Видојковић и Јерговић "југом 45" кроз бивше републике

Документарац "Дуго путовање кроз историју, хисторију и повијест", у коме српски писац Марко Видојковић и хрватски Миљенко Јерговић путују "југом 45″ бившим аутопутем "Братства и јединства", имаће свјетску премијеру на фестивалу "Загребдокс",у Загребу. Организатори су најавили да ће филм српског режисера Жељка Митровића приказати у оквиру новог програма „Стање ствари", намијењеног „причама које нуде несвакидашњи […]

среда, фебруар 17, 2010 / 18:29

Документарац "Дуго путовање кроз историју, хисторију и повијест", у коме српски писац Марко Видојковић и хрватски Миљенко Јерговић путују "југом 45″ бившим аутопутем "Братства и јединства", имаће свјетску премијеру на фестивалу "Загребдокс",у Загребу.

Организатори су најавили да ће филм српског режисера Жељка Митровића приказати у оквиру новог програма „Стање ствари", намијењеног „причама које нуде несвакидашњи поглед на стање свијета у коме живимо".

Готово 20 година након распада Југославије, два писца, Хрват и Србин путују „југом", симболом заједничке прошлости, од почетка до краја аутопута „Братства и јединства".

То је путовање кроз прошлост, садашњост и будућност, од Словеније до Македоније, преко Хрватске, БиХ и Србије.

Два књижевника на забавном путовању покушавају да открију како их је прошлост подијелила и гдје их води садашњост.

Док избјегавају камионе, брзе аутомобиле и чекају у бескрајним редовима на граничним прелазима, Миљенко и Марко пјевају уз старе хитове које слушају на радију, коментаришу вијести и разматрају како смо дошли у ову ситуацију, као и шта ће бити у будућности…

Филм „Дуго путовање кроз историју, хисторију и повијест" произвела је продукција кућа "Seetv"(Си тв) из Белгије, на чијем је сајту објашњен значај снимања филма са оваквом тематиком.

Питање историје сматра се централним за демократизацију Балкана и процес помирења, а европска интеграција захтијева дијалог и спајање сјећања и историја.

Зато овај документарац жели да покаже, супростављајући различите погледе на исте догаћаје, да не постоји само један поглед на прошлост, већ много њих, наведено је у објашњењу.



Оставите одговор