Суд у БЛ: ФТВ новчано кажњена због прилога о РТРС

Федерална телевизија и новинари Душка Јуришић, Бакир Хаџиомеровић и Слободан Васковић кажњени због емисије 60 минута. Основни суд у Бањалуци донио је пресуду којом се Федерална телевизија и новинари Душка Јуришић, Бакир Хаџиомеровић и Слободан Васковић новчано кажњавају због клевете изнесене у емисији "60 минута" од 15. децембра 2008. године и дужни су да солидарно […]

уторак, септембар 27, 2011 / 18:18

Федерална телевизија и новинари Душка Јуришић, Бакир Хаџиомеровић и Слободан Васковић кажњени због емисије 60 минута.

Основни суд у Бањалуци донио је пресуду којом се Федерална телевизија и новинари Душка Јуришић, Бакир Хаџиомеровић и Слободан Васковић новчано кажњавају због клевете изнесене у емисији "60 минута" од 15. децембра 2008. године и дужни су да солидарно надокнаде трошкове парничног поступка и подносиоцима тужбе – предсједнику Управног одбора РТРС-а Зорану Левију и генералном директору РТРС-а Драгану Давидовићу исплате 2.000 КМ и 5.000 КМ.

У овом и сличним прилозима у емисији "60 минута" поводом изградње РТВ Дома у Бањалуци, челни људи РТРС-а, као и челни људи фирме "Интегра инжењеринга" и високи званичници РС представљени су као мафијаши и криминалци који су оштетили Републику Српску за 25 милиона марака.

Новац, добијен наплатом пресуде, биће уплаћен у хуманитарне сврхе, о чему ће јавност бити благовремено овавијештена, саопштено је из Радио-телевизије Републике Српске.

Овај судски спор вођен је од 2009. до 2011. године на Основном суду у Бањалуци, а након одржаног и закљученог рочишта за главну расправу, Суд је донио пресуду у којој се обавезује ФТВ да је објави у политичком магазину "60 минута" или неком другом информативном програму.

Суштина пресуде своди се на констатацију да је "у већем дијелу спорни прилог из 2008. године еклатантан примјер понашања и изношења информација које имају клеветничку садржину, уврдљиву по лица на која се односе".

"У конкретном случају нису били уложени ни најмањи напори у потврђивању чињеница, нити су те чињенице истините, односно близу истине, тако да спорни прилог не представља никакав вриједносни суд, већ је, као такав, несумљиво клеветничког карактера, за шта се грађанско-правно одговара", наводи се, између осталог, у Пресуди.

Као медијски, полицијски, политички и пројекат заштите мафијашких босова, емисија "60 минута" и њени креатори оставили су трајан ожиљак на лицу овог друштва, истиче се у саопштењу РТРС-а.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *