Опстанак производње: Удруживање са страним партнерима

Примјер позитивног економског пословања из Грачанице, у производњи. Грани привреде која континуирано замире и у РС и у ФБиХ. Да удружени домаћи произвођачи у сарадњи могу постићи много, примјер је текстилно предузеће “Лађа” из Бабића код Грачанице. И ова фирма, као и многи мањи произвођачи опстају захваљујући лох пословима са страним партнерима, али самостално немају […]

уторак, мај 12, 2015 / 09:40

Примјер позитивног економског пословања из Грачанице, у производњи. Грани привреде која континуирано замире и у РС и у ФБиХ.

Да удружени домаћи произвођачи у сарадњи могу постићи много, примјер је текстилно предузеће “Лађа” из Бабића код Грачанице. И ова фирма, као и многи мањи произвођачи опстају захваљујући лох пословима са страним партнерима, али самостално немају снаге да властитим средствима и стручношћу, високософистицираним знањима развију свој властити бренд, који ће бити конкурентан на домаћем, али и на регионалним и ширим тржиштима.

Како је домаће тржиште преплављено нелојалном конкуренцијом, увозном робом, често сумњивог квалитета, која долази неријетко кроз сиве трговинске канале, без удруживања снага, подјеле послова, развијање јаког домаћег модног бренда остаје тек пуста жеља, а мирење са губитком тржишне утакмице сурова стварност.

"Морам да кажем да није само довољно ни нашим купцима рећи да је у питању нешто домаће, и да их “купимо”. Људи све више препознају квалитет, и то је оно са чиме можемо на мегдан страним произвођачима. Многе фирме раде стране брендове, али мало њих домаће. Наши произвођачи који немају капацитет да изграде властити, могу много да помогну нашим произвођачима који већ имају препознатљиву етикету, име. Већ десет година сарађујемо са нашим, па да кажем, јединим великим модним брендом Белисима. Само удружени растемо заједно, доприносимо јачању повјерења у домаћи производ и стварамо себи дугорочну перспективу. Такву сарадњу препоручио бих и свим другим произвођачима, како у модној, тако и другим гранама индустрије", истиче директор и власник предузећа “Лађа” Хасиб Сарајлић, који запошљава 60 радница, од чијих прихода живи тристотињак људи.

Домаћи купци, каже Сарајлић, некада су били спремни да купују најјефтинију страну робу, али данас се то мијења, додаје он.

Сваке године расте повјерење купаца у домаћу производњу, обим послова је већи, а то се може захвалити искључиво што поједини домаћи произвођачи подржавају домаће брендове. Умјесто да улажу много у властити, каже овај времешни привредник, мали произвођачи могу са мало улагања постићи много више, градећи један већ препознатљиви домаћи бренд.



Оставите одговор