Пројекти Хрватске и ЕУ фондова: Мост на Сави није приоритет
Мост на Сави код Градишке, којим би Бањалука била повезана са аутопутем Загреб – Београд, није у приоритету Владе Хрватске за изградњу саобраћајне инфраструктуре из средстава ЕУ, објавиле су "Независне новине". У документу, који су овог петка усвојиле Влада Хрватска и Европска комисија, за кохезионе пројекте у Хрватској који ће бити финансирани средствима ЕУ у […]

Мост на Сави код Градишке, којим би Бањалука била повезана са аутопутем Загреб – Београд, није у приоритету Владе Хрватске за изградњу саобраћајне инфраструктуре из средстава ЕУ, објавиле су "Независне новине".
У документу, који су овог петка усвојиле Влада Хрватска и Европска комисија, за кохезионе пројекте у Хрватској који ће бити финансирани средствима ЕУ у периоду 2014 – 2020. година приоритети су пељешки мост, односно цестовна повезаност са јужном Далмацијом, цеста код Ријеке Д403 и омишка заобилазница.
Тек на секундарној листи су мост код Градишке и трећа трака на аутопуту Загреб – Карловац.
То у пракси значи да ће од пет пројеката које је Хрватска кандидовала бити реализована три приоритетна, а да ће два преостала, међу којима је и мост на Сави код Градишке, бити реализована само ако остане новца.
У табели број 27 документа наведени су временски рокови за три приоритетна пројекта: временски рокови за пељешки мост су други квартал 2015. за подношење пројекта, трећи квартал 2016. за почетак изградње и четврти квартал 2019. за завршетак. За цесту код Ријеке Д403 су четврти квартал 2015. за подношење, други квартал 2016. за почетак и други квартал 2018. за завршетак реализације. За омишку заобилазницу су четврти квартал 2015. за подношење, други квартал 2016. за почетак и други квартал 2023. за завршетак реализације.
Конкретни датумски оквири за секундарне пројекте се ни не спомињу. Што се тиче савског моста, споменуто је да је он, уз мост код Свилаја, "потенцијални пројект" којим би била завршена цестовна мрежа ТЕН-Т и њена чворишта.
У табели 28 наведено је да је за уговорене пројекте за цестовну изградњу до 2018. године предвиђено 150 милиона евра, а укупна сума би до 2023. износила 330 милиона евра.
"Вечерњи лист" је у октобру ове године писао да је Хрватска за горе наведених пет пројеката ЕУ предложила 330 милиона евра, али да је Европска комисија одговорила да 330 милиона није довољно за реализацију свих пет пројеката.
Да сад видимо нову власт како ће реаговати.
Телалук ће наравно опет по Додику, иако су овакви пројекти проблем власти на БХ-нивоу.
Лијепа новогодишња честитка коалицији СДС-СДА-ДФ.
Да је СДС озбиљна странка и да је Иванић озбиљан члан предсједништва њихова реакција на ово би била вијест дана.
А они ћуте…
Nek se ugledaju u Radmanovićeve reakcije na slične vijesti o tome da Hrvatska neće graditi ovaj most kakvih je u njegovom mandatu bilo barem tri.
A šta bi to trebali da kažu što već nije rečeno?
Mislim da moramo da nastavimo prema Splitu, sasvim žurno, jer tamo nema mosta, pa nas ne mogu izigrati. Živio autoput Oluje i Bljeska.:D
Па ја, треба причу и одгворност пребацити на Радмановића.
Срајевска сећијашка политика је толико заслијепљена мржњом према Додику да и не примјећује да је савски мост код Свилаја у истом статусу ‘потенцијалног пројекта’ као и мост код Градишке.
Сећијашки дио телалука то не види. Бирно је оплести Додика.
Телалук ко телалук.
Чиста ситуација гдје српски представници у БХ-власти требају реаговати.
Инструменте имају у рукама, само треба имати муда па реаговати.
Обећали су да неће правити блокаде (користити право вета), па не могу, јебаји га.
Мој приједлог је следећи:
Нека Мирко Шаровић и његово министарство донесе одлуку да се на садашњим граничним прелазима у Градишци и другим на Сави забрани увоз робе, а да се направи терминал код локације моста, па нека скелом увозе пољопривредне производе у БиХ.
