Војна академија

Вечерас на Првом каналу РТС почиње емитовање нове игране серије посвећене српској Војној академији и њеним кадетима. О студијама на Војној академији у Београду у јавности се мало зна, а о кадетима овог Универзитета никада није снимљен ни филм, ни телевизијска серија. Ту се школују будући пилоти, инжењери, пешадинци, стручњаци за АБХ заштиту, љекари, … […]

субота, јануар 28, 2012 / 07:55

Вечерас на Првом каналу РТС почиње емитовање нове игране серије посвећене српској Војној академији и њеним кадетима.

О студијама на Војној академији у Београду у јавности се мало зна, а о кадетима овог Универзитета никада није снимљен ни филм, ни телевизијска серија. Ту се школују будући пилоти, инжењери, пешадинци, стручњаци за АБХ заштиту, љекари, … који стичу висока академска звања, објашњава се у најави ‘Војне академије’.

Кроз историју дугу 161 годину, захваљујући војним знањима и вјештинама стеченим управо на Војној академији, чувени српски генерали и војводе попут Јована Мишковића, Живојина Мишића, Радомира Путника, Петра Бојовића и Степе Степановића, креирали су историју Балкана и Европе.

– Војна академија данас у потпуности задовољава највише свјетске стандарде за образовање официрског кадра, а са акредитованим студијским програмима, представља образовно – научну установу признату у земљи и свијету. Пратећи савремене трендове и реформске процесе у земљи и свијету, прилагодила је студијске програме захтјевима високог образовања и Болоњској декларацији – пише РТС о данашој српској војној академији.

Серија је настала, бар тако кажу, тако што се продуцент Небојша Неле Гарић, обратио Министарству одбране Републике Србије и Војној академији у Београду, са приједлогом да се у Србији, слично пројектима који су успјешно реализовани у свијету, сними серија посвећена српској Војној академији и њеним кадетима. Идеја је прерасла у пројекат, будући да је министар одбране Драган Шутановац, у приједлогу препознао и подржао занимљиву телевизијску причу о племенитости и части војничког позива и живота, са жељом да их још више приближи младима у Србији.

Током љета 2010. године, услиједило је формирање продукционог тима на челу са сценаристом Горданом Михићем, продуцентом Небојшом Гарићем и директором серије Ненадом Димитријевићем. Овај продукциони тим је, уз помоћ припадника Војне Академије, почео да трага за драмским материјалом погодним за стварање ТВ серије. Идеја је била да се на непосредан и атрактиван начин, гледалишту приближе околности, потребе, дилеме, тешкоће, радости и посебности, како школовања, тако и живота кадета који сутра постају официри.

Крајем новембра 2010. године, пројекту се као редитељ прикључио Дејан Зечевић. Послије више од два мјесеца селекције, требало је да од 250 кандидата за јунаке телевизијске серије, изабере десет младих глумаца – кадета, који у потпуности одговарају написаним ликовима из серије. Изабрани млади глумци су, са редитељем Зечевићем, проводили вријеме на Академији у обуци и разговорима са припадницима Војне академије, припремајући се за улоге које играју. Серија се снима под покровитељством и уз помоћ Министарства одбране Републике Србије, Војне академије и свих њених припадника, у продукцији НИРЕ ПРО за Радио-телевизију Србијe.

‘Академци’ из Српске

Продукцијска кућа НИРА ПРО је међу првим продукцијским кућама у земљи, која је за избор глумаца у серији, организовала кастинге и у Републици Српској и Косовској Митровици. Неколико главних улога, кадета у серији, управо је из Републике Српске.

Емитовање 16 једночасовних епизода почиње вечерас на Првом програму РТС-а, и сваке суботе у 20.05.

Главне улоге тумаче:

Кадети: Радован Вујовић (Рис), Никола Ракочевић (Лаки), Иван Михаиловић (Клисура), Бранко Јанковић (Џаковић), Бојан Перић (Стошић), Тијана Печенчић (Зимче), Драгана Дабовић (Шашвари), Тамара Драгичевић (Надица), Ања Станић (Лела), Јелисавета Орашанин (Роксанда), Искра Брајовић (Тања).

