Зашто се олако насједа на причу да је македонска влада исценирала напад?

Српски медији ревносно преносе информације њемачких колега да је македонска влада инсценирала терористички напад у Куманову. ОК, прихватимо такву матрицу и запитајмо се: да ли су владе Србије и Републике Српске слично понијеле се у Зворнику? Пише: Борислав Радовановић Посљедњих дана све чешће принуђен сам реаговати на једну крајње негативну и друштвено-опасну појаву, какву оквирно […]

уторак, мај 19, 2015 / 15:13

Српски медији ревносно преносе информације њемачких колега да је македонска влада инсценирала терористички напад у Куманову.

ОК, прихватимо такву матрицу и запитајмо се: да ли су владе Србије и Републике Српске слично понијеле се у Зворнику?

Пише: Борислав Радовановић

Посљедњих дана све чешће принуђен сам реаговати на једну крајње негативну и друштвено-опасну појаву, какву оквирно називам “медијско слуђивања грађана”? Недавни терористички напади у Републици Српској и Македонији довољно су заплашили становништво, тако да медији немају потребу за додатним слуђивањем какво вољно или нехатно чине преношењем непровјерених информација.

Прегледом вијести “српских” медија прије два дана запрепастио сам се низом текстова бомбастичних наслова о томе како је македонска влада инсценирала недавни терористички напад у Куманову. Наши медији махом преносе наводе њемачких колега, који опет готово синхроно нападају македонске власти.

Курир, Телеграф, Независне новине и бројни портали доносе наоко архаичне и неутемељене текстове, међутим, пажљивија анализа указује на постојање смишљене матрице. На првом кораку уочава се “податак” (ничим поткријепљен!) да је македонска влада прислушкивала преко 20 000 грађана. Таква тврдња је у функцији сљедеће мантре македонских “експерата” (ко, када и гдје!?) који упозоравају “да влада под притиском може да инсценира инциденте, чак и терор, како би се одржала на власти”. Тиме се манипулативно покушава објаснити мотив какав је македонске власти наводно навео на овакав поступак.

У даљем “аргументовању” уочава се истицање нелогичности да једна тако велика терористичка група остане непримијећена од стране владе, па изјава генерала Николовског да су у овом инцидент ангажовани плаћеници (није генерал рекао да су у питању македонски плаћеници!).

Потом слиједе ставови западних амбасадора, а све се завршава са “Србима” и подршком датом Македонцима. Српски медији учествују у ширењу већ устаљене матрице “за све су криви Срби”. Српска посла!

Након неких 25 година бављења безбједношћу могу рећи да одавно нисам прочитао већу количину глупости изречену поводом неког догађаја. Међутим, грађани могу наивно повјеровати наводима њемачких и наших новинарских “величина”, због чега сам принуђен на овакве реакције!

Питам: хоће ли овдашњи медији данас-сутра идентично ревносно пренијети текстове нпр. америчких, јапанских или аустријских новина уколико објаве да су владе Србије и Републике Српске организовале терористички напад у Зворнику? Аналогијом и аргументацијом какву доносе њемачки медији можемо извести идентичне паралеле.

Порталу Фронтал.РС дао сам интервју 8. маја, гдје сам дестабилизацију Македоније најавио неколико дана прије догађаја у Куманову. Током трајања инцидента у Куманову објавио сам ауторски текст наслова “Сљедећа мета терористичког напада биће Милорад Додик” (види: Борислав Радовановић Блог) у ком сам детаљно разјаснио позадину инструментализованог хаоса у Македонији. Уосталом, дестабилизацију Балкана, као треће фазе глобалне дестабилизације, у низу текстова најавио сам приликом самих зачетака украјинске кризе. Са данашње дистанце могу рећи да сам квалитетно предвидио и украјинска и блискоисточна дешавања, као прве двије фазе глобалне дестабилизације и потенцијалног генерисања "Трећег свјетског рата", те да сам поодавно аргументовано утврдио како ће трећа фаза услиједити на ексјугославенском простору. Данас томе свједочимо, а посебно истичем како је у питању тек почетак једне озбиљне дестабилизације и пројектованог хаоса.

Дакле, стојим на становишту да сав „гријех“ македонских власти лежи у настојању да се отргну од америчког хегемонистичког загрљаја, те да државну политику уобличе у складу са сопственим интересима. Малена и нејака Македонија нашла се усљед сукоба великих сила око визија будућности човјечанства. На једној страни имамо Русију, у савезништву са Ираном, Египтом, Турском, Сиријом, Грчком и низом других земаља, као носиоца енергетских мега-пројеката попут Турског гасовода. Затим имамо Кину са њеним пројектима саобраћајно-трговинских коридора (Пут свиле) и реиндустријализације низа земаља европског континента (Кина + 16).

На другој страни имамо Сједињене Државе и „европске НАТО јастребове“ какви настоје спријечити реализацију руско-кинеских пројеката, те створити претпоставке за сопствене – готово идентичне пројекте. Суштинска разлика између ових конкурентских пројеката јесте у начину њихове реализације. Руско-кинеска страна пројекте настоји реализовати споразумима са другим државама, док Сједињене Државе покушавају произвести једно велико крвопролиће – након ког ће као „миротворци“ запосјести природна и ина богатства земаља захваћених ратом.

У том смислу сасвим је јасна мотивација Сједињених Држава да на све више изражену проруску (или боље рећи промакедонску) политику предсједника Ђорђа Иванова одговоре пројектованим хаосом и оружаним сукобима. За генерисање сукоба Американцима је довољно да намигну својим савезницима из домена великоалбанске провенијенције, а ови су за такве акције „рођени спремни“!

Недавни догађај у Куманову, посебно у контексту догађања прије и послије истог, све више указују да је у том случају изведена „црна операција“ америчкких безбједносних агенција. Или, да искористимо њихову стручну терминологоију, ФИД-операција (foreign internal defense). Кумановски инцидент представља само дио укупне операције политичко-безбједносног карактера. На једној страни настоји се безбједносном дестабилизацијом зауставити реализација поменутих руско-кинеских пројеката, док, на другој, политичком дестабилизацијом настоји се произвести смјена „промакедонских власти“ (потребно је устоличити проамеричке власти какве Македонијом доминирају двије деценије). Америчка пимјена тзв. меке моћи (soft power) све више поприма обиљежја монструозних крвопролића.

Но, треба схватити како је овдје у питању неуспјела „операција“, тако да спорна писања њемачких медија треба посматрати кроз призму „излазне тактике“ (сваљивања кривице на саме жртве злочина). Управо индикативно је то што лажну матрицу о „кривици“ стварају медији државе „пријатељске“ (читај: поданичке) обавјештајне службе. Да су англоамерички медији лансирали овакву мантру, очекивано би се сусрели са перцепцијом сумње у њихове наводе. Овако, кад то чине њемачки медији – они наивни би могли и повјеровати.

Дакле, данас је неспорно – ФИД операција у Македонији није успјела ни са аспекта жељене озбиљније дестабилизације, нити са аспекта циљних политичких промјена. Македонске специјалне снаге су уз озбиљне жртве савладале терористичку групу (поента је на „савладале“). Македонске безбједносне снага показале су се као „тврд орах“ за албенске екстремисте. Овдје треба подсјетити како је у нападу учествовало 40-ак терориста, а то је број актера једног напада какав Европа није забиљежила у овом вијеку. На цјелокупном европском континенту једино Србија се суочавала са терористичким нападима тог обима, али и то је било у прошлом вијеку. У том дијелу Македонцима треба честитати, а никако их црнити како то чине њемачко-српски медији. Зар је „постулат новинарства“ ЖРТВУ ПРЕДСТАВЉАТИ КАО ЗЛОЧИНЦА!?

Истовремено, и са аспекта жељених политичких промјена ова операција се показала неуспјешном. Јучерашњи јавни скуп испољавања подршке влади медији су оцијенили као засигурно највећи у модерној македонској историји. Грађани Македоније су јасно показали шта мисле о манипулацијама према којима је њихова влада учествовала у монструозним злочинима на њихову штету. Или ће можда неко у Берлину и Београду устврдити како боље познаје прилике и актуелна догађања у Македонији. Ово је свакако још једна димензија чињења на каквој Македонцима треба честитати.

На крају, дотакнимо се и једног наоко ирационалног питања: зашто њемачки медији Србе увлаче у овај македонско-албански окршај? Одговор је врло прост и дао сам га у предње поменутом ауторском тексту. Македонске пограничне снаге дислоциране су према Куманову, док је српски премијер Александар Вучић на тај простор упутио 450 припадника жандармерије како би исти додатно осигурли. Рекао сам како је у питању примјер повјерења и заједничког безбједносног дјеловања за каквим би се требале поводити све балканске државе у контексту будућих дестабилизација. Српска „кривња“ своди се, дакле, на помагање пријатељској Македонији у савладавању тешког злочина.

До одређене мјере можемо схватити понашање поданичких медија једне окупиране Њемачке (и данас се америчке снаге у Њемачкој називају окупационим), но, неприхватљиво је да слично чине медији у Београду и Бањалуци. Додуше, ако су у питању једнако поданичко-окупациони медији, овакве реакције су „прихватљиве“. На нашим медијима је да одлуче колико су независни, колико поданички, а оваква понашања им свакако неће проћи без јасне реакције!

Овакве реакције су у функцији умањивања већ почињене штете, но, истовремено и ради предупређивања будућих сличних понашања медија. За који дан могу нпр. аустријски медији објавити „спектакуларно сазнање“ да су власти Србије и Српске организовале терористички напад на зворничку полицију. Једнако се могу изводити парелеле о прислушкивању, страховању за опстанак на власти (посебно у Српској), о криминализацији власти, о спремности да злочинаштвом задрже сопствене позиције. Када власти неке државе на сопственој територији изводе овакав облик „црних операција“ онда је то управо обима и карактера догађања у Зворнику. Сулудо је и размишљати о таквим изведбама у обиму и моделу онога шта се догађало у Куманову. Ирационално је и бавити се оваквим питањима око зворничког догађаја, али морамо се присјетити народне изреке: „Не чини другима оно шта не желиш да чине теби!“. Уколико је српским медијима професионално прихватљиво овако клеветати македонске власти, очекивати је да се слично понесу и у односу на сопствене владе.



0 КОМЕНТАРА

  1. Боро,

    ВМРО-ДПМНЕ је на власти, ево сад они морају бранити вишенационалну Македонију.

    Није било давно кад је тада овјерено профашистичка ВМРО-ДПМНЕ била против Југославије, кад је Георгијевском, оном говнету са брадицом највећи непријатељ била Србија и српски народ.

    Кад је са свим нашим душманима копао раку мом народу.

    Ово написах за опомену нашим и мојим душманима, „зло рађење, готово суђење“, што рекла стара пословица.

    Разлика је само што се непријатељима српског народа распадне држава као што ће највјероватније Македонија, а ко мени наноси неоправдану бол врати му се кући, боље да не наводим примјере.

    Има их у рату, после рата, ево прије мјесец ми човјек нанесе неправду и умало не изгуби сву породицу.

    Опомена српским душманима и хаџи-лојићима овдје, немој да не буде да нисам опоменуо националисте у Федерацији, и ове што овдје лажима нападају честите људе.

    Поздрав

  2. ribar, 19.05.2015. 17:25:08

    Pa nisam siguran da su Makedonci učestvovali u razbijanju Jugoslavije više do pojedini Srbi ili dr. etničke zajednice.

    Osim toga, ljudi se mijenjaju, pa tako i političke opcije koje ljudi tvore.

    Ono šta je za naš narod i sve ostale ovdašnje narode, građane i države VAŽNO u ovom trenutku jeste makedonska spremnost za realizovanje projekata od kakvih cio region treba imati koristi, Pri tom mislim na kinesko-ruske projekte, a jednako je važno i makedonsko odbijanje da i dalje budu obična američka marioneta.

    Cijena kakvu Makedonci plaćaju za „promjenu strane“ je poprilično velika i to bi morali poštivati.

    Svi smo mi u prošlosti činili greške, ali je hrišćanski praštati… zar ne?

    Svako dobro i pozdrav!

  3. Borislave
    Cijenim to što pišeš, ali bi te zamolio ako možeš da napišeš koje slovo o onom što se dešava u našoj „avliji“…
    Mene makedonija toliko ne interesuje, a pogotovu nakon makedonskog priznavanja kosova i metohije. Žalim samo kada pročitam da je neki Srbin stradao.
    Mene Borislave interesuje šta će se dešavati kod nas.
    Da li je milorad dodik spreman da žrtvuje mir da bi prikrio svoj kriminal i kriminal kruga ljudi oko njega.
    Da li je spreman da puca na svoj narod? Dovođenjem Lukača, sve mi se čini da jeste, mada još uvjek ne mogu da vjerujem.

    Veliki pozdrav Borislave, i puno uspjeha u daljem radu!

  4. „Osim toga, ljudi se mijenjaju, pa tako i političke opcije koje ljudi tvore“.

    Нарочито кад напуне властите бисаге народнога блага.
    Па док народ крвари они пуне бисаге, па се удруже и са највећим крвницима народним само да га зајашу, а после…,

  5. dragoslav..račich, 19.05.2015. 18:21:57 [

    Naše sudbine su uveliko povezane sa aktuelnim događanjima u Makedoniji. Moje procjene su da će destabilizacija Balkana najviše biti materijalizovana u BiH-i i Makedoniji. Iako je Srbija primarni cilj napada, ipak Amerikanci nemaju instrumente kakve imaju u Makedoniji i BiH-i (islamističke), a Srbija ima mnogo jači sistem bezbjednosti od drugih. Tako da će se ići na Bosnu, uz shvatanje da će se destabilizacija ove zemlje reflektovati na Srbiju.

    Dakle, Makedonija i Srbija su ključne za projekte o kakvima govorim i kakvi nam donose mnogo bolju budućnost od ove naše sadašnje. Što se tiče problema u našem neposrednom okružeju, pa zar o tome ne pišem dovoljno? Gore na prozoru imate moj tekst u kom razobličavam zadatak kakav je Dodik dobio od Trilateralne komisije. Upravo jedan takav zadatak obješnjava sve njegove političke poteze u posljednjih pola godine. Njegov zadatak je da destabilizuje ovu zemlju i okruženje u što većoj mogućoj mjeri i to samo kako bi zaustavio ruske i kineske projekte.

    Vi se vjerojatno ne sjećate, kao ni većina drugih, da su predstavnici kineske kompanije Huavei prije pola godine dolazili u Banjaluku i sastali se sa Dodikom. To našim medijima nije bila vijest, no, interesovanje Kineza je nesporno (samo sa kim da pregovaraju? zar sa trilateralcom?).

    Moramo stvari posmatrati mnogo šire ako želimo shvatiti šta nas čeka u bliskoj budućnosti.

    Pozdrav!

  6. Борто,

    Боже сачувај да им желим зло, само констатујем ко су били ови из ВМРО-ДПМНЕ.

    Наравно да ћу опростити свима, али никад нећу заборавити, што треба да уради сваки Србин према све и једном народу у бившој Југославији.

    Поздрав

  7. Варог Обазрајевић, 19.05.2015. 22:35:09

    Бојим се да би ми овдје били пресрећни када би се предвиђање са вашег снимка обистинило, односно када би се Трећи св. рат овдје пренио негдје 2020. године. До те године нема реалних шанси да се све ово отегне…

    Мислим да се ова предвиђанја базирају на премиси да ће Кина ојачати до 2025. године у мјери способности да се самостално супростави Американцима. Међутим, таква предвиђанја су полако постала депласирана из простог разлога што збиванја иду много бржим темпом од онога шта се замишљало прије годину-двије.

    Русија је једноставно схватила да нема времена чекати Кину и сама започела снажну дипломатску акцију предупређиваља овог рата. Чак можемо рећи да Владимир Путин на све начине настоји избјећи такав рат, иако је за исти спреман и даље одуговлачење му само штети. Но, то је Путин – миротворац!

    Углавном, Путинове „границе“ стрпљења су при крају и очекивати је његову реакцију. У том смислу очекивати је да ће у некаквој акцији трајанја 7-10 дана сломити Украјину, комплетну запосјести и прогласити је федералном јединицом РФ-е. Тада долази до изражаја његово савезништво са Викрором Ербаном, какво му обезбјеђује полазиште да дејства према Балкану. Са Југа се у том геостратешком дјеловању обезбиједио преко Грчке и Турске, тако да највећи амерички савезници на Балкану – Албанци остају незаштићени. Ту ће доћи до ситуације у каквој ће „албанско питање“ након преко 100 година проблема бити разријешено и то од стране Срба.

    Косово ће бити враћено у састав Србије, јер једино Срби су у стање да контролишу Шиптаре и то је нешто од вајкада познато (зато су их Американци и „ослободили“ као реметилачки фактор). У таквој ситуацији Макединији остаје да заштиту тражи од Срба или да страхује од грчких аспирација. У Ц. Гори, у таквој консталацији односа, јача просрпска компонента и отвара се питање повратка у заједничку државу.

    У односу на БиХ-у тада долазимо до важности српско-бошњачког помирења. Уколико то успије, ето нас у новој јужнославенској заједници очас, но, и ако то не буде ишло „глатко“ остаје питање коме се Бошњаци уопште могу приклонити до Србима.

    На крају, када се све то реализује – ОТВАРА СЕ СРПСКО-ХРВАТСКО ПИТАЊЕ! Неки су заборавили да су нам Хрвати отели територије које смо вијековима чували и КОЈЕ СУ НАШЕ. Хрватска се може отцијепити, баш како им је то сугерисано и 20-их и 90-их година прошлог вијека, али без српских територија.

    Једно је сигурно: руско-кинески савез на овом дијелу Европе мора имати једног јаког савезника, а то су недвосмислено Срби. Да би Срби били регионална сила морају имати ИЗЛАЗ НА МОРЕ (и при том не мислим само на црногорско приморје), него много, много сјеверније…

    Можда вам се ово чини утопистички, но, ја вам говорим о томе како ће се материјализовати трећи св. рат уколико захвати ове просторе. Да ли је то тако, па запитајте се око кључног питања – да ли су Американци способни супроставити се Русији и Кини (да не набрајам друге)? Напросто нису! Постоји ли нека друга сила способна да то спријечи? Не постоји!

