Возила без појаса на задњем сједишту неће проћи технички

Власници аутомобила у РС, који из неког разлога немају сигурносне појасеве на задњем сједишту, могу их уградити на било којем ауто-отпаду и то по цијени од око 20 КМ Они ће убудуће, по налогу МУП-а РС, бити враћани са техничког прегледа уколико не буду имали појасеве на задњем сједишту, тако да ће контроле и у […]

субота, април 21, 2012 / 11:58

Власници аутомобила у РС, који из неког разлога немају сигурносне појасеве на задњем сједишту, могу их уградити на било којем ауто-отпаду и то по цијени од око 20 КМ

Они ће убудуће, по налогу МУП-а РС, бити враћани са техничког прегледа уколико не буду имали појасеве на задњем сједишту, тако да ће контроле и у том сегменту бити оштрије.

Према процјенама, у РС има неколико хиљада возила код којих су ти појасеви демонтирани или је вршена пренамјена возила, а чији власници ће свакако ризиковати да добију новчану казну уколико буду превозили путнике на задњем сједишту, а који не буду могли да вежу сигурносни појас.

Кроз прсте ће бити прогледано само код старијих возила која фабрички немају уграђене појасеве на задњем сједишту, али полиција РС још нема податке који је то тип и годиште возила, док ће остали имати нулту толеранцију.

Наиме, полиција РС је јуче, у оквиру акције “Продужите линију живота, вежите појас”, почела с оштрим контролама и кажњавањем возача, сувозача и путника на задњем сједишту возила, који не буду везивали сигурносни појас, али и возача који буду превозили дјецу без сигурносних сједалица.

Зоран Средић, главни саобраћајни инспектор МУП-а РС, рекао је да ће се током акције ићи са нултом толеранцијом осим у случајевима када возила немају фабрички уграђене појасеве на задњим сједиштима.

“То су возила старије производње која улазе у олдтајмере. Податке за то до које године производње и за коју врсту возила није била законски предвиђена творничка уградња појасева на задњем сједишту ће нам доставити агенција која се бави праћењем рада техничких прегледа”, рекао је Средић. Он је навео да још не знају како ће ријешити проблем са тим возилима, али да ће то знати када добију податке. Иначе, до 1982. године возила произведена у Европи нису морала имати сигурносне појасеве на задњем сједишту, што је касније уведено стандардима ЕЦЕ правилника.

“Не знамо да ли ће и они морати уградити појасеве или нешто друго, то ћемо одлучити”, рекао је он и додао да возачи који буду сами у возилу, а на задњем сједишту немају појасеве неће бити кажњени, јер су санкције предвиђене само за возаче и сувозаче, односно путнике који не користе појасеве у возилу. Према његовим ријечима, полиција је јуче контактирала са представницима организација које се баве техничким прегледима и њима је речено да возила која на задњим сједиштима не буду имала исправне уређаје за везивање или који су демонтирани, враћају са техничког прегледа.

“До сада вјероватно нису обраћали толику пажњу, мада су то требало да раде”, рекао је Средић.

Драго Талијан, директор Центра за моторна возила Бањалука, рекао је да станице за технички преглед, према Правилнику о уређајима и опреми коју морају имати возила и условима које морају испуњавати на путевима, врше прегледе и посједовања сигурносног појаса на задњем сједишту возила.

“Међутим, реално говорећи до сада то и није било предмет стоодстотне пажње”, рекао је он. Поред тога, они који имају потребу да их уграде, то могу учинити у готово свим ауто-отпадима. Тако су нам у Ауто-отпаду “Марић” из Лакташа казали да имају појасе за задња сједишта на аутомобилима, те да њихова цијена зависи од типа и модела аутомобила.

“Углавном, цијена заједно са уградњом не би прелазила 20 КМ, јер је то појас на задњем сједишту и заиста га је лако поставити”, рекли су у овом ауто отпаду. Исто су нам казали и у бањалучком Ауто-отпаду “Саша”, наводећи да је цијена једног појаса за задње сједиште просјечно 10 КМ.

“Вјерујте, мајстор би то бесплатно уградио, јер ту нема посла, заврнете два шарафа”, казали су у Ауто-отпаду “Саша”.



Оставите одговор