Република Српска 2. јуна добија хеликоптер од 9,4 милиона КМ

Нови вишенамјенски хеликоптер "Августа 119", за који се Влада Републике Српске крајем прошле године задужила за 9,4 милиона КМ, у Републику Српску стићи ће 2. јуна. Тим Хеликоптерског сервиса РС већ сутра одлази у Филаделфију гдје ће бити обављен технички преглед, сазнаје портал Капитал.

субота, мај 12, 2018 / 10:36

Информацију је потврдио директор Хеликоптерског сервиса Бобан Кустурић, наводећи да ће хеликоптер у Републици Српској бити петнаестак дана прије рока.

"Према уговору, испорука је у првој половини сљедећег мјесеца. Два механичара и пилот сутра путују на технички пријем у Филаделфију. Ако установе да је све у реду, хеликоптер из САД креће овамо. Према информацијама из ‘Леонарда’, од којег смо и купили хеликоптер, он би у Бањој Луци требало да буде 2. јуна. То је петнаестак дана прије рока", навео је Кустурић.

Техничка обука за пилоте и механичаре, како је истакао, је завршена у Италији, а практична обука ће бити спроведена чим хеликптер стигне у Бању Луку.

На међународни тендер за набавку новог хеликоптера у августу је, како је Капитал писао, стигла само понуда италијанске фирме "Леонардо”, а Влада Републике Српске није губила вријеме па је већ 17. августа усвојила информацију о дугорочном кредиту.

"Министарство финансија РС спровело је процедуру јавне набавке методом отвореног поступка, а најповољнија понуда је од НЛБ банке Бања Лука. Министар финансија Зоран Тегелтија овлашћен је да потпише уговор о дугорочном кредитном задужењу у износу од 9,4 милиона КМ", саопштено је тада из Бироа за односе с јавношћу Владе.

Тада је наведено да је рок за отплату кредита шест година, са трогодишњим "грејс" периодом. Грађани Републике Српске овај новац враћаће по каматној стопи од 2,85 одсто.

Вишенамјенски хеликоптер, како је раније навео Кустурић, биће коришћен прије свега за медицинску евакуацију. Сервис ће имати могућност да ради сложеније ствари, с два пилота, а у тендеру је наведена и опрема за гашење пожара, затим и опрема за рад са специјалним јединицама полиције и дизалица коју сада немају.

Хеликоптерски сервис, истакао је, доступан је 24 часа дневно. Осим што превозе предсједника Републике Српске Милорада Додика, премијерку Жељку Цвијановић и министре у Влади РС, пилоти су обавили и неколико стотина медицинских евакуација.

Сервис има два оперативна хеликоптера, а најновији је стар 30 година.

Хеликоптер свађао власт и опозицију

Власт у РС није много размишљала о милионском задужењу РС за набавку хеликоптера, док је опозиција приједлог Владе безуспјешно оспоравала, наводећи да ће хеликоптер примарно бити коришћен за приватни превоз функционера РС, а не у медицинске сврхе.

И потпредседник Народне скупштине РС и замјеник директора Универзитетског клиничког центра Бања Лука Ненад Стевандић рекао је тада да је набавка новог хеликоптера за потребе Хеликоптерског сервиса Српске приоритет, "јер за двије године постојеће летјелице неће бити оперативне, што је ризик".

Стевандић је, током прошлогодишње расправе о приједлогу одлуке о капиталној инвестицији и дугорочном задуживању Републике Српске за набавку хеликоптера, за потребе Хеликоптерског сервиса Српске, нагласио да нису наплаћиване медицинске евакуације хеликоптером, којих је било 70.

Посланик НДП Драган Чавић рекао је да није сагласан са дугорочним задужењем РС јер то није примјерено стању у друштву.

"Одлука је неморална", навео је тада Чавић и поздравио сваки транспорт Хеликоптерског сервиса за потребе превоза болесника и евакуација током несрећа.



5 КОМЕНТАРА

    1. Sve što je rusko to vlast preporučuje za običnu stoku koja joj vjeruje.
      Za sebe samo Beč, Frankfurt,Milano, London,…

  1. Neki dan je bio krasan dokumentarac, mislim da naziv “ na krovovima Sao Paula“.
    Tema je kako na mnogim zgradama postoje heliodromi i kako se “ poslovni ljudi“ voze na sastanke pa čak i restorane helikopterima.
    Međutim autor je otuđenu poslovnu elitu navukao na tanak led kulturno.
    Pa tako jedan bogataš priča dok sam vozi helikopter kako je more lijepo, kako su zgrade lijepe iako je sve izgrađeno divljom gradnjom a zatim u jednom trenutku dok gleda saobraćaj pod sobom kaže da je rizično ići automobilom jer grad zna biti veoma nasilan. Što je i logično ako oni vrh uspostavi bezvlašće i od toga dobro živi pa je prinuđen da više ne hoda po zemlji.
    Da bi otišli na ručak lete po 150 kilometara daleko. Zatim su snimili privatni helikopterski servis koji je za ovaj banjalučki NATO pakt, sve novi helikopteri i autor ponovo naglašava da pilot koji vozi djecu bogataša po čitav dan živi na 20 spratu zgrade sa maksimalnim obezbjeđenjem.
    Kada se povuče paralela jedino što nedostaje Republiki Srpskoj su milioni robova da ispune zemlju kao što je prenaseljen Sao Paulo i tako stvore bazu za trajno crpljenje energije do poslednje kapi krvi i znoja sopstvenog naroda pretvorenog u obično roblje.

Оставите одговор