Укинута наплата сибирског неба
Авиокомпаније ЕУ више неће плаћати за летове преко Сибира. Савет ЕУ је најавио укидање такси. Стручњаци говоре да ће то одговарати и једној и другој страни. Авиопревозници ће од првог дана уштедити крупне суме, а Русија ће зарађивати на пружању услуга у навигацији и развијати туризам, јавља Глас Русије. Вијест о укидању такси за лет […]
Авиокомпаније ЕУ више неће плаћати за летове преко Сибира. Савет ЕУ је најавио укидање такси.
Стручњаци говоре да ће то одговарати и једној и другој страни. Авиопревозници ће од првог дана уштедити крупне суме, а Русија ће зарађивати на пружању услуга у навигацији и развијати туризам, јавља Глас Русије.
Вијест о укидању такси за лет преко Сибира су поздравили и у Азији. Авиопревозници и владе Кине, Вијетнама и Малезије очекују да ће у случају отварања краћих маршрута преко Сибира појефтинити авионске карте, па ће моћи да се надају да ће их посјећивати већи број туриста из Европе.
Споразум о укидању такси је донијет још 2006. Tада је потписан протокол о прикључењу Русије СTО. Tако је укидање сибирске таксе био уступак Русије својим будућим партнерима. Али тог договора су се сјетили тек сад, јер је до учлањења Русије у СTО остало свега неколико недеља.
Са укидањем такси ће се почети од јануара 2012. године – "порез за небо“ се неће наплаћивати за све нове правце летова. А до 2014. таксе ће бити употпуности укинуте.
Реализација старог споразума је од велике користи за европске земље и јесте нека врста гаранције успијешне сарадње са Русијом у оквирима СTО, сматра аналитичар инвестиционе компаније „АTОН“ Никита Мељников.
Стране компаније ће уштедити не само на таксама, већ и на гориву. Русија се може надати на сличне повластице са европске стране, додао је Никита Мељников:
"Tа маршрута ће постати популарнија, зато што се смањује потрошња горива због смањења времена лета, а ако имамо у виду данашње цијене керозина, то могу бити прилично озбиљне суме. Руски буџет ће добити компензацију у таксама за навигацију, што је дио међународне праксе. Учлањење у СTО ће смањити трошкове за руске компаније који су сад неосновано високи: трошкови за увоз, трошкови за гориво због монопола компанија које држе бензиске пумпе".
шта ти је озбиљна држава