Шта је прече: Пељешки мост или аутопут кроз БиХ

Представници пељешких и корчуланских општина позвали су данас хрватску Владу да аргументима докаже да је будући аутопут кроз БиХ који би повезао Дубровник са остатком Хрватске од већег интереса од наставка изградње пељешког моста. Начелник оребићке општине Томислав Јурјевић позвао је у име свих становника хрватскога југа представнике Владе да их увјере и аргументима докажу […]

понедељак, јануар 9, 2012 / 18:55

Представници пељешких и корчуланских општина позвали су данас хрватску Владу да аргументима докаже да је будући аутопут кроз БиХ који би повезао Дубровник са остатком Хрватске од већег интереса од наставка изградње пељешког моста.

Начелник оребићке општине Томислав Јурјевић позвао је у име свих становника хрватскога југа представнике Владе да их увјере и аргументима докажу да је већи интерес за све да аутопут иде кроз БиХ, а не наставак изградње моста.

"Нека то објасне становницима, привредницима, шкољкарима, винарима и туристичким радницима", рекао је Јурјевић на конференцији за новинаре у Дубровнику.

Представници пељешких и корчуланских општина истакли су да изградња пељешкога моста кошта као двије и по спортске дворане и да је тај мост једини и најбржи начин да се споји Хрватска и да се југ извуче из "саобраћајне изолованости".

Нови хрватски премијер Зоран Милановић рекао је недавно да ће умјесто изградње пељешког моста бити размотрена изградња аутопута преко БиХ, који би Дубровник повезао са остатком Хрватске.

Он је најавио интензивне разговоре хрватске Владе и Савјета министара БиХ о траси те дионице и изразио наду да ће половином идуће године кренути припреме пројектне документације.

Једно од рјешења, како преносе хрватски медији, могао би да буде тунел испод Неума, који би улазио у Баџули, долина Неретве, а излазио у Имотици на Дубровачком приморју. Тунел би био дуг око 5,5 километара, а по својој дужини би био трећи у Хрватској, након Мале Капеле и Светог Рока.



0 КОМЕНТАРА

  1. Da li postoji iko u RS da postavi pitanje zašto davati prioritet hrvatskom autoputu preko teritorije BIH kod Neuma i ići protiv sopstvenih interesa?
    Zašto ne insistirati na trasi Jadransko Jonskog autoputa preko teritorije RS kroz istočnu Hercegovinu i dalje prema Crnoj Gori, a oni ako hoće da prave most eto im pa neka ga prave. Nisam siguran da im čak i u toj varijanti ne treba naše odobrenje.

Оставите одговор