(Псовка): Епл за три мјесеца зарадио 18 милијарди долара
Америчка компанија "Епл" је у последња три мјесеца зарадила више него ико икада, невјероватних 18 милијарди долара профита. Ако сте купили "ајфон" када се крајем октобра појавио у Србији, на неки начин сте постали дио историје. Захваљујући том производу компанија "Епл" је остварила историјски рекордну зараду у посљедњем тромјесјечју протекле године – осамнаест милијарди долара […]

Америчка компанија "Епл" је у последња три мјесеца зарадила више него ико икада, невјероватних 18 милијарди долара профита.
Ако сте купили "ајфон" када се крајем октобра појавио у Србији, на неки начин сте постали дио историје. Захваљујући том производу компанија "Епл" је остварила историјски рекордну зараду у посљедњем тромјесјечју протекле године – осамнаест милијарди долара профита.
Ако сте купили "ајфон" када се крајем октобра појавио на неки начин сте постали дио историје. Захваљујући том производу компанија "Епл" је остварила историјски рекордну зараду у посљедњем тромјесечју протекле године – осамнаест милијарди долара профита.
"Епл" има више кеша него било која друга компанија на свијету, заправо има двоструко више готовине и од америчких федералних резерви – чак 142 милијарде.
Магија лежи у продаји "ајфона", које је за само три мјесеца у џепове ставило 74,5 милиона корисника.
Популарна "шестица" као и "шест плус", и поред критика да нису чврсти као претходници, изгледа да су доказали многима у свијету да је величина веома битна.
Ипак, веће није увијек боље јер су се такозвани фаблети приближили "мековом" таблету – "ајпеду", чија продаја ни изблиза не прати мање сроднике.
Опала је за 22 одсто, али то "Епл" за сада не брине. Тачније, радују се Новој години. Кинеској.
"Продаја у тромјесечју до децембра била је добра, између осталог и зато што је претходила празницима. Али, можемо очекивати да неће падати ни у наредном периоду јер се кинеска Нова година слави у марту", каже економски аналитичар Брајан Колело.
Економисти сматрају да је кључ добре године "Епла" невјероватна продаја баш на тржишту које се најбрже развија – у Кини. Тамо америчка компанија биљежи раст од 70 одсто у односу на претходну годину, а "ајфон" је поново најпродаванији смартфон иако је кинеска конкуренција троструко јефтинија.
Послије оваквог успеха "ајфона", сви који су били сумњичави према појави "епл-воча" (Apple watch), сада можда размишљају у другом правцу.
"Мислим да ће сат проћи веома добро и на ‘Еплу’ је да настави да развија и спаја хардвер, софтвер и услуге. Као на пример производ попут ‘Епл’ плаћања, који везује потрошаче за такозвани екосистем бренда", каже Брајан Колело.
"Епл-воч" на тржиште излази у априлу. Моћи ће да замијени новчаник и да вам броји откуцаје срца.