Стамболчић направљен без грађевинске дозволе

Јавно предузеће "Путеви РС" као инвеститор изградило је тунел Стамболчић, код Пала, без неопходне грађевинске дозволе. "Ни мени није јасно како је дошло до тога. Сада су завршени радови, а да није било грађевинске дозволе, без које је немогуће добити употребну дозволу и пустити тунел у саобраћај", рекао је Миладин Гаћановић, помоћник министра за просторно […]

петак, мај 17, 2013 / 10:41

Јавно предузеће "Путеви РС" као инвеститор изградило је тунел Стамболчић, код Пала, без неопходне грађевинске дозволе.

"Ни мени није јасно како је дошло до тога. Сада су завршени радови, а да није било грађевинске дозволе, без које је немогуће добити употребну дозволу и пустити тунел у саобраћај", рекао је Миладин Гаћановић, помоћник министра за просторно уређење, грађевинарство и екологију РС.

Он истиче да је инспекција требало да реагује и да заустави радове као и за сваки објекат који се ради без потребне документације и грађевинских дозвола.
Наиме, проблеми с грађевинском дозволом за тунел Стамболчић настали су јер је ЈП "Путеви РС" извођача радова увело у посао мислећи да постоји грађевинска дозвола из 1988. године, када је тај пројекат започет.

Међутим, та грађевинска дозвола, иако кажу да је била издата и правоснажна, никада није пронађена, с обзиром на то да је зграда тадашњег инвеститора СИЗ за магистралне и регионалне путеве БиХ запаљена током рата.

"Преко Архива БиХ они су покушали да дођу до те старе грађевинске дозволе. Сада су у ситуацији да нису нашли стару грађевинску дозволу, а у међувремену нису прибавили другу", казао је Гаћановић, додајући да су "Путеви РС" поднијели захтјев за грађевинску дозволу те да је у току поступак за издавање.

Сада су у ситуацији да нису нашли стару грађевинску дозволу, а у међувремену нису прибавили другу, казао Гаћановић

Са друге стране, у "Путевима РС" кажу да је грађевинска дозвола, која се сада тражи, допуна за грађевинску дозволу из 1988. године "јер је било допуне пројекта који се односи на расвјету и вентилацију тунела Стамболчић".

Такође истичу да са допуном те документације раде и на припреми за технички пријем објекта и добијању употребне дозволе, након чега ће у наредних неколико дана тунел Стамболчић бити пуштен у саобраћај.

Међутим, у Министарству за просторно уређење, грађевинарство и екологију РС кажу да још нема ни приближно услова да им се изда употребна дозвола с обзиром на то да не постоји грађевинска дозвола, која је предуслов за њу.

"Након што добију грађевинску дозволу, подноси се захтјев за издавање употребне, након чега се формира комисија за технички пријем објекта, изврши се технички преглед да ли су радови извођени у складу са дозволом и пројектом и тек након тога се издаје употребна дозвола", појаснио је Гаћановић.

Подсјећања ради, радови на изградњи тунела Стамболчић почели су 2008. године, а вриједност досад извршених радова је 16.035.000 КМ.

Рокови и цијена утврђена првобитним уговором више пута су пробијани, а иако тунел званично још није пуштен у саобраћај, мјештани Пала и околних општина самоиницијативно га користе јер, како кажу, "40 година чекају на његову изградњу и сулудо је да га нико не користи сад кад је завршен".



Оставите одговор