Отопљена пречица: Кинески брод креће у Европу арктичком рутом

Кинески трговински брод први пут ће кренути ка Европи преко Арктичког сјевероисточног пролаза, који је много краћи и може изазвати револуционарно побољшање трговине, јавили су данас кинески медији. Арктичка рута је постала проходна због глобалног отопљења и смањиће путовање за 12 до 15 дана, чиме ће компаније и кинески извозници уштедјети вишемилионске износе због мањих […]

субота, август 10, 2013 / 13:00

Кинески трговински брод први пут ће кренути ка Европи преко Арктичког сјевероисточног пролаза, који је много краћи и може изазвати револуционарно побољшање трговине, јавили су данас кинески медији.

Арктичка рута је постала проходна због глобалног отопљења и смањиће путовање за 12 до 15 дана, чиме ће компаније и кинески извозници уштедјети вишемилионске износе због мањих издатака за гориво и других оперативних трошкова.

Кинески дневник "Чајна дејли" наводи да је теретни брод компаније "Коско" кренуо из луке Далијан на сјевероистоку Кине и да се очекује да ће за 33 дана доћи до Европе преко Беринцовог мореуза и сјеверне обале Русије.

Брод је кренуо ка Ротердаму и требао би да у луку пристане 11. септембра.

Новом рутом, којом се од краја јула може пловити око четири мјесеца годишње, избјегава се политички нестабилни Суецки канал и скраћује се око 7.000 километара пута.

Око 90 одсто кинеске стране трговине обавља се поморским путем и Пекинг се, такође, нада да ће нова рута помоћи у развоју сјевероистока те земље.

Према подацима руске компаније "Росатомфлот", која руководи ледоломцима, током 2012. године 46 бродова је користило Сјевероисточни пролаз, што је много више од само четири из 2010. године.

Међутим, саобраћај преко Сјевероисточног пролаза је и даље занемарљив у односу на традиционалне поморске руте, попут Суецког канала, куда годишње прође 19.000 бродова.

Према претходно објављеним процјенама, до 2020. године 15 одсто кинеске иностране трговине могло би бити обављано преко Арктичке руте.



Оставите одговор