Врло брзо би њихови привредници направили притисак на хрватску владу и мостови би били урађени у рекордном року.
Затим, извршоти маклсималну опструкцију повезивања јужне Далмације и остатка Хрвтаске тако да градња те повезнице буде у пакету са овим мостовима.
Али СДС и Иванић вјероватно очекују да они извуку гузицу, а да нивои власти које Додик контролише (РС и Дом народа БиХ) врше те ‘опструкције’, па ако успије да се хвале да су они ту нешто битно урадили, а да све осветничке ударце прими Додик.
Слично је било и са реформом полиције. Извуку гузицу и кад прође довољно времена Иванић се крене хвалити да је он као министар вањских послова уствари спасио полицију РС.
Simo,
nevjerovatna je količina Vašeg bezobrazluka.
“ Autoput BL-Gradiška “ sinonim je za lopovluk,otimačinu.
Put koji ne vodi nigdje. Sve se to znalo ali se pare trebale uzeti.
Uporedo sa izgradnjom puta planira se i gradnja mosta!
Putarina se ne naplaćuje, investicija se ne isplaćuje. KO JE SIMO KRIV! Tipičan projekat SNSD-ea. I sad neka drugi rješavaju.
Prvo lopove u zatvor.
Simo, da Vam malo osvježim pamćenje:
http://zurnal.ba/novost/10491/objasnjavamo-i-dokazujemo-kako-je-ukradeno-66-miliona-maraka
http://zurnal.ba/novost/10543/petlja-usred-nicega
http://zurnal.ba/novost/10590/zatrovali-lijevce-polje-pa-nazdravili-sampanjcem
Simo, pa zašto ti srpski predstavnici u BH vlasti nisu do sada reagovali ako su trebali? Posebno kad su imali instrumente u svojim rukama?
Nego, reci ti svom šefu da požuri s tim auto putom preko Kupresa dok još može da izvuče šta para.
Evo sad sam javio Šaroviću. Simka očekuj poziv, ako nas ti ne spasiš ne znam ko će.
Симо, прочиташ ли ти понекад своје коментаре???
Ваљда прије него кренеш у пројекат који захтјева сарадњу са другим ентитетом или другом државом, усагласиш тај пројекат са интересима те друге државе, потпишеш неке меморандуме, уговоре итд… Онда идеш да договараш начин финансирања, реализацију итд…
А не гураш нешто, па кад дођеш до зида тј. до ријеке, е сад „КРИВИ СУ ОВИ ШТО СУ ТЕК ДОШЛИ НА ВЛАСТ, А НЕ ОНИ КОЈИ СУ ВЕЋ ДЕЦЕНИЈУ НА ВЛАСТИ.
Изградњу аутопутева у РС на овакав начин (задуживање и градња „неких“ путева, само да би шверцери зарадили препродајући земљу држави, коју су претходно за мале паре купили од сељака) треба подхитно стопирати, док штета не буде непоправљива…
Uz vijest i prigodna pjesmica:
https://www.youtube.com/watch?v=AWtCittJyr0
Деки,извини,теби је то криво што не наплаћују путарину?Мени није.
novo_vrijeme, 15.12.2014. 13:23:25
“Ваљда прије него кренеш у пројекат који захтјева сарадњу са другим ентитетом или другом државом, усагласиш тај пројекат са интересима те друге државе, потпишеш неке меморандуме, уговоре итд…“
Постоје потписани споразуми у којима се каже да половину моста финансира Хрватска, а другу половину РС, тако да твоја тврдња није тачна.
Коридор 5Ц је европски пројекат, прихваћен у Европској комисији, па је мост код Свилаја од стране Хрвата стављен у исти ранг као и мост код Градишке, што је доказ да твоја тврдња о непостојању споразума и неусклађености пројекта пада у воду.
Definitivno se radi o pritisku HR na RS preko leđa građana. Samo i mi konja za trku imamo. Npr. da nam se ventili pokvare za vodu iz Trebinja ka Dubrovniku. I to u sred sezone… B-)
Malina, 15.12.2014. 13:22:22
“Simo, pa zašto ti srpski predstavnici u BH vlasti nisu do sada reagovali ako su trebali? Posebno kad su imali instrumente u svojim rukama?“
Не знам је ли ти познато, али Хрватска је од скоро пуноправни члан ЕУ и ово је први документ такве врсте, па није било могућности да бивша БХ-власт реагује јер докумената ове врсте није било.
