dysko

Споља гладац, а унутра?

Република Српска у посљедњих неколико година постиже дјелимичне спољнополитичке поене, или за оне са критичнијим ставом, изазива спољнополитичку пажњу. Неки за то окривљују Војислава Коштуницу који је упумпавањем великог новца за Телеком Српске омогућио властима РС фискалну стабилност, која се полако а сигурно и неповратно топи на непрофитабилне пројекте са агресивним маркетингом. Ситуација у ФБиХ […]

петак, октобар 21, 2011 / 08:33

Република Српска у посљедњих неколико година постиже дјелимичне спољнополитичке поене, или за оне са критичнијим ставом, изазива спољнополитичку пажњу.

Неки за то окривљују Војислава Коштуницу који је упумпавањем великог новца за Телеком Српске омогућио властима РС фискалну стабилност, која се полако а сигурно и неповратно топи на непрофитабилне пројекте са агресивним маркетингом.

Ситуација у ФБиХ је постала предмет међународних опсервација у смислу доказа за немогућност опстанка БиХ, јер се у компарацији са РС доима нефункционалном и недефинисаном, још мало па немогућом. Такође, одсуство компромиса између Човића и Лагумџије око подјеле постизборног плијена, Додика – коме се у постизборни плијен скоро нико и не мјеша – додатно је ојачало.Овај сплет догаћаја, ставио га је у позицију да чак арбитрира, намигујући једним оком на Ватикан преко Хрвата, а другим на Вашингтом коме поручује да се он пита. Онда се мало прецијенио референдумом па договорио са Ештоновом, а на крају, као велики лидер почео да нуди компромисе за које никог није ни питао, и тиме се покушао етаблирати као једини који има и у лијевој и у десној. Потврда за то је и његов пут у САД који управо завршава са замјеником државног секретара, који јесте мала функција али је суштински официјелна. Потписом са СДС-ом позиција РС у БиХ је очеличена и споља недодирњива, али је унтар тих добро утврђених спољних црвених линија постало прилично неизвјесно.Многи. до грла заглављени у корупцију и пропаст институција у РС, које воде у име СНСД-а споразум са СДС на нивоу БиХ, погрешно су протумачили као могућност да буду недодирљиви унутар РС гдје имају катастрофалне резултате. Биће ипак да су се дубоко преварили па у изнудици покушавају да стерилишу медијски и правосудни простор у сврху свога очувања.Унутар СНСД-а овај шапат се све гласније чује. И ја сам га начуо одатле.

Штрајкови се захуктавају, а са растом трошкова живота и незапослености расту и социјалне напетости. Власт то јако лоше процјењује односно потцјењује. Тај ниво социјалног стреса и друштвеног незадовољства покушавају да употребе и искористе представници невладиних организација који су у РС усликани као експоненти великух спољних играча, који Републици Српској добро не мисле, а и не желе. Уосталом, такви покушаји оштрих и других нула са нулом су и завршили.

Опозицја у Републици Српској на ниво БиХ или европске интерграције не гледа са истим очима, али су погледи опозиције на унутрашње стање у РС све ближи идентичном.То приближавање је узроковано невјероватном ароганцијом власти РС чија се социјална и законска неосјетљивост већ граничи са аутизмом. Холивудски живот функционера РС и самозадовољство фотељама и привилегијама, већ поменуту социјалну напетост диже до границе пуцања. А онда…, помози Боже.
Лично имам страх од тог момента јер тада велики спољни играчи ступају на сцену са медијима, новцем и организацијом, којој тешко могу одољети обични смртници.

Понекад се упитам види ли то предсједник републике, или га та помисао толико нервира да не дозвољава да се уопште помиње и анализира.У томе му вјероватно помажу папагају који му подилазе и стварају тотемско једнопартијску сруктуру, која невероватно богати функционере а сиромаши народ у Републици Српској. Због тога се може претпоставити да ће та структура побиједити и унутар СНСД-а што ће мултипликовати задужења, бахатост и ароганцију функционера, а народно незаовољство подићи до нивоа глади и мржње. А кад мржња и глад покрећу точкове догађаја, нема више рационалности, патриотизма и бриге за Републику Српску.

Чујем да у СНСД-у већ изолују и потискују гласнике који се дрзну да кажу истину о рејтингу функционера и партије у народу. Заклањање иза Додиковог тотема поткопава темеље истог и убрзава његово рушење. Слично су спартански лидери убијали гласнике који доносе лоше вијести, чиме су одгађали али нису мјењали коначна разрјешења.

Сад је велико питање може ли предсједник републике имати тачних информација знања и храбрости да реагује поштено и државнички, или ће му звук умилних полтрона умртвити рефлексе и одузети оптимално вријеме за последњу шансу.
Нисам пророк и немам довољно информација да изнесем своју процјену али пред нама је. И то веома брзо….

У личној љубави и бризи према Републици Српској хвата ме страх да јој нећу моћи помоћи кад кола крену наопакао јер је тешко вољети своју земљу бранећи у њој лоповлук, неодговорност и ароганцију. Пишем ово као посљедицу болова у желуцу узрокованих горе наведеним разлозима и немам довољно храбрости да исто не објавим.

Надам се да ће то све прочитати они који су одговорни за те болове. Знам да желучани садржај није пријатан али би га требало анализирати.



0 КОМЕНТАРА

  1. Stevnadicu, sta ti hoces, pa SDS i SNSD su dvije strane iste medalje. Kao mi smo malo opozicija pa smo malo pozicija, pa ne ide to tako.
    ‘У личној љубави и бризи према Републици Српској хвата ме страх да јој нећу моћи помоћи кад кола крену наопакао јер је тешко вољети своју земљу бранећи у њој лоповлук, неодговорност и ароганцију.’ Pa doktore sve mi se vise cini da ce te vi taj lopovluk neodgovornost i aroganciju braniti sa velikim zarom a vec je ponegdje i branite. SDS to je danas stranka koja zeli sto prije u vlast jer ova nova struktura koja vodi tu stranku mora da se obogati. Strasno je to koliko vi ne birate vise ni sredstva da to uradite. Ali je barem lijepo smijati se uz ove tekstove kao i uz istupe prvaka SDS-a

  2. rammstein

    Можда…али пре њега би морао Рашо да одговара.Па на десетине мањих и већих ратних и поратних функционера.

    Ово што сам написао је најава,видећемо шта ће бити.Ако то неко може,онда може Миле.

  3. Sir bucko ovo buncanje zove promišljanjem, evo erektilna želučana kiselina me utuši. Naprijed SNSD, dole svi iz SDS. Vidi kaki je ovaj radmonštajn frankeštajnović. Čitam ja ovo i vidim dosta je bolesnika i svašta se laje pa će valjda moj ministar sa onom novom opremom sve rasturiti i dati u javnost. Prvo ovog radmonštajna, bolesnog nacijonalistu

  4. Žao mi je što je ovakvo stanje u RS.Mislim da je ista urušena iznutra i da su je urušavali kako ovi na vlasti,tako i oni prije njih.Kako reče Andrić,dođe tako neko vreme kada pametni zašute,budale progovore,a fukara se obogati.Što se mene tiče meni je bilo neuporedivo bolje u bivšoj državi nego u ovoj tvorevini koju nazivaju Srpska.

  5. prijedor nisamte vređo tako da nemoraš neke moje nedostatek odma napaadati ti imaš tamo pavica i drži se njega ako ti s e ne sviđa otiđi kod svojihu kozarac i bud miran. ja sam rom i naučio sam pisanje kasno i sada sam počo raditi na kompujteru volio bi da više znam ali nemože se odmah biti naučeno edukovan od strane škle za kmpjtere. imam dot na kraju rečenice.

  6. јбг apstrakcija можда ти фино пишеш, али те одвратно читати..нема везе и онако ни сам не знаш шта пишеш, па не замјерам ти ни једну накардно посложену ријеч.

    Mr Biggy,

    магарчино, Рашо ни крив ни дужан одговара за тебе, за мене, за све нас у РС зато што нам је омогућио систем како да опстанемо овдје гдје смо сад, кад то будеш утувио у ту своју празну главуџу многе ствари ће ти бити јасније.

  7. ma ljudi manite se Radovana. On ne vlada Srpskom vec punih 16 godina. Zlo mo je od ovih „malo lijevih malo desnih“ i onih jos gorih „malo desnih, pa malo lijevih“ i onih koji su najgori a koji su „malo protiv vlasti a ustvari su uz vlast“. Da vlast ne valja, to bar svako vidi vidi, a kakva je opozicija najbolje se vidjelo u Amplitudi – samo sto se jedni drugima u dupe ne zavlace. A zasto ? Zato sto jedni druge drze u saci. Licemjeri. Fujjjj

  8. spolja gladac-unutra stevandic.stevandicu odluci se sta si vlast ili opozicija ti bi i stisnuo i prnuo a ne moze oboje.ja licno tebe a pogotovu tvoju stranku dozivljavam kao vlast a ne opoziciju i misljenje cu promjeniti kad preduzmete nesto konkretno.to sto po partijskom zadatku piskaras po novinama i sajtovima nije nikakvo opravdanje za nerad tebi i stranci i Aleksa Milojevic je sam za par dana napisao vise nego vas 60000 za 4 godine:http://www.6yka.com/oduzeti-ovoliko-bogatstvo-od-naroda-je-ubistvo-i-ekonomski-zloin

  9. Mr Biggy,

    Ма слажем се ја да нема мјеста вријеђању, али једноставно не подносим обману свијести и импутирање кривице, свако од нас може себи бити и Радован и милорад, како му одговара више.
    Неко воли да краде, да се богати, да граби испред других за себе, то је за мене милорад, други опет не, па су Радовани итд.

  10. Naš Doktor je doktor i valjda zbog toga – pravopis mu nije visoko na listi prioriteta. Međutim, kada neko poželi da bude dobar i uticajan bloger – pravopis i pravopisna pravila su poželjna stvar.

    Suština Doktorov pisanja je poprilično fatalistička, preozbiljno i precrno Doktor vidi i promišlja Srpsku. SNSD ima još mnogo manevarskog prostora, ima još mnogo kadrova za potrošit, još mnogo prilika za umiti se…

  11. meritum, 21.10.2011. 17:47:48

    То ја сво вријеме овдје говорим „љутим“ опозиционарима!!!
    ЈЕДИНА политичка њушка у РС која не чучи на тути и не гугуће: „Какила бих, пишкила бих…“, него ради оно што хоће и колико му је у дјелокругу, јесте Миле Додик! И ми се можемо живи изјести нема нам друге; кад наступи жешћи мудоња, овај ће да одступи…

  12. снсд има маневарског простора…за шта?
    можда на овакав начин, као један од најоданијих додикових пулена, са тракторима на протест..овакав сценарио сам себи често призива и додик самозахвално изјављујући поему о себи 😛

    http://www.pressrs.ba/sr/vesti/vesti_dana/story/2419/Bulaji%C4%87+poslao+traktore+na+MUP+RS.html

    B-)B-)B-)..снсд је трагедија са елементима комедије, само се питам гдје је дно дна.

  13. Doktore,

    Sram te bilo.Ako ti,NARODNI poslanik ne možeš uticati na dešavanja u našoj vukojebini,ko može? Zašto pišeš,žašto savjest pereš? Žališ se čitaocima Frontala,žališ se narodu?
    Kako vas nije stid, izigravate opoziciju a sve vam se vidi ispod brade(tebi ponaročito).
    Podvaljci koji nisu nastali od suosjećanja sa napaćenim narodom,NARODNI PREDSTAVNIČE,poslaniče!
    Ako ti je stalo do svog,napaćenog naroda ODREKNI SE poslaničkog dodatka,poslaniče!
    Kad smršaš,skineš podvaljke koji pokazuju i dokazuju „gicocid“ i iskreno budeš protiv ove Dodikokratije (kroz tekst provejava tvoje skriveno divljenje Milokradu),javno pozoveš narod na promjene,BIĆU PRVI PORED TEBE.
    Ovako kako se sad ponašaš ne možeš prevariti ni malo dijete.
    Prokužen si lažni humanisto!

  14. Поздрављам све коментаторе осим оних са којима сам затворио могућност комуникације због нецивилизованог понашања на овом порталу.

    Дакле захваљујем се на критикама, предлозима сугестијама.
    Ја своје писање користим и као вид провјере како властитих ставова и политике,тако и као оријентир стања у позицији ,опозицији, љубомори или анимозитетиму односно нивоу фрустрације поменуте у тексту, која се представља преко никова али и страха да се именом и презименом стане иза свога става.Сав критички однос према власти и позивање на промјене иза лажних идентитета је контрапродуктиван .
    Свеједно ми је јасно да преовладава критичка нота у доста коментара па морам да понешто појасним:

    1.СДС у задњих 2 мјесеца је обавио скенирање стања по ресорима у цијелој РС и сада представња своје анализе и предлаже мјере.То је озбиљан и садржајан посао а документе имате на сајту.
    2. паралелно стим је одржано на 1000-де мјесних одбора који упућују своје сугестије и предлоге ка градским и више.
    3.Медијска затвореност простора омогућује да се то злоупотреби од опозиционих странака које само пишу саопштења и дају изјаве али и од владајућих који покушавају да нас представе тако да друге опозиционе странке пропусте у медије само кад кажу да СДС није права опозиција и алтенатива.Знали смо да ће тако бити након потписа на нивоу БиХ али то је цијена озбиљне политике.
    Многи који не могу ништа да ураде а и не смију да се представе и тако критикују власт која их и не бренује свој бијес искале коментарима на писање опозиционара који понекад и немају везе са оним што у тексту пише.То је лако и бесплатно а и не боје се опозиционих одговора што је наравно још једна несмотрена и наивна активност која само одговара властима.
    СДС је једини који је озбиљна алтенатива власти у РС и која кадровски организационо и људски може да буде предводник за опозицију.
    Лично се трудим да у свој рад унесем и критике(чак и најоштрије) али не могу да се спустим на нецивилизовану и примитивну варијанту комуникације.
    Ко је разумио схватиће.

  15. „Сад је велико питање може ли предсједник републике имати тачних информација знања и храбрости да реагује поштено и државнички, или ће му звук умилних полтрона умртвити рефлексе и одузети оптимално вријеме за последњу шансу.“

    Мислим да се овдје ради о замјени теза, јер РИБА СМРДИ ОД ГЛАВЕ. Г-дин Предсједник РС је на врху пирамиде, на врху оваквог „НЕ ДАЈ БОЖЕ НИКОМ“ система.

    Остало написано је приближавање оном што тражимо од опозиције и лично сам задовољан. У тексту се подсјећа на бахатост, ароганцију, криминал, корупцију,… Битно је да се каже истина, а да дође до преокрета који призивају коментатори овдје, потребна је симбиоза свих политичких партија које не чине владајућу већину (укључујући и Перу Милића НДС) и широких народних маса. Она странка која прва стане на чело народа у борби за опстанак, добиће највише.
    Ја бих за сада предложио неке мини акције, које би имале једну дозу оригиналности и хумора, и тиме привукле пажњу и симпатије шире јавности.
    Не заборавите да је сам г-дин Предсједник симпатије освајао наступајући првенствено као забављач, или ако „Приједор“ хоће, циркусант.

    С обзиром да је др Стевандић готово једини народни посланик који јавно комуницира са људима, заиста је ружно видјети када му неко напише: „Срам те било!“. Мени су често били неприхватљиви ставови нпр. човјека под ником „Тешњак“, па „1978“, г-дина Пухала, али сам увијек на културан начин рекао оно што ми је неприхватљиво у њиховом ставу. Оваквим ставом тјерамо људе који су спремни да чују глас народа, као и да обесхрабримо многе да нам „изађу на мегдан“.
    Што више људи (а посебно јавних личности) буде писало о оном што је труло у Српској, све више ће се мијењати и свијест људи. Опозициони политичари се полако ослобађају страха и кренули су с мало жешћим критикама и притисцима.
    Како Доктор написа, власт ће се или морати промјенити или ће убзро нарасти незадовољство до ситуације која се неће више моћи контролисати. Власт ће се сама од себе до прољећа можда распасти, а до тада чекамо конкретна рјешења како се извући са дна. СДС је добро кренуо са анализама и приједлозима из разних друштвених области. Сад само то да се обједини и покаже самопоуздање да нас можете стасити од биолошког нестанка. Надам се, све у сарадњи и са другим опозиционим странкама и стручном јавношћу.

  16. herc64, 21.10.2011. 18:54:06

    Не бих да те збуњујем расправама ШТА је власт, како се осваја, какав профил људске јединке кидише на такву једну у суштини досадну и одвратну занимацију каква је владање другим људским бићима, али ево:
    Европска Унија за своју варијанту „Прадсједника“ има Хермана ван Ромпуја. Знаш ли како он изгледа? Да ли знаш његову биографију? Како је биран и да ли је уопште биран или је наметнут? Све под условом, наравно да ЕУ претпоставиш као „нормалну републику“, а Ромпуја као појам ДИЈАМЕТРАЛНО супротан од-МУДОЊА!:D
    Али сада долазимо на склизак терен језуитске варијанте владања отровом и бодежом пласираним уз најљубазнији осмјех и дворску етикецију…

    И шта ти уопште мени постављаш тако ГЛУПА питања???x-(
    Ево ти линк па се едукуј о инжењерингу владања, али те молим да прочиташ СВЕ и да више не питаш такве небулозе! Чуј, „нормална република“, „јебање у мозак“..цццццц…http://www.ivonazivkovic.net/ROMPUJ-BELGIJA-EU.html

  17. drazen78bl, 21.10.2011. 21:49:55 [16950]

    „Како Доктор написа, власт ће се или морати промјенити или ће убзро нарасти незадовољство до ситуације која се неће више моћи контролисати.“

    Бојим се да ће црвендаћи употрјебити најсуровији метод, а он се огледа у подизању кредита и новом задуживању. Данас читам у Блицу http://www.blic.rs/Vesti/Republika-Srpska/284566/Opstine-uzimaju–kredite-zbog-dodvoravanja–biracima стока ће поново гласати.

    Доцо, СДС мора превазићи и издигнути се изнад малограђанских, опозиционих препуцавања. МОРАТЕ изаћи уједињени на ове изборе јер само тако ћете побједити црвендаће.

  18. A zar nije previše očigledno da se vaša briga o narodu svodi na blaćenje sadašnje vlasti,kroz Vaše pisanje provejava tipična i tako za ove naše političare uobičajena želja za vlašću,narod je u toj priči samo broj glasova i ništa više. Mislim reći da ako se želite dočepati vlasti biće vam potrebno mnogo više mašte i originalnosti.Glupi jesmo,al učimo i mi pomalo,nažalost na svojim greškama,ali učimo!Ovoje već viđeno mnogo puta,rezultati su takođe poznati.“Necivilizovana i primitivna varijanta“ komunikacije je izgleda samo onda kada prestane tapšanje i ulizivanje.Bar ovdje smo svi jednaki i imamo pravo na riječ,uostalom ako nemate želudac ni za ovo onda Vam nije ni mjesto ovdje,među običnim narodom kome štošta fali u životu ali šupljih priča sigurno ne!Ko je shvatio shvatio,ko nije neće nikad.

  19. Božo je king 😀 jedini je shvatio da je apstrakcija, nešto apstraktno, mali eksperiment, Ramštajn i Prijedor posebno su pokazali da su dobri ljudi kada vide različitost. Tekst doktora na nivou potrebe da se nešto napiše. Božo je opet najbolji komentar dao, Milorad jedini nešto radi, doktor se trudi, ali je i mister no dao dijagnozu ovog truda. U mom kraju se kaže jalovi trud. Ima doktor ovdje svoje sljedbenike koji čekaju svoju priliku da budu na listi za izbore. Primjetio sam da su neki fini jako prefrigani, jedan komentariše ama baš sve i glumi neku moralnu vertikalu. Taj je na nivou Dare koja je demokrata dok skuplja pare za vodu.

  20. nenad stevandić, 21.10.2011. 21:36:10 [1

    СДС је једини који је озбиљна алтенатива власти у РС и која кадровски организационо и људски може да буде предводник за опозицију.

    ВИ НИСТЕ ОПОЗИЦИЈА! Ви сте СНСД-ови партнери, ушли сте са њима у пакт како би се извукли у појединим општинама за 2012., дoбро знате и зашто сте то урадили, једноставно да нисте доживјели би пад у Бијељини и Добоју и то би био крај СДС 🙂 Овај ПАКТ вас држи у игри и даје вам шансу да сачувате Бијељину и Добој …

  21. nenad stevandić, 21.10.2011. 21:36:10 [1

    СДС је једини који је озбиљна алтенатива власти у РС и која кадровски организационо и људски може да буде предводник за опозицију.

    ВИ НИСТЕ ОПОЗИЦИЈА! Ви сте СНСД-ови партнери, ушли сте са њима у пакт како би се извукли у појединим општинама за 2012., дoбро знате и зашто сте то урадили, једноставно да нисте доживјели би пад у Бијељини и Добоју и то би био крај СДС 🙂 Овај ПАКТ вас држи у игри и даје вам шансу да сачувате Бијељину и Добој …

  22. @apstrakcija
    „za tobom su ronili suze samo kada se baci suzavac“
    http://www.youtube.com/watch?v=Q7Txj43GmYA&feature=related

    Јел нису ронили сузе?Чак је и Јованка плакала.Каква подвала?Па што сте плакали сви за мном?Нисте толико наивни.Сахранили сте мене и уништили све што смо заједно стварали.Уништили сте социјализам.Неко вам рекао да је капитализам бољи.Тражили сте,гладујте.Исто ће бити и са Либијцима.

  23. Ево шта је наш пионир Перо Милић написао на Фронталу на текст под насловом Бранислав Шкобо напустио ДП крајем прошлог октобра
    „Marija Krkeljaš – Škobo je u SNSD-u već dugi niz godina i zaista nije teško pogoditi da je Škobina naredna stranka SNSD … Vjerovatno će sačekati malo da se sve smiri ali sasvim sigurno kreće ženinim stopama“

    Кад оно прц,Шкобо дође код Пере Милића у ндс.И како се сад слажеш Перо са Шкобом пиониром са двије петокраке?
    И видим да држиш лекције старијем па нам реци зашто се друг Крсто одрекао мене и отишао у таљиге лажног цара Тите другог?Видиш сдс а не видиш гдје си ти.ндс је изгласао владу мог пионира над пионирима који је као мали носао млин за кафу по селу мислећи да мени носи штафету.

  24. Перо Милић НДС

    Прво честитка јер се потписујете именом и презименом.

    ДРуго ја сам говорио о републичкој власти у РС и нивоу у БиХ јер су општине нешто сасвим друго

    И треће у НСРС НДС редовно служи као допуна скупштинске већине и увијек гласа са СНСД, не подржава амандмане опозиције гдје често СДС ПДП и ДП имају сагласност а ви стојите уз СНСД.

    Дакле прво погледајте у своје позиције(двориште)па онда
    критикујте друге.У реду свака опозозициона странка је специфична и видјеће те ви брзо да се вашом подршком чува власт СНСД ма кључном мјесту у РС у ВЛАДИ а СДС има репрезентативно дјеловање у име РС са СНСД на нивоу БИХ
    ТО је као кад партизан и звијезда играју за Србију али се мешусобно боре у дербију.
    У сваком случају похвале за ваш активизам и јавите се да причамо о опозиционом блоку у бањалуци али без медијског преступа.Полако.

  25. „У реду свака опозозициона странка је специфична и видјеће те ви брзо да се вашом подршком чува власт СНСД ма кључном мјесту у РС у ВЛАДИ а СДС има репрезентативно дјеловање у име РС са СНСД на нивоу БИХ
    ТО је као кад партизан и звијезда играју за Србију али се мешусобно боре у дербију.
    У сваком случају похвале за ваш активизам и јавите се да причамо о опозиционом блоку у бањалуци али без медијског преступа.“

    Па какав се ви политичар и каква сте ви странка ако једну причу причате на нивоу БиХ, другу на нивоу РС а трећу на нивоу општина?! Ви СНСД подржавате на нивоу БиХ као против сте на нивоу РС а опет с њима сте на нивоу општина, како то? Што се моје странке тиче ми нисмо ни са СНСД-ом а ни са вама, градимо своју причу сами и биљежимо све већи број чланова свакога дана, како на нивоу Бањалуке тако и на нивоу Р. Српске 🙂

  26. Перо Милић НДС
    Па нема потребе да се лажемо НДС У НСРС је са СНСД-о и то константно ни једном нисте гласали са осталом опозицијом.
    Дакле у лажи су кратке ноге.
    Кад би рекли зашто то чините можда би могли полемисати .
    И да вам Поновим
    на локалном нивоу и ваша и моја странка има слободу и ту су присутне све комбинације а најријеђа је да СДС иде са СНСД-
    ВИ прегледајсте са ким сте на локалу нема тога пуно и сем Бањалуке скори сте свуда са СНСД.
    Ниво РС је извор недемократског система , криминализације и деградације јер је ту новац моћ и утицај и немојте да се правимо енглези.
    Ниво БиХ – на том нивоу је представнички тим који игра за РС и ко год је ту у потенцијалу да се пита мора бити у српском блоку.То и птице на грани знају и ваљда ће свима досадити да од тога праве проблем јер је то стандард за будућност. Изузетак је ако имате једног посланика па се ништа не питате па онда избјегнете сваку одговорност али и не можете ништа да учините.
    Е сад ако треба понављати опет ја ћу вам радо поновити и проширити навести општине, податке, али за то нема потребе јер ви нисте неинтелигентан момак.Поздрав.

  27. Nisam ja jedini koji je primjetio da ti komunikaciju sa običnim NARODOM nemaš.Imaš samo sa onima koji te ne komentarišu negativno.To su tvoji sagovornici.
    I ti pričaš nekome da su ga okružili poltroni a ovdje,na Frontalu, odbijaš svaku vrstu argumentovane kritike na tvoj račun! Prihvataš samo blijede i neargumentovane.Isti si kao tvoj sadašnji gazda,Mladen Bosić, prihvata samo mediokritete i sa njima se okružujete.(on tebe bez problema doživljava kao takvog,nebitnog)

    Nije lako odgovoriti narodu,slažem se a pogotovo informisanim narodu koji još nikad nije bio član niti jedne partije niti je imao i jednog vožda.
    Ti si do sada se kleo u tri.Da ti ih nabrojim?

  28. rammstein, 21.10.2011. 14:19:52

    Radovan je ostavio SDS jak i više se ništa ne pita. Ne pita se od strane ovih ljudi koji sad vode SDS. Sonju Karađić su tu stavili kao marionetu a Šarović koga Radovan podržava je u sjenci i šikaniraju ga stalno Babalj(vodja navijača Slavije) i Bojo Gašanović ( drot sa Vučje Luke). Sad oni polako krčme glasove SDs i svaki put ih je sve manje i manje.
    Stevandić je več dugo u politici. To je pionir Jovice Stanišića, Brđanina i sličnih, pa i Radovanov, samo što on sebi daje veči značaj nego što ga ima. On zna da SDS u Banjaluci nikad nije mogao proći, ni u doba Radovana a kamoli sada, kad on lupeta.
    ružno od njega je što koristi trenutnu krizu u Evropi pa i kod nas, pa se poziva na socijalne nemire, štrajkove i izlaske na ulicu. Zna se čemu to vodi i on to dobro zna. Tako je u dogledno vrijeme Biljana Plavšić iskoristila jadne siromahe i socijalne slučajeve, te neke nezadovoljnike i strani faktor te preuzela vlast na silu. I, šta je postigla, ništa. Zauviojek je zavadila Banjaluku sa istočnim dijelom RS. Stevandiću prvo pročisti svoje redopve pa onda obećavaj narodu da ste vi opozicija koja nudi nešto bolje. Vi ste se okružili ljudima gorim od Dodikovih. Da ti nabrajam? Imaš jednog Babalja koji je do juče skidao gače na tribinama dok je vodio navijače, imaš Gašanovića koji je cijeli rat vozaop Slavicu krstović a poslije radio na graničnom prelazu u Brčkom i Rači i proturao kamione za razne privrednike. Posle je radio kao obični drot na obezbjedjenju ambasade BiH u Pekingu, a vi mu na zvaničnom sajtu opštine pišete da je iskusni rukovodilac MUPa da je radio kao šef obezbjedjenja i slično. Što mu ne prekontrolišete diplomu Ekonomskog fakulteta , koji je završio vozareči iz Pekinga???
    Imate Cicka Bjelicu koji je sa Peđom Bartulom i Kijcem i Dragišom MIhićem organizovao Selekt impex i Centrex zbog kojih je Biljana i organizovala borbu protiv kriminala. Onda je Cicko sa kijčevom pratnjom palio papire tih firmi, da ne bi pali na tome, tačno iza hotela Panorama na Palama. Pošaljete jadnog Gatarića da vodi konferenciju za štampu i proziva ministra poljopšrivrede, i onda mu ovaj kaže da je falsifikovao papire za vakcine i vi se svi učutite? Što ga ne tužite ako laže? Zato što niste čisti. Zato što su vam puni đepovi oraha. Ja se samo pitam do kad če ovaj narod biti naivan pa vam davati glasove. Vama golubovima prevrtačima!!! Što se ne oslobodite tih ljudi, pa pričate o poštenju? Sa njima hočete promjene? Ili sa tobom, koji nisi ništa bolji od njih. Tvoje učešče u ratu se svodi na zauzimanje radija i tv pop Banjaluci. O kakvom ti ratu pričaš kad je Banjaluka Srpski grad bila i prije rata. Kakve ste borbe vi vodili po njoj sa crvenim kombijem i SOSom? Palamudili kao i sada.
    Pročistite svoje redove, jer narod tačno zna šta je ko radio u ovoj državi. Još uvijek po inerciji, i zbog rata i straha od jačanja hrvatskih i muslimanskih nacionalnih stranaka glasa za SDS. To nije ni zbopg tebe ni zbog Bosića već zbog rata i Radovana. Prolazi i to Nenade, sve manje uzimate glasova, a i SDS ovi načelnici kad to ne budu više, preči če kod Mileta. Zar to več uveliko ne radi i koketira i Obren Petrović i Mićo Mičić i mnogi drugi?
    Pitanje dana kad će mnogi preći Miletu jer vam je politika sve sličnija. Pa bolje onda igrati u prvom timu (SNSD) nego u drugom, zar ne. I narod ne može stvarno da te razumije, kako sad SDS u Doboju saradjuje sa Dodikovim, a onda na nivou RS ti isti poslanici iz SDS ne saradjuju sa SNSDom a opet poslanici dobojske regije na nivou BiH saradjuju sa Dodikom?? ne razumije to narod, glup je to narod Nenade, zato te i trpe. To se zove manipulacija biračima.

  29. Добро јутро.
    Само да подсјетим читаоце фронтала да сам са неким особама затворио могућност комуникације због нецивилизованог понашања и да због тога не полемишем и не комуницирам са њима без обзира пта како и колико написали.
    Са осталим ма како оштре критике биле могу да дискутујем на порталу или мејлом [email protected]

  30. Nek je nama Pero Milić sliku za drugu zamjenio, ona sa svadbe i nije baš atraktivna :P:P:P
    Doktore sjećam vas se iz vremena kada ste sa Gugom šurovali i mislim, tada, obećava…mlad čovjek, glavom misli.
    Danas u tom bunilu SDS-a, nemam riječi…jasno je s kim se kafeniše, e zbog toga ste propali, a imali ste odličnu šansu. Sada zaista ne vrijedi…

  31. Перо Милић НДС, 22.10.2011. 00:26:54

    nenad stevandić, 22.10.2011. 00:39:30

    Вас двојица, пошто сте уредно „легитимисани“, поштени и усликани, а злоупотребљавате овај портал за своју ЛИЧНУ И ПАРТИЈСКУ промоцију, изволите се међусобно прејебавати неђе у кафани, или МИТИНГУЈТЕ у паркићу код Тисе!!!x-(

    Ово ође је газда ДаниЈел основао као БЛАБЛАОНИЦУ чемерном народу, мало писменом а мало неписменом, ал’ свеједно политички НЕАНГАЖОВАНОМ (самим тим БЕЗ сталних и обилних новчаних примања:P), е да би се мало издувао и вама полит’Ћарима најебао кеве макар АНОНИМНО!

    Јер, ко је видио фајде од псовања политике и полит’Ћара ЈАВНО??? НИКО, само је фасов’о апсе, батине и невоље, осим ако наравно није дочек’о да нека већа полит’Ћка наказа и фукара, са више пара и оружја организује какав устанак или преврат, па ти тутне пушку у шаке и онда мореш ЈАВНО и како ваља и требује да се најебеш мајке онима који су ти „нешто скривили“ што се ти ниси „снаш’о“ у систему!!!B-)
    Јесмо ли се разумјели, другови и господо?

  32. Kad bi se mi svi ovdje legitimisali, upoznali naše navike, familije,imena kućnih ljubimaca ,hobije,itd.itd,komotno bi mogli dolaziti na slave jedni drugima .Ko slavi,naravno. To je samo vaša samoreklama,al ne valja vam PROIZVOD drugovi političari,lažovčine napaćenog naroda!I nije nikakvo „mudo“ ko se ovdje predstavio i sliku stavio,već je to dokaz teške narcisoidnosti,bunila i apsolutno pogrešnog shvatanja ovog vida komunikacije! Eh ,a tek ovi mladi i ambiciozni političari (u pokušaju),kakav je to entuzijazam,kakav žar u očima! Odoh na trenutak da se ispovraćam!

  33. nenad stevandić, 22.10.2011. 00:39:30 [16986]
    Перо Милић НДС
    Па нема потребе да се лажемо НДС У НСРС је са СНСД-о и то константно ни једном нисте гласали са осталом опозицијом.

    Глупо је сад да се расправљамо ко је с ким, ја кажем једно, ви друго али истину добро знате. Нисмо ни са вама а ни са њима, радимо самосталну и то је оно што је права истина … О тренутној опозицији коју чини СДС, ПДП и ДП шта да кажем, сви сте били на власти годинама и ништа нисте урадили, тако да нећемо даље … Могу вам рећи, боља алтернатива од тренутне опозиције би била ваша претходна странка на челу са професором Лазаревићем, ова тренутна је испричана прича и није ми јасно ако сте хтјели нешто промјенити у политици, зашто сте ушли у СДС зар није реалнији избор био развој ССРС …

  34. Перо Милић НДС, 22.10.2011. 14:43:30

    Перо, мени је др Крсто драг човјек и професор, али НДС је у НСРС гласао за Владу Александра Џомбића, не сјећам се кад је др Крсто у НСРС наступио критички према брљотинама власти. Готово сваки пут посланици НДС-а гласају идентично као и посланици СНСД-а, СП-а и ДНС-а и то је оно што је аргумент, а Ваша ријеч против Докторове не значи ништа ако немате аргументе.

    Лично сам у јако добрим односима и са Синишом Божићем и са Браниславом Шкобом. Синиша је јако поштен момак и напустио је НДС управо из разлога што сте погазили оно што сте причали у предизборној кампањи и што сте „легли на руду“. Чак је и проф. Влајки (а питајте га колико цијени др Стевандића!) значајно ублажио своју реторику.
    Како данас Браниславу Шкобу, садашњем шефу, погледате у очи, ако је истина да сте написали ово што је друг Тито овдје поставио?
    Можда сутра дођете у позицију да будете у коалицији и са др Стевандићем. Написах ја да је за побједу над црвендаћима потребан консензус и заједнички кандидат опозиције у Бањој Луци. Видим да ни Ви лично нисте задовољни са садашњом влашћу, па размислите мало. Политика тражи компромисе и избор мањег зла, бар на овим просторима. Ја ипак непоправљиво вјерујем да ће једном испливати и оно што је добро, а у свим странкама (па и Вашој) познајем дивне људе за које не вриједи она да су политичари најгори људи. Некако ми се чини да сте и Ви поштен човјек, без обзира што машете дипломом приватног факултета као Којот Драшковић српском заставом, умисливши да можете држати предавања у сваком погледу формираним људима (каријера, породица, начитаност). Акло Вам је за утјеху, и ја ћу још најмање 5 година морати да читам, да учим, да се усавршавам, да слушам и уважавам мишљења бољих од мене. Свјестан сам колико сам зелен. Разумијете?

  35. Mili Pero pa ti si privatnik, vrag mu majku, pa šta, ovi ljubomorni te podcjenjuju zato što nisi hotio da osluškuješ hormone profesora tipa Mojovića. Misle takvi da su uhvatili svevišnjeg lično za milokliz. Samo guraj dalje. Ko da su ovi sa državnog neke posebne pametnice, pa da su otišli do Graca vidjeli bi da se i tamo uči kao i ovdje na privatnom. Pero ovdje stoka naučila na represiju pa misle ako ih neka budala obori 10 puta da više zaju i da je profesor bolji, a da su oni bolji od vas mladih privatnika. Ja sam Pero nešto završio u Zagrebu prije rata, ma nije to bauk, nego silovanje. Čitam ovog što te kritikuje, pa ako mu je uz dodatak imenu godište hoćel on do pete decenije počet radit il će u pemziju odma? Guraj Pero, zna Krsto i šta radi i šta ne radi. Pero voli li Krsto ženske

  36. Dzoni Stulic: Kao juce:
    Citati iz razlicitih perioda

    Уз извињење свима који би се у овој колумни евентуално могли препознати, упућујем апел СОЦИЈАЛНОЈ ИНТЕЛИГЕНЦИЈИ у Републици Српској. Надам се да ће та интелигенција спознати да се ови, тренутно владајући, неће промијенити. Неће мање красти, неће престати са демагогијом и неће пружити шансу способним, већ лојалним и пробраним. Задужиће нас више, а поштовати мање. Србоваће из интереса, као што и све друго раде само из интереса. Ентузијазам им је непознат, а можда и штетан. Биће им драго да се образовани и паметни иселе из РС, јер ће тако лакше и дуже владати…
    Па није ваљда да у Републици Српској не постоје интелигентни бирачи, односно одговорни људи који здраво расуђују, а који нису корисни идиоти?
    Среброљупци и паразити уопште нису спорни.

    СДС је одлучио да опрости Додику ……

    Они који су од СДС-а очекивали нешто друго , људи су који за СДС иначе и не гласају, већ му наричу пропаст ван граница доброг укуса и пристојности, а острашћено до изнемоглости.

    И оно мало снијега ће се почети топити. Указаће се трагови од прошле године, а можда и од неколико прије ње.

    Засучи рукаве, одбаци заблуде
    Не слушај подлаце, демагоге, фукаре.

    Истовремено СДС је одбио замку учешћа у власти на нивоу РС, не продајући свој програм за мрве и мрвице власти и утицаја, које чврсто стишћу ДНС и СП

    Занимљиво је да сви сада хоће са СДС-ом, од Социјал-демократске партије БиХ, преко Партије демократског прогреса, Хрватске демократске заједнице па све до Савеза независних социјал демократа, каже Стевандић за наш портал.

  37. drazen78bl, 22.10.2011. 15:09:14 [17022]

    Као и ви и ја сам свјестан колико сам зелен и исто тако ћу провести још пар година на школовању и усавршавању, што у политици, што у економији али исто имам право да изнесем своје мишљење о стварима у које сам упућен … А што се Божића и његове политике тиче има ту још неких разлога због којих је изашао, НДС је његовим идејама дао подршку а он је после избора окренуо леђа НДС-у, али нећу о томе зато што је то завршена прича … па све и да сам то написао, шта сам ја ту лоше рекао о Шкоби, то је чиста претпоставка гдје ће даље, која је била погрешна и драго ми је … и да ја господина Стевандића немам намјеру вређати а и надам се да га до сад нисам увредио тако да бих сутра могао сјести с њим и отворено попричати о стању како у БЛ и РС …

  38. Пошто је ова колумна чији текст у суштини мало ко коментарише а таквима изузецима велико хвала,постала мјесто за најзарличитије критике , чак и оне које псују мајку(кеву) или називају погрдним прасећим именима морам да вам неведем неколико познатих мисли о критици уопште.

    #Кад осјетиш да да критика не пише глупости о теби,престани да пишеш.Значи да си почео да се понављаш и опадаш а то је почетак краја#-Рече Хенрик Ибзен
    #Критика прашта гавранима а гони голубове#-Каше Ежен Јонеско
    #Критичари су људи који су првобитно жељели да буду џелатиали су тај позив за длаку промјенији.#-Рече Харолд Пинтер
    #Међу највећа открића које је достигао људски ум уновије вријеме свакако спада умјетност писања критика о текстовима а да се они не прочитају#-Рече Бертолд Брехт
    #Критика је кокошка која кокодаче док друга носи јаја#.каже Јувенал
    #Не обраћај пажњу на оно што критичари кажу.Никада ни једном критичару није подигнут споменик#-Јан Сибелијус.
    #Уздржите се од критиковања,јер ранити људе лако је ,а исправити их,немогуће је.#Артур Шопенхауер.
    # Да ли су критичари били ти који су учврстили величине писаца или су то биле легије читаоца.#Рече Франц Кос.

    А ја лично мислим да су све критике које имају за циљ да нешто поправе или помогну добродошле.
    Ето мало сам се потрудио, па ако неком буде од помоћи…

  39. Перо Милић НДС, 22.10.2011. 16:35:47

    O.k. Боље бити зелен него црвен. B-)

    Што се тиче критике, мислим да је најбољи начин притиска или позива на одговорност јавних функционера ово што је одрадио Саша. Када би нас г-дин Предсједник могао овако саслушати и одговорити о свему што нам је обећавао, онда би се ово друштво могло назвати демократским.

  40. Поштовање др Стевандићу. У почетку вашег текста наводите куповину Мтела. Ту су се владајућој коалицији поклопили догађаји са независношћу Косова, са унутрашњим стањем у РС. Јавна је тајна, да нам је режим у Србији, на наговор странаца дао толики новац да не правимо паралелу са Косовом. Да Вас подсјетим г. Додик је 2000 изгубио власт, кад је пензионерима закинуо 4-5 пензија, а буџетским корисницима 3 плате. Режим има увјек адут Електродистрибуцију, да прода странцима, како би „купио“ изборе. Е сад, ни ви, из СДС, кад добијете прилику не нудите нека конкретна обећања. На жалост. Неку вече сам имао прилику да једног вашег првака(Говедарицу) слушам на К3. Само голе фразе, на жалост. Вјерујте ништа конкретно није рекао. Ви(мислим на СДС,осим можда Вас-конкретно и још неколицине) и кад добијете простор у медијима га нерационално користите. Умјесто да се спреме неки конкретни подаци, о злоупотребама власти, вријеме се потроши упразно. А то власти и одговара. Једноствно, кажу, дали смо им прилику, а немају шта да кажу.

  41. Doktore,

    Kao što vidiš,situacija se uopšte ne razvija pozitivno u tvoju korist.Narod prepoznava iskrenost a još brže prepoznaje najlošije ljudske osobine koje ti ne možeš da sakriješ u svojoj nadobudnosti i prepotenciji.
    Ne možeš ti to sakriti ni svojim fizičkim izgledom a naše sugetije da si se previše udebljao moraš da prihvatiš kao pozitivnu kritiku sa medicinske strane.Nije zdravo tako se usvinjiti.
    „А ја лично мислим да су све критике које имају за циљ да нешто поправе или помогну добродошле.“

    Naša kritika je za tvoju dobrobit DOKTORE!

    Apropo tvog teksta doktore odgovori (znam da nećeš) na konstataciju vaše Aleksandre Pandurević u današnjem Pressu:“Predsjednik Republike Srpske,Milorad Dodik baca udice a somovi se na njih hvataju“.
    Na koga je sve u SDS-u mislila? Ili se to odnosi na kompletnu stranku?

  42. Nova snaga dolazi.Vrijedne pčelice će pomesti sve trutove.Ko mi se bude suprotstavio golim rukama ću ga zadaviti.Ja sam ambiciozan momak.Imam ambiciju da budem predsjednik.Samo sam ja prava opozicija.Ja sam opozicija i opoziciji.Ja sam opozicija i kolegama unutar partije.Mene na fakultetu pripremaju za državnika.Ispite pripremam iz politikinog zabavnika.Hoće li neko od mene možda kupiti crveni karanfil svojoj gospoji?

  43. neprilagođen

    Ја се дјелимично слажем са вама.Међутим моам да нагласим да смо већ неколико мјесеци у послу писанја анализе станја по ресорима са предлогом мјера што је велики и озбиљан посао.На сајту сдсрс се могу видјети интегрални документи за здравство,пољопривреду и економију.
    Ми немамо могућност да се види шта се дешава у НСРС гдје се види да владајући немају ни ријешење ни идеје а да су и сами себи досадили са обећањима.А резерве новца се топе.Уистину можда нешто претекне за локалне изборе,пред нама је.
    Што се тиче електроенергетског система дијелим вашу забринутост.Покушали смо да пре око 6 мјесеци издејствујемо одлуку народне скупштине да се у нашем 4-верогодишњем мандату не продаје електроенергетски сектор.Чини ми се да смо скупили 35 гласова али је недостајало још 7.Дакле свијесни смо а и они су свијесни да овако даље тешко да ће бити добро за РС.
    ТУ признајем СДС има велику дговорност и то смо препознали па радимо.Тај рад се види и на терену и на рејтингу.
    Е што је наш народ оправдано сумљичав нама не смије бити фактор нашег разочарења или озлојеђености, већ већег рада.
    Власт је то осјетила па нам подмеће разне клипове од медијских манипулација, сакривања информација и пласирања само оних које се односе на БиХ ниво .
    На том послу треба свашта издржати.
    Поздрав.
    П.С. ако будете имали времена погледајте документе нове политике на сајту сдсрс па слободно дајте критике и сугестије, а може и на мој мејл [email protected]

  44. Поштовани докторе. Прихватио сам ваш савјет и погледао сајт СДС. Изненадио сам се пријатно. Раније док сам га посјећивао, биле су бајате вијести, старе по мјесец дана, чак и у вријеме избора. Сада је путно боље.
    Од програмских пројеката погледао сам Бијелу књигу -финансија. Мислим да се треба предложити потпуни реизбор свих државних службеника који се финансирају из Буџета РС, гдје би били изабрани они који су најкомпетентнији, уз њихово смањење и потпуна реорганизација Пореске управе, јер она оваква ничему не служи, односно служи за пријетње оним ситним малим привредницима, који нису у систему власти. Реформа овог органа је претпоставка борбе против корупције (глава 7. Платформе).
    Надам се још интересантних приједлога у реформама.
    С поштовањем.

  45. Перо Милић НДС, 22.10.2011. 20:30:42

    …“хахахаха интересантно виђење, нећу ти ништа одговорити … ако мој текст буде овде тад …“

    Па човјек те исчиба К’О ШАРОВА!!!:D:D:D

    Испљува те као задњу дроцу са штајге, а ти „ха,ха,ха…“
    ПИЧКЕТИНО!
    Види се да се спремаш за полит’Ћара! То је оно што одувијек говорим: НИЈЕ ПОЛИТИКА САМА ПО СЕБИ ПОГАНО И ОДВРАТНО ЗАНИМАЊЕ, НЕГО ЈЕ ТАКВОМ ЧИНЕ КУРВИНИ СИНОВИ И ЂУБРАД ШТО СЕ ЊОМЕ БАВЕ!

    Па ни Пашић није био без ора’ по џеповима!!! И велики Черчил је био само обична шовинистичка укољица!!! НИЂЕ ЊУДСТВА И ПОШТЕЊА!!!

    А ко је вама новима остао за углед??? Бил Клинтон и његова ханума: …“дођох, видјех, он је мртав…“ (најновији Хиларин бисер на вијест о масакрирању Моамера Гадафија)
    Тако су и њу и дрогераша, чо’ека јој, пљували и исмијавали на Берклију, пошто су били ружни, бубуљичави и смотани! Али, политичка звијер има план! Вриједно ради, буши, трпи, подмеће, гази по лешинама док се не докопа врха… А онда СВИМА јебе кеву! Не десетцима, стотинама, него СТОТИНАМА МИЛИОНА живих душа!!!

