Суљагић: Брига нас за ентитетски ниво, мијењамо ствари одозго
-Неколико је догми и митова у вези с успоставом власти у БиХ. Прво је како мора постојати једна иста група странака које имају власт од државног до жупанијског нивоа. Друго је како се прво морају формирати жупанијске, па ентитетске, па државна власт. Очигледно је да то не мора бити тако. Очигледно је да ова скупина […]
-Неколико је догми и митова у вези с успоставом власти у БиХ. Прво је како мора постојати једна иста група странака које имају власт од државног до жупанијског нивоа. Друго је како се прво морају формирати жупанијске, па ентитетске, па државна власт. Очигледно је да то не мора бити тако.
Очигледно је да ова скупина странака има већину већ сутра да формира Вијеће министара БиХ, али због добре политичке праксе остављамо отворена врата ХДЗ БиХ, узимајући у обзир оно што је говорио Драган Човић, а то је да ХДЗ БиХ жели бити конструктиван партнер и пружити допринос напретку БиХ, изјавио је члан Предсједништва Демократске фронте Емир Суљагић у интервјуу Вијести.ба, коментаришући договор СДА, ДФ са савезом за промијене о формирању власти на разини БиХ.
Суљагић је рекао како претпоставља да у Сарајеву постоје људи којима недостаје или ће им недостајати Милорад Додик.
-Никоме од њих не могу рећи да имају или немају право. Свака власт представља одређену врсту ризика. Мени неће недостајати влада, власт и режим који је најмање 300.000 КМ улагао изравно у негирање геноцида. Неће ми недостајати политичар чија је премијерка дјеци повратника несрпске националности у РС одузимала и одузима право на националну групу предмета, без икаквог разлога. Нису добили ништа од тога. Никоме у овој земљи ти људи и та политика не би требало недостајати, рекао је Суљагић.
Образлажући због чега су се СДА и ДФ одлучили са Савез за промјене , а не СНСД, Суљагић каже како су они “демонстрирали жељу да раде другачије”.
-Можемо изабрати још четири године Додиковог лупања шакама о сто, можемо изабрати за саговорника некога тко ће наставити да троши милијуне КМ порезних обвезника БиХ на лобирање и лобистичке напоре против ове државе од Брисела до Берлина и Вашингтона. Нема овдје много цвјећки, нико нема илузије о људима с којима смо вечерас разговарали и преговарали, али они немају намјеру настављати ратну политику мирнодопским средствима, увјерен је Суљагић.
Коментаришући изјаву лидера ХДЗ БиХ Драгана Човића да ће партнер ове странке бити онај тко има власт у РС Суљагић је казао како “и ту постоје двије догме”.
-У домовима народа може се без ХДЗ БиХ. Ова странка у државном Дому народа може имати максимално четири делегата. Када се доносе одлуке у Дому народа, то се ради простом већином. То исто важи за Дом народа Федерације БиХ. Ова рука је пружена јер је ово заједнички пројекат који треба да ову земљу покрене из блата у које је запала као резултат посљедње четири или осам година. Нас не занима тко ће имати 42 заступника у НСРС. Опредијелили смо се за Савез за промјене на државном нивоу. Како ће се ствари развијати на ентитетском нивоу, то је други пар рукава. Људи с којима смо јуче преговарали имају више заступника у Заступничком дому из РС него СНСД. Милорад Додик мора схватити темељне принципе математике. Наиме, шест је мање од десет. Он је прије четири године од 14 имао десет заступника. Данас има шест. СДС има пет, ПДП/НДП једног и СДА једног, закључио је.
Лажљиво туре,из РС-а иде 14 посланика,а ти кажеш 6 је мање од 10.Све ово што је побројао је плус за РС,Босићу ,памет у главу,ови су опаснији и од Ал Каиде и ИСИЛа заједно.
Ovaj Suljagić je čisto zlo ! Već vidim kako naredne četiri godine raspiruje nacionalnu mržnju i širi strah a to mu je čini mi se i osnovna funkcija !!!
Ajd što je zlo Suljagić, al što je zlo Mile?
Pa kad nas je ovaj tzv naš sasjekao odozdo, iščupao iz korijena, a mi nismo glasa pustili, e onda Suljagiću nismo drugo ni zaslužili, samo ti tuci odozgo.
Lakše mi je da podnesem da nas harače suljagići nego mile , marko, pero, nikola…
A, malo šta je i ostalp iza naše bagre, neće se suljagići mnogo ofajditi.
Što se tiče međunacionalne mržnje, i to se lakše podnosi, nego mržnja srbinaa i srbina koju posija onaj koji sve iz korijena iščupa a samo mržnju posija, koji nas podijeli,pa i u crkvu upljuvak ubaci…
E moj prijedore,
Ti bi da mi jos 500 godina pod turcima budemo.
mile-haram, černobil mu nije ravan!!
Posle černobila su se ljudi nekao oporavili, a posle rudonje teško da će ikad!
NemanjaKK, 12.11.2014. 08:24:26 [132123]
Немања,ја мислим да је приједор осунећен,само се лажно представља.Сви су му криви за све,то је комплекс,још један доказ,да му тамо доле нечег недостаје.:)
serbinum
Misliš ili znaš?
dragoslav……..račić, 12.11.2014. 08:39:12 [132126]
Помаже Бог.Претпостављам.Као и чешњак,имортал,мури,зукедин.
Otkud vama snsd sektašima pravo da se pozdravljate sa „pomaže bog“?
To je Srpski patriotski pozdrav,i dezerterima i ratnim profiterima zakonom mora biti zabranjeno da se tako pozdravljaju!
To je isto kao da sada laktaški rudonja počne pričati kako je jurišao u ratu na balijske bunkere…
dragoslav……..račić, 12.11.2014. 09:59:48 [132137]
Jа ти нисам СНСД.У СДС сам се учланио 1991.,преко наставника Неђе Б.,али никад више нисам плаћао ни чланарину нити иког симпатишем.Од 1992-1995.био сам у ВРС,а послије рата ми је једина жеља да постанемо независни.Остале су ми се испуниле.Имамо и жена и ја посао у приватној фирми,3 дјеце,не овисимо ни о једној секти.Радим од 08-17 сваки дан,осим недеље.Од коментатора овде цијеним твоју досљедност и Ороза Симе,мада ни Мерсел није лош.Са Рамштајном се волим свађати али њега нема одавно.
За свако говече које је привезано на државне јасле и није члан неке секте, сви остали који то нису су искомплексирани,исфрустрирани или лузери како то још један паметњаковић овдје рече.
Е да ми би 91-е да знам ово што данас гледам ни шлику ми неби ође виђели.
serbinum
Kako onda ti kao borac VRS možeš gotivi dezertera i ratnog profitera, koji srbuje samo riječima, a kada je zapucalo zbrisao je za bg i on i cijela njegova proodica?
Ne razumijem takvo razmišljanje jbg…
Zanimljivo je znati da neko razmišlja o obliku mog veseljka.
Tužno je što je to muško.
Al, dobro, svako ima pravo da sanjari o onome što voli.
Serbiniume, a šta da i jesam osunećen?
Eto priznajem jesam .
Skidajte ljudima gaće na ulicama pa uza zid ih.
Pa i emiri, libermanovi, savjetnici stogodišnjaci rudonjini… su .
Nemanjakk, iza svakog našeg okupatora je nešto ostalo, iza dodo harama ostadoše pusta sela i gradova, spržena ekonomija i ničije kredite nismo otplaćivali.
Ja bih najradije da nas anektira recimo Austrija, Norveška, …, jer dodo haram nas uništava korakom i materijalno, i biološki.
Nemanja kk, kažeš SVI su krivi,
Dodoharam = svi ?
dragoslav……..račić, 12.11.2014. 10:26:58 [132144]
Е овако,не готивим нити једног политичара него имам своје мишљење о њима.Али ме нервирају људи који су шупљи и не смију се ни воде напити,исцури јбг.Ево видиш лупање за пуста села.Када неко каже да један Додик из Лакташа може зауставити свјетски тренд одласка људи из села у град,ја једноставно морам реаговати.Или ово о анектирању.Ја као потомак једног младобосанца се најежим,не могу схватити да такви Срби постоје,људи који више воле туђинске ланце од слободе,каква код да је.У РС-у се морамо посложити,да Турчин Бакир не постане главни играч.
Sloboda kakva da je, dabome, i ja sam za to.
Ali ovdje je nema ni atom slobode.
Ovo je najcrnje ropstvo.
Da je Bakir sa rudonjom, dobro bi došao.
Moja sugradjanka mlada, obrazovana , lijepa, ljekar , zamislite udala se u Tursku, za Turčina.
I? Da je pljunemo, ?Pa zaboga on je sunećen, on je turčin.
Ne! Ja bih se stidio da se udala za sina dodo harama , ali ovako ponosim se sa svojom mladom sugradjankom, koju ne poznajem, ali nekidan sam čuo , zamislite , na jednoj slavi najcrnje predrasude… i dabome da sam rekao: Draga moja sugradjanko, neka si primitivcima, nacionalistima, neljudima održala lekciju. Sretno ti, živa i zdrava bila!
„Ја као потомак једног младобосанца“
Znači, predak ti je bio projugosloven, ljevičar, soijalista i protivnik religijske zatucanosti.
A ti danas se dičiš zastavom sa mrtvačkom glavom.
Eh, da ti je deda živ pa da te izdeveta.
češnjak, 12.11.2014. 12:18:03 [132168]
Jeдан објешен,други лежао.А застава није застава него печат сродне организације из Србије.
„А застава није застава“
:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o:-o
У Младој Босни је било пријатељу и анархиста,и социјалиста а пројугословенством се сматрало ослобођење од АУ монархије,Турске под патронатом Србије.То што сте ви муслићи заједно са Хрватима изиграли идеју,нек је вама на част.
Zašto svi izdvajaju Dodika kao lopova, kao da je on jedini pokrao ovaj narod? On je samo nastavio raditi ono sta su radili njegovi prethodnici, a i oni koji nastave poslije Dodika ce raditi isto.
prijedor
Mislim da smo na neki nacin i sami sebi krivi zbog ove pustoši u državi jer se nismo izborili za bolje.Svima je ostala navika da šute i pognu glavu pod „diktaturom“, a to nam je ostalo iz „slavnih“ turskih dana.
Nemanjakk,
krivi smo što nas ima ovoliko, da smo svi kao Vukelić bilo bi najbolje za našega milu harama koji digneš li glas zaprijeti svojim rudonjskim šarenomasnim papkom: ukinuću vas.
Bolje gladan nego obezglavljen.
Ne može se ovo okupatorsko doba porediti sa turskim dobom.
Turci su uzimali trećinu,oavaj sve i još ti natovari praunucima kredite, ono nije bio „solidaran“ harač…
Ako su prethodne okupacije bila zla vremena ovo je superlativ od zla.
Ono su bili strani okupatori, ovo domaći ,a oni su najkrvoločniji,
prvo, da bi se udobrovoljili fašistima koji su ih instalirali,
drugo, znajući da imaju rok upotrebe , nemilosrdni su, nikada im dosta, nemaju granice u satiranju i zatiranju.
Слобода је закон. Поготово у Лијевчу. То се баш ослободило, нема шта.
него читам по осталим текстовима коментаре, а јес вас опалило…
тачно ме подсјећате на ово
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lr0diqIx1v1qb5esko1_500.gif
врте се ко црви овде, куцају есеје..
џаба све, оде вам Миле. Него, пустите ви његову бригу, како ћете ви, црвићи – сами?
Mislim da ni sam narod nije svjestan činjenice da država postoji zbog naroda, a ne narod zbog države. Ali pretpostavljam da ima mnogo onih koji bi se ponašali kao i sadašnja vlast kad bi im se ukazala prilika.
Ništa bolje nije bilo ni u drugim državama, ali se njihov narod izborio za svoja prava, nije ćutao i puštao da biva gažen kao što je sa nama slučaj. To nam je genetska greška.
Što reče serbinum, sve mi se želje ispunile..
Dodo pobijedio , šešelj obolio a pušten da napravi cirkus onako kako to samo on zna.Jedva čekam nastavak situacije a predviđam uskoro i fizičke obračune po sjednicama sa obje strane Drine.Neprocjenjivo,a meni ostaje samo 2-3 deca domaće i lagana meza (za slučaj da ne povratim od smijeha)…
Usredine, žao mi je sto su ti se želje ispunile, ali dergo mi je što je u tebi ostao neki korijen predaka da te opominje ko si.
