Шпигл: Париз уништава своју аутомобилску индустрију

Њемачки магазин Шпигл је протеклог викенда објавио чланак под називом "Како Париз уништава француску индустрију” оптужујући француску индустријску политику како десничара тако и љевичара због пружања помоћи предузећима у кризи тражећи од њих заузврат лојалност на француском тржишту. Њемачки лист подсјећа да је 2009. Никола Саркози одобрио помоћ аутомобилским компанијама Пежо и Рено од три […]

уторак, август 21, 2012 / 07:34

Њемачки магазин Шпигл је протеклог викенда објавио чланак под називом "Како Париз уништава француску индустрију” оптужујући француску индустријску политику како десничара тако и љевичара због пружања помоћи предузећима у кризи тражећи од њих заузврат лојалност на француском тржишту.

Њемачки лист подсјећа да је 2009. Никола Саркози одобрио помоћ аутомобилским компанијама Пежо и Рено од три милијарди евра у замјену за гаранције у вези са размјештајем производних капацитета.

Резултат такве политике је превелика зависност Реноа од европског тржишта које је сада у кризу, док њемачки Фолксваген убира плодове политике мондијализације смјештајући своје производне капацитете у Кини и Јужној Америци.

Шпигл даље наводи да су француским синдикатима „одобрене превелике повишице плата као и да је на тај начин ослабљена француска аутомобилска индустрија”.

Њемачки лист као један од разлога слабљења француске индустрије наводи превелико повећање цене рада у француској аутомобилској индустрији која је између 2000. и 2010. порасла за осам одсто, док је у Њемачкој у истом периоду повећана за 1,6 одсто, што је неповољно утицало на процес интеграције овог сектора у Француској доводећи до немогућности производње луксузних аутомобила.



Оставите одговор