Орхан Памук на удару про-владине штампе

Турскe ауторе Орхана Памука и Елиф Шафак провладина штампа у Турској оптужила је да су западне марионете. Извештаји у штампи пишу како су популарни писци део међународног литерарног лобија протв турске владе који подржава Запад, преноси Гардијан. Чланак у новинама које подржавају Ердогана садржи тврдње да тај литерарни лоби има ауторе из неколико земаља које […]

Субота, децембар 13, 2014 / 06:11

Турскe ауторе Орхана Памука и Елиф Шафак провладина штампа у Турској оптужила је да су западне марионете.

Извештаји у штампи пишу како су популарни писци део међународног литерарног лобија протв турске владе који подржава Запад, преноси Гардијан.

Чланак у новинама које подржавају Ердогана садржи тврдње да тај литерарни лоби има ауторе из неколико земаља које користи како би нападао Владе,

Слике Шафакове и Памука подељене су по друштвеним мрежама са натписима да је реч о "пројектима западних сила" које критикују турску владу.

Орхан Памук је један од најпознатијих турских писаца. Добитник је Нобелове награде за књижевност 2006. и Награде за мир 2005. на франкфуртском сајму књига.

Елиф Шафак је турска књижевница која се бави писањем приповедака на енглеском и турском језику. Њени родитељи су филозоф Нури Билгрин и дипломата Шафак Акајман.



0 КОМЕНТАРА

  1. Памук је један од најбољих свјетских савремених писаца(уз Муракамија),а од Елис Шафак сам прочитао само „40 правила љубави“.Памук има дозу критике према Турској(Снијег,Истамбул-град сјећања,…)Док нисам прочитао књигу Истамбул,нисам знао да је нпр.православно становништво до 1920.Грци и Јермени,чинило 50% популације тог града.Данас их нема ни у траговима.Остало је нешто мало Фанариота,Јермени су истребљени и протерани.

  2. Հայաստանեայց Առաքելական Եկեղեցի,значи Једна света Васељенска апостолска православна јерменска црква,и то ти је прва хришћанска црква.Ако име лаже,…..Само они Божић славе дан или дан касније од осталих православаца,то је њихов спецификум.

    Што се тиче Стамбола,правилно је и једно и друго.Сви Славени су користили ријеч Стамбол,прије Цариграда и Константинопоља,Турци су га дорадили за себе.А у праву си.Данас се користи само Истанбул.Мени није ништа прознати ако погрешим.

  3. Serbinum

    не спорим да је врх. Правио сам прихватљиво политичко поређење, јер је његово писање ушло у политичку причу, дарнуло је тамо гдје званичну политику боли. Да сам рекао Арсенијевић, ко би знао ко је тај смрадић 🙂

  4. partizan, 23.12.2014. 08:42:21 [136784]
    Они,Копти,Сиријци,Етиопљани,Еритрејци и Индијци су огранак унутар православне цркве који се називају монофизитима и који признају прва 3 Васељенска сабора.1990 су све Православне цркве потписале јединство и чека се још потпис из Јерусалима.Иначе,то је некад био велики народ који је излазио на 3 мора,Црно,Медитеранско и Каспијско,Турци су их истребили и помјерили према Кавказу.

  5. Сербиум,

    Прво да се договоримо да Јермене називамо Арменима. Јермен је турски изричај (да се тако изразим) за Армена и због њихових искустава са Турцима не воле да их зовемо Јерменима.

    Друго, њихов врховни вјерски поглавар носи титулу католикос, али то нема везе са римокатолицима.
    Католикос је грчка ријеч за саборност. Ја имам у посједу вјерски катихизис из Краљевине Југославије којег је написао владика Николај Велимировић у којем владика нашу цркву назива Света католичанска и апостолска црква. Ријеч “католичанска“ је данас замијењена ријечју “саборна“ из практичних разлога јер се за римокатолике одомаћио термин католици без оног ‘римо’, док је за гркокатолике остао тај термин.

    Монофизити не могу бити православни јер, за разлику од ортодоксне и римокатоличке цркве, не признају Свето тројство, односно, може се са становиша ових цркава сматрати да је у питању јерес.

    То што су они стара источна црква не значи да су православни (ортодокси).

    Свето тројство је основ православне и католичке вјере и са становишта теологије ове двије цркве су много међусобно ближе него са Арменима.

  6. Симо П. Ороз, 23.12.2014. 09:53:58 [136792]
    СПЦ и ЈСВАПЈЦ су потписали јединство цркве у Шамбезију у Швици.Његов основни закључак је да – нема догматских разлика које деле православне и монофизите.Православни и монофизити су се у Шамбезију договорили да „сада јасно схватају како обе породице одувек имају тачно сачувано истинску Православну Христолошку Веру и непрекинуту прејемственост апостолске традиције…“.
    Што је тиче католика има више разлика:првенство папе,филокве,безгрешно зачеће Богородице(још у утроби мајке-католици),православни не признају да постоји чистилиште,православни не признају да Свети дух говори кроз папу,брак православних може се црквено поништити,затим транссупстанција,…И питање целибата код нижег свештенства.

  7. Да закључимо, нису баш православни, али ради се на томе да се приближимо и вратимо у неко јединство? 🙂

    На светом гробу Армени мету до једног дијела, Грци до другог, па се загањају метлама ако неко претјера превише прашине оним другим…

  8. Grci sami sebe smatraju Helenima. pa, originalni naziv zemlje im je Hellas..a, koliko vam zajednicka religija znaci govori dovoljno cinjenica da su sa Armenima i pravili politicke saveze, upravo da se zastite od asimilacije od strane Slovena..s obzirom da je to sve Balkan isti vam je nacin razmisljanja..pricu o Romejima, kao gradjanima Istocnog Rimskog carstva vecinom uzgaja crkva.. kao i Vatikan sto je jase po ostacima Zapadnog Rimskog carstva.. sto je i normalno jer sami nisu nikad nista napravili..osim premjestali i rasporedjivali vec napravljeno.

Оставите одговор