Жељезнице: Немамо шансе против друмског саобраћаја
Нелојална конкуренција друмских превозника, те незаинтересованост локалних заједница да субвенционишу путнички саобраћај, разлози су што је у возовима "Жељезница РС" све мање путника, а ни нови ред вожње, који ступа на снагу 14. децембра, неће поправити то стање. "Структура путника је таква да су то службена путовања, радници, пензионери, ђаци. Не може се очекивати неки […]

Нелојална конкуренција друмских превозника, те незаинтересованост локалних заједница да субвенционишу путнички саобраћај, разлози су што је у возовима "Жељезница РС" све мање путника, а ни нови ред вожње, који ступа на снагу 14. децембра, неће поправити то стање.
"Структура путника је таква да су то службена путовања, радници, пензионери, ђаци. Не може се очекивати неки значајнији ни приход, нити број путника. Друмски превозници практично иду пред куће потенцијалним путницима, на радна мјеста, испред школа, тако да нам се немогуће борити. Они нуде и ненормално ниске цијене", каже Драженко Тодоровић, извршни директор послова операција ЖРС, и додаје да су лани превезли око 160.000 путника. Путнички саобраћај засад субвенционише само Влада РС са 7,8 милиона КМ, а новим редом вожње је планирано да пругама ЖРС саобраћа 29 возова дневно, од тога 21 воз у унутрашњем саобраћају, два међуентитетска, два међународна и четири међуентитетска воза за које ЖРС обезбјеђују возна средства. Воз који саобраћа на реалцији Добој – Шамац је због оштећења пруге укинут, али ако она до краја године буде санирана, могао би поново да саобраћа, као и теретни возови на овој релацији.
"Ми смо имали план да возимо до Модриче, једно вријеме је ишао воз до Модриче, међутим то се стварно не исплати, велики су трошкови за неколико путника, а морали смо обезбјеђивати ноћење за особље или га враћати, тако да га нисмо планирали у овом реду вожње", навео је Тодоровић.
Воз на релацији Петрово – Добој један је од ријетких који скоро сваки дан са завидним бројем путника долази на добојску жељезничку станицу, а разлог за то је, кажу путници, што је повољнији од аутобуса.
"Седам-осам пута мјесечно долазим овим возом у Добој, платим обавезе и одмах се враћам. Дођем око подне, а вратим се у 13.15, не морам чекати дуже", каже Десимир Павловић.
Željeznicu vode, naravnonaopako kao i sve drugo, stranačke neznalice i stranački kadrovi.
Bio sam nekoliko puta ljetos u prilici da se vozim i uživam u vožnji od Podgorice do Nikšića.
Krcat, voz, autobuski saobrćaj nema šanse.
vlasnici autobusa su se bunili, kamenovali voz, i izvukli deblji kraj…
Putevi rasterećeni, saobraćajni udesi smanjeni…
Voz -prva liga, evropski ugodjaj, cijena 1 euro, udaljenost otprilike koliko od Prijedor da BL.
Ciena na ovoj relaciji je nekoliko puta veća, voz smrdljiv, prljav, javašluk…
Dakle, otidite u CG pa naučite nešto.
Ali, nije vama cilj da nešto popravite, nego da uništite i ono malo što je ostalo poslije Rudonjine i markove Oluje i Bljeska.
… cijena…
„…каже Драженко Тодоровић, извршни директор послова операција ЖРС, и додаје да су лани превезли око 160.000 путника…“
160 000/365 dana = 439 putnika dnevno…
439 / 21 voz = 21 putnik po vozu (prosječno).
Iznajmite 21 autobus ili još boljom organizacijom možda i 15 autobusa…
Željeznice postoje samo da bi vi primali nove radnike i visoke plate… ostalo samo „frizirate“…
Возио сам се и ја из Бања Луке за Сарајево. Ја сам млада генерација, причали ми старији како је Ћиро био атракција и иначе како је живописно путовати возом. Ај реко да пробам, кад прво дођљ ме скупље него аутобус, а као друго ниђе те атракције….
Ако мало пораде на цијени и маркетингу, можда направе нешто!