Србија са Турцима гради прву етапу аутопута, до Кузмина

Представници Владе Србије и турске грађевинске компаније Ташјапи данас су потписали комерцијални уговор за пројектовање и изградњу прве дионице аутопута Београд-Сарајево, од Сремске Раче до Кузмина, вриједан 250 милиона евра.

среда, децембар 19, 2018 / 21:53

Потписани су и уговори за изградњу 376 станова за припаднике снага безбједности у Нишу и Врању.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Зорана Михајловић рекла је новинарима после потписивања уговора да ће 2020. почети изградња аутопута Београд-Сарајево.

-Турска компанија Ташјапи радиће на реконструкцији пута Нови Пазар-Тутин. Очекујемо да то чине у складу са уговором и на време, а следеће године ћемо потписати и финансијски уговор – казала је Михајловић.

Она је оцијенила да је изградња аутопута између Србије и Босне и Херцеговине почетак бољег повезивања двије државе који ће омогућити бржи развој региона.

-Без повезивања нема стабилности региона, било да су у питању аутопутеви, железнице или неки други видови саобраћаја – рекла је Михајловић.

Министарка је подсјетила да је трговинска размјена Србије и Турске у 2017. години износила близу милијарду евра, а у првих десет мјесеци ове године 850 милиона евра.

-Желимо да у будућности трговинска размена достигне цифру од две милијарде евра – казала је Михајловић и додала да измедју Србије и Турске постоје добри економски и билатерални односи и „заједнички интерес да се обе земље развијају у циљу стабилности региона“.

Министар транспорта и трговине Турске Мехмет Турхан казао је да је пројекат изградње аутопута Београд–Сарајево један од најважнијих инфраструктурних пројеката који је значајан за развој трговине и регионално повезивање земаља.

(Кинески међународни радио, редакција у Србији)



10 КОМЕНТАРА

  1. Коначно нешто паметно и да се помјеримо са мртве тачке.
    Паметовању Бања Луке и давање лажних обећања истоку Републике Српске дошао је крај.
    Исток као плијен и колонија сурово и грозно опљачкани од стране Бања Луке ће на крају имати само мрежу а Бијељина, Тузла и Сарајево ће бити спојени ауто путем за џ а остали нека грцају у кредиту због мреже.

  2. Kole,sine, citas ti ovo? Ovo ti je hvala sto si derao muda po „osmicama“ i „zlatistu“ ? Turci,(rodje), dolaze , i to iz prestonice. Braca rumuni i grci uporno cute. Uzalud, sve je protiv nas.

    1. Ne kontas pajdo nista…Tacno se vidi da ja pisem srpski, a ti citas bosanski
      Evo da pojasnim za osobito tupe likove
      Na padinama Trebevica sam bio da bi ti i tvoji svako jutro kad se probudite i pogledate prema jugu vidite Republiku Srpsku.
      Svaki tvoj komentar pun cemera i nemoci mi predstavlja veliko hvala za moju borbu.
      Meni vise ne treba.

      Sto se Turskih investicija, dobrodosle kao i kineske, njemacke i bilo koje druge
      Sto se Grka i Rumuna tice, to su nasa istinska braca i prijatelji

      Hajde sad mi objasni sta ovdje nije jasno i kako pomjesa turke (pezorativno balije), investicije iz Republike Turske, i istorijsko prijateljstvo srpskog sa grckim i rumunskim narodom..

      Ne trebas pajdo nista objasnjavati..tvoja bol i ocaj objasnjavaju dovoljno samo za sebe
      Zelim ti da jos dugo patis kad god se ti i tvoji probudite u Sarajevu i znate da je tu jos uvijek Srpska
      Zbog svega toga, zelim ti dug i zdrav zivot..da duze patis

      Allahimanet pajdo

      1. Krivo Bosanskim Kurdima što turci ( originalni iz Turske) investiraju u Srbiju a ne u 23% bejha
        Erdogan ne voli arape a saray evo ih je puno.
        Usput Turci (originalni iz Turske) do dan danas nisu priznali „genocid“ u Srebrenici ….razlog je naravno Rezolucija Genocida u Jermeniji za koji takođe Srbija nije glasala.

      2. Kafiru bosanski, orginalni turci su vekovima vukli šta su hteli na jebanje, a usput su te jebali u mozak. Kao što su ti već pojali, turci vole da „investiraju“ u žene, pod ključ ženskinje. Okupaju se, turci vole bilje bez brabonjaka.

    2. Bosanski Kurdu pa zar nisi ti najbolji primjer turskog jebanja i genocida na Balkanu ??
      I kad vas fino svi izjebaše kroz istoriju pa na kraju i Srbi ,sad vam ameri namjestili arape u rezervatu od 23%
      Da vam pokupuju to malo šume i vodenih izvora…da ne govorim o mladim muslimankama od 13-14.
      Hihihi
      Za 50 godina ces bosanskog kurda moci vidjeti samo u muzeju(sa arapskim natpisom) u saray evu .
      Gotovi ste vi …KAKO NASTALI TAKO I NESTALI

  3. Као што сам и раније писао, аутопут од Вишеграда, до Сарајева неће ни за 20 година бити разматран.

    Једина, колико толико економски оправдана релација спајања аутопута БЕОГРАД-Сарајево је ова преко Бијељине, па спајање на аутопут 5Ц, вјероватно преко Брчког и Тузле, па бјеше на Маглај.

