Волво значи сигурност: Уграђују детекторе за бициклисте

Шведски произвођач аутомобила "Волво", који је у власништву кинеског "Џилија", најавио је посебан уређај на својим возилима који ће детектовати бициклисте, чиме ће се спријечити тешке саобраћајне несреће. Нови уређај моћи ће да детектује и опасност у виду бициклисте који је изненада скренуо на путању возача аутомобила. Из компаније наводе да ће се у случају […]

четвртак, март 7, 2013 / 09:15

Шведски произвођач аутомобила "Волво", који је у власништву кинеског "Џилија", најавио је посебан уређај на својим возилима који ће детектовати бициклисте, чиме ће се спријечити тешке саобраћајне несреће.

Нови уређај моћи ће да детектује и опасност у виду бициклисте који је изненада скренуо на путању возача аутомобила. Из компаније наводе да ће се у случају да се детектује опасност од судара огласити аларм, који ће активирати кочнице аутомобила.

Ипак, наводе из компаније, овај технички уређај не треба да буде замјена за опрезност за воланом.

"Волво" је овај нови уређај представио на сајму аутомобила у Женеви.

Нова технологија је појачана верзија система за детекцију пјешака, који је "Волво" представио 2010. године.

Као и случају претходних иновација, овај уређај користи радар у предњој решетки аутомобила и камеру која се налази између шофершајбне и ретровизора, како би детектовао опасност од судара. Нови систем укључује моћнији процесор и измијењен ојачан софтвер.

Нови систем мора да се инсталира у фабрици, што значи да мора да се наручи унапријед, и биће ограничен на седам од 11 модела која су тренутно у производњи. Возачи који желе овбај уређај мораће да додају најмање 1.850 фунти на цијену аутомобила.

Портпарол "Волва" у Британији Крис Малорд рекао је мрежи Би-Би-Си да инжењери фирме сада раде на новој верзији, која ће ући у програм аутомобила 2020. године, а која ће моћи да детектује животиње на путу.

"Циљ је избјећи сударе са, на примјер, коњима и јеленима. Али, за сада још немамо датум представљања тог уређаја", рекао је Малорд.

Ово није први пут да "Волво" улаже напоре у заштиту пјешака. У мају је представљен аутомобил који има ваздушни јастук испод хаубе који се надува ако сензори у предњем дијелу аутомобила детектују могући контакт са бициклистом или пјешаком.

Тај ваздушни јастук прекрива око једне трећине шофершајбне и његова сврха је да ублажи повреде главе жртве.

Према подацима британског Министарства за саобраћај, 6.040 пјешака, 3.270 бициклиста и 5.440 мотоциклиста је погинуло или тешко повријеђено на британским путевима између октобра 2011. и септембра 2012. године.



Оставите одговор