Пад акција на свјетским берзама

Акције на свјетским берзама забиљежиле су данас највећи пад у посљедњих годину дана, пошто инвеститори брину због дужничке кризе са обје стране Атлантика, а најновији подаци указују на слаб економски раст САД. Швајцарски франак ојачао је на рекордан ниво према долару и евру, а цијена злата премашила је 1,630 долара за унцу, што је такође […]

петак, јул 29, 2011 / 18:50

Акције на свјетским берзама забиљежиле су данас највећи пад у посљедњих годину дана, пошто инвеститори брину због дужничке кризе са обје стране Атлантика, а најновији подаци указују на слаб економски раст САД.

Швајцарски франак ојачао је на рекордан ниво према долару и евру, а цијена злата премашила је 1,630 долара за унцу, што је такође највиша вриједност у историји.

Амерички републиканци покушавају данас да спасу свој приједлог закона о смањењу дефицита и спречавању банкрота САД само три дана прије истека крајњег рока за такву мјеру.

Приједлог још није стављен на гласање у Представничком дому јер се поједини чланови Републиканске странке не слажу са планираним мјерама.

Истовремено, агенција за кредитне рејтинге Муди упозорила је да би због великих дугова могла да умањи кредитни статус Шпаније.

Берзе су се донекле опоравиле након што је предсједник САД Барак Обама изразио увјерење да ће бити пронађено рјешење за подизање лимита задуживања државе.



0 КОМЕНТАРА

  1. Od sredine 1976. godine do početka 1980, cijena zlata izražena u dolarima je porasla više od 8 puta. U januaru 1980, dostigla je vrijednost od 850 USD za uncu. Od tog vrha, za nepune 3 godine pala je na samo jednu trećinu vršne vrijednosti. Zaposleni kod velike kompanije koja ima velika primanja, koji su u januaru 1980. godine novac pretvorili u zlato da bi mogli da štede u sigurnoj „valuti“, za samo par godina izgubili su 2/3 svoje štednje i morali su da čekaju skoro 30 godina da bi se vratili na početak. Ne postoji nikakva garancija da se isto neće ponovo desiti.

  2. Imam jedno pitanje za strucnjake sa ovog portala.

    Imam nesto novca u banci u dolarima, pa sam htio da pitam zbog moguceg bankrota Amerike i vjerovatno moguceg pada vrijednosti dolara, da li je pametno da taj novac konvertujem u EUR-e ili u Svajcarske franke?

    Mada sam cak razmisljam da za taj novac kupim zlato, samo sto ne znam gdje u Prijedoru i Banja Luci moze da se kupi zlato?

    Jer ako kupim zlato u zlatari (kao nakit ili zlatne novcice), poslije kada prodje kriza ako hocu da im ga prodam vjerovatno cu to moci prodati samo kao ‘lomljeno zlato’ cija je vrijednost daleko manja, i tako bih izgubio dio tog novca.

    Pa sam htio pitam da ne zna neko sta o ovome, i da ne zna neko gdje u Prijedoru i Banja Luci moze da se kupi zlato (koje bih ja mogao poslije lako da prodam, a da ne izgubi puno na vrijednosti)?

    Cak razmisljam da za taj novac kupim neku robu koju bih poslije mogao lako prodati, samo sto ne znam koju?

    zahvaljujem se unaprijed na odgovorima

  3. anonymous, 31.07.2011. 05:02:53

    Нисам сигуран да су овдје стручњаци, ако то није шала на наш рачун што коментаришемо теме и изван наших професија. Али већина су људи који размишљају својом главом.

    Већ сам Вам одговорио за злато. Мислим да је јуче швајцарски франак достигао највећу вриједност. Сјећам се да је прије пар година вриједио око 1,25 КМ, а данас скоро 1,70 КМ. Мислим да је сигурнији од злата.
    Потписао бих ово што је написао Ad hoc. Чињеница је да злато данас има осам пута већу цијену у односу на прије десетак година. У јавност су пуштене информације да ће злато бити нова свјетска валута, која би могла замијенити долар. Неки помињу и амеро. То би значило да ће вриједност злата још више расти и неки економисти предлажу људима да купују злато и сребро. Међутим, ја бих ту био опрезан. Како се цијеном злата може спекулисати, могуће у једном тренутку да му оборе цијену, да за безвриједне папире купе велике залихе злата, а касније му опет дигну цијену. Како је цијена злата имала велики раст, не вјерујем да ће се то одржати.
    Већ сам Вам написао да злато можете купити у Словенији најближе, али је можда исплативије откупљивати по нижој цијени од народа, који ће да га продаје како би купио хљеба, јер су дошла таква времена.
    Једно је сигурно: долар и евро не могу још дуго опстати, јер се стално доштампавају, што им обара вриједност. Зато имамо инфлацију. Можда Вам је најбоље да купите неки плац или некретнину, коју бисте касније могли продати.
    Човјек који је „предвидио“ или само најавио по налогу ову свјетску економску кризу тврди да ће долар и евро пропасти 2013. године.

    Поздрав

  4. Ово је период када је најтеже одлучити у којој валути сачувати новац. Мислим да је најбоље уложити у некретнине. Сада је непредвидиво да ли ће и франак задржати вриједност 1.71 или ће имати пад до краја године и вратити се на вриједност 1.60. Мада је ипак по мом мишљењу франак најсигурнија валута, само нисам сигуран да ли га је тренутно паметно куповати или сачекати да прође неки период.

  5. anonymous, 31.07.2011. 05:02:53

    Потроши то што имаш док је вријеме. Каква штедња, куповина, препродаја… видиш да те само боли глава од тога! 😀 Шалим се!

    Мислим да је франак најсигурнији. Ја сам ипак највећи стручњак овде! 😀

  6. „Ја сам ипак највећи стручњак овде!“

    Стручност и таленат нису исто. Теленат је урођен, а стручност се стиче. Опрости, морао сам! :D:D:D

    Ево да се искупим једна кратка: http://www.youtube.com/watch?v=PqM4ZLMOGHs

    У праву си, доларе треба потрошити, мало путовати, уживати. Свакако ће ускоро 3.свјетски рат.

  7. Za Anonymous-a

    O planiranju ličnih finansija su napisane čitave knjige. Rekao bih da ni jedna nema manje od 200 stranica. Ako te interesuje, mogu ti preporučiti neke naslove koji bi dali odgovore na mnoga od tvojih pitanja.

    Planiranje ličnih finansija je znanje koje nije jeftino, jer je svakome potrebno vrijeme da bi ga stekao, a to ne ide preko noći. Druga varijanta je da savjete tražiš od drugih koji to znaju, ali oni će tražiti nadoknadu. Kad god očekuješ da ti konkretan savjet da neko drugi ko zna, trebalo bi da znaš da savjet koji si dobio vrijedi onoliko koliko si platio za njega. Kad ga dobiješ besplatno, on bi mogao baš toliko i da vrijedi.

    Da se radi o višedimenzionalnom problemu, dokazaću ti kroz argumente zašto si dao premalo podataka. Nije svejedno da li imaš 120 dolara koji su ti sporni ili 120 hiljada dolara. Zatim, je li iznos dolara koje imaš 5% tvoje ušteđevine ili 55% tvoje ušteđevine? Dalje, koliki ti je investicioni ili štedni horizont? Jedna, jedanaest ili 31 godina? Čuvaš li taj novac za svoje vjenčanje koje planiraš za dvije godine ili za školovanje djece kroz 20 godina ili za svoju penziju kroz 10 godina? Ili ćeš se već za Novu godinu raspištoljiti na Karibima i sve spiskati na žene i alkohol? Od svega toga pomalo zavisi odgovor na tvoje pitanje šta sa dolarima.

    Zlato. Već je dosta rečeno. Niko ne zna kako će se precizno kretati cijena zlata u budućnosti. Već sam napisao šta je bilo u prošlosti. Možda se desi opet, a možda se ne desi. Iako su danas okolnosti znatno drugačije nego tog januara 1980, iskustvo pokazuje da nakon naglog rasta cijene robe (zlato i švajcarci su takođe vrsta robe ili bar njeni ekvivalenti) postoji velika šansa da se desi nagla korekcija. Takav događaj je dovoljan da uprska cijeli životni horizont jedne osobe koja je kupila robu po maksimalnoj cijeni. Ako preplatiš jedan par cipela, onda nema veze, to si mogao da priuštiš, ali ako preplatiš zlato za koje daješ cijelu ušteđevinu ili stan koji moraš da otplaćuješ 20 godina, onda si se zajebao. Ukratko, ako čuvaš za unuke, sa minimalnom brigom možeš kupiti zlato, jer će ono za 40 ili 50 godina vrlo vjerovatno biti skuplje nego danas. Da će biti skuplje i za 10 godina, to ti mogu garantovati samo lažni proroci. Njih se posebno čuvaj. Opšte pravilo o zlatu: zlato kupuju bogati da bi ostali bogati, a ne siromašni da bi se obogatili.

    Nekretnine. Gore su ti Dražen i Srboslav napisali par savjeta koji ti ništa ne znače. Nisu ti rekli gdje i po kojoj cijeni da ih kupiš. U Srbiji se može naći pristojna povelika kuća sa 1000 kvadrata zemlje za 30-ak hiljada evra ili čak i manje, dok u Monaku za taj novac ne možeš kupiti ni pola kvadrata stana. Sa druge strane, stan u Monaku je značajno likvidniji od imanja u Srbiji. Sa treće strane u stanu u Monaku ne možeš da uzgajaš šjive i paprike. Itd. Mnogo je tu dimenzija. Nije zaludno potrebno 200 ili više stranica da se to počne savladavati.

    Švajcarac. Postoji tržište koje se zove FOREX. Pojednostavljeno, tamo se određuju kursne liste. Samo o FOREX-u su napisane čitave knjige od kojih nema manje od 200 stranica. Na FOREX-u trguje spektar koji se kreće od špekulanata koji moraju da zarade profit u roku od 60 minuta inače gube, pa do investicionih fondova iz Madagaskara kojima trebaju švedske krune, jer žele kupiti akcije Ericssona na berzi u Štokholmu. Svo to more trgovaca pravi toliko likvidno tržište koje spava samo 48 sati za vrijeme vikenda i generiše kratkoročne i dugoročne fluktuacije od kojih staje pamet. Pa onda na sve to dođu makroekonomski indikatori, kamatne stope i sav taj bućkuriš na kraju rezultira odnosom valuta. Neka Anja ti reče da je najveći stručnjak ovdje. Možda i jeste, ali da je meni dala onakav savjet kakav je dala tebi, ja bih joj rekao da misliti i cvijeće brati nije isto. Posebno ne na globalnom svjetskom deviznom tršištu, FOREX-u.

    Kako god, prvo postavi cilj i reci šta i kad hoćeš od svojih ličnih finansija. Kad postaviš cilj i vremenski horizont, lakše (ali ne i lako) ćeš znati odrediti kojim putem do njega želiš doći. Možda ti bude dovoljna samo štednja u evrima uz 3,75% godišnje kamate, a možda ćeš morati uraditi veliku diversifikaciju portfelja uz kombinaciju rizičnih i manje rizičnih investicija.

  8. „Човјек који је „предвидио“ или само најавио по налогу ову свјетску економску кризу тврди да ће долар и евро пропасти 2013. године.“

    I šta kaže, šta će biti nakon njih kad propadnu?

    Ispod dolara i evra nalaze se najjače privrede koje ovaj svijet ima (američka, kineska i njemačka), pa mi nije potpuno jasno šta bi to onda ostalo kad bi propali evro i dolar. I šta mu to uopšte znači da će propasti? Neće ih više uopšte biti u prometu ili će ih biti, ali će vrijediti manje i od srbijanskog dinara ili bosanske marke ili šta? Stvarno mi nije jasno, a volio bih znati više o tom proročanstvu. Ovako mi djeluje kao neka prejeftina fora o velikoj uroti. Onakva kakve naš čovjek najviše voli da čuje.

  9. Ad hoc,
    Добро збориш.

    Када сам мислио на некретнине наравно да мислим на куповину некретнина у Србији, околина Новог Сада и Београда. Ту се сигурно не губи. У Р.Српској ни за живу главу, осим неких предузећа која се могу купити испод тржишне вриједности. Али све зависи од штедише, односно његових планова, периода реализовања и сл.

    анонимус,
    У сваком случају Евро је по мом мишљењу сигурнија валута.
    Каматна стопа на период виши од годину дана (13 мјесеци), а на износ преко 20.0000КМ, је 4.3% на годишњем нивоу. Мислим да је то солидна камата.

    Ања стручњаче ;), мислим да је најсигурније чувати уштељевину у динарима 😀 :);)

  10. Ad hoc, 31.07.2011. 17:43:29

    Економија ми није струка, али кад ме нешто занима, ја питам оног коме јесте или читам о тој теми. Ања се исто шалила да је стручњак. Ми овдје само слободно износимо своја мишљења, што не мора да значи да не смијемо имати став из области која нам није професија.

    „I šta kaže, šta će biti nakon njih kad propadnu?“

    Нуриел Рубини је наводно унапријед најавио велику економску кризу. Ја то могу тумачити на два начина:
    1.на основу познавања економских параметара у највећим привредама свијета и стања у финансијском сектору, као и властитог знања из области економије, процјенио је да ће доћи до кризе, и
    2.ако је криза вјештачки, намјерно режирана, они који су је режирали, истурили су господина Рубинија да је наговијести, да пусти пробни балон.

    У оба случаја постоји оправданост да му се и овај пут вјерује.