    Због чега се Русији и Кини не жури у овај рат који засигурно добијају? Просто: могу своје циљеве остварити и без рата (пројектима о којима говорим). Дакле, да ли се овдје рат материјализовао у домену оружаног сукоба или у домену политичко-економских активности – ИСХОД ЈЕ ИСТИ (онако како сам то представио)!

    Поздрав свима!

  8. Novi Putevi svile ubijaju jednu od naših rijetkih komparativnih prednosti – blizina velikom EU tržištu. Višestruko će skratiti vrijeme transporta iz centralne Kine do EU potrošača. Projekat težak 150 milijardi.

    Ova priča o +16 bivših komunističkih zemalja je priča ograničenog dometa. Teška je 10 milijardi dolara. Kinezi više trguju sa jednom Italijom a više investiraju u Švedsku nego u sve bivše komunističke zemlje. Mi smo u toj raspodjeli donji. Te pare će uzeti/prvući Poljaci, Česi, Rumuni…

    O našem značaju u kineskim očima ponajbolje govori vic o posjeti nekog crnogorskog vojvode kineskom Caru.

    Upita Car – A koliko je vas Crnogoraca?

    Pa ima nas bratu bratu 500 iljada!

    Pa što nam svi ne dođošte!

    P.S. I dalje me nasmijava lucidnost priče o tome kako je Makedonija krizno žarište. Očekujem da sljedeći put potenciramo Bujanovac i Preševo.

  9. За Македонију не знам, али за напад у Зворнику постоји основана сумња да иза њега стоји један политичар из самог врха власти.

    Када анализирамо коме је био у интересу напад на ПС Зворник, сви трагови указују на једну особу. Баш као што трагови из Бобар банке указују пут ка тој истој особи.

    У Српској не постоји адекватна полицијска структура која би радила у интересу грађана. Сви су корумпирани, од врха па до позорника на улици. Наша прва асоцијација када видимо полицајца је 20КМ. Одмах помислимо: ено оних криминалаца, сада ће ме „олакшати“ за 20КМ. То је, нажалост, наша реалност.

    Напад на ПС Зворник, и жртвовање полицајца, служе у сврху јачања „пољуљаних“ фотеља појединих политичара.

    То је свима јасно, једино неки не смију и не желе да вјерују у то.

  10. „За Македонију не знам, али за напад у Зворнику постоји основана сумња да иза њега стоји један политичар из самог врха власти.“

    Ето, то је последица писања к***** аналитичара на овом порталу. И за поплаве је тврдио да одговарају власти, као и за тероризам у Зворнику. Сад имамо интерпретације дебила који сматрају да је власт не само довољно моћна, већ и луда, да такве ствари изведе.

    Кад људи са две ганглије у глави (нпр. Рачић) прочитају такве тврдње, шта ће друго закључити? Било би исправно да поведе рачуна о томе шта се пише. И објављује.

  11. hahahhaa, a cije glasačko tijelo su dvoganglijaši? Ispodšatorski zmaj kome pjesme pjeva?
    Ko je razorio obrazovni sistem stvarajući populaciju neukih, i zar to nije prva stepenica uništavanja zemlje, naroda, nacije, vjere, …?

    Juče pitam prijatelja gdje ti je unuka, dijete sa posebnim potrebama?
    I znate šta mi kaže, ?
    Dobro je, druga godina ekonomskog fakulteta , pogodite kojega, i čijega? Ko zaradjuje na tragediji porodica ?

    I znate šta još kaze? Kupićemo joj posao na budzetu, već smo se uvezali sa jakim i moćnim tipom.
    Moćan i jak! I uvažen, i poznat!

  12. Пyтин, 20.05.2015. 07:38:35

    U tekstu sam jasno rekao da je iracionalno i razmišljati o tome da su vlasti Srbije ili srpske upletene u zvornički događaj. Moje upozorenje je na fonu kako naši mediji i vlasti ne treba da manipulišu sa makedonskom nesrećom, jer i nama se vrlo brzo mogu dogoditi slični scenariji. Upravo pokušavam ukazati kako je zvorničku tragediju mnogo jednostavnije iskoristiti za manipulacije, nego je to sa ovom kumanovskom.

    kako sam više puta do sada isticao Nerdin ibrić je mrtav i nikada nećemo dobiti autentično saznanje o tome šta ga je ponulako na onakav zločinački čin. No, to je opasna situacija i zbog nečeka šta se naziva POSTDELIKTNO KANALISANJE!

    Bilo da govorimo o socijalnim nemirima, bilo o terorizmu ili drugim oblicima teške destabilizacije, uvijek moramo voditi računa da postoje dvije dimenzije spoljnih uticaja na krizne situacije:

    – prva, sa ciljem proizvođenja krize,
    -druga, sa ciljem kanalisanja već nastale krize.

    U odnosu na kumanovski događaj vidimo kako „postdeliktno kanalisanje“ ide u bukvalno monstruoznom pravcu – OKRIVLJIVANJA ŽRTAVA KAO ZLOČINACA! Civilizacijski to je krajnje neprimjereno ponašanje, ali vidimo da se objektivno događa. Čak vidimo i da srpski mediji UČESTVUJU u tome. skaradno!

    Nešto slično pokušano je učiniti i sa zvorničkim zločinom. Pojedini bošnjački portali pokušali su nastradele policajce/žrtve prikazati kao zločince. Ja sam prvi odreagovao na takvu neprimjerenu situaciju „postdeliktnog kanalisanja“ zločina, kroz tekst i televizijske istupe.

    No, kako sam se god suprostavio neprimjerenom ponašanju bošnjačke strane, tako sam se otvorenim pismom ministru Lukaču i drugim tekstovima suprostavio onome šta je postdeliktno činila srpska strana (aktuelna vlast Srpske). Racionalizovanje ovih događaja i njihovo prepoznavanje7shvatanje u onoj objektivnoj dimenziji ispoljavanja jeste nešto od iznimne važnosti za ove i slične buduće događaje (a biće ih još kako!). Zato nemojmo ulaziti u „opasne vode“ izvođenja neutemeljenih zaključaka.

    Uostalom, vidite kako pojedine osobe, kakve sebe vide kroz Orvelovu „Životinjsku farmu“ pale na vaše (bar po mom sudu) začkoljice…

    Srdačan pozdrav i živi bili!

  13. ex-1978, 20.05.2015. 07:34:45 [

    Preko godine tvrdite kako su moji tekstovi „prenategnuti“…

    Molim vas da pronađete jednu pretpostavku koja se nije obistinila u roku od 6 mjeseci od dana objavljivanja!

    Sve moje tekstove imate objavljene na http://borislavradovanovic.blogspot.com/

    Evo, javno pozivam i vas i sve druge zainteresovane neka pronađu jedan jedini moj navod u domenu procjena budućih dešavanja, a koji se nije obistinio!

    Ne samo da sam pretpostavio ukrajinski i bliskoistočni sukob, nego sam to učinio PRECIZNIM DEFINISANJEM NAČINA ISPOLJAVANJA (metoda, taktika, operacija i ino)… I svaki moj tekst završava procjenom kako će se određena događanja reflektovati na Balkan. Imamo mi danas materijalizaciju onoga što sam pretpostavio prije 15-ak mjeseci!???

    Dali vi mene simpatišete ili ne to nije pitanje, nego koliko su moje analize utemeljene ili „prenategnute“. Dokažite da ste U PRAVU! dokažite i meni i drugima!

    Vidite, sjećam se da ste me više puta prozivali za najavljeni tekst o Putinu, a razlog što ga nisam objavio je strah od pogrešne procjene. U jednom trenutku ocijenio sam da će Putin u toku ove godine intervenisati na Ukrajinu, no, to ipak nisam objavio jer sam htio 100% provjeriti svoje ocjene. na kraju se pokazalo ispravnim to što sam bio oprezan. No, godina je tek primakla se polovini i još uvijek ne treba isključiti takvu mogućnost. ukoliko se to ne dogodi ove godine, sljedeću neće „promašiti“ – to vas uvjeravam!

    Na kraju, nemojte se provaljivati kao neke „živuljke“ koje su svojevremeno sumnjale u moje procjene o jačanju HDZ-a u Hrvatskoj. Ismijavale su me danima sve dok se moje procjene nisu počele obistinjavati. Danas i dalje nastavljaju sa prozivkama, samo zaboravljaju svoje tvrdnje kako će „Ivo Josipović sigurno pobijediti u drugom krugu“ (samo zato što bi to odgovaralo njihovim mozgovima nivoa Orvelove „Životinjske farme“). Nadam se da ste vi ipak iznad tog nivoa!

    Pozdrav!

  14. ex-1978, 20.05.2015. 07:27:32 [

    Иако економија није моја „јача страна“ гледам ваше наводе око вриједности пројеката Пут свиле и Кина + 16.

    Питање је само о којој фази пројеката говоримо???

    сасвим је разумљиво да је пројекат транзита кинеских роба према Европи вриједнији од овог другог, који ће бити интензивиран тек по окончању овог првог.

    Но, хајде да вас као економисту понукам да појасните због чеда Додик није био заинтересован за понуде компаније Хуавеи. Да ће ова компанија дио своје технологије пренијети у Србију и земље окружења то је најавио кинески премијер прошле године. Па донација дата београдском универзитету и јесте у функцији реализације овог пројекта.

    Но „трилатералац у покушају“ Додик је на посјету представника ове компаније у Бањалуци одреаговао мање него на неку утакмицу Игокеје. Да ли је он уопште нормалан?

  15. ex-1978, 20.05.2015. 14:11:17 [1

    DA!

    Rekao sam to i u prvom komentaru (koji ste kritikovali), ali nije na odmet ponoviti:

    „Углавном, Путинове „границе“ стрпљења су при крају и очекивати је његову реакцију. У том смислу очекивати је да ће у некаквој акцији трајанја 7-10 дана сломити Украјину, комплетну запосјести и прогласити је федералном јединицом РФ-е. Тада долази до изражаја његово савезништво са Викрором Ербаном, какво му обезбјеђује полазиште да дејства према Балкану. Са Југа се у том геостратешком дјеловању обезбиједио преко Грчке и Турске, тако да највећи амерички савезници на Балкану – Албанци остају незаштићени. Ту ће доћи до ситуације у каквој ће „албанско питање“ након преко 100 година проблема бити разријешено и то од стране Срба.“

  16. Можда само ку*чев аналитичару Српска нема шта да понуди прилично напредној софтверској компанији. Ни едуковане информатичаре, ни тржиште, ни било шта.

    За разлику од Србије где информатика добија солидно место у привреди и добре подстицаје.

    А можда је и договорена нека сарадња.

    Јеботе, па та победа КГК је износила свега неколико хиљада гласова. И није донела ништа добро. Да, ХДЗ јача, то нико не оспорава, али левица и они који јој гравитирају су и даље већег капацитета. Међутим, док ти то сматраш неком к***** работом којекаквих центара моћи, ствар је проста – народ живи лоше.

    Надаље, кроз неколико коментара сам ти постављао питања, ћутиш. Што не одговараш ако већ читаш? И каква су то глупа подбадања у коментарима упућеним другима?

  17. @ BORISLAV R., 20.05.2015. 17:04:00

    Evo da se kladimo. Postadoh prijedorčanin pa možemo u jedan ručak u PD, u decembru 2016. Tvrdim da Putin, kada već nije imao mooda za više u Osetiji i Abhaziji – pogotovo neće imati mooda za nešto tako veliko u Ukrajini. Nema šanse da se tenkovi ulicama Kijeva kreću sa ruskom trobojkom na sebi. Nikakvih šansi.

    Kijev bi ruske tenkove zasuo molotovljevim koktelima sa terasa i prozora a novi Vukovar u Ukrajini ni najvećim pesimistima ne pada na um.

    Nadalje tvoja priča o nekakvom posebno savezništvu Rusa sa Mađarima, Grcima i Turcima je potpuno bez osnova. Te zemlje su članice NATO pakta i ako zakuva njihovi će momci ginuti na američkim tenkovima u jurišu na Ruse.

  18. Тачно је да би Укри бацали молотовљеве коктеле на руске тенкове, али то није директно везано са НАТО пактом, већ са оним што су комунистили одрадили на том подручју. Исто као што би на Цетињу гађали српске тенкове, а само прије сто година на попису становништве на Цетињу сви су били Срби.

  19. ex-1978, 21.05.2015. 07:22:39 [

    Vidite, stvari ne funkcionoišu onako kako bi vi to željeli, ili kako ih vi zamišljate u svom neznanju.

    Kakvi tenkovi na kijevskim ulicama? Pa jeste li vi ikada čuli za specijalno-desantne jedinice? Jeste li ikada čuli za taktiku munjevitog zaposjedanja njvažnijih institucija, blokade medija i komunikacije, svrgavanja vlasti i instrumentalizovanja merionetskih vlada i štošta drugoga? Šta mislite da Rusi nisu u stanju izvesti sličan scenarij ruišenja vlasti kakav su Amerikanci prethodno izveli, ali bez krvoprolića (pa ko je prvi u Ukrajiji postavio marionetske vlasti?)?.

    Znate, moje analize idu malčice drugačije od onoga kako zamišljaju laici. Esencijalno pitanje na kakvom sam bazirao analizu jeste: KAKO DA PUTIN OKONČA UKRAJINSKU KRIZU, A DA IZBJEGNE DOLAZAK NATO TRUPA NA TLO UKRAJINE?

    Sve opcije (federalizacije, podjele ili jedinstvene Ukrajine) sam odbacio iz prostor razloga što podrazumjevaju dolazak NATO trupa (bez obzira kako se zvanično nazivale) u samo „rusko dvorište“. To je Putinova „crvena linija“ i od toga nema ništa! Kako drugačije može spriječiti ovakvu situaciju? Jednostavno, okupacijom Ukrajine i proglašavanjem iste ruskom federalnom jedinicom!

    Vaše „ideje“ o molotovljevim koktelima i ukrajinskom otporu su bukvalno besmislene. Pratite li koliko Ukrajinaca odbija pozive za mobilizaciju. Hej, odbijaju pozive i rizikuju progon, a očekivati je da pružaju otpor specijalnim jedinicama „samoinicijativno“! Besmislica!

    Prijatelju moj, prosječnom pravopslavnom Ukrajincu je svega oko njega već preko glave i samo traži načina da se to okonča. Šta prosječnom ukrajincu donose „proevropske vlasti“?… samo dalju oskudicu, siromaštvo, pljačku i podaništvo! Sa Rusijom imaju šansu da svoj standard podignu do njima sada nezamislivih granica, a da li je to tako – dovoljno je da pogledaju Krim.

    Na kraju, prilikom intervencije na Ukrajinu NIKO, apsolutno NIKO ndeće pružiti otopora! To naprosto shvatite! Obični Ukrajinac ne vidi razloga da se bori za neonacističke i unijatske vlasti kakve trenutno ima (čak je očekivati podršku takvih ruskim snagama). Ono neonacista i desničara, katolika, neće ni čekati ruske specijalce, nego će „naguliti glavom bez obzira“.

    Jedino gdje se može objektivno očekivati „krvoproliće“ jeste između srpskih i hrvatskih budaletina koje trenutno ratuju na različitim stranama u toj zemlji. Tih 10-20 budaletina teško da će propustiti priliku da se porokaju „bar malčice“, ono samo da ih želja mine.

  20. ex-1978, 21.05.2015. 07:22:39

    Eh da, jeste li čuli da najnoviji ruski tenk ide 120 km/h, da istovremeno gađa 6 ciljeva i da je u pitanju „čudo tehnike“. trenutno u svijetu taj tenk nema premca… i neko će ga ugroziti bocama sa benzinom? Pa to je smiješno!

    Vi ste izgleda gledali previše partizanskih filmova. Još uvijek u glavi „vrtite“ scenu kad Mika Bosnić baca ćebe preko njemačkog tenka????

    Moj drugar za tu scenu ima jedno zanimljivo tumačenje. on kaže da su Mika Bosnić i partijski sekretar na tom ćebetu malčice se „družili“, a kad su švabe naišle ona je ćebe nabacila da je ne gledaju golu!

  21. @ BORISLAV R., 22.05.2015. 08:00:43

    Dobro OK. Poštujem tvoj stav. Dakle ti tvrdiš da neće biti tenkova ali će se ruska trobojka ipak zavijoriti na zgradi skupštine u Kijevu prije kraja 2016. godine? Ja kažem da od toga nema ništa.

    Hoćemo li se mi kladit u taj ručak i da nam se ako ‘oće pridruži ostatak prijedorskog frontaluka?

  22. Борислав је геније.

    Савез Турака и Грка (на руској страни) против Њемачке и Америке!?

    Бориславе, половина Турске живи од дотација које стижу из Њемачке од турске дијаспоре, а половина Грчке од флоте којој безбједност гарантују амерички носачи авиона.

    Друга половина становништва у тим државама живи од туризма, а познато је да рат подстиче туризам.

    Још кад се Маџари сјете благостања које су имали под Русима, и ропства које су трпили вијековима у Аустријском Царству, онда је излазак Руса на Медитеран готова ствар.

  23. БОРИСЛАВ: “Зашто се олако насједа на причу да је македонска влада исценирала напад?“

    СИМО: “Зато што се припрема терен да се насједне на причу да ће и Додик то урадити“.

    Телалук, као најглупљи дио политичког спектра у БиХ већ је унапријед то пприхватио.
    На Фронталу су докази за то.

  24. ex-1978, 22.05.2015. 09:18:55 [

    Može opklada kako god to vama odgovara.

    I, samo mala opaska… a gdje ste to našli moj navod da su Rusija i Turska protiv Njemačke??? Upravo sam zbog specifične njemačke pozicije (pod okupacijom) obrazložio da je u pitanju operacija potlačene obavještajne službe, a nikako VOLJA jedne Njemačke… Morate se malo bolje informisati o njemačkoj politici!

