Радовић: Мање се гинуло у саобраћају
Директор Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске Милија Радовић изјавио је да је задовољан чињеницом да је у 2014. години у односу на 2013. број погинулих у саобраћају у Српској смањен за најмање 15 одсто. “Ово упућује на закључак да се људи придржавају прописа и да су акције које су проводили Министарство саобраћаја и веза […]

Директор Агенције за безбједност саобраћаја Републике Српске Милија Радовић изјавио је да је задовољан чињеницом да је у 2014. години у односу на 2013. број погинулих у саобраћају у Српској смањен за најмање 15 одсто.
“Ово упућује на закључак да се људи придржавају прописа и да су акције које су проводили Министарство саобраћаја и веза Републике Српске, Агенција за безбједност саобраћаја и МУП Српске дале резултате”, рекао је Радовић Срни.
Он је напоменуо да је крајем 2014. године било тешких саобраћајних незгода са смртним посљедицама, али да још нема коначних података о броју страдалих.
Радовић је рекао да је задовољан чињеницом да су у 2014. години усвојени одговарајући правилници, прије свега правилник о идентификацији и санацији опасних мјеста који ће омогућити већу безбједност на путевима у Српској.
Он је рекао да је Агенција, у сарадњи са Ауто-мото савезом Републике Српске, провела низ квалитетних кампања које су знатно утицале на повећање безбједности саобраћаја, а у првом реду се ово односи на везање појаса.
“Нажалост, везивање појаса у Српској и даље је на веома ниском нивоу – 55 одсто на предњим и пет одсто на задњим сједиштима. Због тога свакодневно доста људи страда, а годишње погине око 20 лица”, рекао је Радовић и додао да у развијеним земљама проценат везивања појаса на свим сједиштима износи око 90 одсто.
Радовић је најавио да ће Агенција за безбједност саобраћаја, у сарадњи са Ауто-мото савезом Републике Српске у 2015. години, радити на томе да ЈП “Путеви Републике Српске” на основу података МУП-а Републике Српске, одреди која су то опасна мјеста, односно такозване црне тачке на путевима у Републици Српској.
“Након тога, треба извршити рангирање и обиљежавање тих опасних мјеста, а затим управљач пута треба за најмање 20 одсто тих опасних мјеста да изврши анализу зашто се ту учестало дешавају саобраћајне незгоде”, појаснио је Радовић.
Он је данас рекао да се након тога планирају средства и врши отклањање узрока дешавања саобраћајних незгода на том мјесту.
“Агенција ће са Ауто-мото савезом Републике Српске у 2015. години радити на утврђивању методологије и мјерењу индикатора брзине у насељу и ван насеља у Републици Српској”, каже Радовић.
Радовић је рекао да се у 2015. години мора обезбиједити финансирање безбједности саобраћаја у Српској, наводећи да у том погледу Агенција очекују подршку Владе Републике Српске у погледу доношења Закона о обавезном осигурању, којим би било дефинисано да један одсто од премије за обавезно осигурање возила иде у Фонд за безбједност саобраћаја.
Према његовим ријечима, у 2015. години очекује се доношење измјена и допуна Закона о безбједности саобраћаја на путевима у БиХ, који предвиђа низ новина као што је увођење пробне возачке дозволе за младе возаче, веће казне за вожњу под утицајем алкохола, прекорачење брзине.