Једино ми није јасно да ли си ти за реакцију власти или ниси.
Evo čovjek je bio prošle godine u Sarajevu ni spomeno nije mostu na Savi.Što ga Simo ovi tvoji ne pitaše?
http://www.vecernji.hr/hrvatska/josipovic-u-bih-dosao-sam-vam-reci-da-smo-prijatelji-580948
Malina, 15.12.2014. 13:22:22
“Nego, reci ti svom šefu da požuri s tim auto putom preko Kupresa…“
Још једна информација за тебе. Тај пут не иде ни близу Купреса него иде према Гламочу, а да би дошла из Купреса до Гламоча мораш окренути преко Шипова или преко Ливна.
Упознај домовину да би је више волио!
Не знам је ли ти познато, али Хрватска је од скоро пуноправни члан ЕУ и ово је први документ такве врсте, па није било могућности да бивша БХ-власт реагује јер докумената ове врсте није било.
Ma, ajde!? Ti mora da se šališ!
Ja sam za reakciju onih koji će tek doći na vlast u smislu da se svi odgovorni za pljačke i pronevjere pri realizaciji ovog projekta osude na dugogodišnje robije. Primjenila bih pri tome kineske zakone.
Ајде?
Баш си јака на аргументу.
Симо П. Ороз, 15.12.2014. 13:59:21
Izvinjavam se na grešci. Znam da je u pitanju neka nedođija iz koje su svi odavno pobjegli.
Pozdrav
Изградњом ауто-пута то више неби била недођија јер би се створили услови да се људи враћају.
Не знам колико ти је познаро, али земљиште у Лици које гравитира ауто-путу, а које је било већа недођија од Гламоча је поскупило најмање за двадесет пута. Многи се враћају (нажалост Срби не), ничу фарме, мљекаре. Био сам скоро тамо, први пут шпослије рата и нисам могао вјеровати колико је тај ауто-пуз оживио та подручја.
То би био случај и за Гламоч, Шипов, Мркоњић, Рибник, Дрвар итд.
Не прави се тај ауто-пут само због Сплита, а и не видим у чему је проблем имати кратку и брзу везу са морским лукама у ЕУ.
Ti koji su otišli iz Glamoča su najvećim dijelom u Banja Luci i ne vjerujem da će se ikada više vraćati tamo.
Što se tiče auto-puta, u pravu si. Taj auto-put se ne pravi samo zbog Splita. Taj se auto-put pravi iz razloga zbog kojeg se pravio i put B.Luka-Gradiška – isključivo i jedino zbog pljačke. Provjeren način zgrtanja miliona KM.
@simo
Split je EU luka. Ajde!:D
У праву је Симо. На мјесту је његов апел новим властима, да требају у најкраћем року ријешити проблем који претходници нису ријешили ни за читаву деценију.
Јасно је свима да су његови реализовали пројекте у којима су се могли „уградити“ за бар половину од укупног износа. Како је, у конкретном случају, то било немогуће, други ће морати рјешавати наслијеђене проблеме. И стварно није лијепо, што то нису урадили а већ су, има десетак дана, почели преузимати функције!
Без уграђивања Симини улазе у подухвате (и хвале се на сва уста) као нпр.:„Санирани мостови у Крминама и Рекавицама“. Е то је њихов домен дјеловања, и због тога га и подржавам.
http://kuruzovina.blogspot.com/2014/12/blog-post_15.html
Чекај, како није приоритет, када је то Додик фино зацрто и има да буде, а неће нама сад нека тамо ЕУ срати по плановима и програмима суперултрамегагига развојима РС-а!:D
Kako ono Dodik reče – sve ćemo blokirati dok se ui parlamentu BiH ne usvoji Južni tok
front, 15.12.2014. 14:22:46
“Split je EU luka. Ajde!“
Зар није?
Иста правила важе и у луци Сплит, Ротердам, Хамбург …
Телалук је нендамашан.
Малина,
прича о томе да ли нам требају аутопутеви или не је врло бирна и дозвољавам и другачија мишљења, али тврдити да ли нам требају путеви је нешто најглпље.
