Влада тражи хитно реструктурирање Жељезница

Влада Републике Српске затражила је од менаџмента предузећа "Жељезнице Републике Српске" и Министарства саобраћаја и веза да у року од 90 дана донесу кредибилан план реструктурисања који ће гарантовати санацију предузећа. Предсједник Владе Александар Џомбић рекао је да план мјера који је менаџмент доставио Влади није прихватљив, јер не гарантују функционисање и суштински не представљају […]

понедељак, јул 16, 2012 / 15:17

Влада Републике Српске затражила је од менаџмента предузећа "Жељезнице Републике Српске" и Министарства саобраћаја и веза да у року од 90 дана донесу кредибилан план реструктурисања који ће гарантовати санацију предузећа.

Предсједник Владе Александар Џомбић рекао је да план мјера који је менаџмент доставио Влади није прихватљив, јер не гарантују функционисање и суштински не представљају реструктурисање „Жељезница“.

Према његовим ријечима, у плану реструктурисања треба видјети да ли ће предузеће бити организовано као један привредни субјекат или више њих, да ли ће се одвојити путнички од теретног саобраћаја, одредити потребу путничког саобраћаја, који сада остварује приходе од 1,4 милиона КМ и превози 317.000 путника годишње и производи губитак од 13 милиона КМ.

Џомбић је навео да је акумулирани губитак „Жељезница“ 185 милиона КМ, док је губитак у 2011. години износио 18,5 милиона, након чега је на скупштини акционара усвојен план пословања за наредне двије године са губитком између 17 и 20 милиона КМ.

Он је прецизирао да „Жељезнице“ у овом тренутку имају задужење од 140 милиона КМ ино кредита који не враћају, са салдом неплаћених кредита према Влади од 30 милиона КМ, због чега је јасно да нису у могућности отплаћивати кредитна дуговања.

„Треба видјети шта урадити са имовином, са кредитима, ако је Влада до сада отплатила 30 милиона, а задужење 140 милиона и у извјештају се наводи да предузеће не може отплаћивати, са још неповучених 70 милиона КМ кредита, да ли то значи да ће Влада сутра отплатити преко 200 милиона“, упозорио је Џомбић.

Он је нагласио да РС има интерес да „Жељезнице“ буду спашене и да је Влада у потпуности спремна да испоштује све своје обавезе у плану реструктурисања, укључујући и конверзију потраживања у капитал.

Џомбић је поручио да је Влада спремна да отплати кредите који су већ сада оптеретили „Жељезнице“, да их конвертује у акцијски капитал, али да није спремна да и послије тих мјера након двије године има исте губитке.

Говорећи о броју запослених у „Жељезницама“, Џомбић је рекао да Влада нема посебне захтјеве, али да жели да се процијени оптималан број запослених, како би се предузеће спасило без довођења у питање комплетног жељезничког саобраћаја у РС или стечаја.

„Управа је констатовала да је оптималан број запослених 2.500, сада је тренутно 3.300 радника. Међутим, мора предложити мјере да ли остаје при томе да је то 2.500 или неки други број“, рекао је Џомбић.

Премијер је додао да су мјере које је предложио менаџмент навеле низ неправилности и неефикасности предузећа, од непостојања евиденција за набавку залиха, евиденција присуства на послу до непостојања обједињеног софтвера за извјештавање и пословање.

„Уколико менаџмент и Надзорни одбор у року од 90 дана не достави кредибилан план реструктурисања ‘Жељезница’ позивам их да поднесу оставку“, поручио је премијер.

Коментаришући извјештај о пословању за 2011. годину, Џомбић је рекао да је то стање за завршен период, али да је проблем усвајање плана пословања за наредне двије године са новим губицима, без суштинских мјера за реструктурисање, које се од менаџмента очекују већ годину дана.

Он је додао да је теретни саобраћај пословао са око 20 милиона КМ добити и превезао око 5,1 милиона тона терета, што је два одсто више у односу на 2010. годину.



0 КОМЕНТАРА

  1. Шта је са новим менаџментом, није ваљда да за годину дана у седлу немају идеја!
    Очито да су партијски кадрови неспособни менаџери, да им је једини задатак опљачкати државна предузећа.
    Жељезничари: спаса вам нема, пропасти нећете!

  2. Шта је са новим менаџментом, није ваљда да за годину дана у седлу немају идеја!
    Очито да су партијски кадрови неспособни менаџери, да им је једини задатак опљачкати државна предузећа.
    Жељезничари: спаса вам нема, пропасти нећете!

  3. Нај већу кривицу за стање у ЖРС, Српским шумама, а највјероватније и у Електропривреди РС сноси СНСД са својим кадровима распоређеним од нивоа комтрола, одбора за ревизију, надзорних одбора, управа, до представника државног капитала у скупштинама акционара.Њихова политика запошљавања својих чланова, родбине и пријатеља је завила у црно Српске шуме, ЖРС, а ускоро ће ако се наставе овакви трендови и ЕРС.У сусрет локалним избоприма њихова партократија ће још више угрозити ове компаније,и многе институције система, а самим тим и Републику Српску.За ову ситуацију најбоље и најбрже је ријешење исправан “глас“.

Оставите одговор