РС: Статистика иновација каже да их је највише у маркетингу
У Републици Српској је од 2008. до 2010. године 18,21 одсто предузећа увело иновацију производа или услуге, иновацију процеса 22,38 одсто, иновацију у организацији 22,89 одсто, а иновацију у маркетингу 22,9 одсто, подаци су Завода за статистику РС. Највећи интезитет иновација постигнут је у области маркетинга. Посматрано према подручијима дјелатности, највише иновантних предузећа било је […]

У Републици Српској је од 2008. до 2010. године 18,21 одсто предузећа увело иновацију производа или услуге, иновацију процеса 22,38 одсто, иновацију у организацији 22,89 одсто, а иновацију у маркетингу 22,9 одсто, подаци су Завода за статистику РС.
Највећи интезитет иновација постигнут је у области маркетинга.
Посматрано према подручијима дјелатности, највише иновантних предузећа било је из области финансијског посредовања, док је најмање у области пољопривреде и шумарства.
Нови производи или услуге углавном су развијани унутар самих предузећа или групе повезаних предузећа, а иноватори процеса су се поједнако одлучивали за развој иновације у предузећу као и за сарадњу са другим предузећима.
Предузећа која су од 2008. до 2010. године била иновантно активна највише су набављала машине, опрему и софтвере, док су најмање користила екстерне услуге истраживања и развоја.
Као најзначајнији ефекат који су постигли иновантним активностима предузећа су навела побољшање квалитета или услуге.
Недостатак финансијских средстава, 40,49 одсто предузећа навело је као најзначајнији фактор који их спречава или омета у провођењу иновантних активности.