Ја из твојих писанија не могу скужити јеси ли ти против путева уопште или само против ауто-путева.
Кад дискутујеш мораш дати неки аргумент, приједлог…
2009.
Dodik: Ako nema mosta – nema ni vode za HE
Dodik je čak zaprijetio obustavljanjem dotoka vode platou Dubrovnika iz akumulacije na Trebišnjici ukoliko se obistini crni scenario.
Naknadno, nekoliko dana kasnije, premijer RS je, informacije koje je dobio, nazvao glasinama. «To je dogovoreno i mi nemamo razloga da sumnjamo da će se to i desiti, mada ima raznih glasina o tome, kao i o svim drugim pitanjima.» Činjenice govore da most kod Gradiške koji je ključna tačka punu profitabilnost budućeg autoputa Banjaluka – Gradiška, nije uvršten u strateške dokumente Republike Hrvatske. U Putevima RS nadaju se da će biti uvršten u 2009. godini, ali priznaju da hrvatska strana kasni u odnosu na rokove Memoranduma potpisanog prije četiri godine. Mladen Lazendić, direktor Puteva RS priznaje da nisu zadovoljni jer, prema Memorandumu, izvedbeni projekat je već trebalo da bude izrađen, a hrvatska strana tek planira da počne sa tim poslom. Lazendić gradi optimizam na osnovu nekoliko sastanaka održanih sa predstavnicima preduzeća Hrvatske ceste.
20.07.2011
Džombić je rekao da bi rok za izvođenje radova na mostu trebalo da bude dve godine, navodeći da vlada RS može da finansira izgradnju mosta, jer ima rezervisana sredstva iz kreditne linije i spremna je za svaku vrstu dogovora, i o izvođaču i o finansiranju, „samo da most bude izgrađen i autoput Banja Luka – Gradiška pušten u puni kapacitet“.
04.06.2012.
Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović najavio je nedavno da će za koji mjesec biti raspisan tender i izabran izvođač radova za izgradnju mosta na Savi u Gradiški, koji će spajati BiH i Hrvatsku.
On je naglasio da RS ima obezbijeđena sredstva, za razliku od Hrvatska koja to još nije učinila i biće u mogućnosti da novac obezbijedi 2013. godine.
„Hrvatska strana je obezbijedila finansijski dio sredstava i od 1. januara 2013. spremna je da finansira svoju polovinu mosta i dionicu puta od mosta do autoputa Beograd – Zagreb“, rekao je Čubrilović koji se nada da je ovaj dogovor definitivan i da nijedna strana više neće odstupati od toga.
—————————————————————–
Očigledno je da su Čavić i Ivanić krivi. Trebaju reagovati kao što je Radmanović dolučno reagovao svih ovih godina.
Nego, mosta nema, a kada će biti zna Simka. Ne drži telaluk u neizvjesnosti nego gukni golube.
Недавно је једна ТВ станица емитовала неку „ретардирану“ емисију… Напирлитана водитељица улази у кућу код неке сиротиње, притом гази по разбацаном смећу, око ногу трче глодари… Пита домаћина због чега супруга мало не очисти кућу, а овај одговара да она по читав дан скупља секундарне сировине и да нема времена за сређивање куће. На то га водитељица „оштроумно“ и прекорним гласом критикује „како нема смисла да жена поваздан ради и како јој он, бар седмично, мора обезбиједити СПА третман да се мало опусти!“
Кад би неко поменутој „паметници“ скренуо пажњу да је њена сугестија, у најмању руку, бесмислена, она би с пуним правом могла одговорити како је СПА тпетман користан. И јесте.
По истом моделу се, неприкладно ситуацији, секташи фрљацају аутопутевима и тврде како су они корисни. И јесу.
Е сад, проблем је што велики (и исти) дио наше популације гута и овакве емисије и секташке догме.
А Симо и Симини то, нажалост, врло добро знају!
Obećo Baja da će blokirati sve u BiH dok se ne usvoji u Parlamentu sporazum o Južnom toku.
Obećo to u vrijeme najveće krize između EU i Rusije.
Epilog.
Otkazan Južni tok.
EU nije dala pare za Bajin nedovršeni put.