    И сами сте написали да постоје шпекулације на свјетским берзама. Сјетимо се како је Џорџ Сорош у једном дану оборио британску фунту шпекулацијама на берзи! Када је уведен еуро, постављена му је вриједност од 1,955 КМ, а убрзом након те конверзије цијене у еурима су постале идентичне оним некада у њемачким маркама. Ако је њемачка привреда најјача у Европи, и чак и у условима кризе стабилна, логично је да не бисмо требали имати толику инфлацију.
    Али евро користе и друге европске државе које немају привреду попут њемачке привреде.
    Мислите ли да инфлација коју имамо није резултат штампања долара и евра без покрића у злату или производњи?
    Ако јесте, онда је логично и да ти папири звани новчанице губе на вриједности. Не мора доћи до њиховог укидања као валута, али „балон се не може пумпати до бесвијести, а да не пукне“.
    Ако господин има евро или долар, а њихове вриједности реално падају, то значи да његова уштеђевина сваког дана губи вриједност. Нека узрачуна колико је квадрата стана у БЛ могао купити за тај новац прије 10 година, а колико данас.
    Ако се уведе нова валута, вјерујем да ће се десити исто што и са евром када је замјењена њемачка марка. Биће то опет превара.
    Дакле, могуће да се вриједности поменутих валута толико смање да ће њихови власници доживјети велике губитке. На то сам мислио када сам написао „пропасти“. Сигурно да неће нестати, а да се не нађе замјена, али ће они који их посједују сви бити на губитку.

  11. Мислим да је логично и да падају цијене станова у Бањој Луци, јер је већа тренутна понуда од потражње (мислим на оне који могу да купе стан), али да вриједности станова неће падати колико вриједност долара или евра. Можда је још паметније куповати плацеве у предграђима великих градова који се шире у тој зони.

  12. Ad hoc, 31.07.2011. 17:34:01

    Да ли се ви некада насмијете у животу, опустите са друштвом и сл.??? Мислим да је свима јасно да сам се шалила!

    Не треба да потцјењујете друге коментаторе! Ако већ знате нешто о теми, објасните људима који се не баве тиме, без потцјењивања.

    + шала је овде увијек добро дошла!

  13. Jesi li siguran da je pad sterlinga izazvao baš Soroš manipulacijama ili je kao veliki svjetski igrač koristio odlične informacije o pogodnosti trenutka, procijenio precijenjenost britanske valute, zauzeo short pozicuju u sterlingu, long u imovini denominovanoj u njemačkoj marci i čekao događaj koji se i desio? Posebno je lijepo primijetiti koju je valutu tada iskoristio za materijalizaciju profita – NJEMAČKU marku, ona mu je bila denominator. Mislite o tome.

    Tako to rade oni koji imaju pravu kristalnu kuglu. Oni imaju imovinu i muda da podastru ispod svojih predviđanja. Oni koji nemaju, prde sa katedre kao što to radi nekakav Rubini. Kad on na svojim prognozama uzme ono što je uzeo Soroš – tada će biti malo priznatiji. Ovako, taktika vidovnjaka je jasna. Svaki dan daj po jednu prognozu, pa ćeš ponekad nešto i ubosti. Nije teško biti vidovnjak pa reći da USA mora mijenjati politiku, jer su stigli do čepa. Ali se radi o tome da se predviti korak koji će ih vratiti u punu brzinu. Vjerovatnoća da se to desi je ipak veća, nego da se to ne desi. Ali to je duga priča o makroekonomiji, koju nije moguće ovdje i ovako pričati.

    Ne znam na šta misliš kad kažeš inflacija kod nas. Kod nas u BiH, u RS ili kod nas u Evropi? Takođe mi nije jasno o inflaciji čega govoriš – inflaciji novca ili inflaciji cijena? Je li ti misliš da je inflacija cijena posljedica samo inflacije novca? Je li cijena kvadrata u BL porasla zbog inflacije novca ili zbog nekih drugi igara?

    Gdje je to u privredno jakim dijelovima Evrope inflacija probila normalnu očekivanu vrijednost. Malo je povećana u Autriji, ali je i tu duplo manja nego u privredno najbrže rastućem gigantu Kini. Opet ulazimo u makroekonomiju i monetarnu politiku, a to su teške nauke da bismo ih ovdje raspredale.

    Da zaključim, čuvajte se švajcarca. U prošlosti su ga Bosanci precijenili, pa ih je opekao na kreditima, sad su skloni da ga precijene zajedno sa duvačima balona sa FOREX-a. Bojim se da će ih opet opeći.

    Placevi takođe znaju ljude uvući u nelikvidnost. Hoćeš da prodaš, a nemaš kome po cijeni koju si zamislio. Nema lakih i jednoznačnih odgovora šta treba kupiti. Upravljanje ličnim imovinskim portfeljom je nauka…

    Anja, ako si si se ti šalila, onda neka i ono moje bude šala. Koristio bih smajlije, ali su na ovom portalu užasno ružni.

  14. Ad hoc, 01.08.2011. 08:39:58

    Мислим да ништа није случајно, па ни „игранке“ Џорџа Сороша на берзи. И не можемо све убрајати у теорије завјере. Ако Ви вјерујете да је он то самостално одрадио, без учешћа великих банкара, то је Ваше увјерење. Размислите који су мотиви тог господина да милионима помаже „независне медије“, „невладине организације“, све у корист тобожње демократије. Да ли је случајно да баш тај господин купује данас руднике на Косову? Ја мислим да није, колико год то Вама дјеловало параноично.

    Зашто мислите да господин Рубини није могао, искључиво на основу свог знања, сабрати 2+2 и израчунати у којем периоду ће наступити свјетска економска криза? Зашто је одмах обиљежен као надриекономиста?

    Инфлација постоји и на локалном и на глобалном нивоу. Ако поскупи нпр. жељезо, логично је да ће расти цијена у грађевинарству. Наравно да је цијена стана у Бањој Луци резултат и неких других фактора,нпр. повећане потражње због миграција из мањих средина и доступности стамбених кредита, али једним дијелом и инфлације на глобалном нивоу.
    Ако бисмо навели примјер скока цијене нафте, Ви бисте то можда објаснили ратовима на територијама богатим нафтом, или смањеном испоруком, или повећаном потражњом због раста свјетске популације.
    Ако бисмо навели раст цијена хране, опет имате као аргумент скупљи транспорт и раст свјетске популације.

    Мислио сам да је инфлација цијена великим процентом посљедица доштампавања долара и евра. Имали смо нешто слично у вријеме Милошевића, али је Милошевић имао далеко мањи простор на којем се користио тај новац, а вјерујем да је и штампао много више.

