Осамдесет три милиона налога на Фејсбуку лажно

На друштвеној мрежи Фејсбук постоји 83 милиона лажних корисничких профила, јавила је данас америчка телевизијска мрежа Си-Ен-Ен. Према подацима које је данас објавила та друштвена мрежа, 8,7 одсто од њених 955 милиона мjесечно активних корисника широм свијета запараво су лажни налози и дупликати. „На Фејсбуку смо веома посвећени проналажењу и укидању лажних налога”, рекао је […]

субота, август 4, 2012 / 11:33

На друштвеној мрежи Фејсбук постоји 83 милиона лажних корисничких профила, јавила је данас америчка телевизијска мрежа Си-Ен-Ен.

Према подацима које је данас објавила та друштвена мрежа, 8,7 одсто од њених 955 милиона мjесечно активних корисника широм свијета запараво су лажни налози и дупликати.

„На Фејсбуку смо веома посвећени проналажењу и укидању лажних налога”, рекао је главни званичник за сигурност те друштвене мреже Џо Саливан Си-Ен-Ену и додао да је „цијела платформа Фејсбука заснована на људима који користе свој прави идентитет”.

Лажни налози представљају мјешавину невиног и злонамерног понашања и Фејсбук их је подијелио у три категорије: дупликати, погрешно разврстани и „непожељни”.

Најбројнији су дупликати – који чине 4,8 одсто (45.8 милиона) укупног броја корисника Фејсбука.

Према условима коришћења, корисници не могу имати више од једног личног профила или направити профил у име друге особе.

Родитељи који отворе налог малој дјеци крше два правила, будући да особе млађе од 13 година не смију да имају профил.

У погрешно разврстане спадају лични профили које корисници отварају за компаније, групе или кућне љубимце. Такви профили, којих има 22,9 милиона дозвољени су на Фејсбуку али морају да буду отворени као Странице.

Фејсбук оцјењује да налози који не припадају особама чине око 2,4 одсто активних профила. Они се могу претворити у странице без губитка информација. Кућни љубимци као што је Бу, самопрокламовано „најслађе куче на свијету”, типично се сврставају у Славне личности.

Трећа група је најмања и чини тек 1,5 одсто свих активиних налога – али и ствара највише проблема. Постоји 14,3 милиона непожељних налога за које Фејсбук вјерује да су нарочито отворени из разлога који крше правила понашања, на примјер, због такозваног спамовања – засипања бесмисленим или рекламним порукама.

„Вјерујемо да је проценат налога који су дупликати или лажни значајно нижи у развијеним тржиштима попут САД или Аустралије а виши у тржиштима у развоју попут Индонезије и Турске”, саопштила је компанија.



Оставите одговор