ЖРС: За плате се даје 55 милиона
Генерални директор "Жељезница Републике Српске" Драган Савановић изјавио је данас да укупан приход жељезница на годишњем нивоу, са Владином грантом, износи око 70 милиона КМ, а да се обавезе за плате и доприносе крећу око 55 милиона КМ. "Јасно је да је са 15 милиона КМ немогуће покрити трошкове одржавања пруга, локомотива, вагона, платити режијске […]
Генерални директор "Жељезница Републике Српске" Драган Савановић изјавио је данас да укупан приход жељезница на годишњем нивоу, са Владином грантом, износи око 70 милиона КМ, а да се обавезе за плате и доприносе крећу око 55 милиона КМ.
"Јасно је да је са 15 милиона КМ немогуће покрити трошкове одржавања пруга, локомотива, вагона, платити режијске и остале трошкове. Једини начин за уштеде је да се направи комбинација смањења обавеза плата и смањење броја радника", рекао је Савановић на конференцији за новинаре.
Он је подсјетио да за девет мјесеци ове године, према периодичном обрачуну, укупан губитак износи око 15,6 милиона КМ, појаснивши да нису укњижене обавезе на завршном рачуну за 2010. годину.
Савановић је навео да су те обевезе пренесене и у ову годину, тако да стварни губитак за првих девет мјесеци ове године треба умањити за око осам милиона КМ.
Он је подсјетио да је припремљена систематизација "била дочекана на нож".
Савановић је негирао да су новоангажоване машиновође плаћене и по 1.500 КМ, назвавши то "ноторном неистином". Он је додао да је сваки новозапослени машиновођа потписао уговор о раду по колективном уговору који је на снази.
Говорећи о накнади по часу, он је навео да машиновође и возопратно особље има право на дневницу у висини од пет одсто за сваки час ван домицила.
"Ако је дневница 20 КМ, како је то одредила Влада РС, онда је пет одсто једна марка и сви то имају и нико нема 1,2 КМ, што је подгрешна информација. Колективни уговор дефиниште тих пет одсто по часу и падом дневнице пада и та вриједност", појаснио је Савановић.
Машиновође су од 10. октобра у штрајку и траже исплату разлике у заостатку додатка на плату, који се у стручној терминологији назива километар, као и даљу исплату километра по раније утврђеној цијени од 2,4 КМ.