Na razvoj ličnosti utiću vaspitanje, djede igraju ogromnu ulogu u tome, a tvoj kojega je Skender ovjekovječio u priči Starac i dijete je je presudan što si zlurad , zluradost je sramotnopogana mana, zatim utiče sredina u kojoj si odrastao, a i ona je UUUUticala na to da budeš zlurad, da se raduješ nesreći.
Medjtim ,treći faktor koji utiče na formiranje ličnosti je genetika
.Upravo taj korjenčić zaostao u tebi od predaka, 2-3 deci domaće i lagana meza kooj se nadje svakako i koji listić pršuta me raduje , upravo taj korjenčić po noći te probudi, izvuče se iz dubine podsvijesti i kaže,: usredine , ne raduj se da se u komšijskom dvorištu dešava ono što ne bi poželio da se desi u tvom…
Prijedoru,pederu…
Ja se radujem tuđoj nesreći..tctctctc
Dodo je pobijedio voljom većine građana RC-a,šešelja dočekao pun aerodrom istomošljenika a još ide veliki broj iz BiH da mu daju podršku…
Mensečini da se više vi radujete od mene,a sad pojedincima što ne godi ,bože moj,nije se rodio ko je narodu ugodio.Prema tome zaiskali ste eheto vam ga…
Šešelj sa prozora kaže da ni jedan srbin nije počinio zločin protiv civila…ma begaj bre….
zulkedin, 12.11.2014. 20:08:58
Kunem ti se da znam da Dodik nije pobjedio voljom većine,nego prevarom,ljudi su ubacivali po pet listića zaokruženo u njegovu korist,najviše u Banjaluci i Prijedoru,ostao je uz pomoć opljačkanog novca.
Веља Сикирица, 12.11.2014. 16:01:28 [132259]
Теби брате Србине,ако се не свиђа у Лијевчу,врати се у Доњи Вакуф,тамо је супер,лијепа природа,Врбас је још планински поток,…..Можеш заједно са Зулком скокнути и до Глухе Буковице,има хоџа педофил,скида чини.Зулко ће тако лакше да поврати.
ето видиш да си се ослободио. дај још мало, о Вакуфима, шта те још жуља, можда крагуљ и миле прочитају, па кад опет дођете на власт фино то регулисати..
Zajedničko sa onim poglavnikom vam je : trćinu Srba protjerati, trećinu pobiti, trećinu preksrstiti pred biskupima i otvaračima uočiizbornih spomenika.
A što vas razlikuje od njega je što se fažizam onog poglavnika zasnivao na biološkoj ekspanziji Hrvata, dok se fašizam ovoga poglavnika bazira na biološkom uništenju njegovog naroda, ubijajući i iznurivajući ga ekonomski,što je osnova biološkog uništenja.
Изгледа да Фронтал стварно не смије објавити Реуфову анализу избора.
На шта спаде некад најхрабирији портал!
Госпо’н Симо, ако неће „Фронтал“ и Шикуљак, ту на сцену ступа „неустрашиви“ Чавин балетан Злобо Ва$ковић.
Ево те анализе „покровитеља“ српких СЗП-„промјенаша“, курсаџија „Конрада Аденауера“ и тројанских коњина & магараца његове „екселенције“, отправника фашистичких империјалних послова мистер Николаса Хила.
Даклем Бос(Н)ићев јаран Реуф Бајровић ‘вако дивани и егленише „гледе“ Бос(Н)ићевих промјена(ша):
12.11.2014. | PIŠE: FENA
REUF BAJROVIĆ:
Najmanji zajednički sadržilac koalicije DF-SDA-SZP je umanjivanje uticaja Dodika
Ove koalicije ne bi bilo da nije bilo Građanske koalicije „Prvi mart“ koja je omogućila stvaranje koalicije Domovina, izjavio je za Fenu, komentirajući potpisivanje sporazuma između Stranke demokratske akcije, Demokratske fronte i Saveza za promjene, politički analitičar Reuf Bajrović.
Po njegovim riječima, mandat Sadika Ahmetovića u parlamentu BiH i pet mandata u NSRS su jezičak na vagi koji će odlučiti buduće većine na svim nivoima u BiH.
O Prvom martu u knjigama
– Treba zahvaliti svim ljudima koji su nesebično radili i pomogali stvaranje Koalicije „Prvi mart“ jer će se u nekoj normalnijoj budućnosti o njihovoj ulozi učiti u knjigama istorije nadam se neke drugačije BiH. Bez njih bi Milorad Dodik imao gotovo isti broj mandata kao i 2010. i ne bi bilo mogućnosti da se bilo šta mijenja u BiH jer bi SNSD opet mogao da ucjenjuje sve – kaže Bajrović.
Naglašava da je najmanji zajednički sadržilac koalicije DF-SDA-SZP umanjivanje uticaja Milorada Dodika, odnosno ruskog predsjednika Vladimira Putina u BiH, jer je ključna tačka koalicionog sporazuma ona o vojnoj imovini.
– Upisivanjem vojne imovine na Ministarstvo odbrane BiH dolazi do najvećeg napretka na evroatlantskom putu u zadnjih deset godina. S obzirom na to da se rađa novi svjetski poredak u kojem su odnosi Rusije i njenih satelita i zemalja Zapada slični onima iz vremena hladnog rata, izuzetno je bitno da BiH izbjegne da bude neutralni teren na kojem će se te sile sukobljavati – kaže Bajrović.
Ulaskom u MAP, smatra on, BiH ulogu „Ukrajine Balkana“ prepušta vjerovatno Makedoniji, a možda i Srbiji. U zadnjih sto godina je svjetski poredak tri puta mijenjan i sva tri puta je u BiH bilo krvi do koljena, zato članstvo u NATO-u više znači za BiH nego za bilo koju drugu zemlju bivše Jugoslavije, jer daje mogućnost našoj zemlji da izbjegne da opet plaća fakture sukoba velikih interesa.
Sve je do Čovića
– Sada je sve do Dragana Čovića i Zagreba. Dobili su i više nego što su tražili 2011. i ne znam kako mogu članovima i aktivistima HDZ-a objasniti eventualni ostanak van vlasti i svrstavanje na stranu Putinovih saveznika u BiH koji sistematski zaustavljaju bilo kakav napredak ka EU i NATO punih devet godina. Nažalost, moguće je da Čović svjestno staje na stranu Putina jer misli da će tako ostvariti neke od ratnih ciljeva koji su davno trebali biti zaboravljeni – rekao je on.
Za razliku od sporazuma o formiranju vlasti na nivou BiH s kraja 2011. godine, naglasio je, ovo nije puka podjela fotelja jer na samom početku se prave ozbiljni koraci ka evroatlantskoj porodici naroda.
– Čini mi se da će se ovom sporazumu zbog toga pridružiti i SBB, a da će ga SDP podržati bez obzira na sva interna previranja u toj stranci koja će se, nadam se, brzo završiti – kaže Bajrović.
Upozorava da svi „koji će ići da ovo sada razvaljuju“ trebaju imati na umu da je alternativa predvorju NATO-a i statusu zemlje kandidata za EU nastavak agonije i destrukcije pod palicom Milorada Dodika.
– Ako neko odluči da mu je ego važniji od interesa države, onda će se suočiti i s negativnom reakcijom međunarodne zajednice koja je nakon izbora konačno počela obraćati pažnju na BiH i sigurno će podržati najbrže formiranje vlasti u istoriji nezavisne BiH. Konačno je došlo do sinergije na relaciji Berlin-London kad se tiče uloge međunarodne zajednice u BiH. Također, Vašington će uraditi sve da dogovor o vojnoj imovini bude proveden jer ovoj administraciji treba dobra vijest iz BiH uoči dvadesete godišnjice Srebrenice i Dejtona – zaključio je Bajrović.
Ево, нека се телаук увјери да ја и Огњен Тадић дијелимо исте принципе. Додуше, Тадић би те исправне принципе примјенио само на Хрвате и Бошњаке, а ја бих и на Србе.
