Шта Фолксваген значи њемачкој привреди

Скандал њемачког аутомобилског гиганта Фолксвагена са лажирањем стварног нивоа загађења ваздуха погодио је саму "жилу куцавицу" њемачке привреде. Аутомобилски сектор чини 14 одсто бруто друштвеног производа (БДП) Њемачке. Укупна вредност продаје овог сектора је прошле године износила 385 милијарди евра. Моћни њемачки аутомобилски сектор обухвата нека од највећих и најпознатијих свјетских брендова, од самог ВW-а […]

петак, септембар 25, 2015 / 09:08

Скандал њемачког аутомобилског гиганта Фолксвагена са лажирањем стварног нивоа загађења ваздуха погодио је саму "жилу куцавицу" њемачке привреде.

Аутомобилски сектор чини 14 одсто бруто друштвеног производа (БДП) Њемачке. Укупна вредност продаје овог сектора је прошле године износила 385 милијарди евра.

Моћни њемачки аутомобилски сектор обухвата нека од највећих и најпознатијих свјетских брендова, од самог ВW-а до престижних произвођача као што су BMW, Дајмлер/Мерцедес-Бенц и Опел, који је њемачка филијала америчке аутомобилске компаније Џенерал моторса (ГМ), преноси Франс прес.

У тај сектор се, међутим, убрајају и неки од водећих свјетских добављача дијеловима, као што су Бош, Континентал и ЗФ Фридрихшафен, као и један број малих и средњих предузећа.

Поједини посматрачи, као што су аналитичари из компаније ЦМЦ маркетса, већ су изразили забринутост због преливања последица Фолксвагеновог скандала на ширу привреду Немачке у наредним недељама и месецима.

У Њемачкој је прошле године произведено више од пет милиона аутомобила, захваљујући чему је највећа европска привреда четврти највећи произвођач аутомобила на свијету послије Кине, САД и Јапана, али и лидер у Европи, наводи француска агенција.

Овај сектор је прошле године запошљавао око 770.000 људи од укупне радне снаге од преко 40 милиона људи, а аутомобили су водећи извозни производ Њемачке, будући да су чинили 18 одсто вриједности прошлогодишњег укупног извоза.

Кина је нарочито један од највећих купаца њемачких аутомобила, а Њемци такође воле аутомобиле, а посебно домаће, који су прошле године чинили око двије трећине укупних нових регистрација.

Како оцјењује Франс прес, везе између аутомобилског сектора и политичара су такође традиционално блиске, у чему Фолксваген може послужити као најбољи примјер.

Наиме, сјеверна њемачка савезна држава Доња Саксонија, где је сједиште ВW-а, има 20-процентни удео у тој компанији, док премијер те покрајине и његов министар финансија сједе у надзорном одбору ВW-а, напомиње агенција.



Оставите одговор