Шпигл: Њемачка аутоиндустрија је картел, сви су умијешани

Открића угледног њемачког листа "Шпигл" представљају још један велики ударац на њемачку ауто-индустрију, јер се тврди да су тамошњи произвођачи удружени у "један од највећих картела у историји земље"

понедељак, јул 24, 2017 / 12:22

Након великог скандала са дизелом, највећу грану индустрије Њемачке потреса нови, можда још већи, а посљедице ће се знати након што тијела Европске уније и Њемачке заврше истрагу, за коју је званично потврђено да је отпочела.

Како је открио Шпигл, стотине руководилаца велике њемачке тројке Фолксвагена (укључујући Ауди и Порше), Дајмлер и БМВ су сарађивале у више од 60 радних група, које су одлучивале о низу питања, а све у циљу сузбијања конкуренције.

Наводно, после "дизелгејта" и вјероватно низа инспекција и истрага у самој компанији челници Фолксвагена су послали писмо њемачким властима у коме се наводи признање о учешћу у картелском понашању.

"Политико" преноси да су се недозвољени договори између "велике тројке" правили још од деведесетих година прошлог вијека, а да су се тицали низа техничких и економских питања око производње, пласмана и развоја возила.

Чак се тврди и да је "дизелгејт" дијелом посљедица картелског пословања, јер су међусобни договори око одређених технологија довели до тога да варање софтвером постане једино могуће рјешење за "штеловање" резултата о емисији штетних гасова.

Компаније или нису коментарисале случај, или су у случају Фолксвагена одбациле све ово као гласине.

Њемачка ауто-индустрија у тој земљи запошљава 800.000 људи, а чини чак петину индустријског прихода у земљи.

Тијела ЕУ која се баве заштитом конкуренције имају широка овлашћења и могу да изричу казне које се броје милијардама евра. Такође, антикорупционе комисије могу да приморају компаније које послују у ЕУ да промијене начин пословања.

Подсјетимо, њемачки произвођачи због "дизелгејта" већ трпе штету која се мјери милијардама долара.



Оставите одговор