Скај Српска затечена: Зашто милион КМ ЈАТ-у?

Успостављање и суфинансирање авионске линије ЈАТ-а од Бањалуке до Београда пореске обвезнике РС коштаће милион марака годишње, јер је ЈАТ понудио услове двоструко веће од комерцијалне цијене, тврди Зоран Ињац, директор "Скај Српске". Како је истакао Ињац, "Скај Српска" је затечена одлуком Владе РС да се умјесто властите националне авио-компаније финансијски помаже страна компанија, и […]

уторак, новембар 13, 2012 / 12:53

Успостављање и суфинансирање авионске линије ЈАТ-а од Бањалуке до Београда пореске обвезнике РС коштаће милион марака годишње, јер је ЈАТ понудио услове двоструко веће од комерцијалне цијене, тврди Зоран Ињац, директор "Скај Српске".

Како је истакао Ињац, "Скај Српска" је затечена одлуком Владе РС да се умјесто властите националне авио-компаније финансијски помаже страна компанија, и то, како истиче, по знатно вишим цијенама од комерцијалне.

Ињац тврди да би "Скај Српска", да јој је омогућено да набави властити авион капацитета 50 до 80 сједишта, како је и било планирано, услугу могла обављати за трећину ове цијене.

Ињац истиче да је идеја о ЈАТ-овој линији према Бањалуци потекла са једне од заједничких сједница влада Србије и РС прије годину дана, и то да ЈАТ Бањалуку повеже са Бечом из Београда, али да се накнадно испоставило да, како тврди, ЈАТ нема интерес да путнике вуче ка другом саобраћајном центру, јер је њима база у Београду.

"ЈАТ је јасно ставио до знања да није претјерано заинтересован да лети ни на релацији Бањалука – Београд и пристали су само ако им буде суфинансирана та линија. Ми сматрамо да је ово што је направљено најскупље и најлошије рјешење. Није нам јасно зашто се упорно иде на то", рекао је Ињац.

"Скај Српска" је, како он наводи, раније предложила да Бањалука има линију према Бечу авионом који би био набављен за те потребе.

"Били смо у Бечу у септембру прошле године на разговорима са ‘Austrian Airlines’. Они су нам рекли да не желе да отворе линију према Бањалуци, али су били јако заинтересовани да Скај Српска’ успостави линију према Бечу, а да они пруже нашим путницима могућности да из Беча путују даље на најмање 130 свјетских дестинација. Урадили смо калкулације и показало се да можемо бити конкурентни са повратном картом до Беча од око сто евра. Међутим, у Влади засад нису исказали интерес", истиче он.

"Скај Српска", да јој је омогућено да набави властити авион капацитета 50 до 80 сједишта, услугу би могла обављати за трећину ове цијене, тврди Ињац

Како је навео Ињац, у кругу од сто километара око Бањалуке је прошле године било 80.000 путника који су користили аеродроме Загреба, Београда и Сарајева, и да су на карте потрошили 20 милиона евра.

"Закључак који се сам намеће је да се исплати улагати у домаћег превозника са сталном везом ка Бечу. Кад томе додате да је прошле године ваздушни саобраћај у региону растао по стопи од 15 одсто, јасно је да постоји комерцијални интерес РС", навео је Ињац.

Из Министарства саобраћаја и веза РС нам је речено да Влада РС подржава успостављање свих линија које ће бити од користи "Аеродрому Бањалука".

"Министарство саобраћаја и веза подржава успостављање авионских линија из Бањалуке са другим европским центрима. Уколико успије успостављање авионске линије са београдским ЈАТ-ом, то ће омогућити развој ‘Аеродрома Бањалука’ и укупног авио-саобраћаја", саопштено нам је из Министарства.

Како нам је речено, у току су и још неке активности на повезивању Бањалуке са другим дестинацијама.

"Воде се разговори и о могућностима успостављања авионске линије Бањалука – Атина. Представници ‘Аеродрома Бањалука’, Дирекције за цивилну ваздушну пловидбу и Туристичке организације РС у другој половини новембра имаће радни састанак са заинтересованим пертнерима у Атини. Очекујемо да ће бити постигнут договор и успостављена редовна авионска линија Бањалука – Атина прије почетка љетне сезоне. Планирано је да авион на релацији Бањалука – Атина лети петком и понедјељком", речено је у Министарству.

Истакнуто је, такође, да постоји спремност за субвенционисање трошкова које ће имати "Аеродром Бањалука", јер се, како су истакли, на тај начин помаже развој ове врсте саобраћаја.

Из ЈАТ-а нам је стигао штур и кратак одговор на наша питања да ће линија према Бањалуци бити успостављена "чим се покаже да постоји довољно изражено интересовање путника за поновно отварање саобраћаја између Бањалуке и Београда".



0 КОМЕНТАРА

  1. Ми летимо у небо ми знамо свој пут…Куд бар не направише тај аеродром умјесто овог сулудог пројекта рјешавања клизишта Чемерно. Бар је у Херцеговини камен и подлога је чврста, могли су замијешати коју мијешалицу и направити писту, па могао се и узети какав авиончић (како негдје рече онај весељак Ињац). А не, они ће да ријеше Чемерно, за које се ни бивша држава није усуђивала и сам тим су се јавно хвалили. Сад кад се ни асвалту не остаје на Чемерну, ћуте и забрањују снимање.

Оставите одговор