт. Отуд би утицај ‘Монтевидеа’ могао да буде пре свега у томе да је у региону показао како домаћи филм и даље има већу снагу и на благајнама и међу публиком од страног, и како је то капитал који југословнске кинематографије никако не смеју да испусте", закључио је Војнов.



0 КОМЕНТАРА

Оставите одговор