Сад је и званично: РТРС кажњен због пристрасности Додику

Регулаторна агенција за комуникације (РАК) изрекла је Радио-телевизији Републике Српске (РТРС) јединствену новчану казну у износу од 29.000 КМ ради утврђеног кршења Кодекса о аудиовизуелним медијским услугама и медијским услугама радија.

среда, јул 19, 2017 / 15:38

РАК је по службеној дужности извршио мониторинг централних информативних емисија РТРС-а: „Дневник 2“, „Печат“, „Аспект“ и „Актуелно“ емитованих у период од 15.10.2016. до 31.12.2016., те након извршене анализе, утврдила кршење члана 5. Став (2), (3), (6) и (7) Правичност и непристрасност Кодекса о аудиовизуелним медијским услугама и медијским услугама радија.

Како стоји у објашњењу одлуке, утвђрено је да од 78 анализираних издања „Дневника“ почиње са информацијом фокусираном на мишљење или активности Милорада Додика или преношењем његове изјаве у било којем својству – предсједник РС или предсједника СНСД, те преношењем мишљења СНСД у власти Српске без икаквог критичког осврта.

„Утврђено је да је РТРС кроз информативни програм континуирано тенденциозно промовисао интересе једног политичког субјекта, кроз селективан приступ извјештавању, константно третирање фаворизираних појединаца или субјеката у позитивном контексту, што је узроковало да кроз низ емитовања програмских садржаја превлада једно мишљење или становиште када се ради о свим политичким, привредним или другим темама од јавног интереса“, стоји у објашњењу.

УСВОЈЕН ПРИГОВОР „ТАКОЗВАНИХ“

Такођер, наводи се како РТРС користи термин „такозвани“ када извјештава о Савезу за промјене чиме се минимизира коалиција опозиционог блока странака и тиме утиче на суд јавности. Поред тога, дана 13.12.2016. године, РАК је примио приговор Српске демократске странке (СДС) на информативне емисије РТРС-а, „Дневник 2“, који се односио на пристрасно извјештавање и изношење неистинитих информација против челника СДС-а и Савеза за промјене.

АТВ И ХАЈАТ КАЖЊЕНИ ЗБОГ ПРЕКОМЈЕРНОГ РЕКЛАМИРАЊА

Иницирана приговором Института за мјеритељство БиХ у вези са трајањем телевизијског оглашавања, РАК је по службеној дужности извршила анализу програма Алтернативне телевизије д.о.о. Бањалука – Алтернативна телевизија за период од 06.03 до 11.04. 2017, те Хајат друштва за производњу и емитовање телевизијског програма д.о.о. – ТВ ХАЈАТ за период од 09.03-11.04 2017, те утврдила вишеструка прекорачења дозвољеног лимита у трајању оглашавања, које за комерцијалне станице износи највише 12 минута по сату.

Ради кршења члана 9. став (1) Трајање телевизијског оглашавања и телетрговине Кодекса о комерцијалним комуникацијама, Алтернативној телевизији изречена је новчана казна у износу од 14.000 КМ, а ТВ Хајат изречена је новчана казна у износу од 8.000 КМ.



1 КОМЕНТАР

  1. Није кажњена РТРС. Кажњен је народ и трпи посљедице због режима који се пузећи претвара у „хунту“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *