Руси праве воз на нуклеарни погон

МОСКВА – Русија до краја године планира направити први воз на свијету на нуклеарни погон, најавио је то Валентин Гапанович, замјеник предсједника Руских жељезница (РЗД), јавља страница БСР Русија . Експериментални прототип имат ће једанаест вагона које ће вући мала локомотива на нуклеарни погон. У почетном дијелу развоја, воз ће служити само као знанствени експеримент […]

субота, март 12, 2011 / 18:25

МОСКВА – Русија до краја године планира направити први воз на свијету на нуклеарни погон, најавио је то Валентин Гапанович, замјеник предсједника Руских жељезница (РЗД), јавља страница БСР Русија .

Експериментални прототип имат ће једанаест вагона које ће вући мала локомотива на нуклеарни погон. У почетном дијелу развоја, воз ће служити само као знанствени експеримент

На новој генерацији погона за возове радиће Руске жељезнице те Росатом, Руска државна компанија за атомску енергију.

– Видио сам дизајн новог воза и свиђа ми се. Подржавам оригиналност Росатомове идеје поготово јер на иновативан начин представља развој кориштења нуклеарне енергије – објашњава Гапанович.

Тренутно се о цијени развоја таквог транспорта може само нагађати, а ништа се није говорило нити о сигурности.

Према другој страници, Барентс Обсервер , ово није први пут да се спомиње идеја о возу на нуклеарни погон. Још 1956. године, министарство превоза бившег СССР-а први пут је најавило нуклеарни погон у возвима као и могућност да локомотиве постану потпуно аутономне, без потребе за електричном енергијом или класичним горивом.

Додано је тада како би се такви возови могли користити у подручјима поларног круга или забаченим дијеловима Сибира.

Још једна од предности нуклеарног воза је да се уз неколико преправки може користити као мобилна нуклеарна електрана те снабдијевати далека индустријска постројење и насеља.

Русија тренутно ради на првој плутајућој нуклеарној електрани. Тегљач која носи реакторе поринут је прошле године у Санкт Петербургу. Плутајућа електрана требала би бити отегљена до забачене руске арктичке регије Чукотке крајем 2011. године када ће и почети с радом.



Оставите одговор