РАК од оператера тражи смањење цијена мобилне телефоније
Регулаторна агенција за комуникације /РАК/ сутра ће одржати састанак са представницима телеком оператора у вези са реализовањем захтјева Представничког дома парламента БиХ о смањењу цијена у мобилној телефонији. Портпарол РАК-а Амела Одобашић рекла је Срни да ће састанак бити одржан са представницима "БХ Телекома" Сарајево, "Телекома Српске" Бањалука и "Хрватске телекомуникације" Мостар БХ. Према њеним […]
Регулаторна агенција за комуникације /РАК/ сутра ће одржати састанак са представницима телеком оператора у вези са реализовањем захтјева Представничког дома парламента БиХ о смањењу цијена у мобилној телефонији.
Портпарол РАК-а Амела Одобашић рекла је Срни да ће састанак бити одржан са
представницима "БХ Телекома" Сарајево, "Телекома Српске" Бањалука и "Хрватске телекомуникације" Мостар БХ.
Према њеним ријечима, Агенција, на основу закључака са сједнице Представничког дома од 12. јануара, као и захтјева Савјета министара БиХ, има обавезу да у року од 120 дана предузме активности на хармонизовању цијене у мобилној телефонији са цијеном у окружењу.
"Агенција је покренула процес дефинисања краткорочних мјера чији је циљ побољшање услова за крајње кориснике, те јачање конкуренције на тржишту мобилне телефоније", нагласила је Одобашићева и додала да ће сет мјера бити познат јавности након што их представе телеком оператерима.
Срна незванично сазнаје да ће сетом предложених мјера телеком оператери бити дужни да смање тренутну цијену.
Ради јачања конкуренције и стварања повољнијих услова за крајње кориснике телекомуникацијских услуга у БиХ, оператери телекомуникацијских услуга дужни су да измијене цјеновнике тако да износ мјесечне претплате за све постојеће постпејд тарифне пакете мобилне телефоније изражен без ПДВ-а примијене као износ мјесечне претплате са укљученим ПДВ-ом.
Они су, у оквиру понуде постпејд тарифних пакета, дужни да крајњим корисницима понуде тарифни модел са цијеном мјесечне претплате од највише 10 КМ /цијена са ПДВ-ом/, у који ће бити укључено најмање 50 бесплатних минута за позиве унутар властите мобилне мреже и 50 СМС порука.
Сетом мјера предвиђено је да телеком-оператери у оквиру свих постпејд и припејд тарифних пакета мобилне телефоније изједначе цијену позива из мобилне мреже према другим фиксним мрежама са цијеном позива из мобилне мреже према властитој фиксној мрежи.
Предвиђено је и да у оквиру свих постпејд и припејд тарифних пакета мобилне телефоније цијене позива из мобилне мреже према фиксним и мобилним мрежама у иностранству не могу бити веће од граничних цијена коришћења говорне услуге у међународном саобраћају.
Оператери ће бити дужни да у оквиру постпејд и припејд тарифних модела у којима постоји наплата успоставе позива примијене обрачунску јединицу један секунд, да за припејд кориснике трајање рачуна након активације припејд прикључка или након надоплате боном било којег износа, мора вриједити најмање 90 дана од активирања или надоплате, односно у периоду од 90 дана кориснику омогућен долазни и одлазни саобраћај.
Оператери ће, како је предвиђено, морати да у оквиру свих тарифних модела фиксне телефоније изједначе цијену позива из властите фиксне мреже према другим фиксним мрежама са цијеном позива из властите фиксне мреже према властитој фиксној мрежи.
Сетом мјера предвиђено је да у оквиру свих тарифних модела фиксне телефоније ускладе цијену позива из фиксне мреже према другим мобилним мрежама тако да цијена позива из властите фиксне мреже према другим мобилним мрежама не може бити већа од збира цијене позиве из властите фиксне мреже према властитој мобилним мрежама и цијене терминације у мобилне мреже.