    Да ли Ви мислите или знате да се уопште долар и евро штампају, а да немају покрића? Ако да, да ли то има утицаја на раст цијена нафте, хране,…? Да ли продајом нафте по већој цијени Американци компензују/амортизују привредни пад? Како објашњавате чињеницу да је амерички долар 1999. године, за вријеме бомбардовања Србије достигао вриједност 2,29 КМ, а данас вриједи свега 1,33 КМ? Да ли је то резултат инфлације новца, привредне стагнације или шпекулација? Читао сам и да Американци спусте вриједност долара када извозе да им роба буде конкурентнија, а дижу вриједност када се опредјеле за већи увоз. Да ли мислите да ће долар у скоријој будућности поново расти преко једног евра за долар, па да „анонимус“ задржи свој новац у тој валути?
    Како објашњавате чињеницу да Кина откупљује амерички спољни дуг?

    Што се тиче инфлације у Европи, ја се добро сјећам цијена у Њемачкој прије 15-20 година и данас. Оно што је тада коштало једну марку, данас кошта један евро, нпр. хљеб и млијеко.
    „Милка“ чоколада је 1991. године коштала 0,99 ДЕМ(100 г), а данас кошта 0,90 евра(80 г).

    Што се тиче плацева, треба видјети гдје се град шири, гдје људи купују и граде куће. Пад вриједности плацева у граду који се шири неће бити толико велики и болан, колико може бити болан пад долара. За 100 000 долара се прије 10 година могло добити 230 000 КМ, а данас 130 000. Пад је 100 000 КМ, а за 100 000 КМ се могло овдје купити 2 пута више него данас: хране, квадрата стамбеног простора,…

    Можда управљање лином имовином јесте наука, али мање-више сви имају неку имовину и немогуће је да сви изучавају економију да би били добри у „кућном економисању“. Ми овдје само износимо своја мишљења, која нису нужно исправна, али опуштено, без неке жеље да глумимо неке свезналице, „стручњаке“. Вама хвала ако нас, као стручна особа, можете упутити гдје то гријешимо.

    Поздрав!

  15. Na ovom portalu ima ih par koji niže od onoga što pišu ne mogu otići, pa ne vidim zašto bi se neko zbog toga povlačio. Možda vam je taj zbog kojeg ste se svađali bio preosjetljiv ili mu je bilo žao što vas je posvađao ili se zaljubio, pa kao višak ode. Ja se samo zajebavam, pa štafetu uzme malo neko drugi koji se isto zajebava. Kažem, ne tražite pravila u zajebanciji. A opet, tu i tamo bude i onoga što je vrijedno pažnje. Uglavnom, na ovu temu vam je napisano, pa ne bih dužio, čuvajte se zlata i švajcaraca. Ovaj drugi je posljednjih godina mnoge ojadio, mogao bi i drugi krug udariti. Nekad je veći uspjeh ne izgubiti denge, nego ih zaraditi.

    „Још једна мултипла личност на Фронталу!?“ Ma ima li i takvih? Šizofrenija, kao što je i rečeno. Jok, samo multiplo korisničko ime.

    Neka se mi bar oko smajlija slažemo 😀

  16. Ad hoc, 01.08.2011. 15:29:01

    Мултипла личност је квалитативни поремећај свијести и није карактеристика схизофреничара. То је интерна шала на овом порталу, јер се неки људи појављују с неколико никова, а понекад се дешавало да више људи користи један ник.

  17. И дакле, ништа није сигурно! Ни плацеви, ни швајцарци… :D:D:D и тако смо дошли до тога да сам ја заправо, без обзира што сам се шалила, била дјелимично у праву. Дакле, драги анонимус… потроши то што имаш!

    Никаква куповина, препродаја, злато не долази у обзир. Чему штедња? Посебо нако негативних искустава из деведесетих? Ако имаш кров над главом и ријешено стамбено питање, прилично пристојан живот… троши. Који је мотив за штедњу? Да обезбиједите дјецу, унуке… све сроднике закључно са 157. степеном сродства у правој, побочно и ко зна каквој линији? Ако дјетету за 18. рођендан поклоните кључеве од стана, аутомобила и штедну књижицу, будите убијеђени да ће све то да попије или прокоцка у рекордном року. Дјеца требају помоћ, али треба их пустити да се сналазе сами и да тако постају људи. Значи анонимус путуј, упознај нека нова мјеста, нове људе, додатно се образуј, распитај се за нешто нпр. у иностранству, покушај да покренеш неки посао, ако имаш неког смисла… Све је боље од слагања долара, рубаља, динара,евра, злата у данашње несигурно и варљиво вријеме…, а и мислим да онда нема главобоље!

  18. Neka se nađe za one koji bi da pojure kupovati CHF. Današnje saopštenje za javnost SNB (Švajcarska centralna banka)

    http://www.snb.ch/en/mmr/reference/pre_20110803/source/pre_20110803.en.pdf

    Press release
    Communications
    P.O. Box, CH-8022 Zurich
    Telephone +41 44 631 31 11
    [email protected]
    Zurich, 3 August 2011

    Swiss National Bank takes measures against strong Swiss franc

    The Swiss National Bank (SNB) considers the Swiss franc to be massively overvalued at present. This current strength of the Swiss franc is threatening the development of the economy and increasing the downside risks to price stability in Switzerland. The SNB will not tolerate a continual tightening of monetary conditions and is therefore taking measures against the strong Swiss franc.
    Effective immediately, the SNB is aiming for a three-month Libor as close to zero as possible, narrowing the target range for the three-month Libor from 0.00–0.75% to 0.00– 0.25%. At the same time, it will very significantly increase the supply of liquidity to the Swiss franc money market over the next few days. It intends to expand banks’ sight deposits at the SNB from currently around CHF 30 billion to CHF 80 billion. Consequently, with immediate effect, the SNB will no longer renew repos and SNB Bills that fall due and will repurchase outstanding SNB Bills, until the desired level of sight deposits has been reached.
    Since the SNB’s last quarterly monetary policy assessment, the global economic outlook has worsened. At the same time the appreciation of the Swiss franc has accelerated sharply during the last few weeks. Consequently, the outlook for the Swiss economy has deteriorated substantially.
    The SNB is keeping a close watch on developments on the foreign exchange market and will take further measures against the strength of the Swiss franc if necessary.

  19. Ad hoc, 03.08.2011. 18:30:48
    Све зависи од среће, а и памети :). Ја сам у Мају, ове године, купио мало већу суму франака. Размишљао сам се да их орочим, али сам одустао. Данас сам их продао и купио евриће. Не могу рећи да сам се зајебао.
    Мада сам имао и неке дојаве 😉

  20. Da, obaraće vrijednost CHF. SNB u svojim rukama drži četvrtu suverenu vlast u Švajcarskoj – monetarnu i po svaku cijenu će ići na ostvarenje svoje politike, a to je u prvom redu stabilnost cijena koja je opasno ugrožena. Ovako jak franak prijeti da potpuno slomi švajcarsku ekonomiju. Npr, ko će im doći na skijanje ove zime, ako za 30% manje love može otići u Austriju, Francusku ili Italiju (uz isti kvalitet usluge). Da ne govorim o problemima sa izvozom.

