Саша Савићевић – Србин на ивици свемира

У Русији је успјешно завршен лет – "подорбитални космички тренинг", који је извршен у руској војној бази Сокол, у граду Нижњем Новгороду.

четвртак, јул 21, 2011 / 15:09

Лет је извршен на авиону МИГ 29 УБ, трајао је 55 минута, за вријеме којег је достигнута висина од 23 километра, што се сматра доњом границом космоса.

Оно што је специфичност која је нама занимљива – у овој летјелици је био Саша Савићевић наш суграђанин, званично први човјек из Републике Српске на граници свемира!

Након космичког тренинга одушевљени Саша Савићевић је изјавио:

– Ово је испуњење мог дјечачког сна, али и прилика да крочим тамо гдје су ријетки крочили. Сада сам званично први Србин на граници космоса, али морам да нагласим да је прије 3 године то учинила једна храбра српкиња – Наташа Павловић. Лијеп је осјећај летјети и досегнути висину од 20 километра, гдје се види како је земља округла, облаци, циклони, антициклони. Ријека Волга изгледа као кончић на зеленом тепиху, а када погледате изнад себе, нема плавог неба, већ црно небо пуно звијезда. Лијепо је знати да сам у том тренутку, вјероватно и тај дан човјек на највишој висини на свијету, осим 6 чланова посаде Међународне Свемирске Станице. Желим да се захвалим свима који су ме подржали, нарочито својој породици и родбини. Хвала руским пријатељима и руској војсци која ми је ово омогућила, пилоту Сергеју Кари, а нарочито им хвала што су ми дозволили да на кациги носим орла Немњића, то јесте грб Војске Републике Српске. Дана 21.7.2011, орао Немањића је био на највишој тачки свијета. Користим ову прилику да поздравим команданта генерала Младића и да му поручим да му је војска остала вјерна .

Технички елементи

У лету су достигнути сљедећи елементи:
Висина – 20 450 метара
Брзина – 1,94 М (маха)
Сила Г – 7,0

Елементи акробатике: звоно, вираж, лупинг, буре, петља Нестерова

Главни пилот лета је био Сергеј Кара, тест пилот прве класе и шеф тима тест пилота пилота базе Сокол. Кара је један од најискуснијих пилота у свијету, са 5200 часова налета на више од 50 типова авиона, од којих су најпознатији МиГ 15, МиГ 21, МиГ 23, МиГ 29, МиГ 31, СУ 27, Јак 52, Ан 24, Ту 154 и М 101 Т. Сергеј Кара је носилац највишег руског признања – Почасни тест пилот Руске Федерације Елементи лета су:

Вертикално узлетање: вертикално пењање од полетање до висине од 9000 метара(висина лета путничких авиона) као симулација лансирања ракете.

Убрзавање до брзине од 1,1 Мах и пробијање звучног зида. Убрзавање и досезање "границе свемира" на висино од 20 километара. Симулација бестежинског стања која се изводи параболичним летом. Специјални маневар, симулација повратка ракете на земљу – летење са силом од 3 Г, а потом директно убрзање на минимално 5Г и спуштање са 9000 на 1500 метара. Повратак у базу Сокол као наставак симулације спуштања космичког брода. Пуни састав акробатских маневара (петља, ваљак, звоно… Брисани лет изнад писте базе Сокол на висини од 15 метара.

Лет траје 50 минута, од чега полазник тренинга добија команде авиона МиГ 29 минута.

Овај нови програм космичког тренинга важан дио припреме за све оне који желе да лете РЛВ, као што су SpaceShip 2 with Virgin Galactic, Lynx, Rocket Plane. Многи људи желе да лете подрбитални космички лет али нико ко не прође овај тренинг не може да осјети шта га стварно чека и да ли је спреман за исти. Овим космичким тренингом се даје могућност да се испробају карактеристике МИГ 29 УБ2, које испуњавају све елемнте РЛВ лета. Овим летом се стиче огромно искуство на једном од најпознатијих борбених авиона данашњице. Лет укључује незабораван поглед на земљу са границе космоса кроз кокпит МИГ 29 са висине од 20 километра.

Инструкције из суперсоничног лета

Прије практичног дијела тренинга, полазник пролази сљедеће фазе: -медицински прегледи -инструкције које се тичу суперсоничног(надзвучног) лета, лета на екстремним висинама, профили космичког лета -теоретски и практични тренинзи које води посада МИГ 29 -тренинг употребе анти Г одијела и маске -тренинг употребе система за спасавање (катапултирајуће сједиште, падобрански систем) -тренинг у авиону МИГ 29 и упознавање инструмената МиГ 29.

Све тренинге изводе најбољи руски тест пилоти из базе Сокол у Нижњем Новгороду. База Сокол је фабрика авио завода МиГ и тест полигон за нове летилице завода МиГ. Лет у бази Сокол опслужује 150 људи, а веома је битна чињеница, што се за вријеме истог заустављају сви летови у рејону из сигурносних разлога, а 2 трасе(ваздушна пута) за цивилну авијацију се затварају док траје лет.



0 КОМЕНТАРА

  1. Бојане, у праву си ништа на овом свијету није џабе, а поготово нема поклона од Руса. Сале је момак који има срце, огромно. А има и пунца моћног, Бранко Докић бивиши министар саобраћаја и комуникација, профа не ЕТФ-у, носилац низа функција на нивоу РС и БиХ. Сале је знао и без њега направити лову и радио је и са цд-овима, продавао их мрским СФОР-овцима, имао је и неку аферу у вези неке илегалне телефонске централе, а не боји се никога.Сале је ово платио из свога џепа и промовисао је опет нас овакве какви смо. Ко ухвати ове висине, скидам капу.

Оставите одговор