Zaključak:
Krivi su Ivanić i Čavić
Simo,
Generalno, podržavam izgradnju auto-puteva (i drugih puteva) jer su auto-putevi osnova razvoja jedne zemlje.
ALI:
Izgradnja auto-puteva trenutnom režimu služi samo za izvlačenje para. Detalje možeš naći preko linkova koje je prikačio Deki, kako bi ti bilo jasnije o čemu govorim, a kako ne bi trebala da previše zauzimam prostor.
Izgradnja auto-puta podrazumijeva i njegovu isplativost. Navedeni auto-put nije ekonomski isplativ i nema značaja za ekonomski razvoj tog kraja. Stanovništvo se odavno iselilo, prevladava staro stanovništvo, privrede nema…Ne znam u kakvom je stanju postojeća cesta sada jer nisam prolazila tuda preko dvije godine, ali s obzirom na broj stanovnika i privredu, mislim da je u ovom momentu postojeća sasvim zadovoljavajuća.
Kako izgradnja mosta na Savi nije prioritet za Hrvatsku tako ni izgradnja spomenutog auto-puta nije prioritet za Srpsku. U RS trenutno ima puno prečih stvari u koje bi trebalo investirati novac koji u ovom slučaju nije mali, a što bi ovom narodu donijelo prosperitet. Naravno za kriminalce on je prioritet svih prioriteta, jedna od zadnjih prilika da se zgrne značajnija lova…
partizan, 15.12.2014. 15:30:55
“Nego, mosta nema…“
Нема мостова, јаране… Није у питању само мост код Градишке.
Нећете ваљда Додика опружити што и мост на коридору 5Ц није у приоритету.
Нећете ваљда рећи да ни ту нема потписаних споразума.
Српски дио БХ-власти треба само да се држи премисе да нема изградње моста код Свилаја док се не изгради и мост код Градишке.
Да се Додик није држао тог реципроцитета мост код Свилаја би био први објекат који би се изградио на коридору 5Ц, па сада мост у Градишци неби био би на тој потенцијалној листи.
У Хрватској је актуелна тема давање аутопутева под концесије чему се велики дио јавности противи. Уколико би дошло до изградње ових мостова цијена из концесиног уговора би била много мања, па и то треба узети у обзир.
У сваком случају српска политика мора бити “или оба моста или ни један“.
Због тога ми није јасно како српски дио телалука тако олако насједа на провокације исламистичког дијела телалука и пребацује причу само на градишки мост.
Opet ti Simka po svom k’o da te pravio Živko Radišić, nikad ništa konkretno.
Bolje makadamom na posao nego autoputem na biro.
Симка, колико има од Бањалуке до мора? До Сплита? Ко ће то градити тамо даље у тим далматинским гудурама? О чему га ти кењаш који мандрак, па није то ауто-пут, није ни налик, јер спаја ништа са ничим!
За толико пара су се могле изградити брзе цесте и растеретити саобраћај тамо гдје га има рецимо преко Романије, Бијељина-Брчко, Бијењина-Зворник, ауто-путеви према Србији до Раче, гранични прелаз Шћепан Поље итд. итд.
Мислим да је нобеловац Андрић био права будалетина кад је пропагирао изградњу мостова и путева.Који ће нам то клинац?
@simo
Eto toliko je Luka da je za nju Luka Ploče gigant.B-)
BTW Most kod Svilaja se gradi, nikada nije bio blokiran.;)
harper, 15.12.2014. 15:58:36 [136364]
растеретити саобраћај тамо гдје га има рецимо преко Романије, Бијељина-Брчко, Бијењина-Зворник, ауто-путеви према Србији до Раче, гранични прелаз Шћепан Поље итд. итд.
Знам да не волиш Крајишнике,али знаш ли који је најфреквентнији пут у РС-у?
Hrvatska je već duge 3 godine, iz kvartala u kvartal – u recesiji. Već davno su rasprodali sve što se moglo rasprodat.
Njihova nezantersovanost za most na Savi je posljedica loših ekonomskih prilika. Nemaju ‘Rvati para za taj most. Kada se i ako se minusi pretvore u pluseve – možemo se nadati mostu. Ovako kako je – svako insistiranje i pritisak je bičevanje mrtvog konja. Minusi su samo podgrijali srbofobiju.