    Наравно да ће се у наредном периоду саставити 5Ц са Шамцом, а да ће Бања Лука све учинити да се повеже на ту трасу за Београд.

    Толико о економским оправданостима повезивања аутопутева са Србијом и срањима политичара о аутопутевима на истоку Српске.

    Биће ипак нешто за Исток,чујем, почело је да се шушка у влади да се озбиљно причало о мом приједлогу за Исток, нећу да причам док не буде званично.

    Даће Бог да ме послушају, сигуран сам да нисам џаба темпирао медијски притисак на владу после избора и апострофирао Вишковића као велику шансу.

    Што се тиче саобраћаја на истоку, паре имају, и нису потребне стиотине милиона, значи МОРАЈУ у влади хитно ријешити магистралне путеве на истоку Српске до свих општина,(рецимо магистрални пут до Чајнича не постоји) посебно приоритетно у наредне двије године треба ријешити све планиске превоје и тиме омогућити спајање Хецеговине са Српским Сарајевом преко Трнова и Србијом преко Вишеграда, такође модерним магистралним путем спојити Српско Сарајево са Србијом преко Романије и Сокоца до Зворника, те преко Рогатице до Вишеграда.

  4. Ено на БН објаве за тендер да се прави студија о убрзаном магистралном путу од Бијељине до Српског Сарајева, кажем вам да сам покренуо ствар, али нажалост нисам мислио на овај начин.

    Наравно,по старом систему, планира се 200 милиона КМ кредита, или 100 милиона евра за ту дионицу.

    Зар нема ни једна студија сунце му јебем, зар министарство саобраћаја 23 године после рата нема бар припремљен пројекат за магисталне путеве на истоку?

    Кажу да ће годину дана трајати припрема, Боже ти сачувај????????????

    Ја ћу за те паре за четири године ријешити све превоје на истоку Српске, пут до Шћепан поља и направити мост преко Дрине на ушћу Сутјеске, па наставити пар километара до Тјентишта и избјећи кобни превој према Тјентишту којим иде старим путем од Фоче, тиме отворити Херцеговину и Српско Сарајево, те ријешити РАК РАНУ теретни саобраћај на истоку.

    П.С. Иначе, после моје колумне о истоку и Вишковићу, видјех са једним важним послаником, прочитао колумну па причасмо о саобраћајау и планинским превојима.

    Пошто се човјек мало разумије у материју, сам рече, какав је проблем рецимо уз и низ Романију изградити трећу траку?

    Сви услови постоје, уведи багере и остале машине, прошири пут за трећу траку са десне стране , касније уради припрему и асфалтирај.

    Ово написах као констатацију, да исчекати нећемо почетак, акрај ни за десет година.

    Да се ја питам, док студија буде у раду за све магистралне путеве на истоку, већ од прољећа би се радило на успонима од Власенице, на Романији, Рогоју, те на успону од Рогатице према Сокоцу, не треба за почетак радова пар милиона КМ, ко год каже другачије, лаже.

    1. Свака ти част.
      Ти колумну, а држава одржа јавну расправу, расписа тендер за пројектовање, оконча тендер, ријеши жалбе на тендер, изабра пројектанта.

      А ти колумну објавио прије 3 седмице!?

  5. Симо,

    ти опет мислиш да мислиш?

    Није колумна која се односи на средњи исток Српске и господина Вишковића, била моја прва колумна о путевима на истоку.

    Мало прочешљај моје колумне на Фронталу па ћеш видјети да сам овдје НАМЈЕНСКИ објавио колумну у вријеме када је почело политиканство око аутопута Београд-Сарајево пеко Вишеграда, било је то много прије овог тендера.

    Да не говорим како годинама истичем проблеме планинских превоја на истоку, да пишем о путу према Шћепан Пољу,мосту на Дрини на ушћу Сутјеске и састављању пута са Тјентиштем како би Херцеговину повезали путем којим се нормално може одвијати саобраћај, посебно теретни.

    Значи, није први пут да помињем све муке истока, од саобраћаја, до привреде, безбједности, образовања……. и да предлажем рјешења.

    Ништа ново, то Ниџо ради годинама, разлика је ШТО ЋУ ТО САД РАДИТИ СВАКОДНЕВНО због озбиљности проблема.

    Кад сам писао 2013 године колумну „КО ТО ТАМО НА ИСТОКУ СРПСКЕ, НЕЋЕ , ИЛИ НЕ ЗНА?“ било је јако опасно, сад пет година после још већег економског и демографског колапса,те гашења цијелих села и општина са огромном територијом, не да је опасно, него ГОРИ.

    Зато ћу још прије Божића понудити конкретне приједлоге ЗЕЛЕНИХ новом предсједнику владе.

    Коректно је са човјеком разговарати,нова је влада, ЗЕЛЕНИ ће та спасоносна рјешења понудити и од њих неће одустати, без обзира да ли ће та рјешења прихватити Вишковић,или ће ЗЕЛЕНИ до јединог могућег рјешења морати ићи другим путем, али сигурно путем са снажном идеологијом, идејом, програмом, часном намјером и јасним циљем, циљем који је прокламован у нашој платформи о изнуђеној ПРВОЈ ПРАВОЈ ПОСЛЕРАТНОЈ ОБНОВИ РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *