Укинута авионска линија Бања Лука – Љубљана

Летови између Бање Луке и Љубљане укинути су 30. октобра због нерентабилности ове линије коју је одржавала словеначка компанија “Адрија ервејз”, потврђено је “ЕвроБлицу” у Министарству саобраћаја и веза Републике Српске.

субота, новембар 5, 2011 / 16:21

Међутим, путнике нико званично није обавестио о томе. На сајту Аеродрома Бања Лука и даље у распореду летења имају информације да је четири пута седмично могуће летјети директно до Љубљање.

На сајту “Скај Српске”, домаће авио-компаније која је уговорила ову линију и помоћу које се из буџета РС субвенционише линија Бања Лука – Љубљана, последња информација је да је четвртком успостављен и пети лет на овој релацији. Али, на сајту “Адрије ервејз” је немогуће резервисати авио-карту за лет од главног града Словеније до највећег града Српске.

Помоћник министра саобраћаја РС Маринко Биљановић рекао је да, након што је 30. октобра завршен летњи ред летења, са Словенцима није уговорен зимски.

-Има више фактора који су утицали да линија буде укинута, а нерентабилност линије је била пресудна – истакао је Биљановић.

Он је навео и да је утврђено да предвиђен новац за “Скај Српску” из буџета Српске не може да покрије све предвиђене трошкове. Планирано је, каже, оспособљавање старог авиона Владе РС и изнајмљивање једног авиона. “Скај Српска” која је основана 2007. године, нема ниједан авион.

-Ако бисмо успјели да изнајмимо један авион неке од компанија, планирано је да “Скај Српска” уведе линију за Беч, али то још ништа није сигурно – додао је Биљановић.

Директор “Скај Српске” Зоран Ињац није хтио ништа да каже. Иако линија до Љубљање више не постоји са бањолучког аеродрома, он је прексиноћ за медије рекао да неће коментарисати ништа док не добије званичну информацију из Владе РС о укидању линије.

Ресорни министар Недељко Чубриловић потврдио је да нема довољно новца за субвенционисање линије Бања Лука-Љубљана.

Он тврди да је линија функционисала годину и три мјесеца како би се показала њена рентабилност. Међутим, по лету у авиону од 48 сједишта било је у просјеку свега пет путника у једном правцу.

За 11 и по мјесеци, односно од половине јула прошле до краја јуна ове године, на релацији Бања Лука – Љубљана превезено је 2.379 путника, а за шест мјесеци ове године 1.156.

По информацијама Министарства саобраћаја и веза РС, из буџета РС сваког мјесеца плаћано је 120.000 марака за субвенционисање линије, што је више од 1,4 милиона КМ годишње.

“Скај Српска” у финансијском извјештају за 2010. годину је исказала “неутралан” финансијски резултат: приходи и расходи износили су тачно 1.286.054 КМ. Као приходе “Скај Српска” евидентира и транше и буџета, а прошле године добили су 1.120.000 КМ.

Порески обвезници РС ове године издвојиће за “Скај Српску” 730.000 КМ кроз субвенције и грант из буџета РС.

Директор “Скај Српске” Зоран Ињац потписао је у јуну прошле године меморандум о разумијевању о дугорочној пословно-техничкој сарадњи са представницима “Адрије ервејз”. Тада је Ињац рекао да се управа авио-компаније Републике Српске руководила тиме што је „Адрија ервејз” највећа авио-компанија у окружењу, да је пуноправна чланица “Стар алијансе” и да је сједиште компаније у Словенији која је у ЕУ.

-Нарочито смо се руководили тиме што ова компанија са свог матичног аеродрома у Љубљани има успостављење и функционалне конекције према коначним дестинацијама путника за које су заинтересовани грађани из РС – рекао је тада Ињац.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *