11:44 Нијемци извиждали Рода Стјуарта у Лајпцигу након што је пружио подршку Зеленском07:59 Жељка: Нестабилност у БиХ не производи Русија, већ муслимански фактор уз помоћ странаца07:56 Столтенберг пријети распоређивањем нуклеарног наоружања према Русији07:53 Гогановић критикује шефа јавно, умјесто да пређе у сусједну канцеларију07:51 Угари су сада добри, не као у Бранково вријеме: Иштван Турци добио награду именовану по Радичевићу07:47 Минић очекује жетву пшенице којој се не може утицати на цијену07:42 Јеленка из САД сматра да крађа није крађа, ако се краде од Русије07:38 Русија ће тражити да се Генерална скупштина УН изјасни о злочинима Њемачке07:36 Василиј Небензја: Украјина мора да призна стварност на бојишту и да јасне гаранције о неутралности07:34 Живадин Јовановић: Запад покушава да своју експанзионистичку политику и агресију свали на друге

Орашје: Иновацијом до уштеде горива

Ненад Ристанић и Анто Самарџић из Орашја тврде да су уградњом ручно израђеног апарата за електролизу воде и коришћењем тако добијеног хидрогена постигли значајне уштеде у потрошњи горива на аутомобилима. Ристанић је сервисер електроничких уређаја, а његов пријатељ Анто Самарџић машинбравар. "Мало сам нешто гледао на интернету о производњи хидрогена са воденим генераторима и прије […]

понедељак, јун 20, 2011 / 18:47

Ненад Ристанић и Анто Самарџић из Орашја тврде да су уградњом ручно израђеног апарата за електролизу воде и коришћењем тако добијеног хидрогена постигли значајне уштеде у потрошњи горива на аутомобилима.

Ристанић је сервисер електроничких уређаја, а његов пријатељ Анто Самарџић машинбравар.

"Мало сам нешто гледао на интернету о производњи хидрогена са воденим генераторима и прије двије године сам се из радозналости тим почео бавити да би дошао до значајних уштеда на потрошњи горива на мом `голфу 2`, што нимало није безначајно у вријеме дивљања цијена бензина", каже Ристанић.

Анто Самарџић тврди да његов аутомобил "форд сијера" без коришћења уређаја троши око 7,5 литара горива на пређених 100 километара, док је са воденим генератором потрошња горива сведена на свега 4,5 литре, а како каже, спреман је да ове тврдње о властитом трошку било коме докаже.

Ненад и Анто, од када користе хидроген, такође, тврде да су мјерења на издувној цијеви њихових времешних аутомобила показала да је ниво угљен моноксида једва мјерљив.

"Овај систем је потпуно безбједан, јер нема складиштења овог гаса. Инсталација се прикопчава преко релеја са акомулатора на генератор, тако да производња хидрогена траје само док возило ради", објашњава Самарџић.

Обојица тврде да је на овакав начин сагоријевање погонског горива потпуно, мотор дуже траје, снага и брзина су повећане, за прелазак хиљаду километара потребан је само децилитар дестиловане воде, а регистрација возила са воденим генератором није забрањена и не увећава трошкове.

У Орашју већ петнаестак власника аутомобила користи водене генераторе, ручни рад ове двојице ентузијаста, након што су се увјерили у економичност и потпуну безбједност система.



Оставите одговор