  25. ex-1978, 22.05.2015. 09:18:55 [

    Симо П. Ороз, 22.05.2015. 11:02:33 [1

    EX, pardon, opaska je bila upućena Simi!

    Što se tiče Dodika, jedno je moje mišljenje o njemu, a drugo o instituciji predsjednika Srpske. Vidite, poznati srbijanski portali Novi standard i CARSA su prenijeli ovaj tekst, kao svojevrsno upozorenje i Aleksandru Vučiću srbijanskom društvu.

    Ni su svi mediji na nivou Kurira ili Nezavisnih, nego postoje i srpski mediji koji djeluju PROSRPSKI… važno je postojanje takvih medija (KOD NAS FRONTAL-a) ukoliko želimo da izbjegnemo totalno sluđivanje ovdašnje populacije.

    Zaista, šta bi se dogodilo da neki npr. austrijski list objavi da je Dodik organizovao teroristički napad u Zvorniku. Nezavisne bi to prenijele, ako bi Kopanju nazvali iz američke ambasade, a šta onda ovdašnji građani da pomisle.

    eto, po vama (i EX-u) je neprihvatljivo moje ovakvo mišljenje ili djelovanje, a vi ste kao neki „prododikovci“… Ne shvatam, ja pokušavam preduprijediti slične optužbe na račun Dodika, a vama ni to ne odgovara… Šta vama uopšte odgovara???

  26. ex-1978, 22.05.2015. 09:18:55 [

    Симо П. Ороз, 22.05.2015. 11:02:33 [1

    … ili možda čekate da napišem tekst u kom ću izvesti „konstrukcije“ na bazi kakvih se Dodiku može „prilijepiti“ zvornički napad… čisto da vidite kako to izgleda kad se želi manipulisati… Trebao je naš predsjedinik izaći u javnst i demantovati Kopanjinu prepisivačinu… trebalo je da zaštiti predsjedika Ivanova, ali o tome od njega ni muk!

    Možda je ipak zaslužio da malo „karikiram“ sa njegovom odgovornošću za ono šta se dogodilo u Zvorniku… ili da se bolje izrazim „malo više karikiram“ obzirom da sam neke optužne na njegov račun već iznio…

  27. OBAVJEŠTENJE:

    Na mom Blogu ( http://borislavradovanovic.blogspot.com/ ) ponovo sam postavio tekstove o ubistvima oko kojim sam se sukobio sa vrhom policije Srpske, te ZA SUTRA NAJAVIO NOVI TEKST O TIM DOGAĐAJIMA. ŠOKANTAN!

    Morao sam ponovo postaviti stare tekstove kako bih nove pratioce bloga (a riječ je o hiljadama osoba) upoznao sa problematikom!

    Dakle, slijedi moj OBRAČUN sa GOJKOM VASIĆEM, za kog obrazlažem zbog čega mu je mjesto u KPZ Tunjice, umjesto na poziciji koju obavlja.

  28. @ BORISLAV R., 22.05.2015. 12:00:40

    Mjesecima se dopisujemo i ti nisi skonto koja mi je politička opcija najbliža. Deder se onda zapitaj u svoje sposobnosti analitičara? Ja recimo savršeno dobro znam da smo podržali istu opciju.

    Neosnovana mi je i ova tvoja ideja o nekakvom nasjedanju naroda. Kad si ti matere ti zadnji put sa nekim iz naroda gled’o dnevnik ili neku političku emisiju. Narod koliko god da ne vjeruje političarima, novinarima vjeruje još manje. Sprda se sa glupostima koje dolaze sa ekrana Tv prijemnika. Meni je i ta sprdnja dojadila – ne gledam nikako već godinama.

    Al dobro, poštujem te – prvi su frontalovac koji svoje stavove smije braniti ručkom ili večerom. Daće nam Bog obojici valjda zdravlja da dočekamo decembar 2016. pa ću te natenane mezit u nekoj prijedorskoj kafani. Može i onaj Pab kraj one rijeke. Valjda će imat koljenice.

    Dakle, decembar 2016. i ruska trobojka na Vrhovnoj radi. Da ili ne!

  29. *Симо П. Ороз*, 22.05.2015. 11:02:33 [149360]
    БОРИСЛАВ: “Зашто се олако насједа на причу да је македонска влада исценирала напад?“

    СИМО: “Зато што се припрема терен да се насједне на причу да ће и Додик то урадити“.

    Твит Рајка Васића од 26.4.2015. у 9:27 :

    „Чавић: СНСД води Српску у рат.
    Васић: Немој Ти да причаш. Ти си је одвео у Сребреницу.“

    Замолио ме инспектор Драгуљче да Симу Пјетлића упозорим да припази на грешке у корацима. 😉

  30. *Симо П. Ороз*, 22.05.2015. 11:02:33 [149360]
    БОРИСЛАВ: “Зашто се олако насједа на причу да је македонска влада исценирала напад?“

    СИМО: “Зато што се припрема терен да се насједне на причу да ће и Додик то урадити“.

    Твит Рајка Васића од 26.4.2015. у 9:27 :

    „Чавић: СНСД води Српску у рат.
    Васић: Немој Ти да причаш. Ти си је одвео у Сребреницу.“

    Замолио ме инспектор Драгуљче да Симу Пјетлића упозорим да припази на грешке у корацима. 😉

  31. *Симо П. Ороз*, 22.05.2015. 11:02:33 [149360]
    БОРИСЛАВ: “Зашто се олако насједа на причу да је македонска влада исценирала напад?“

    СИМО: “Зато што се припрема терен да се насједне на причу да ће и Додик то урадити“.

    Твит Рајка Васића од 26.4.2015. у 9:27 :

    „Чавић: СНСД води Српску у рат.
    Васић: Немој Ти да причаш. Ти си је одвео у Сребреницу.“

    Замолио ме инспектор Драгуљче да Симу Пјетлића упозорим да припази на грешке у корацима. 😉

  32. *ex-1978*, 20.05.2015. 07:58:33 [149202]

    „Igrom slučaja dva školska druga su mi poginula u Siriji. Imao sam prilike da se upoznam sa njihovim ideološkim kolegama. Sa nekima sam i radio.“

    Добар си ти с обзиром на то с ким си се дружио и одрастао! Јесу ли ти показали како се баца „молотовљев коктел“ на руски тенк?

    Замолио ме Драгуљче да питам колико Ексер Долић има никова на Фронталу. 😀

  33. BORISLAV R., 22.05.2015. 12:22:26

    “Ne shvatam, ja pokušavam preduprijediti slične optužbe na račun Dodika, a vama ni to ne odgovara… Šta vama uopšte odgovara???“

    Видим и ја да не схваташ!
    Прочитај кометаре испод својих текстова па ћеш видјети шта пишу ови који те кују у звијезде.

    Једно је шта ти желиш, а друго је какав ефекат производе твоје конструкције.

    Коментатор Путин је убијеђен да је Додик организовао напад у Зворнику, а име за ник је сигурно узео одушевљен твојим одушевљењем Путином.

    Бориславе, уз сво поштовање за храброст, превише си продуктиван, ‘оћу рећи хипер-продуктиван си, да бих стигао читати твоје блогове па ми немој узети за зло што се не слажем са твојим погледима.

    Још када си поменуо Нови стандард, онда ми је све јасно.

  34. Još koji dan i velika igranka počinje.

    „Srbija i Makedonija nisu podržale sankcije prema Rusiji i sada će platiti cijenu – američka anti-ruska strategija na Balkanu je eksplozivna i može završiti ratom“
    http://www.advance.hr/vijesti/austrijski-list-wiener-zeitung-srbija-i-makedonija-nisu-podrzale-sankcije-prema-rusiji-i-sada-ce-platiti-cijenu-americka-anti-ruska-strategija-na-balkanu-je-eksplozivna-i-moze-zavrsiti-ratom/

    „Гаспром је најавио почетак изградње гасовода „Турски ток”. Ова нафтна компанија први пут покреће велики међународни пројекат не потписавши претходно обавезујуће споразуме.“
    -http://ruskarec.ru/economics/2015/05/21/izgradnja_turskog_toka_pocinje_i_bez_dozvole_40077.html

    „Nemački ministar finansija Volfgang Šojble izjavio je juče da ne može kategorično da odbaci bankrot Grčke u vreme pregovora te zemlje sa međunarodnim kreditorima.“
    -http://www.blic.rs/Vesti/Svet/560815/Sojble-Ne-mogu-da-iskljucim-bankrot-Grcke

    Sprem’te se, sprem’te B-)

    Simaga, kupi prnje, letiš za Sibir 😀

  35. *Симо П. Ороз*, 22.05.2015. 11:02:33 [149360]
    БОРИСЛАВ: “Зашто се олако насједа на причу да је македонска влада исценирала напад?“
    СИМО: “Зато што се припрема терен да се насједне на причу да ће и Додик то урадити“.