Neka spin majstor odgovori na pitanja:
1. Koliko je koštao auto-put BL-GR?
2. Da li je to najskuplji auto-put po 1 km?
3. Koliko je potrebno vozila po danu da ovaj put bude rentabilan?
4. Koliko novca se dnevno gubi jer se putarina ne naplaćuje?
5. Kako objašnjava ujdurmu oko naplatnih kućica i da li će neko zbog dodatnih troškova snositi odgovornost?
6. Na koji period je izvodjač radova dao garanciju za put i da li će put postati rentabilan prije isteka ovog roka? (Onda se, logično, ide u „rekonstrukciju i revitalizaciju“)
Zna „telaluk“ šta brani „lopovluk“: plaćeni spin majstori brane neodbranjivo! Zgrada vlade, auto-put, Balkan banka i brojne druge „investicije“ su bacanje narodnih para u jaranske jame. I lopovluk se onda brani pitanjima „zar nam ne treba auto-put i zgrada vlade“? Trebaju, ali mnogo, mnogo jeftiniji i operativniji! Prioriteti su zapostavljeni zbog ličnih interesa, ovo je tako jasan primjer entropije jednog sistema…
Apis, 15.12.2014. 18:26:28
“…ovo je tako jasan primjer entropije jednog sistema…“
Шта је ентропија система?
1) Један дио 10 милиона по км,преостали мање.
2) Наравно да није,чак је ближе минимуму,јер се цено по км креће од 8 до 16 милиона.
3) Није ни битно да ли је ренатабилан по протеку возила с обзиром а је предуслов свакој привреди инфраструктура,сваком облику повезаности…а-п диже вредност земљишта,експопријацијом доноси власницима новац (повећава потрошњу),покреће разне свере грађевинарства.
4) Први пут неко протествује што држава касни у корист грађана.
Ентропија ја тежња ка неуређености,користи се у термодинамици.
Serbinum, hvala na pojašnjenju za „stručnjake“ (koristi se termin i drugdje, no i ovo je dovoljno)!
Čovječe, pa oni se na prozivku „lopovluk“ sami javljaju! Znači dogovoreno je, jedni neka budu „telaluk“ a vi budite „lopovluk“! Još je i Simo „neizdrž“ meni replicirao, a rekao je da neće (iako ga nisam ni spomenuo). Riječ je riječ, rekoše lideri ministarstva saobraćaja… 😉
Biger-triger,
Kao i tvoj mentor, odgovaraš paušalno, selektivno i NETAČNO!
Da još malo priupitam, dok smisliš odgovore na ostala, prethodna pitanja:
1. Koliko manje od 10 miliona? Koja je UKUPNA cijena a-p?
2. Odgovor proističe iz prethodnog pitanja.
3. Nije bitno je li rentabilan?! Super. Vrijednost čijeg zemljišta? Koja se privreda pokrenula izgradnjom a-p, navedi 5 privrednih firmi koje su se „pokrenule“? Koje sVere gradjevinarstva? Firmi iz Laktaša? Da li su radnicima tih firmi uplaćeni porezi i doprinosi, primaju li redovno plate (pitaj ih)?
4. Ako je a-p pravljen narodnim parama i kreditima koje će narod vraćati, zar narod ne treba da traži naplatu putarina?! Da li bi te putarine plaćali i strani putnici?!
Čekam!
Нисам ти реплицирао него сам питао шта је ентропија.
Сада друго питање:
Шта је енталпија. Неко прича о ентропији неко о енталпији. Јели то исто?
Апис, шта је ектропија?
http://www.ordinacije.info/entropija-i-ektropija/
Čekam odgovore cijenjenog „lopovluka“!
Јбте,овај још мисли да је паметан.
Jok, vi ste pametni. A odgovori su vam još pametniji!
Патетичан смрад из снсд-е буњишта, аутопут за ниђе оправдавају са ништа!? Осим инфузије народних пара из ирб-а преко неког од мртваца њиховог системског зомбија, бобар банке, калдере, нискоградње, тесле, нове романије, аеродрома, нове борје, бирач, балкан банке, енергоинвест цијеви Дервента,…и других пословних и приватно-јавних циркуса, ништа друго нама не може обезбједити тај лоповски картел снсд-а!
harper, 16.12.2014. 08:12:03
“Патетичан смрад из снсд-е буњишта, аутопут за ниђе оправдавају са ништа!?“
За ниђе???
Знамо, то ниђе је зато и продано 1995.године. То тамо ништа не вриједи.
Још нема реакције БХ-власти!?
Šta ono bi entropija?:)
То је оно кад избуљиш очи.
front,
Znaju oni šta je entropija. Sve znaju, samo maca pojede jezik, kao što su pojedene narodne pare. Eno tekst o zdravstvu, pa neka vide šta je entropija!
Ентропија је када Додик натеже овај народ да му очи искоче и помути се вид. Мислим медицински, али и практично… Колико овај јадник Симо троши енергије на глупава убјеђивања народа који зове телелуком. Чудо је интерес!
NOIR, 16.12.2014. 12:35:45
“Колико овај јадник Симо троши енергије на глупава убјеђивања народа који зове телелуком.“
Врло мало. Ентропија је готово заустављена. Толико мало енергије треба да се докаже СДС-ово понор да ћу сигурно бити први који је измислио перпетум-мобиле.
Рибар,
шта ти мислиш што НОИР-а нервирају моји коментари о СДС-у?
Симка, да ли је то твоје тамо неко залеђе пизда материна, важније од спајања са Србијом код Бијељине или увезивања ауто-путем Бијељину и Брчко? Да ли је исто тако скраћивање пута према Ужицу и централној Србији са РС или према југу до Херцег Новог важније него тамо нека Шпирићева селендра, не потцјењујем ја тај крај, не ни најмање, свака част сваком, али шта ће толики милиони за путеве до нечијих села? Ко вама гарантује из федерације БиХ или Хрватске да ће наставити даље трасу према Сплиту или било гдје даље од Мркоњић Града?
Kad Simka kaže da jeste, onda jeste, kad nije onda nije, nema potrebe za raspravom, sam rajko gebels prvo pogleda šta je Simče napisao pa onda izdaje direktive.
Симо П. Ороз, 15.12.2014. 13:14:03 [136283]
Затим, извршоти маклсималну опструкцију повезивања јужне Далмације и остатка Хрвтаске тако да градња те повезнице буде у пакету са овим мостовима.
——————————————————————-
Симо П. Ороз, 15.12.2014. 14:11:15 [136312]
Не прави се тај ауто-пут само због Сплита, а и не видим у чему је проблем имати кратку и брзу везу са морским лукама у ЕУ.
——————————————————————
Budala u prvom komentaru zaziva opstrukciju hrvatskih projekata, a zatim objašnjava kako se treba povezati sa Splitom, lukom u EU.
I onda tuše pitanje na koje sigurno neće odgovoriti:
– Ко вама гарантује из федерације БиХ или Хрватске да ће наставити даље трасу према Сплиту или било гдје даље од Мркоњић Града?
балинче, може ли без увреда?
Ма људи,какве везе има што ће наш први аутопут остати слијепи?
Важно је да је километар од Клашница до Маховљана коштао преко 26 000 000 марка и да су се разни Чубриловићи,Станковићи и наравно Додици накрали до бесмисла.
Писати како је нова власт кривац за одустајање Хрватске од градње моста на Сави је невиђена глупост. Поштована господо прије више година сам писао да Хрватска нема намјеру градити мост који нема ама баш никакве економске оправданости.Прије , тих пар година, су јасно рекли ако додик хоће правити мост нек га прави, нека од хрвата откупи земљу, нек прави ауто пут и спаја га , наравно све о свом трошку. Годинама трубимо да је овај ауто пут направљен рибарима да могу доћи до обала ријеке саве. Цијели пројхекат је послужио владајућој структури да опере паре. са уложеним парама могли су све постојеће путеве у РС довести у екстра стање.
Неко горе спомену повратак становништва, па ако хоће становништво се може враћати и шумским путем а не ауто-путем. Молим вас не лупајте више тражећи кривца ван СНСД.а и ДНС-а
Какав ауто-пут према Сплиту? Па побогу пронађите неки други начин за отимачину пара, или једноставно реците „ми из СНСД,ДНС и СП желимо мазнути вашу лову“, узмите и нек вас више ђаво носи. Сјашите са ти цестима,ауто-путевима,аеродромима…