    Ето тако раде ваши полит’Ћарски мозгови! И зато сте ви тако ЈАВНИ и поносни што сте јавни(ајд’ опсуј ако смијеш, по души те…:D, ајде реци шта СТВАРНО желиш да кажеш мени или „народу“ или било км ко вас начепи!!!), зато сте ви овдје СТРАНО ТИЈЕЛО! Ово није мјесто ради ваше промоције или „конструктивне критике“ како рече доц, ово је мјесто за ДЕМОКРАТСКИ АНАРХИЗАМ

  46. „Rekao je, sjećam se i sad svog zaprepaštenja, da postoje tri velike strasti, alkohol, kocka i vlast. Od prve dvije ljudi se nekako mogu izliječiti, od treće nikako. Vlast je i najteži porok. Zbog nje se ubija, zbog nje se gine, zbog nje se gubi ljudski lik. Neodoljiva je, kao čarobni kamen, jer pribavlja moć. Ona je duh iz Aladinove lampe, koji služi svakoj budali koja ga drži. Odvojeni, ne predstavljaju ništa; zajedno, kob su ovoga svijeta. Poštene i mudre vlasti nema, jer je želja za moći bezgranična. Čovjeka na vlasti podstiču kukavice, bodre laskavci, podržavaju lupeži, i njegova predstava o sebi uvijek je ljepša nego istina. Sve ljude smatra glupim, jer kriju pred njim svoje pravo mišljenje, a sebi prisvaja pravo da sve zna, i ljudi to prihvataju. Niko na vlasti nije pametan, jer i pametni ubrzo izgube razbor, i niko trpeljiv, jer mrze promjenu. Odmah stvaraju vječne zakone, vječna načela, vječno ustrojstvo, i vezujući vlast uz boga, učvršćcuju svoju moć. I niko ih ne bi oborio, da ne postaju smetnja i prijetnja drugim moćnicima. Ruše ih uvijek na isti način, objašnjavajući to nasiljem prema narodu, a svi su nasilnici, i izdajom prema vladaru, a nikome to ni na um ne pada. I nikoga to nije urazumilo, svi srljaju na vlast, kao noćni leptiri na plamen svijeće. Jesu li sve bosanske valije zatvorene, protjerane ili pobijene? I čitava njihova svita. A uvijek dolaze novi, i dovode svoju svitu, i ponavljaju gluposti svojih prethodnika, jer drukčije ne mogu. I tako, ukrug, neprestano. Bez hljeba narod može ostati, bez vlasti neće. Oni su bolest na narodnom tijelu, kao guke. Kad jedna guka otpadne, izraste druga, možda grđa. Ne možete bez nas, kažu nam, razbojnici bi se namnožili, neprijatelj bi nas napao, nered bi u zemlji nastao. A ko drži ovu zemlju, ko je hrani, ko brani? Narod. A oni nas globe, kažnjavaju, zatvaraju, ubijaju. I još natjeruju naše sinove da to čine. Oni bez vas ne mogu, vi bez njih morate. Njih je malo, nas je mnogo. Samo da prstom maknemo, koliko nas ima, te žgadije ne bi bilo. I učinićemo to, braćo moja satrvena, čim odrastu pravi ljudi koji neće dopustiti da im vampiri sjede za vratom.“
    Meša Selimović – „Tvrđava“

  47. Божо Чукеранац, 22.10.2011. 22:59:48 [17061]

    Човјек? Човјек је колико и ти, потпишите се именом и презименом па ћу вам одговорити а овако не, жао ми је … А ти Божо жалосно је какав текст пишеш и на основу овога што пишеш видим да ти и ја немамо о чему причати, аргументи су ти 0, два смо свијета 🙂

  48. Немамо, нити ћемо икад имати!!!
    Једино, ако би смо се срели, па да попричамо онако у три ока…
    (неком би једно било затворено)
    И не сери више, не замотавај, не дијели лекције о бонтону него „скидај“ Миле-стајл ако мислиш успјети у томе што жарко желиш да радиш! Само је он најпоштенија крканска а полит’Ћарска њушка у читавом нашем звјерињаку! Једино он има даму да јавно пред камером каже „безобразном гласачу“: …“ај’ не сери…“ И буде још ПОШТОВАНИЈИ???

    Немам ја ништа дечко ЛИЧНО против тебе, али се бавиш тиме чиме се бавиш, очигледно уживаш, па би морао добро притегнути опанке и навући КОЖНЕ ГАЋЕ ако мислиш и даље пливати кроз „шибу“.
    Али имаш ти штофа и „образа“ за те ствари, видим ја… Све ћеш ти истрпити!

    😉

  49. Без обзира какве су докторове намјере, мора се признати да се СДС активирао у посљедње вријеме. Лично мислим да сте овим својим „анализама“ више изнервирали ПДП него СНСД. ПДП је увијек покушавао да се представи као странка „економских стручњака“, а сад се види да немају шта рећи, а и СДС им је преузео „штафетну палицу“ на подручју „економске анализе“. ПДП-у преостаје само стари опробани рецепт опоѕиције – „ови на власти краду… и то већ дуже вријеме, па ред је мало да пусте и нас…“.

    У сваком случају, похвале за доктора.

    ПС. Волим да коментаришем докторове текстове, али сам читав викенд био одсутан.

  50. Или, својевремено је НС(2005) године, усвојила Закон о измјенама закона о судовима. По том закону, требало је да почне да раде 4 одјељења судова. На жалост та одјељења нису никад почела са радом. До сада нико није одговарао. Сад власт покушава да „замаже очи“ представницима општина у којима су та одјељења требала да раде, обећавајући има оснивање основних судова, у предизборној години.
    Надам се г. докторе да ће ваша посланичка група на некој од сједница НС поставити питање одговорности за нерад ових одјељења, како одговорних из Владе, тако и из правосуђа.

  51. Прочитах колумну,па прочитах и коментаре……….Одајем поштовање др Стевандићу што се уопште упушта у полемисање са појединим писатељима,јер рјечник који појединци овдје користе није примјерен.И не само да није примјерен ,већ је и неаргументован и недостаје му чињеница.
    О правопису српског нам језика нећу ни да коментаришем……
    Зато предлажем,да се уведе цензура коментара и да се сваки коментар са непристојном ријечи не објави.
    „Будимо људи“ , па се суочимо са својим знањем и незнањем !!!!!

  52. garašine tib nas romove zabranijo u javnijoj rječi zatošto nismo dovoljno otškolovan da budnemo pametni ko ti štoti je diskrimnacija o kojoj ću reći neštoi onom vodenom ljuskaru 3 slova RAK, neggo budmo ljudi pa privatimo daje ovo portal đe skoro zagarnotvna slobodna izražavanja i govorancija, ja ti opričam da je men dotur ko naslov s polja masan i sve se gladi da je gladac ko daje pronto usijo,a unutra jadac, ko da crv grize stolarju staru.
    tražeć jabku za snješanu i 7 patuljaka i rijući u rudniku
    tuta bugarin

  53. Dragi Ilija, prvo i prvo naš izbor niko ne pika. Puj pike, ne važi.
    Drugo i drugo kulturan način da se nešto kaže nije u trendu. „In“ su rombusni, osioni, bahati i drski, nekulturni, lopovski, oni što lažu i kradu, oni što otimaju, pljačkaju, švercuju i prisvajaju, oni što drugome osim svojim banditima ne daju posao, plate i penzije, oni koji misle da je RS njihova i samo njihova. Ostale su izbrisali sa spiska živih.

  54. Све оне који Радована спомињу у негативном контексту упућујем на народну изреку “Слабост лежи испод величине,дјела људе великијем чине“.Радованово дјело нам је ваљда свима позбато.Р…….. С…..

  55. Илија Гарашанин, 25.10.2011. 12:17:44 [17237]
    Драга моја браћо, постоји културан начин да се нешто каже или о нечем расправља. Културан може бити и необразован човјек.Дакле, до вас је шта ћете изабрати …

    Потпуно си у праву!

Оставите одговор