    Твит Рајка Васића од 26.4.2015. у 9:27 :

    „Чавић: СНСД води Српску у рат.
    Васић: Немој Ти да причаш. Ти си је одвео у Сребреницу.“

    Замолио ме инспектор Драгуљче да Симу Пјетлића упозорим да припази на грешке у корацима. 😉

  36. Hvala Borislave na pozdravu!

    Pratim vaše komentare i mogu vam reći da se naša razmišljanja u velikoj mjeri poklapaju po raznim pitanjima.
    Divim se vašoj hrabrosti da otvoreno govorite o nekim slučajevima u kojima je vidljiva sprega kriminala i državnih institucija. Želim da istrajete u svojim nastojanjima u razotkrivanju i objelodanjivanju istine o mnogim nerazjašnjenim ubistvima koja ste ranije spominjali i želim da vas sreća prati na tom putu i da vam se ništa loše ne dogodi.

    A, sad samo da se kratko osvrnem na vaš prethodni komentar i da dam i ja neko svoje skromno viđenje sukobljavanja interesa velikih sila na našem pragu.
    Lično mislim da neće doći do nekog velikog, pa čak ni malog vojnog sukobljavanja između tih istih sila, jer Rusima i Kinezima to nije potrebno da bi ostvarili svoju političku i ekonomsku dominaciju na prostorima Evrope i Azije – vrijeme radi za njih, za razliku od amerikanaca, koji pak s druge strane nemaju petlje za takvo što a bogami ni snage niti bilo kakvih izgleda u takvom otvorenom vojnom okršaju sa Rusijom i Kinom.
    E, što se tiče nas i naše zle sudbine, da se po nesreći uvijek nađemo na putu velikim silama i njihovim interesima je drugi par opanaka – da ćemo dobiti iza ušiju u to ne sumnjam, ali ne u onolikoj mjeri kako je to bilo u bliskoj nam prošlosti, barem se nadam i vjerujem, možda sam naivan al’ eto nadam se da će vrijeme pokazati da sam bio u pravu.

    Svako dobro i vama i veliki pozdrav!

  37. kurbla, 24.05.2015. 21:04:56
    Meni naše viđenje novije istorije najviše liči na scenu iz „Tri karte za holivud“kad se skupe tri matora četnika sa jednom zahrđalom tandžarom i jedan kaže „započeli smo treći svjetski rat neka nam je bog na pomoći“ ukratko nismo mi tolko bitni u svjetskim razmjerama da nas nijedan rat ne zaobiđe nego nama pamet ne smeta.Ako uzmemo bivšu Jugu oko 90% svih žrtava su bile međusobne žrtve dakle žrtve građanskog rata a ne okupacije.Da se moglo i drugačije pokazuje recimo primjer Slovenaca koji su takođe smetali Nijemcima ali se nisu previše kurčili, nisu se djelili nego su imali osvobodilnu frontu na kraju su se ladno prikjlučili pobjednicima i 50 godina bili prvi u selu umjesto zadnji u gradu ponovo iskoristili priliku i nekakvu državu dobili za džabe.Naravno jedan dio žrtava prvenstveno od strane ustaša se nije mogao izbjeći ali se mogao sveti na razumnu i prihvatljivu mjeru.Kao primjer navešću sela mog oca i moje majke.Odrastao sam u selu u kome nije bilo djedova jer je velika većina završila u jednoj od hercegovačkih jama.Prema mojim informacijama većina njih je imala makar nagovještaj a neki i pouzdane informacije šta se sprema a osim toga sličan zločin se već bio desio u selu udaljenom dvadesetak km ali nisu vjerovali u te informacije i završili su kako su završili.Istine radi da kažem da je u spomenutu jamu prvi bačen Hrvat koji je Srbima rekao šta se sprema a ocinkario ga je Srbin kome je rekao da bi spasio svoj biznis.
    Selo moje majke je bilo puno djedova jer su nakom informacije šta se desilo pobjegli iz sela.Kad su ustaše krenule prema selu zapucali su.Nisu imali baš neko naoružanje sa jedne strane je pucao povratnik iz kraljeve vojske vojničkom puškom a sa druge moj djed sa metalnim dijelom kubure bez drveta koje se odlično sjećam jer je služila kao reza za vrata na avliji kad sam bio mali.Ustaše su se razbježale i niko nije stradao a opet ću navesti i pozitivan primjer:kad su krenuli iz susjednog Muslimanskog sela su pod prisilom uzeli čovjeka da ih vodi.Kad su se razbježali taj čovjek se od sramote što je to morao raditi ubio.Njegov sin je u ovom ratu ostao zadnji i nije ga niko dirao sve dok se nije počeo osjećati „ko krme u Teheranu“ onda je otišao u izbjeglištvo u Rožaje.
    Prema tome većina ustaških žrtava se vjerovatno mogla izbjeći uz minimalne gubitke a za izbjegavanje ostalih žrtava falilo je samo pameti i ništa više.Ovih dana internet su preplavili članci o rehabilitaciji Draže Mihajlovića i ja puno pažljivije čitam komentare nego članke.Pošto su ovih godina“partizani“ u defanzivi tu i tamo se stidljivo pojavi neko ko ih brani ali su zato „četnici“ brojni i agresivni i meni se čini da bi neki od njih kao argument najradije poslali nekome na vrata „crnu trojku“ kad bi bili u prilici.Nadam se da nismo svi takvi ali za belaj je dovoljno i 1% budala.
    Po meni je najveći problem u niskoj kulturi našeg naroda koju složno zloupotrebljavaju politikanti jer mi političare i nemamo pa tako na PTPCimamo svaki božiji dan deset komemoracija iz zadnja tri rata da se previše ne čuju prazna crijeva i uopšte se ne čudim Bosiću što je odhebao sve komemoracije đuture i prosto ne znam uvrijede li žrtve više ovi što idu na komemoracije ili ovi što ne idu na komemoracije.Umjesto zloupotrebe žrtava u političke svrhe puno bi pametnije i korisnije bilo konačno napraviti popis žrtava iz zadnjih ratova POIMENIČNO sa osnovnim podatcima gdje i od koga je stradao i konačno staviti tačku na taj dio istorije.Moj lični stav da to dosad nije urađeno jer politikantima ne odgovara jer bi izgubili vrlo moćno sredstvo manipulacije masama.Konkretno mislim da su partizani prećutali one koje su pobili a na nivou Jugoslavije su u pitanju desetine hiljada da su žrtve ustaša preuveličane da Srbi više ne bi mogli sa Hrvatima a sve ostalo je tu negdje.Jedno vrijeme sam mislio da su četnici ipak bili pozitivniji od masnih i bradatih gibaničara iz partizanskih filmova i otišao sam krajem devedesetih u selo pored Čačka (na planini na Jelici….)Domaćin nas je čekao u Čačku i svojim kolima nas vozi kroz selo a u selu na svakoj banderi Vukov plakat jer su bili neki izbori.Na moj komentar „men se čini da će ovi pobjediti“ domaćin odgovara“neće oni nikad pobjediti dok postoji fotografija gdje kolju čovjeka a zna se i ime koljača i zaklanog“.Naravno nisu svi bili takvi Vojvodi Momčilu se može skinuti kapa za očuvano stanovništvo uz minimalne žrtve i on je pozitivan primjer a većina je bila negdje između međutim postoji par stvari koje hebu koke pa nose četvrtasta jaja kad je u pitanju drugi svj rad kod Srbalja pa ću navesti samo dva:
    Partizanske ofanzive jesu bile bježanija i pogibija ali švabe nikad nikakvu ofanzivu nisu pokrenuli protiv četnika.Zašto?
    Samo par mjeseci nakon bježanije „voljenog Kralja“ narod se masovno priklonio totalnom anonimusu i zabranjenom pokretu koji je po brojnosti bio na nivou statističke greške.Zašto?Jel moguće da smo toliki idioti dfa se 3/4 srba opredjeli za „pogrešnu stranu“ ili su za to postojali jaki razlozi.
    Da se vrnem na temu ne brinu me odnosi svjetskih sila i stanje u Makedoniji koliko nedostatak pameti i racionalnog pogleda na stvari u našem narodu kao i objektivne okolnosti u Srbiji i Srpskoj.Realno govoreći prošle godine u RS nije planulo kao i u pederaciji samo zbog svjesti naroda a što se tiče vlasti činili su sve što su mogli da do belaja dođe bi i dan danas to rade i pitanje je dana kad će na pojavu najmanje varnice sve otići u Honduras (ili u Kinšasu) jer podjela SNSD-ostali je današnja podjela partizani-četnici iliSrbi-poturice a posljedice bi bile kao i u ww2.
    Nije naše okruženje idealno ali po pitanju bezbjednosti mi smo sami sebi najveći problem.Hrvati su počinili genocid prema nama i to je stvar preko koje se ne može preći, a situaciju pogoršava to što se zvanična politika zbog toga i ne kaje ali nije to razlog da narednih 1000 godina ziđemo zid do neba prema njima jer time ništa nećemo postići niti će mo riješiti problem jer ako nismo dovoljno jaki opet će nas potući ekonomski a na bijedi i zeko šilji qrac.Umjesto toga bi mogli stvoriti jaku srpsku i Srbiju napraviti spisak poimenice pobijenih u Jasenovcu i Jadovnom a onda ako hoće da otvore Konzum u BL reći „može al put u BL vodi kroz Jaenovac“Uzgred budi rečeno veliko je pitanje je li većina Hrvata proustaški opredjeljena jer recimo postoje snimci ulaska partizana u Split 43 po padu italije…. a sve i da su svi do jednog ustaše opet nam ne mogu ništa jer smo na kompaktnoj teritoriji brojniji….
    Sa svima ostalima nemamo hipoteku genocida i zločini prema nama se mogu u zadnjih 100 godina svesti pod incidente.Čuo sam ja za Pridvoricu kod Uloga i bilo je toga još znam da su nestajale čitave porodice i sela i sa jedne i sa druge strane ali statistički gledano najveći od tih zločina je počinjen nad jednim promilom Srba/Muslimana/Htvata a to nisu stvari preko kojih se ne bi moglo preći.Ako su ikog nagrdili komunisti onda su to Rusi pa im to ne smeta da na najnoviji nevidljivi avion stave zvijezdu petokraku jer su svjesni da su tada imali najveću imperiju u svijetu i bili najjači u istoriji.Ili da uzmemo Španiju i oni su imali produženi građanski rat sa fašizmom ubijeno je 2 miliona ljudi i oni su imali podjele na fašiste i republikance, neke pokrajine su bile na jednoj neke na drugoj strani, pa Baski koji su genetski drugačiji……. milion podjela a opet žive zajedno.Druga je stvar što neki od nas koji se busaju u srpska prsa misle da svi Hrvati treba da budu zahvalni Srbima što su dobili državu na tacni(što jest istina samo je pitanje da li bi Hrvati taj poklon odbili da su mogli birati) da trebaju pobiti sve ustaše ili ih bar protjerati u tunguziju, da je „balija“ dobar Srbin samo ako odmah ozvrši harakiri zbog toga što su njegovi pretci činili Srbima a da zbog „prava prve bračne noći“(koje kako stvari stoje nije ni postojalo) odmah stavi na raspolaganje ženu i ćerku da joj pravimo četnike, da se ja odreknem djeda jer je imao muda da puca u ustaše dok je njegov čekao da se saveznici iskrcaju…..ima toga do sjutra i na našoj i na drugim stranama ali nabrajanje ničemu ne vodi ako svak želi da čuje samo svoju istinu a te različite istine vrlo lako nas opert mogu skupo kštati samo zbog nedostatka pameti.
    Nisam za bratstvo i jedinstvo ali bi trebali makar ne dizati tenzije prema komšiluku i onima koji drugačije misle jer uvijek postoji treća strana kojoj su tenzije u interesi a dobru bezbjedonosnu situaciju će mo imati ako budemo imali jaku RS sve ostalo je šuplja priča.

