Тата Нано – неће да га купе јер је превише јефтин

Tата Нано, најјефтинији аутомобил на свијету, није остварио успјех који је очекивао индијски произвођач када га је 2008. године представио тржишту.

недеља, 14 априла, 2013 / 11:08

Од када су у јулу 2009. године почеле испоруке модела Нано у Индији, продато је 219.157 примјерака. Фабрика иначе има капацитет за производњу 250.000 јединица годишње. У марту 2013. године ствари су почеле да се одвијају још горим током јер је продато 86% возила мање у односу на исти период претходне године.

Оправдање које фабрика наводи за слабе продајне резултате може вам се учити прилично необичним. Тата Нано превише је јефтин.

Са малопродајном цијеном од 2.150 евра потенцијални купци не доживљавају Нано као аутомобил. Једини кривац за овакав имиџ модела је сам произвођач, који је годинама промовисао свој производ као најјефтинији аутомобил на свијету. Када су примјетили да им стратегија можда није била најбоља, одлучили су да је промијене.

У склопу нове стратегије Тата ће понудити скупље моделе на Нано платформи, са цијеном која ће бити на нивоу конкуренције. Директор компаније Тата, Карл Слyм, објаснио је за Блумберг разлоге због којих Нано није остварио зацртане циљеве.

Он је рекао да власници скутера нису жељели да купе Нано јер у очима других то није куповина правог аутомобила, већ замјена за већи скутер. Са друге стране, возачи аутомобила нису жељели да купују Нано јер су га доживљавали као замјену за скутер, не као прави аутомобил.

Како у Тати планирају да превазиђу овај проблем? Слyм је изјавио да је концепт Пиксел примјер рјешења које компанија има на уму. Пиксел је заснован на Нано платформи и за погон планиран је дизел мотор са аутоматским мјењачем.

Иако више детаља није доступно у овом тренутку, Слyм је додао да ће нови модел бити намијењен широком спектру купаца као да ће и цјеновни распон бити знатно већи.