Капетан Жарач (Љубомир Бандовић), Капетан Кашанин (Небојша Миловановић), Поручник Васке (Милош Тимотијевић), Начелник Академије (Бранислав Лечић).

У осталим улогама: Воја Брајовић, Ивана Михић, Дара Џокић, Феђа Стојановић, Предраг Смиљковић , Олга Одановић, Харис Бурина, Младен Нелевић, Мира Бањац, Власта Велисављевић, Миодраг Кривокапић, Тика Станић, Јелена Јовичић, Јелица Сретеновић, Милица Михајловић, Соња Дамњановић, Тања Пјевац, Нина Граховац, Горан Радаковић.

Ауторски тим:

Директор фотографије – Зоран Петровић и Небојша Башић

Помоћник режије – Ратиборка Дуда Ћерамилац

Сценограф – Зорана Петров

Костимограф – Лана Павловић

Монтажер – Марко Глушац

Тонска обрада – Владан Кораћ



0 КОМЕНТАРА

  1. Mr Biggy,

    Хех немој да ви снсд-овци мислите, јер кад ви нешто смислите ни шелдон га не би горе осмислио, каква привлачност и професионализација, војска државе од 7-8 милиона сведена на 2-3 хиљаде војника, од којих пола у цивилу служи?? И то би требало да гарантује одбрану земље??
    Е јбт државо кад си пала у руке таквих сељачина и треба да пропаднеш!

  2. Некад сам завршио Војну школу, док је то била школа а не овај данашњи циркус. Имам другаре који су упућени у ову серију, они такође сматрају да је ово маркетинг који настоји спасити оно што је власт одавно уништила.
    Неко рече у горњим коментарима да је војска спала на ловачко друштво у Србији, не није само није у стању да се одбрани од неког другог ловачког руштва. До оваквог стања их је довела актуелна власт,слична оној која је и уништила ВРС (СНСД).
    Волио бих да чујем коментар неког из СНСД, и да се одмах разумијемо ја вас не мрзим јер да бих неког мрзио морао бих га некад вољети,а вас никад нисам волио.

  3. rammstein

    Hehe…ajd zabrani mi da mislim još…hehe!
    Mora neko da misli,pa ne mozete voditi diskusije vi neinformisani!Lagano si smanjio broj vojnika za 20 puta!

    „Е јбт државо кад си пала у руке таквих сељачина и треба да пропаднеш!“
    Ko je sve vodio drzavu do sada,jos je i dobro.I tamo i ovde.

  4. Mr Biggy,

    Не би био проблем што ти имаш неко лафо мишљење, већ је проблем што то твоје тумороидно мишљење дијели са тобом твој шеф странке, самозвани предсједник РС-а, а он са тим накарадним мишљењем још и нешто као одлучује! Е сад ако ти неке бројке нешто значе, да ли је твој шеф странке икад у свом политичком дјеловању обукао и опремио бар 10 војника? Не хиљаду, не 10 хиљада, него само десет?

    Да ли је направио и једну гранату из своје „стратешки успјешне привреде“?

    Осим тога, да зло буде веће и у Србији су исти његови ортаци на власти, тако да је ситуација и тамо безнадежна по питању одбране и војске!

  5. rammstein

    Zanimljivo je da ti uvek imas misljenje o mom misljenju kojeg nema…ne znam da li se predsednik Republike Srpske izjasnjavao o ovoj seriji,ali mi je bas drago ako mislimo slicno.

    Nije vise (i to ti odavno zelim reci) 95-ta.Nema vise granata,gubljenja glava bez potrebe,nema vise SDS-a,nema Karadzića…bolje je pravbiti uspesnu privredu,nego granate,zar ne?

    Onomad nismo imali ni privredu ni granate.

  6. Mr Biggy,

    Ма немој, а да ми нисмо 1995 ратовали са лонцима и шерпама из Претиса, којег замисли у данашњој „додиковој привреди“ нема на мапи као ни остале намјенске производње?

    Да се Караџићевом мудром одлуком те фирме нису преселиле егзодусом народа у РС, муслимани би за мјесец дана направили толико граната таман да нас протјерају преко Дрине, таман одакле си се ти враћао из „свог ратовања“ на линији Шабац-Нови Сад- Београд!