“- Nitko iz RS-a, SDS ni SNSD nikada nije ni razmišljao da hrvatski narod treba predstavljati bilo tko drugi osim Čovića i HDZ-a jer je tu odluku donio hrvatski narod – tvrdi potpredsjednik SDS-a Ognjen Tadić“
http://poskok.info/wp/?p=118130
Богами овај Реуф ситну књигу пише из Стамбола.
Баш ме интересује каква ће бити реакција оних који су да би себе спасили пожурили у загрљај Суљагићу и Комшићу, поред Церића сигурно двојици највиших србомрзаца у регији, кад Путин пошаље на неки начин своју поруку.
Биће отприлике „Види они мисле да ми мрзимо Русе,да смо за швабе, није истина мајке ми, нас политика не интересује,ми смо лопови господо, нас је тетка заклела да се никад не бавимо политиком“
Мало парафразе на великог Бору у филму Балкан Експрес.
Фронталук ми мора признати пророчке способности.
Ја сам још прољетос есдеслије назвао реуфовцима, па ми се пријатељ Драгослав због тога био наљутио.
Упрати ли неко вечерашњу ексклузиву на ТВ1?
Мостарски новинар Крешић рече да је три дана прије потписивања имао у рукама споразум који је потписан у Сарајеву. Ни зарез није промијењен. Добио га из СДА.
А Иванић слагао да је писан дан прије потпиивања и да је Савез за промјене учестовао у његовој изради.
Симо П. Ороз, 13.11.2014. 23:19:36 [132475]
Што би рекао Декарт,ратујеш против „machinae animatae“.
Meni je najsmješnije bilo to što je Čović prvi nakon izbora potpisao sporazum sa Dodikom, a sada kada je druga grupacija potpisala sporazum sa Pederalcima, Čović govori – to nije u redu, treba sačekati da se vidi ko će formirati vladu RS.
E, sokole moj, prvi si se zaletio, što ti nisi čekao?
češnjak
Slažem se!
Srbi i Bošnjaci trebaju da shvate da su najveći neprijatelji dejtonske NiH upravo hrvati koje predvodi ovaj lukavi lupež dragan čović!
Kako je moguće da svaka kuća u posušju grudama, ljubuškom ima najmanje jednu ratnu invalidsku penziju kada nigdje nisu imali dodirnih tačaka sa ratnim dejstvima?!
Aluminij mostar, hercegovačka banka, ht eronet…..to su najveća lopovsko preduzeća u novijoj svjetskoj istoriji! Posle ovih dodikovih, naravno!
Oni najviše koristi i dobiti imaju od ovakve bih!
Da se uspostavi normalna pravna država, 70% hrvata iz BiH bi završilo u zatvoru!
dragoslav……..račić, 14.11.2014. 09:52:03
“češnjak
Slažem se!
Srbi i Bošnjaci trebaju da shvate da su najveći neprijatelji dejtonske NiH upravo hrvati koje predvodi ovaj lukavi lupež dragan čović!“
Ајд’сад да видимо слаже ли се Чешњак с тобом.
Драгославе, не стоји ти улизивање.
Таман кад сам те прогласио Баном од Фронтала и изборио се да те више не банују и да те аболирају од свих прошлих и будућих псовки, којима се и Борислав диви и због њих у теби види простодушног Србина из обичног народа, ти се крен’о увлачити у чмар Чешњаку.
Кашем, не стоји ти то.
jebi ga simo
Ja samo kažem da su nam hrvati veći neprijatelji od bošnjaka!
Kao čovjek kome je veliki broj rodbine završio u jami, imam pravo na takvo mišljenje i siguan sam da sam u pravu!
To što se ti uvlačiš rudonji u šupak je sasvim druga stvar!
I ovo što ti tvrdiš su obične baljezgarije, Borislav je za tebe moralna gromada!
„Ајд’сад да видимо слаже ли се Чешњак с тобом“
Ne slažem se. , najveći neprijatelji BiH su svi oni koji lažu da mogu uraditi ono što ne mogu. Kao što nam je neprijatelj Izetbegović koji je obećao 100000 radnih mjesta tako nam je neprijatelj i Čović kojega se sjećam sa gostovanja na televiziji iz 2006. kada je govorio kako nema svrhe graditi autoput od Sarajeva ka Zenici i Sjeveri jer će Dodik brže napraviti put od Gradiške preko Hercegovine.
I bi šta bi