Воз од Кине до Уједињених Ентитета Америке би коштао 200 милијарди долара

Кина жели да изгради веома брзу жељезничку пругу дугу 13.000 километара која би повезивала ту далекоисточну земљу са САД, а цијена пројекта је око 200 милијарди долара. Та жељезничка мрежа пролазила би преко Сибира, затим испод мора кроз Берингов мореуз, па преко Аљаске, канадских територија Јукон и Британска Колумбија, све до главног копненог дијела САД.

уторак, 1 јуна, 2021 / 22:49

Када би се та веза успоставила, Кина би могла да настави са изградњом супербрзе жељезнице до сваког кутка Америке. Иначе, у САД жељезничка мрежа је таква да је још увијек доминатан број дизел локомотива, без електричне мреже.

Према неким процјенама, такав пројекат коштао би 200 милијарди долара.

Планови за такву повезаност са САД појавили су се још 2014. године, када су локални медији извјештавали како Кина планира да изгради супержељезницу од 13.000 километара.

У то вријеме кинески инжењери већ су преговарали са руским колегама о почетку изградње те жељезничке мегалиније увјерени да је њена изградња могућа уз постојећу технологију.

Кина је већ направила прве кораке који показују да њихов план и није толико незамислив, наводи портал "ИФЛ сајенс".

Још 2018. године Кина је одобрила изградњу прве свјетске супербрзе жељезнице која ће повезивати Шангај са архипелагом који се налази на 77 километара од обале копнене Кине.

Та нова рута имаће и подводни дио од 16,2 километра, а на траси ће саобраћати воз који се креће изнад пруге левитирајући помоћу магнета, а који уједно и гурају композицију напријед великим брзинама /МАГЛЕВ воз/.

Изградња тог пројекта већ је у одмаклој фази.

Међутим, неки критичари су пројекат дуге и брзе пруге отписали као економски застарио, наводећи теретне бродове и ваздушни транспорт као јефтиније опције, а уз то сматрају да је пројекат жељезница према САД превише компликован.