  7. Ako je po prvoj epizodi, ono je uzas i sramota! Jadna i bleda kopija maloumne top-gun ideologije.
    A da ne govorimo o smisljenoj ili *slucajnoj* porugi kako srpski seljak sprema ispracaj *vojnikusi*. Naravno ne zalim ovim da nipodastavam zenski svet.
    Kada se to igrao americki fudbal iliti ragbi u Srbiji…,hehehe
    Sta drugo ocekivati iz kuhinje onih, kojima nista nije sveto osim sake dolara, pa makar okrvavljenih i srpskom krvlju…,

  8. rammstein

    Sve kad se sabere (Sloba,Tuđman,Alija,Rašo) jasno je da se radi o mudracu do mudraca.Vidi se gde smo sada.

    Rale mora da je sam dizajnirao i pravio granate…
    Ali,realno,glupa ti je prica.To je vreme proslo,presaltaj se na danasnjost.Gubis vreme.

    „…“свог ратовања“ на линији Шабац-Нови Сад- Београд!“
    Ludilo se siri preko Frontala.

  9. zmaj , 30.01.2012. 15:35:09

    Шта нам је ЈНА оставила? Јел’ она иста силна ЈНА коју смо гледали како је ваше харанге уништавају у добровољачкој улици, као немоћно младунче? Зар смо ми повјеровали да ће нас баш та и таква ЈНА одбранити? Зар та ЈНА није склонила наше прилично добро организоване барикаде 1/2 марта 1992? Кад су мало глумили унпрофор?

    Знам ја да и данас Претис производи, али у оном моменту, дејтонске предаје Српског Сарајева, предати вама у руке производњу граната био би чин велеиздаје!
    Те гранате су се производиле код нас и цијелим током рата, као и што су се склапали млазни мотори у „Орлу“ иако је био на првој линији под снајперском ватром нон-стоп!
    Популарне „крмаче“ су ту комбиновано састављане и преправљане!

    Ма знаш ти то исто ко и ја, само овај снсд-овац додиков магистар бигер ко да је пио тинту, нешто му се замутило у глави, па се не сјећа ничег, а није ни чудо цио рат провео у Србији!

  10. Mr Biggy,

    Ако ико нема благе везе са реалношћу, онда си то несумњиво ти и твој шеф странке!
    Погледај у коју сте нас ви „реалност“ данас увалили, без алије, Слобе, туђмана,..за вратом?

    Колико би реално са оваквом привредом издржали ми сад у новом рату? Колико би војника могао обући и опремити твој партијски шеф? Колико је његова политика „непогрешива“ говори јасно чињеница да он о овој кризи није имао појма, као кад би неко сад рекао да не може предвидјети падање снијега на Јахорини у јануару!?

  11. rammstein

    nemoj mi samo reci da je onu silnu artiljeriju i tenkove koji su bili oko Sarajeva napravio mudri Raso. Ta vojska koja je izasla iz grada samo se rasporedila na brda oko Sarajeva. Dobro rece jednom Sidran na pitanje iz Beograda da je rat poceo negdje 1994 godine kad se koliko toliko ustrojila Armija BiH, a do tada je bila cista agresija dobro naoruzane vojske protiv civila i slabo naoruzanih Bosnjaka.

  12. zmaj , 30.01.2012. 15:54:03

    Тенку треба грраната и гориво, а то је ипак неко морао обезбједити?

    Авиони и хеликоптери су били ваша главна логистика из нато пакта! На крају је и дошло до потпуне употребе против ВРС!

  13. Послије првог коментара сви ови други су сувишни. Само је требало допунити да се ребрандинг ради по упутствима америчких савјетника који имају канцеларије у по Главног штаба у БГ.