    Drugo je pitanje kolike će biti kratkoročne fluktuacije EUR/CHF, jer Evropa mora proći kroz radikalna fiskalna čišćenja i rješavanje problema dugova, ali mislim da to nikoga ovdje ne treba zabrinjavati, jer su inflacije u evro zoni (za sada) dovoljano male. Kad se Evropa vrati u ravnotežu tada će se desiti značajna deprecijacija CHF. Problem je što niko ne može reći kad će se to tačno desiti (za godinu, tri ili 10). Zbog precijenjene vrijednosti koju franak sada ima, uz proviziju koja se mora platiti da se kupi, pa zatim da se proda, uz mnogo manju kamatu na depozit u odnosu na evro, franak definitvno nije moj favorit za dugoročnu trku. Kratkoročno, na rok manji od godinu dana, jako je teško reći.

  21. anonymous, 04.08.2011. 05:44:13 [11255]
    Pa u kojoj je sada valuti pametno drzati novac?

    Данас сам гледао раст цијене племенитих метала, нажалост немам неки новац али када би имао инвестирао бих у СРЕБРО, цијена сребра је почела да пада, и онај ко је мудар сачекаће да доће на око 20$ по унци и тад да купи што више, до краја година унца сребра ће износити 100$ а следеће године иде на 200$ то је 10х више него што је уложиш… Читао сам да би унца злата следеће године у ово доба била око 2500$ а сад је 1770$. У сваком случају ријеши се долара, јер не могу спасити $$е И ЕКОНОМИЈУ. Долар пропада сигурно сви се слажу у том!!!

  22. Gdje kupujete te metale? Koliki su vam troškovi kupovine i prodaje? Gdje ih čuvate kad ih kupite? Koliki su vam troškovi deponovanja? Imate li garanciju da vam se neće ponoviti 1980-ta?

    Buddha, najopasnije je baviti se nečim čiji se mehanizam funkcionisanja ne poznaje dovoljno ili čak uopšte. Zlato kupuju bogati da bi sačuvali bogatsvo, a ne siromašni da bi se obogatili. A to da dolar propadne – tome će se svaki dan nadati i tvoji unuci, osim ako već ti sam na sebi malo poradiš, tako da se ostaviš čekanja onoga na šta nikako ne možeš uticati, a k tome se još i neće tako brzo desiti, jer to nikome u svijetu ne odgovara, osim možda ponekom zadrtom talibanu i Srbinu, dakle onima koji o tome ne odlučuju.

  23. Ad hoc, 10.08.2011. 10:21:46 [11534]

    Нисам ја ни рекао да познајем, али сам јуче мало истраживао и онолико колико сам схватио долару су дани одбројани… Криза пролази оног тренутка кад редови за народну кухињу буду већи него они 1930… Злато је то које осликава сву мизерију долара… Између осталог прочитај сам http://www.jsmineset.com/page/2/ чак и мени оваквом какав сам „zadrtom talibanu i Srbinu“ јасно да је долар мртав! А вама „хекспертима“ гуд лак…

    😀

  24. „…a k tome se još i neće tako brzo desiti, jer to nikome u svijetu ne odgovara, osim možda ponekom zadrtom talibanu i Srbinu, dakle onima koji o tome ne odlučuju. „

    За разлику од задртих муја, хрватина и понеког Ирца и Пољака који О ТОМЕ ОДЛУЧУЈУ… Ха,ха,ха…B-)B-)B-)
    Магнасера је стварно бесмртан…

  25. Opet se ti uhvatio nekih zlatara i njihovih tumačenja. Pusti to i odmori malo od zlata. Zlata je premalo da bi se njim mjerila vrijednost svijeta. Neće biti ni prvi ni zadnji balon koji će izduvati.

    To što je tebi i talibanima jasno, na tvoju i talibansku žalost nikako da shvate Japanci, Kinezi, Rusi, Njemci i ostali najrazvijeniji svijet koji najviše vjeruje i očekuje od američke privrede i njihovu valutu koristi kao rezervnu. Jedna velika Kina, najveća ljudska sila ovog svijeta, 70% svojih deviznih rezervi drži u dolarima. Pa ti samo čekaj – načekaćeš se.

  26. Nadam se da vijesti ne kupite iz medija koje ih dobijaju iz istog izvora: Dow Jones, Wall Street Journal i ostalih Murdokovih medija…. Ili, da ne mislite da rejting koji je Standard and Poors rejting agencija dala Americi ima neku objektivnu vrijednost. Iako kada oni tu vrijednost objave ostale dvije najveće agencije samo slijede njihove poteze. Ta ista agencija je prije par godina davala AAA rejting firmama koje su potom bile glavni faktori haosa sa nekretninama na američkom tržištu. Prošle godina je dala AAA rejting firmi koja je bukvalno u roku 24 sata bankrotirala… S&P je još ranije najavio svoju prijetnju da će dati loše rejting Americi ukoliko ne uvede mjere štednje..tj. ne postigne dogovor sa republikancima i smanji dugove mjerama štednje koje se odnose samo na siromašne – smanjenje socijalnih davanja (zdravstvo, obrazovanje itd.).. Njihovi potezi samo vode daljem siromašenju običnih ljudi. I služe za ucjenjivanje vlade.. Neki govore da, iako nikada nisu objasnili na osnovu čega vrše rejting, S&P je jača od američke vlade.. A, na platnom je spisku Wall Street-a.. šta god uradite nećete se obogatiti….

  27. Za sada neka metod bude manje važan, važnije je da smo zaključili da je moguće nešto uraditi i postati bogat. Dalje je upitno i šta znači biti bogat. Mjerilo bogatsva se razlikuje od čovjeka do čovjeka, ali ono što je važno je da se svako ko je u teškoj situaciji (po sopstvenoj ocjeni)zapita zašto je u teškoj situaciji. Obično je to zato što suviše malo zna ili pogrešno misli ili je previše lijen.

  28. Ad hoc, 10.08.2011. 11:08:57

    Из установе у којој јебемо нану нанину језуитским слугерањама и њиховим ћукицама који по задатку лајуцкају на српским порталима са великим оптимизмом и вјером да ће некога зајебати!B-)

  29. nisam monetarni strucnjak ali posto ima i onih koji, cini mi se, znaju manje od mene da kazem i ja koju.mislim da ova kriza nije kao vecina prethodnih koje se razmatraju u ekonomiji.znam da je i prije bilo stampanja novca i velikih kriza mozda i vecih od ove, lihvari i spekulanti su takodje postojali i prije tako da po tom pitanju „na zapadu nista novo“.ono sto je novo je da je ova kriza kriza zapadnog svijeta kome i mi pripadamo a ne kriza citave planete jer se zasad BRIK ponasaju po sistemu pala muha na medjeda i mislim da ce tako i ostati jer ne vidim sta bi se u dogledno vrijeme moglo promjeniti po tom pitanju.kina ide nezaustavljivo naprijed i vec sad je pitanje da li joj iko ista moze na vojnom i politickom planu,jedino mozda mogu pokusati da rovare iznutra kao i u ostatku svijeta ali mi se nesto cini da su pokusali 2-3 puta i dobili po prstima tako da je jedina opasnost da se urusi iznutra zbog velikih socijalnih raslojavanja. rusa ima toliko da mogu pristojno zivljeti od sirovina i pomalo sa nase grbace, a slicnih nama ima jos,i dok imaju i jedan topolj u operativnoj upotrebi ne vidim ko je toliko lud da cacka mecku u p….. slicno vazi i za indiju i brazil tako da je u krizi zamo „zapad“, i to po mom misljenju potpuno zasluzeno jer trenutno se nigdje na svijetu ne zivi bolje sa manje rada nego na zapadu najvise zahvaljujuci spekulacijama i pomalo tehnologiji.jednostavno se centar svijeta seli na „istok“ i mi tu nista ne mozemo promjeniti, ali ne znam ima li razloga za radovanje jer smo sad kolonija a u buducnosti mozemo postati kolonija kolonije.sto je najgore rukovodstva zapadnih zemalja vatru gase benzinom odnosno dostampavaju pare i daju ih onima koji su vec procerdali sve sto su mogli i bilo im je malo, tako da je buducnost zapada vrlo jadna a samim tim i vecine zapadnih valuta.trenutno stanje me podsjeca na vic da tito staljin i ostali dodju u cistiliste pa ih ubace u blato i ko vise upadne ide u pakao.cercil do pasa ruzvelt do grudi a tito do sljanaka kad su ga upitali kako uspjeva on kaze “ suti vidis da stojim na staljinu“ tako franak nije jak zbog sebe nego „stoji“ na slabom euru i dolaru i to ce ostati tako jos neko vrijeme dok u igru ne udju novi svjezi igraci jer mislim da je veca sansa da ce dolar i euro propasti nego se oporaviti.naravno da ne mislim da ce nestati ali dolar je u zadnjih deset godina vec izgubio skoro pola vrijednosti i ako se to ponovi sta je to nego propast, a slicno stoji i euro a ne bi iskljucio mogucnost da se podijele na vise valuta.razlog sto se to nije desilo je sto ne odgovara BRIK jer oni drze najvece kolicine dolara i prodaju ih polako da im ne bi naglo pala vrijednost.jedina nepoznanica je sta sve kontrolisu spekulanti (grupa bildenberg,trilaterala itd) jer je moguce da je kriza izrezirana ili se trude da to urade zbog njihovih interesa ali ja licno mislim da ne kontrolisu kinu, rusiju kontrolisu 50%, njemacku 40%,ameriku i englesku 90% i da je to razlog sto se desio fasizam u njemackoj i revolucija u rusiji tako da bi, ako se pitaju, mogla biti repriza 2 sv rata a tada valute gube smisao i glavna vrijednost koja na trzistu ne vrijedi nista je glava.zbog navedenog bih na krace staze, 1-2 godine, tipovao na pristojne privrede van SAD i EU kao sto je svajcarska i skandinavija a na duze staze na „nove igrace“ s tim da ce sretan biti ko sacuva sto ima a ne ko zaradi.naravno ovo nije „upustvo za upotrebu “ para nego moje misljenje.

  30. Herc, znaš li na čemu se do sada bazirao razvoj Kine i sa kojim se ona problemima (i zašto) trenutno suočava? Znaš li zašto pad privrede u USA od svih na svijetu ponajmanje odgovara Kinezima (nije zbog deviznih rezervi)? Zašto ni u jednoj zemlji zapada i pored „doštampavanja“ para o kojem mnogi pišu ne postoji hiperinflacija, već je ona mnogo veća u najbrže rastućoj sili Kini? Ima li ikoga normalnog na svijetu kome bi odgovarao slom dolara i evra i ko bi se tome radovao?

    To bi trebao da proučiš za početak, pa će ti poslije biti lakše da praviš analize i projekcije.

  31. Ad hoc, 10.08.2011. 12:58:04
    slazem se sa vecinom ali sam nedavno procitao clanak da covjek rodjenjem u nekom djelu svjeta jako puno dobija ili gubi, do 90%, i mislim da u tome ima puno istine.naime rodjenjem u bogatoj drzavi covjek dobija mogucnost boljeg skolovanja,lijecenja, putovnja itd i samim tim na startu ima nekoliko krugova prednosti.mislim da je kod nas veci problem drzava bez obzira da li se misli na rs ili bih nego svjetska kriza jer mi nikad nismo ni bili tako visoko da bi mogli pasti i vecina nas pod blagostanjem ne podrazumjeva kamione avione i jahte nego stan ili kucu, pristojan posao, mozda vikendicu ili godisnji na moru a to bi se vrlo lako moglo ostvariti sa sadasnjom privredom, prirodnim bogatstvima i kadrovima da postoji nekakva drzava i „normalan “ sistem vrijednosti i mislim da onom trojstvu ne zna, ne uci, ne radi treba dodati i drzavu.

  32. Ad hoc, 10.08.2011. 22:21:00

    Збиља, а шта један тако „дистингуиш енд п’рфект“ НАЦИ ФАК ради на овако мусавом, затуцаном па још ћириличном порталу???!:-o

    Зар ви момчићи из сјеменишта немате своје бакљаде,пламтеће крстове (пардон, КРИЖЕВЕ) и тако то? Што, није враг па вам нестало напалма?:D:D:D

  33. Види, ми овдје нисмо тако рафинирани као што сте ви „западни“ момци па да се играмо плином и ватрицом, него, онако… Кад у’ватимо лајавог и надменог усташу, понекад нам падне на ум да га набијемо на НЕОМАШЋЕН колац!:D
    Па још у журби не пронађемо раван него ‘нако-да простиш У ШРЕР!
    Да задовољимо западног госта…:P