  38. prijedor, 25.05.2015. 21:44:45 [

    Zemo, bar vi ste iz Prijedora i morali ste čuti kako sam progonjen tamo neke 2007.-8. godine. Tada sam ovim vlastima rekao da su hrpa bandita kakvima je mjesto u zatvoru.

    Tada je Dodik u Hercegovini proglašavan za ličnost godine, tada je bio na vrhuncu moći… Preko godine sam hodao sa repetiranim pištoljem i rukom negdje blizu drške, podvirivao se pod auto, ma reagovao kao ranjena zvijer… Tada je trebalo hrabrosti, a ovo danas je „sitnica“ u odnosu na ta vremena…

    Danas tupadžije pokušavaju nekakvim glupavim postupcima vršiti pritiske na mene, no, to su tek potezi glupana koji nikako da shvate kako svaki taj postupak na kraju im se obije o glavu… Ne mogu oni meni, zemo, ni otkaza dati, a kamo li da mi urade nešto gore od toga…

    Znate, mnogi kažu „čuvaj djecu i porodicu“ i svjestan sam da to govore u pozitivnom smislu. No, moji neprijatelji znaju da postoji „crvena linija“, a to je upravo porodica. Svi mi imamo porodice, kuće, i svi smo ranjivi. S tim da ja ne moram nikoga plaćati da nekom nešto raznese, da razbije glavu ili šta slično… Svašta bi klošari drugima činili da imaju hrabrosti, a ovako da plaćaju drugima, e to već nije „učinak“. Interesantno je da znam slučajeve kada su pojedine „mafijaše“ (lokalne) pokušali platiti da meni „odigraju igranke“ i šta se dogodilo? Ovi uzeli pare i samo se slatko nasmijali… čak i meni prenijeli šta se dešava… pa nisam ja godinama uspostavljao kontrolu nad prijedorskim kriminalnim miljeom da bi se neko poigravao sa mnom…

    No, da ne „tušimo“ ostale… POZDRAV!

  39. prijedor, 25.05.2015. 21:44:45 [

    Nešto se premišljam da pišem tekst o tome kako su Srpskoj, pa i BiH-i, potrebni novi izbori. Malo jeste blesavo tražiti nove izbore, a vlast još uvijek nije konstituisana povodom starih, no, kad nešto nakaradno krene, teško da se to može popraviti u hodu. Izabrali smo najgori mogući šljam i možda je najbolje sve to presjeći na vrijeme… ne gubiti uludo još 3,5 godine…

    Šta vi mislite o tome?

  40. BORISLAV R., 26.05.2015. 07:37:17
    BORISLAV R., 26.05.2015. 07:41:46
    Borislave u pravu ste sada su manje opasni nego prije 7-8 godina ali nisu bezopasni jer najopasnija je ranjena zvijer tako da ipak malo pripazite.Glavni baja ima i pametnijeg posla ali to ne znači da nema priglupih juniora koji bi da se dokazuju a ni Pavićevu ekipu ne bih podcjenjivao ipak je on stari udbaš a ni obraz mu ne smeta ako može učestvovati u svemu ovome.Ipak mislim da je vjerovatnije da će vaša porodica imati problema druge vrste npr vaša djeca, iako najbolja u svemu, će posao morati tražiti u Kalgariju jer ga za njih neće biti u RS ovdje sve iznad prosjeka smeta pa još ako tata ne misli kao partijski sekretar eto problema.I u tome će jednako učestvovati vlast i opozicija nema među njima neke razlike osim što je baja „sposobniji“ a meni se čini i da ima krupnih psiho problema.
    Što se tiče izbora oni nisu potrebni za njih fali opozicija a i narod baš briga jer se za godinu ništa nije bitno promjenilo a imali smo prije godinu dana priliku da glasamo za druge a možda i za drugačije (Jovičić, Vukan) pa smo glasali kako smo glasali.
    Još samo jedna stvar jutros uključih PTCP kad tamo o privatnom biznisu pričaju likovi koji su od vrtića na državnim jaslama.koji nemaju ni dana u privatluku a zna se i kako se zapošljava na PTCP.Jbt koji cinizam.

  41. mica trofrtaljka, 24.05.2015. 23:43:07

    glupo je analizirati II svjetski rat jer je on manje više obrađen.. možda se pojavi neka nova informacija koja dopunjava ili neznatno revidira ranije.. mnogo bi efektnije bilo analizirati trenutne odnose i interese onih koji koriste te priče za političke ili neke druge svrhe..
    meni je neshvatljivo da se recimo obilježavanje u Blajburgu ladno prenosi po medijima bez ikakvog komentara. knjigu o Blajburgu je napisao grof Nikolaj Tolstoj negdje polovinom 80-ih (ruski emigrant koji živi u Engleskoj) da bi optužio nekog eng. lorda koji je krajem II svj. rata bio u eng. vladi a u pozadini svega je bila njegova namjera da opanjka tog tipa jer mu je dugovao pare.. njegov fokus je bilo nekih 50.000 kozaka koji su navodno bili na Blajburgu..kasnije ga ovaj tužio (i dobio što je bila najveća propisana novčana kazna za tu vrstu prekršaja u istoriji engleske), englezi proveli istragu o Blajburgu, knjige objavljene o tome i zaključak je: na Blajburgu nije bilo masakra. sve okolo otkopavanje nekih kostiju žrtava „komunističkog“ terora a nigdje grobova i imena..što, naravno, ne smeta katoličkoj crkvi da organizuje obilježavanje a neki dan su čak i doveli tog Tolstoja da drži neko predavanje.. ali, oni vide i Mariju u Međugorju pa nikome ništa.

    nevjerovatno je da nema ozbiljnije obrade te teme iz sadašnjeg ugla…ono što želim reći je da se treba fokusirati na trenutne odnose i interese određenih grupa a ne na prošle..
    jer, što se tiče istorije, ovdje, na području BiH ima mnogo gorih manipulacija i špekulacija, koje idu dalje od II svjetskog rata i siju otrov na svakom koraku..ali, i to mislim da je moguće analizirati tako što će se identifikovati oni koji to rade i njihovi interesi..

  42. aleks, 26.05.2015. 09:16:04
    Mislim da niste u pravu.Tačno je da je većina toga obrađena ali recimo ja nisam imao pojma o ovoj priči sa Tolstojem i Englezom a nešto slično bi morali napraviti i mi ovdje.Pretpostavljam da živite u BL i recite mi gdje ja mogu poimenice naći zvaničan spisak svih stradalih Banjalučana u WW2.Naravno nigdje a da postoji takav spisak ako recimo neko izjavi da su partizani/četnici/ustaše pobili 45000 ljudi svako bi ga mogao tužiti i dobiti na sudu, doduše sa ovakvim pravosuđem je svašta moguće.Osim toga 50 godina smo živjeli u sistemu u kome je bila dozvoljena samo jedna istina i ja mislim i danas da je to bila prilično tačna verzija ali su se pojavile i druge verzije za koje postoje nekakve priče ili argumenti a koje nikad nisu prošle zvaničnu obradu npr zvanično i danas su Mladena Stojanovića ubili Četnici a ima toga još i konačno bi trebalo podvući crtu.Tu je opet veliki problem naš narod jer recimo uvjek imamo para za Cecu za bahanalije za krsne slave i božić a izjednačili smo svadbe i sahrane a za ovakve stvari nikad nema para.Doduše nije kriv samo narod jer je već toliko puta namagarčen da svako normalan sumnja da pare ne bi završile na drugom mjestu a ako bi neko trebao da vodi taj posao onda bi to trebala biti ANU(R)S aja prvi ne bih imao povjerenja u njih da ne govorimo u kakvom stanju su nam univerziteti.
    Što se tiče političara oni nude robu koja ide na tržištu i recimo baja je kad je ona kokoška izjavila u Blajburgu što je izjavila mogao,kao baštinik antifašističke tradicije, da je tuži na nekom međunarodnom ili Austrijskom sudu.koliko znam o pravu glat bi je dobio jer je jednom već presuđeno tom Tolstoju po istom pitanu ali jbg ne isplati se na osnov u toga ne bi dobio glasove a ni ona u Hrvatskoj

  43. slažem se u vezi sa kreiranjem baze podataka o pojedinačnim žrtvama..to je i jedino ispravno..ali, ne vjerujem da će to biti ikad uradjeno..ja, takođe, nigdje u ovdašnjim medijima nisam mogla naići na informaciju o pojedinačnim odštetama koje je Njemačka isplaćivala prije 15-ak godina. znam da su neki pojedinci dobili.. recimo Claims Conference koja radi na sličnim programima koji se odnose na stradanje Jevreja, ima svoj sajt (http://www.claimscon.org/what-we-do/compensation/) i može se pročitati bar ponešto o tome.. ja sam lično prije nekoliko godina dobila odgovor od njemačkog ministarstvo na upit da su oni (Njemačka vlada) odmah nakon završetka rata ovdje odvojili određen iznos novca za obeštećenje pojedinačnih žrtava (jer zbog nemogućnosti da to urade za vrijeme trajanja Hladnog rata u Istočnoj Evropi nisu ni Jugoslaviju time obuhvatili).. i da je to išlo preko nekoliko organizacija: Dobrotvor, Merhamet, Benevolencija i Karitas. kada sam probala naći informacije dalje o tome – ništa..itd. itd.. nekad se taj novac koristi i za kreiranje programa koje zovu „kultura sjećanja“ na razne projekte.. ovdje se ništa ne može saznati..ali se u inostranstvu formiraju razne organizacije posvećene tome.. ko će pohvatati šta oni sve rade i odakle crpe sredstva? mi ovdje možemo samo nabadati..

  44. Zemo, tebe sam upoznao na Frontalu,a sa MUPom imam dodira oko produzavanja dokumenata i nikad vise, nnasrecu, osim toga veci dio godine i ne budem u PD.
    Nego, u vezi izbora. Mislim da izbori nisu opcija. Skupi su, rudonja isprazni iz kase do poslednjeg feninga, a opere para ihaaha. A, tek koliko bi se nazaposljavalo , i u hodnicima bi postavjali stolove.

    Stvari idu nezaustavljivo u smjeru protiv rezima. Prvo, rudonja je uradio i vise nego se od njega trazilo, on im je sada balast, rjesavaju ga se. I on je toga svjestan, niti mu ko dolazi, niti ga ko prima, izolovali su ga kao ebolu, kao gubavca.
    E, sad njegovi zmajevici, naravno da se radju tome jer kad njega ne bude svi ce prati ruke i pozivati se na njegove naredbe.
    Oni ce najvise profitirati, on ce najvsce naje…., sto meni nije drago, jer su nas oni ogulili nista manje nego on.

    Zemo, on zna kako je dosao ovdje gdje jest, a, znao je i kako odlaze oni koje fasisti dovoze.

    Nije mu la zivot ocekujuci kada ce mu lisice skljocniti na rukama, i to je jos najbolje, jer je i zatvor za ljude, da ne bude da mu kroz dimnjak upadnu necastivi.

    Dakle, rijesice se ovo s njim brzo, ali je problem sto ce isti fasisti koji su nam ga dovezli na vrat pronaci opet neki svjezi dasak vjetra.
    Nije valjda da si ti mislio da je on rezultat postenih i fer izbora. Nikada ih nije ovdje ni bilo, niti ce ih biti.

    Fasiti su smjenjivali dnevno po sto onih koji nisu bili njihovi poslusnici, da rudonja nije bio njihov, ne bi ni bio tu gdje jeste, ali prosao mu je rok p njihovim standardima, naci ce oni novog smrdonju.

  45. Borislave dragi,

    imam osjećaj da vi polako odošte u političare ili vršite bazične pripreme za to. Pa pustite političare da traže vanredne izbore ako smatraju da za to ima smisla i potrebe. Uostalom nama je izbora preko glave, svako 2 godine, a troškovi enormni. Ko će platiti te vanredne izbore? Ja bih odmah na skupštinu to pitanje uputio. Ljudi od struke treba da se bave strukom a ne politikom.
    Posebna je priča to što u ovom trenutku baš nema smisla tražiti nove izbore jer se ne bi moglo ništa promijeniti jer je SDS kao najjača opoziciona partija napravila to što je napravila i počela je naglo da slabi. Za jedno godinu dana već bi moglo o tome da se razgovara ali pod uslovom da ojača ova ideja o kojoj ja ovdje često pišem i sasvim sam siguran da bi dala rezultata. To je, da podsjetim još jednom, „treći ljudi, treći blok, ljudi koji nikad nisu odlučivali“, ljudi koji imaju ideje i javno ih iznose a pri tom imaju hrabrosti da se prihvate uloge i obaveza i da ih sprovedu.
    Vanredni izbori sad, za 3 mjeseca, za 6, je mislim suluda ideja.

  46. Moj današnji tekst možete pročitati na:

    http://borislavradovanovic.blogspot.com/2015/05/kako-je-neupitna-republika-srpska.html

    Nisam siguran da li proizvodim više sadržaja nego je to Frontalu prihvatljivo, tako da moj predzadnji tekst nije objavljen (još uvijek).

    Ipak u pitanju je tekst vrijedan pažnje, na:

    http://borislavradovanovic.blogspot.com/2015/05/ko-su-najveci-monstrumi-republike.html

  47. prijedor, 26.05.2015. 14:17:00

    hеrc-tref, 26.05.2015. 14:20:28 [

    Za tekst o novim izborima upitao sam zbog aktuelnih „papkarskih“ dešavanja. Sada je nedvosmisleno jasno da smo izabrali najgori mogući politički šljam i da je takvim predugo dozvoliti dalje sakaćenje Srpske. No, ako svima odgovara ovakvo stanje – ODGOVARA I MENI! POLITIČKIH AMBICIJA NEMAM!

  48. dragoslav..račich, 26.05.2015. 10:36:04 [1

    Zahvaljujem na podršci i ističem kako nemam niti najmanje želje biti „šef“ bilokome (ni djeci se ne postavljam „sa pozicije“, a kamo li drugima).

    Manje-više svoje „ambicije“ već polako ostavrujem – konkretno sasvim sam zadovoljan ovakvim djelovanjem-pisanjem. U zadnjih mjesec i po objavio sam pristojan serijal tekstova, uspio se probiti u neke analitičarske krugove za kakve nisam ni nadao se da mogu (bar ne za tako kratko vrijeme), i td.

    Ostaje mi još jedan problem, finansijske prirode, ali se nadam rješiv, nakon čega ću se posvetiti daljem obrazovanju i to je jedino šta me trenutno zanima. Da se natežem sa razorenim MUP-om vjeruj da više nemam ni volje, ni moći…

    Neki novi ministar, neke nove vlade, od mene može PRO BONO dobiti kvalitetan projekat razvoja kriminalističke operative (najvažnijeg instrumenta suzbijanja kriminala) i to je sve što sam spreman dati (dao sam već dovoljno). Uostalom, zar je malo realizacija projekta u kom će kompletan MUP funkcionisati jednoobrazno, kvalitetno, sa strogim mehanizmima kntrole, efikasno i FUNKCIONALNO. Mogu to izvesti i da se pohvalim – u svojim istraživanjima otišao sam čak korak dalje od EUROPOL-a (oni se još bave standardizacijom opštepolicijskih posova, a ja sam razradio instrumente kriminalističko-operativnih)?

    pozdrav i svako dobro!

Оставите одговор