ШТРАЈК

У условима политичке, економске и свих других облика друштвене нестабилности присутни су разни облици за остваривање свих врста права, било закинутих, било одузетих било неостварених. Пише: Гостимир Поповић Један од облика борбе за своја РАДНА и СОЦИЈАЛНА права јесте и штрајк, који је као категорија везан за интензивни и масовни развој производње, што је наравно […]

уторак, 13 септембра, 2011 / 05:26

У условима политичке, економске и свих других облика друштвене нестабилности присутни су разни облици за остваривање свих врста права, било закинутих, било одузетих било неостварених.

Пише: Гостимир Поповић

Један од облика борбе за своја РАДНА и СОЦИЈАЛНА права јесте и штрајк, који је као категорија везан за интензивни и масовни развој производње, што је наравно условило и усложњавање производних односа између свих фактора у процесу рада.

Дакле, кључна реч када је у питању борба за што виши ниво остварених права у процесу рада јесте сам рад, тако да када се ова реч као појам и садржај искључи онда је свака прича депласирана. У актуелној друштвеној ситуацииј Републике Српске имамо све врсте друштвених турболенција и друштвене борбе па и штрајкове. Овде ћемо да се задржимо на два ситема који су узбуркали јавност реализовањем штрајкова и претњи штрајковима. То су Железнице Републике Српске и Аеродроми Републике Српске.

Оба система позната су као велики потрошачи а нико од запослених од најнижих до највиших позиција није се ни потрудио да заради новац који се захтева штрајковима и претњама. Само површан поглед на објекте инфраструктуре у ЖРС показује да запослени једноставно не раде, а поједини делови представљају поред опасности и класично ругло Српске. У предузећу Аеродроми РС велика група запослених буквално ништа не ради а управљачка структура није предузела ни један корак да предузеће дође до барем одрживог ако не профитабилног нивоа.

Ресор у Влади РС који је одговоран за функционисање оба система исто тако не предузима никакве мере да предузећа постану одрживи економски субјекти, а док у каси владе РС има новца за подмиривање (читај расипање), не губитака, него класичног нерада, она се тако лепо користе а да на видику нема ни помака ка креацији саобраћајних система који би били функционални.

Можда би за почетак било добро да Влада РС донесе уредбу по којој људи који читав дан бораве у просторима Аеродрома РС плаћају накнаду за боравак уместо што прете штрајковима тражећи новац који нису зарадили, а исто модел селектовано применити и на Железнице. Оба система су најближе одређењу обданишта за одрасле којима се за разлику од деце плаћа, а дечија обданишта се морају платити.



0 КОМЕНТАРА

  1. Гостимире, Гостимире…

    Колико ми је познато, сједиште Жељезница РС је у Добоју, а ти си један од најутицајнијих људи у добојском СНСД-у, па о чему онада ти причаш. Све ми се чини да ти губиш властиту контролу у ЖРС, коју си преко својих партијских кадрова годинама имао у ЖРС и самим тим си саучесник у свему што се годинама радило у овом предузећу…
    Кад већ помиљеш ресор саобраћаја, распитај се мало каква је ситуација у Поштама Српске у којима „жаре и пале“ твоје колеге из СНСД-а.