  34. Ad hoc, 10.08.2011. 22:41:55
    na masovnoj rasprodaji onog cega imaju najvise-jeftine radne snage( ponekad i robovske)ali to je normalan pocetak i svaki kinez ce radije raditi u fabrici za 20 USD sedmicno nego kopati za saku rize svaki drugi dan i to je za njih napredak i komparativna prednost jer isti posao ameri(meksikanci) rade za 7 USD/sat.pad americke privrede ne odgovara kinezima jer gube najvece( ne jedino) trziste a ameri gube jedinu privredu.ne znam koji su trenutno najveci kineski problemi ali znam da im fali jako puno strucne radne snage jer ovo sto trenutno prodaju u velikom procentu nije roba nego smece ali takodje postoje firme koje proizvode pristojnu robu.hiperinflacija ne postoji jer te zemlje jos uvjek imaju jaku privredu koja pokriva stampanje para sve dok ne krene kao u vicu kad se mujo vratio iz njemacke „pun ko brod“ i pitaju ga kako je uspio a on kaze „na postenje“. “ kako na postenje?“ „pa igrali smo poker i meni se ucinilo da svabo vara i kazem mu pokazi karte i svi me napadose kako te nije sramota mi igramo na postenje. kad me onda krenula karta!“cini mi se da na zapadu vec neko vrijeme igraju na postenje a neke je i krenula karta.a razmisljate li o tome da kini odgovara malo veca inflacija, a ako i ne odgovara nece im doci glave.pad dolara odgovara kini jer umjesto da zarade dolare pa kupe naftu ako se juan i dolar zamjene mogu da dostampaju para ko ameri i kupe sta im treba opet ko ameri jedino sto mi ne treba da se radujemo jer je marka vezana za euro a ne za juan a to je najmanja steta koja bi nam se dogodila.

  35. Herc, Kina je uspjela zahvaljujući zapadnoj tehnologiji, zapadnom tržištu i brojnoj jeftinoj radnoj snazi koja poskupljuje i stari. Odsijeci ili smanji prva dva ulaza, kombinuj sa trećim pa ćeš vidjeti bolju projekciju Kine. Pri čemu sve to ni približno ne čini skup njenih najvećih problema.

    Ne objašnjavaj makroekonomiju vicevima – uvući će te u brojne greške!

    Zapamti da nikome ne odgovara velika inflacija i da je to najveći neprijatelj svih država, privrednih sistema i ekonomija. U Kini je došla tek na 6,5% i bore se protiv nje (opravdano) kao protiv kuge. I neće im biti nimalo lako da smanje inflaciju i zadrže ostale makroekonomske parametre.

    Zapamti da pad dolara Kini ne odgovara i da baš zato Kinezi svim silama brane aprecijaciju svoje valute u odnosu na dolar, što im poboljšava jednu grupu makroekonomskih indeksa, ali drugu jako kvari. Biće jako interesantno vidjeti koliko dugo i kako će moći balansirati na nekonvertibilnosti.

    Mnogo će još vode proteći dok se dolar i juan ne zamijene. To je jedno mnogo veliko „if… then“.

    Evo ti još jedan hint za analizu. Raspitaj se malo za cijenu nekretnina u Kini i stanje na njihoom tržištu nekretnina (cijena, broj neuseljenih stambenih jedinica, potražnja) 😉

  36. B-)B-)B-)
    „…распитај се за цијену некретнина у Кини…“

    НЕКРЕТИНО!!! Тргујеш папирима и по Кини???
    Из које ли си ти установе побјегао?!:D

    Види НАЦИСЛАВЕ,“алекс“ ти каже горку истину данашњег времена: …“većinom naslijeđem i prevarama.. Najbogatiji su to postali naslijeđivanjem. Naravno da postoje i oni koji jesu inovativnim poduhvatima i interesnim udruživanjem sa drugima postigli neke rezultate ali u poređenju sa ovim drugima zanemariv procenat.. kod nas je ta kvota popunjena.. „

    Под ово: „иновативним“ сматрам шверц акцизне робе, дроге и оружја у вријеме рата и послије,код нас других „иновација“ није било, а ти му препотентна усташино одговараш:
    …“Za sada neka metod bude manje važan, važnije je da smo zaključili da je moguće nešto uraditi i postat…“

    И ти себе сматраш озбиљним саговорником и просипаш савјете овуда, преписујеш, цитираш са интернета, једном ријечи СЕРЕШ!
    Питам се у коју врсту предатора ти спадаш? Куна златица или ласица?B-)
    Већина људи НАЦИСЛАВЕ нису спремни да ОТМУ, УКРАДУ, УБИЈУ ЗА НОВАЦ или ПРОДАЈУ ДРЖАВУ ЗА НОВАЦ!
    И хвала Богу да је тако, не би нас било, а и овако играмо на танкој жици хранећи и трпећи наказе и але као што си ти.Лично знам балавца који је у рату убијао за новац, наставио је за „газде“ и послије рата и ено му виле крај Врбаса! Они који га знају, клоне га се…
    Већина би да ради и да зарађује колико им треба, да се обогати ако може, али као што човјек рече, квота је испуњена, бара мала а крокодили који су први почели месо јести, прегојили се и постали превелики! Као што видиш НАЦИСЛАВЕ, почело је по свијету богами ће и код нас.

    Схватам да су те одгајали језуити, да си емотивно закинут, да си социопат неспособан за саосјећање и сажаљење према ближњем, али мораш и ти НАЦИСЛАВЕ да укапираш да те НЕ МОЖЕ свако трпјети, да твоје демагошке и социопатске тираде о новцу, злату и моћи неко види као пувакање и лијечење комплекса, управо онако како ти оптужујеш друге! Дакле, ти ћеш Крунославе да нам серендаш, просипаш шупљу и да се пувакаш својим енормним егом, а неко ће већ да ти се најебе усташке нане!!!:D

    Ваљај даље НАЦИСЛАВЕ…

  37. Божидаре, матори, излапјели и шупљоглави магарче, то твоје бескорисно срање које смрди по овом порталу радије просипај по сеоским зборовима. Тамо се у највећем броју скупљају заостали ретарди из средњег вијека који одговарају твом прениском интелекту. Они би можда вољели уживати у твом смраду и слушати твоју јалову и јадну прдњаву.

  38. Заборавио си припоменути усташка коњино, да те зборове води прешједник државе лично, како да пропустиш такву прилику за упљув?!B-)

    Ево сам ти набацио, нану ли ти нацистичку па још нанину!:D:D:D

  39. …“шупљоглави, прениски интелект, бескористан ,глуп, заостали ретарди…“
    Јадно, надувано, немаштовито, глупаво…
    Једном рјечи: ДОСАДАН СИ НАЦИСЛАВЕ!!!
    Мислио сам да си јачи, поткованији и интелигентнији у клинчу… А ти си само један шиљокурчић са ограниченим бројем набубаних аксиома! Јадно. Остављам те да думаш, задржавам право да ти јебем усташку мајку кад прећераш!!!x-(