  14. Судећи по првој епизоди, ради се о релативно добро занатски урађеној серији.
    Серија је рађена по причи, односно сценарију Гордана Михића. Колико знам Гордан Михић, је једни професионални сценариста са ових простора. Појавио се крајем 60 са романом „Вишња са Ташмајдана“, по коме је снимљен филм са Недом Арнерић. После је снимљено доста филмова и серија по његовим причама.
    Е сад зашто ће ова серија, доживјети успјех Зато што уз колико-толико солидну причу, народ воли наше серије. РТС, са Тијанићем на челу(ма шта мислили о њему) је то схватио, па форсира домаће серије, па тв филмове. Сад се серија Село гори… истовремено приказује на БН и РТС, има добру гледаност, зато што прича о нама, ма какви смо.
    Ове серије, са пописом С.Павића, Г.Михића, Р.Бајића и сл. неколико миља, испред сапуница које пише Ј.Вељача, којима нас „бомбардују“ свакодневно. О шпанцима и турцима да не причам.
    Синоћ ће хрватски РТЛ приказао „Жикину династију“. Рекордна гледаност.
    То значи да прве ствари вриједе.
    Не бих о пропаганди. Зар морамо сваку вече гледати о ЦСИ-Мајами и сличне глупости.
    И већина наших филмова се бави насиљем.
    Насупрот томе, гледали смо серије по романима Мир-Јам, Г.Кујић, а и Р.Бајића, гдје нема насиља, псовања и слично.
    Скоро сам прочитао да РТС наручио нове серије од Р.Бајића, Р.Павловића, па Монтевидео.
    Са занимањем чекам. И ПОДРЖИМО ДОМАЋЕ.

  15. По мени је баш то „Село гори..“ права филмска антипропаганда домаћег филма! Код Радоша су сељаци обични туњавци, мулавци, пришипетље и ситне варалице…осим тога радња је мртво море, давеж..

    Кад би неко имао смисла правити добре серије те намјене, да садрже у себи печат једног времена и једног слоја друштва, онда би се требао угледати на хрватску-екс-ју серију „Просјаци и синови“. С друге стране мислим да је и српска екс-ју серија „Врућ ветар“ имала исти смисао, да представи појединца као жртву друштва, система и околности.
    Бајић је урадио контрауслугу промоцији сеоских вриједности, напросто их је све упростачио до мизерије и обичног трача.

    Кад говоримо о страним серијама, не може се заобићи легендарни Чарли Шин(Харпер) уједно најгледанија серија у америци, не може никог оставити равнодушним, тако да се ја не бих одрицао још увијек квалитетних „америчких“ серија!

  16. Nisam gledao prvu epizodu Vojne akademije, pa ne bih o tome, vec da kazem Rammsteinu da je i moje misljenje o Selu i babi koja se ceslja isto kao i njegovo. Rados se dobro narugao nasem selu i seljacima. Sve sitne duse, zavidljivci,gledaju preko plota u tudji lonac,spletkarosi…. Ima toga dosta, ali ne toliko koliko se Rados izruga. A, radnja , sto kaze, Ramstein mrtvo more. Ikad-nikad. Zna Rados sta radi, rastegne pet recenica u tri epizode. Selo i seljaci placaju pretplatu.
    Koliko RTRS daje na hrvatske i ostale tudje serije, zasto ne raspise konkurs da nasi pisci konkurisu da bi se snimila po njihovom scenariju serija o nama i nasem vidjenju dogadjaja na ovim prostorima. Ne mora to da bude ni serija, barem tv drama ili slicno. Dokle cem placati Turneje koje nas pljuju?

  17. Жао ми је што сматрате да је серија Село гори… лоша. Не знам на основу сте чега закључили, али Боже то је ваше мишљење. Зашто? Познато је да је ову серију, односно актере исте одликовао и Патрирјах српски г.Иринеј. Не вјерујем да би г.Патријарх било кога и похвалио, а камоли одликовао. Сјајне су серије које је РТС снимио типа „Рођак са села“; „Непобедиво срце“ и сл.
    Слажем се са оцјеном да је серија „Просјаци и синови“, одлична. Не знам да ли вам је познато да је иста била дуго бункерисана и да је приказна на тв тек негдје почетком 90 их.
    О домаћим серијама, ће увјек бити укуси различити.

  18. Neprilagodjen, 31.01.2012. 16:27:33

    „Село гори..“ је само још једна од оних Бајићевих глупих несажваканих прича од раније попут „Секуле и његове жене“, то је тако глуп и лако предвидљив покушај хумора, радња готово да стоји у мјесту, дијалог неопростиво приглуп, са варијантама ретардираног шабанисања! Ма једноставно нисам ни одгледао довољан број епизода да бих се комплетно изразио, јер и од самог почетка ми постало негледљиво, да не употрјебим неки гори израз.

  19. Nije srpski seljak zasluzio da mu se Rados naruga njegovim sinovima Draganima. Dosta je nasih Dragana dalo sve za Srbe i Srbiju, i kada je trebalo i kada nije. Kada god naidje kakav zlotvor: ajde sine Dragane, uzmi pusku i idi.
    Ostalo nam ovo malo sinova pa nam se Rados sa njima ruga. Zaglupljuju nasu djecu u skolama, ne daju im posla, nude im turske i uuuu serije, Turneje i Parade, pjevaju im stoja i jk.
    Sve namjerno i s ciljem .

  20. Некад је српска шајкача била понос нације, са којом је геџо на глави отресо швабску силу на Колубари, Церу и касније Кајмакчалану, а сада је радош бајиш ставио на главу оном ретардираном чичици (не знам ни како га у серији зову) да је брука као сеоска лујка, пијандура, ретард,… и још видим по Гучи га рекламирају ко маскоту, сликају се за фејсбук са њим…x-(

  21. Жао ми је због оваквих ваших размишљања. Ја и даље мислим да је „Село гори..“ одлична серија. То показује од велике гледаности до бројних признања.
    Е сад не свиђа вам се како су представљени неки ликови. Ја бих волио да су сви Срби, Новак Ђоковић или Никола Тесла. На жалост, окрените мало око себе. Већина нас није таква.

  22. Колико ми је познато Мирољуб Трошић Ђода је аутентичан лик, натушчик. Ишао је са Р.Бајићем у средњу музичку школу, постао наставник музике, али због алкохола је изгубио посао у сусједном селу. У сваком мјесту, селу или граду има таквих ликова. Шајкача је уобичајна капа која се носи у селима Поморавља. Чим пређете Дрину, поготову кад уђете у средишна села Србије, пронаћићете старије мушкарце да носе шајкачу. Кажем, таквих ликова има свагдје. Прије пар дана, у послу који ради, сретнем младића 1991. годиште, не зна се потписати. Фин, момак, нормалан, али због породичних проблема се није могао школовати. Морао напустити школу, да би радио и зарадио за живот.
    И о таквим прича Бајић. Кажем, нисмо сви супермени. Лијепо је кад идете у школу, или студирате, углавном сте у друштву оних који су сличног знања, образовања као и ви.
    Кад почнете радити, зависи од посла, ту је већ живот.
    Ја почео да радим, моја асистентница има 4 године више стажа него ја живота, а ваља јој бити шеф. Треба то знати..
    Не бих више да браним Бајића, њега брани гледаност.

  23. Moj neprilagođeni, volio bih da griješim. Gledanost ne znači uvijek i kvalitet. Veliki brat, Farma, grand parada… su najgledaniji. Kao što i posao i zvanje počesto nisu nikakva garancija kvaliteta, niti stručnog niti ljudskog.
    Žao mi je samo što će među ovom našom djecom u ovakvim neprilikama kao što jesu, i nema izgleda da će uskoro biti drugačije, ostati puno neotkrivenih talenata. Neka je samo 1% talentovane djece što se tiče nauke,tehnike, sporta, muzike i svake druge umjetnosti koliko bismo mi imali Tesli, Đokovića, Pupina, Mileva Marić… samo da nam je stalo do njih, da nam naši dušmani ne uzimaju dušu…
    A, kakav ćeš biti šef svojoj asistentici ne brinem. Naravno , bićeš dobar, dok o tome razmišljaš. Pozdrav iz PD od pd!

  24. Neprilagodjen, 01.02.2012. 17:01:04

    Jeste,nekome sve ovo nije interesantno jer danas u vrijeme “instant“zivota,“povrsnost“ je fenomen koji razara dusu obicnog covjeka…medjutim u pravu si…gledanost ipak potvrdjuje nesto.

