Расте антифејсбук коалиција
У САД је све више људи који не желе да имају профил на најпопуларнијој друштвеној мрежи "Фејсбук" иако је број корисника ове мреже у свијету из дана у дан све већи. Поједини корисници "Фејсбука" кажу да због ове друштвене мреже више и не зову своје пријатеље, јер прегледајући њихове слике и поруке осјећају да су […]
У САД је све више људи који не желе да имају профил на најпопуларнијој друштвеној мрежи "Фејсбук" иако је број корисника ове мреже у свијету из дана у дан све већи.
Поједини корисници "Фејсбука" кажу да због ове друштвене мреже више и не зову своје пријатеље, јер прегледајући њихове слике и поруке осјећају да су са њима довољно повезани и да знају шта се битно дешава у њиховом животу.
Интересантно је да се, осим људи средњег и старијег доба који бришу свој налог на "Фејсбуку", сада јавља и нараштај младих који уопште не желе да отварају профиле, па макар и због радозналости, да би видјели како она функционише.
Један студент медицине описао је како се са особом са ове друштвене мреже срео у стварном свијету. У лифту зграде он се нашао крај жене коју никада није срео, али је путем "Фејсбука" познавао њеног брата, па је тако знао да потиче са малог острва у Вашингтону, гдје је недавно путовала…
"Знао сам ове ствари о њој, али са њом никада нисам причао. Тада сам помислио да је све ово мало нездраво", рекао је студент медицине Тајсон Балкомб из Орегона.
Док "Фејсбук" планира да повећа број својих корисника, углавном улазећи на подручје Азије и Латинске Америке, изгледа да је дошло до засићења у САД, гдје око 200 милиона људи или двије трећине популације користи ову друштвену мрежу, пише "Њујорк тајмс".
Компанија "Фејсбук" тренутно има више од 800 милиона активних корисника широм свијета.
Иако "Фејсбук" није најстарија друштвена мрежа, она је успјела изградити специфичан начин зближавања људи, чиме је стекла велику популарност.
Разлог због којег је "Фејсбук" постао планетарно популаран јесте тај што је његов аутор Марк Цукерберг имао визију да свакодневни друштвени живот пренесе на интернет и омогући својим корисницима да раде управо оно што би радили да сједе на кафи или шетају градом.
Али, они који не користе ову друштвену мрежу сматрају да њено кориштење ствара управо супротан ефекат и, у ствари, удаљава људе умјесто да их зближава.
Поједини бивши корисници "Фејсбука" кажу да је између њих и њихових блиских пријатеља створена празнина након што су објављивили битне догађаје – прекретнице у њиховом животу, која је настала, јер није било реаговања какво су очекивали, а многи корисници су забринути и због приватности.
Они који се баве проучавањем друштвених мрежа кажу да се питање приватности своди на повјерење.
Аманда Ленхарт, која проводи истраживање о тинејџерма, дјеци и породицама, каже да су људи који користе "Фејсбук" склони да имају "општи осјећај повјерења у друге и у институције", а они опрезнији одлучују да не користе ову мрежу због страха да би им се могло десити нешто лоше.
Она каже да око 16 одсто Американаца због тога нема мобилне телефоне и додаје да ће увијек бити оних неповјерљивих.
Представници "Фејсбука" кажу да не очекују да сви постану њихови корисници, него раде на томе да постојеће кориснике задрже дуже на мрежи како би им приказали што више реклама и тако остварили већи профит.
Највећи раст ове компаније тренутно је у земљама Азије и Латинске Америке, гдје има људи који нису ни чули за "Фејсбук".
Портпарол "Фејсбука" Џонанат Тау каже да ова компанија жели људима да понуди смислен, забаван и бесплатан начин да се повежу са својим пријатељима, који је притом и привлачан за широке масе.
Међутим, постоје и они који кажу да им профил на најпопуларнијој друштвеној мрежи није потребан, јер се осјећају чудно када задиру у нечију приватност. Они појашњавају да, кад год некога пожеле, радије га позову телефоном и чују се са њим.
Многи сматрају да би управо отпор овој друштвеној мрежи могао бити "врућа тема" разговора у друштву, као што је то некада било када одбијете да купите ТВ пријемник.
Аналитичар "Алтиметер групе" Сузан Етлингер сматра да друштво полако прихвата као нормално да сви буду на друштвеним мрежама, па би се у будућности могло десити да неприхватање припадности таквим контактима може протумачити као да нешто кријете и изазвати сумњу.
Они који преко друштвених мрежа траже партнере сматрају да сада, за разлику од ранијег периода, могу дјелимично провјерити са каквом особом ће изаћи на састанак, али и ти подаци не морају бити тачни.
Иако су мишљења подијељена о томе да ли је кориштење друштвених мрежа добро или није, сигурно је да ће увијек бити оних који ће остати "бунтовници".