Пет дуплих В: СДС се жалио РАК-у на извјештавање РТРС са митинка опозиције

Српска демократска странка упутила је данас приговор Регулаторној агенцији за комуникације БиХ због прилога у ‘Дневнику 2’ емитованог 2. октобра 2021. године у програму Радио-телевизије Републике Српске, који на тендециозан и једностран начин крши све стандарде професионалног новинарства и који ни на један начин не задовољава 5W (Who, What, When, Where, Why), незамјењиво правило приликом прављења вијести.

понедељак, 4 октобра, 2021 / 13:39

Прилог који очито није желио да потпише нити један новинар Радио-телевизије Републике Српске, па је прилог прочитала и потписала главна уредница Информативног програма Нада Велетић. У прилогу није извјештено о скупу опозиције са Трга Крајина, нити су емитоване изјаве лидера који су говорили на скупу, поруке и захтјеви опозиције већ је уредница ИП РТРС-а Нада Велетић тенденциозно и необјективно дала себи за право да процјењује да ли је бројност на скупу одговарајућа и очекивана, како је "опозиција раније злоупотријебила смрт младића у сврху политичких поена, те да данас то исто раде играјући се са здрављем људи".

Нада Велетић је дала себи за право да назива једног од говорника опозиције "милионером који шутира новац" не пустивши ни секунд његовог говора те се ставила у улогу тумача каквог је расположења био ко од говорника на скупу. Нити једна изјава лидера са скупа није емитована у прилогу, сем сегмента по неколико секунди који су требали да подрже тенденциозан наратив главне уреднице ИП РТРС Наде Велетић. У прилогу нису емитовани захтјеви које је опозиција са протеста изнијела према Радио-телевизији Републике Српске и према кључним људима здравственог система.

Супротно Закону о РТРС и Уређивачким принципима јавног РТВ система у БиХ, те Кодексу о аудиовизуелним медијским услугама и медијским услугама радија, у Дневнику 2, у потпуности је цензурисан протест опозиције са Трга Крајине као и захтјеви које смо упутили са скупа, чиме нам је онемогућено да јавност буде упозната са нашим ставовима.

Стога очекујемо да РАК поступи у складу са Кодексом о аудиовизуелним медијским услугама и медијским услугама радија.

Обзиром на размјере прекршаја који по ко зна који пут чини Радио-телевизија Републике Српске, овај допис као и видео материјал прилога из ‘Дневника 2’ од 2. октобра 2021. године послали смо и Удружењу новинара Републике Српске, Клубу новинара Бања Лука, Новинарском Вијећу части БХ новинара као и катедри за Новинарство на Факултету политичких наука у Бања Луци и од свих ових институција тражили мишљење о овоме прилогу.