    Rados Bajic je istinski rodoljub i stvaralac jedne specificne vrste umjetnosti,koja bi se mozda mogla nazvati naiva Srpske drame.
    Nesto poput naive u slikarstvu koja uglavnom prikazuje “tezake“ u njihovom prirodnom ambijentu ispunjenom seoskom elegijom(pogotovo u zimskim motivima sa krivudavim i kvrgavim granjem drveca),veoma cesto sa istaknutim i zadebljalim sakama koje docaravaju tezinu teskog ali postenog nacina zivota na selu.

    Na slican nacin Rados opisuje taj zivot u svojim dramama i filmovima,ispunjen elegijom,zalom za nacinom zivota koji prolazi i koji je nazalost uvijek na margini drustvenih zbivanja i biva potisnut od ovog tzv.“progresa“ i komfora.
    Opisuje onaj seljacki duh koji jos uvijek iskri nekom nevidjenom snagom i upornoscu,opisuje te ljude koji su prakticno groteskna stvorenja koja se bore sa “vjetrenjacama“ a nazalost zbog pomenutih tendencija “modernog“drustva bivaju skoro potpuno ignorisani i na taj nacin izolovani.
    Ti likovi podsjecaju na one neobicne i iskrivljene(slicne bonsai drvetu) hrastove ili borove ,kakve mozemo primijetiti na vrhovima litica kakvih kanjona ili stijena.
    Izlozeni nedacama,burama,hladnoci ti deformisani,sicusni(po dimenzijama mnogo manji od onih negdje u sumi ili livadi)ali zilavi grmovi prkose svim zakonima gravitacije,nepogoda,kao i siromastvu podloge u koju su “uvukli“ svoje korijenje.
    Prikazani su potpuno prirodno i malo prenaglasenim(poput slika naivaca)nedostacima,najcesce u gumenim cizmama,nakrivljenim sesirom ispod koje “viri“neposlusni cuperak kose sa cudesnim oruzjem…motikom se bore protiv zamisljenog protivnika…nepravde…
    Proklinju sve i svasta,psuju ponekad,prikazani i kao nespismeni i naizgled zatupljeni ali u isto vrijeme i lukavi,ovi likovi predstavljaju umjetnicko naivni prikaz tog postenog Srpskog seljaka,vjecitog borca,upornog kao mazga,koji je upravo i jedini sposoban da iznose sve nedace koje su zadesile ovaj narod kroz istoriju.
    U svim pricama zajedno sa negativnim i pozitivnim osobinama ,kroz naizgled grubu spoljasnjost,provejava i izbija na povrsinu ona ranjiva,osjecajna i neiskvarena Srpska dusa stvarajuci sliku arhetipa zaboravljenog postenja,obraza,casti i sto je najvaznije saosjecajnosti.
    Rados se povremeno javlja i u komumnama gdje na svoj slikovit nacin opisuje i socijalno drustvene probleme “modernog“Serbskog drustva.

    http://www.politika.rs/rubrike/Pogledi-sa-strane/Veliki-doktor-u-malom-gradu.sr.html

  25. Приједор, искуство ме учи да о укусима не треба расправљати. Па и умјетничким квалитетима Р.Бајића, не бих расправљао. Он више од 30 година је у томе. Сјећам се да је једна од првих његових улога, улога Н.Чабриновића, у Булајићевом „Сарајевском атентату“. Код нас се оспорава и Кустурица, кога је свијет признао.

  26. Ne sporim ja Radoševu glumačku veličinu, ali mu zamjeram štošta kao autoru Sela. Nije morao da onoga duduka bivšeg nastavnika muzičkog obuče u srpsku narodnu nošnju. Opet ja kao švabo trajlala, onaj sin Dragan mogao je da bude samo Dragan.
    Čini mi se da je Radoš glumio u filmu koji se snimao ovdje kod nas Partizanska eskadrila…
    ps. Sinišu Kovačevića ja volim…

  27. И ја сматрам да је С.Ковачевић, одличан аутор. Сјећам се да сам у Народном позоришту РС, у Бања Луци, почетком септембра 1994. гледао његов комад „Српска драма“, у извођењу крагујевачког позоришта. Сјајан текст. После је снимљен филм назван „Синовци“. Ја сам тај комад схватио као чисти антиратни.
    Е сад моје виђење Бајића, и Сина Драгана. Код сељака кад се роди син, то је продужетак куће, домаћинства. Е сад кад имате једно дијете, а то вам је садашњи тренд, па то за једно дијете треба да нагласите да је син.
    Смисао ове моје полемике је да се форсира домаће стваралаштво, филмови, серије.
    Данас објављују податке(па и на овом порталу), да је рецимо БН најгледанија тв у БиХ. Не знам колико је тачно. Али једно је сигурно да је г.Тришић, сконтао да код нас народ највише воли домаће серије. Знам то из прича народа, који до сада нису гледали Село.. па ми је препричавају или коментаришу.
    Иста телевизија, недељом попуни програм Камионџијама.
    Ма колико пута гледали Пају и Јарета, увјек су интересантнији од CSI.
    Зашто. Увјек се сјетим Лоше из П.оркестра, кад је једном изјавио да је отишао у ЈНА, не слушајући народњаке. Тамо је схватио да 90% људи који служе војску слушају то, па је схватио да ће кокетирањем са том врстом музике постићи неки успјех.

  28. Радош је родољуб, воли своју земљу и народ, то се види, али не оцјењујемо родољубље већ глуму, режију и коначну изведбу. Село гори је са техничке стране квалитетно одрађено али сама радња нема много везе са мозгом, неповезана је и брзо се губи. Ликови искарикирани можда и превише.

  29. Neprilagodjen, 01.02.2012. 21:49:54

    Ау..па онда по твојој логици дај шта даш само да је домаће, е па тако смо добили грозне филмове турнеју и остали кич као народно стваралаштво у том контексту гледам и село гори јер је то класично ругање тим убогим сељацима…а то да БН форсира домаће, народњаке можда, али серије попут некакве „алисие“ ако се то тако зове, не вјерујем да је домаћи урадак!?

  30. Паљанин, 01.02.2012. 23:26:31
    Mogu se nacelno sloziti sa tobom,posto vidim da razmisljas upotrebljavajuci zdravu logiku i ne pravim pitanje oko tvog komentara koji u odredjenim granicama ima smisla.
    Medjutim,postavlja se pitanje ko i na koji nacin kritikuje pojedince u nasem drustvu koji djelaju i nesto stvaraju…
    Drugo,neminovno pitanje vezano za ovu temu jeste poimanje necega sto zovemo “umjetnost“.
    Vidi se da inkvizitori posezu za stapom,tjerajuci “kic“ i spaljujuci ga na lomaci.
    Ako je primarna funkcija umjetnosti odasiljanje nekakve edukativne poruke ili je to “svarljivost“da se grubo izrazim “proizvoda“ili poticanje na razmisljanje ili nesto drugo?
    Mnogi se vjerovatno sjecaju popularnih usminkanih “Otpisanih“,ciji je osnovni zadatak bio “promotion“.Dominantna je fikcija i “svarljivost“ a “gladni“konzument je jedva cekao sljedecu epizodu.
    Preko bare,revoluciju u smislu “svarljivosti“ su napravili tzv.spageti vesterni sa Istvudom itd.
    Jeli to umjetnost?
    Nazalost,50 godina smo pod skutom “kvaliteta“konzumirali prozapadne lako svarljive bajke ,pretvarajuci nas u
    neku vrst zombija tipicno zapadnog karaktera,individue koje konzumiraju a ne razmisljaju.
    Zadatak takve djelatnosti je Niceovska promocija lazi.
    “Istina je ružna. Umjetnost imamo zato da ne bismo propali zbog istine.”
    …Nice

    Da se razumijemo,bez obzira sto je kontradiktorno,licno nemam nista protiv bajki ni promotivnih uljepsanih pricica ukoliko imaju kakvog pozitivnog efekta ,medjutim i Dostojevski je mnogima mucan i bez sadrzaja ali ima svoj smisao i opet mnogi ce to poricati.To se moze posmatrati od osobe do osobe.Klasicna muzika je takodje mozda dobar primjer.

    Sudeci po popularnosti Radosevog djela cini se da je serija uspjela bez obzira dali se nekom pojedincu svidja radnja ili ne.

Оставите одговор