  40. bozo i ad hoc uozbiljite se malo jer vase ponasanje ide vama na obraz a kako ste poceli gori ste od cobana sa manjace ni oni se tako ne svadjaju.administratore mnogi na ovom sajtu kad ponestane argumenata vrijedjaju pa predlazem da se za vrijedjanje uvedu i kazne od nekoliko dana blokade a za vrijedjanje na nacinalnoj osnovi nekoliko sedmica blokade.
    Ad hoc, 11.08.2011. 00:01:25
    slazem se da kina ima jako puno problema ali se ne slazem sa buducom projekcijom.kad se zbroje sve kineske prednosti i oduzmu nedostatci dobije se stepen rasta ili opadanja kineske privrede a on je dvocifren vec duze vremena a isto vazi i za americku samo sto je kod njih jednocifren a kad se skine sminka mozda je i negativan zadnjih par godina jer ona prica laz, prokleta laz, statistika nije kineska nego americka.kad se ove dvije crte stave na grafikon vidi se da ce se presjeci za 10-20 godina i to je sustina.izgleda da ste po struci jako blizu novca, negdje u banci ili na drzavnim jaslama pa mislite da bi svima tesko pala propast postojeceg sistema ali vecinu kao i mene zaboli k…. za dolar i SAD i iako nisam siguran da bi mi bili sretniji ako zavlada kina ne vidim razlog zasto bih zalio zbog propasti nasih vjekovnih neprijatelja.ja shvatam da dobro zivite od ovakvog i slicnog prosipanja mudrosti i da bi vas pogodilo kad bi konacno morali stvoriti nesto materijalno, prodati to i od toga zivljeti ali to je moja sudbina od rodjenja i mozda do smrti jer postoje nekakve moralne kocnice da radim ono sto radi vecina danasnjih „biznismena“-oderem radniku ili musteriji kozu i jeftino je prodam, kupim jahtu i onda mudrujem.prava ekonomija je vrlo jednostavna nauka vrlo lako objasnjiva matematicki i to da se ne ide dalje od diferencijalnog racuna ali je problem sto je „ekonomija“ davno sama sebi postala cilj i sustina je da se napravi sto veci vrtlog novca, hartija itd a zatim se zagrabi sto vise mozes da se sto manje vidi. problem je sto vecina zapada grabi a ne stvara i to ce im se kad tad obiti u glavu a izgleda da u tu kategoriju spadate i vi i zato zalite.sto se mene tice nikad mi niko nije dao ni marke ni dinara, osim roditelja, i tako ce i ostati a uzima koliko ko stigne,ukljucujuci „moju“ RS i „tudju“ BIH banke itd i tako ce ostati vladali ameri ili kinezi,ali za razliku od amerikanaca,svaba i engleza kinezi me jos nijednom nisu bombardovali pa su mi drazi.

  41. Herc, USA ti nije vjekovni neprijatelj, već te je u tu besmislicu uvjerila odvratno nakaradna politika one budale Slobodana Miloševića i njegovih mislilaca koja je ovaj narod dovela u poziciju da ga kao vola u kupusu devataju najjače sile ovog svijeta. DA ti nije bilo USA u jesen 1995. ti bi sada bio izbjeglica negdje oko Kuršumlije i pitao se šta nam se ono desi. Kad jednom budeš razumio privrednu sliku svijeta, tada ćeš shvatiti da te Kinezi nisu bombardovali, već su samo platili Amerikancima da te oni bombarduju. Ostalo o čemu pišeš, pogotovo ovo o meni, neću da komentarišem, jer je uglavnom sve pogrešno (nerazumjevanje veze rasta Kine i zapadne ekonomije, trkeljanje o dolaru, matematičko objašnjavanje cijele ekonomije najdalje infinitezimalnim računom, itd), ali pošto za razliku od one sumanute džukele Božidara nisi nepristojan, to ću sve samo preskočiti, a ti ćeš već vidjeti gdje griješiš, kad još malo budeš učio i pažljivije posmatrao dešavanja u ekonomiji (ili još bolje putovao po svijetu, radio, živio ili se provodio na raznim destinacijama i u raznim kulturama i stilovima života).

  42. Бај д веј, мислим: иф ден, 0оћу рећи ево један „хинт“:

    Сваки па и највећи „шупљоглавац босански“ од оних покојних од прије два три вијека па до данас, зна све о основама економије:
    -Пружај се колико си дуг, или троши колико си зарадио, ако шта преостане, остави за послије, оно што ти претекне, понуди у размјену за нешто што ти ТРЕБА, ако ти ТРЕБА!
    Е то смо, ту на сцену ступа „адвертајзинг“, односно рекламно утјеривање „потреба“, односно КУРВИНИ СИНОВИ попут овог „успут крелца“:D
    -У основи политичке економије стоји: моја права по основу рођења и по основу насљеђивања су неотуђива, и ако дођеш да ми их отмеш, моје је право и обавеза да те убијем!

    Све ДРУГО

  43. ЈЕСТЕ ШИБИЦАРЕЊЕ! Вол Стрит, берзе, хеџ фондови,Моргани, Саксови, курци-палци: СВЕ САМИ ШИБИЦАРИ који се не разликују од оних по пијацама или жељезничким станицама осим по скупим ципелама и одијелима и количини шарених папирића које посједују! Њихова „економија“ се заснива на истим психолошким принципима. Играј на карту људске грамзивости, имај помагача који „добива“, а сомова је пуна бара!

    И онда нам дегенерик којем је та „економија“ ударила у главу, сере о „ифинитезималном рачуну“, мјесто да га користи у конкретној науци као што је електроника или било која друга грана физике!
    Данас, када је и „прости пук“ прозрео игру банкареске ђубради и пали по Лондону, овај ад хок УСТАША нам овдје сере по глави и убјеђује нас да је милосрдна Америка у ствари бацала љековите бомбе по нашим главама, да је наоружавала муслимане и слала муџахедине да нам сијеку главе из чисто медицинских побуда! Те главе одсјечене по Озрену и којекуда, у ствари су хируршка интервенција у сврху лијечења!
    Америчка војна подршка „Олуји“ је такође „хируршка интервенција“ да би се Срби излијечили од Милошевића! Органи из србских тијела које је Тачи са екипом вадио у свом криминалном феуду што му га је Клинтон и Буш дао за заслуге у шверцу енормних тона хероина, такође и наравно – „медикал ишуз“…

    Па како онда да му не ЈЕБЕМ МАЈКУ УСТАШКУ???
    Ти друже „херц 64“ ако то не видиш, „или се бори или се склони“!!!x-(

  44. Ко те јебе, Божидаре! Ретардиран си, смлаћен, ограничен. Разумијевање економије и финансија ти је једнако нивоу развоја средине којој припадаш. Тебе и теби сличне од афричких црнаца одвајају само џепарац који ти шаље родбина са запада и нешто имовине коју ти је Тито оставио. Кад то проћердаш, са својим умовањем ћеш имати само траву да пасеш. Говече глупо, и то ти је превише!

  45. Кад сломи се западни систем (а сломиће се брзо), откриће се и лажи о Сребреници и Косову, Босна пуче као чиба, ви, лојанери најебали сте… до тада одох на југ да убијем коју кинту… B-)

    УП. Добићете разгледницу из афричке земље Сафари Збогом жохари:P:P:P

Оставите одговор