Опоравља се америчка аутоиндустрија, Форд повећава продају
Прије само четири године америчка индустрија аутомобила била је на ивици колапса. Међутим, продаја велике тројке коју чине Џенерал Моторс, Крајслер и Форд константно расте. Сада сам Форд планира запослити 2.000 радника на новој траци у Канзас Ситију. Неколико година након такозване аутомобилске кризе, Форд се враћа за волан. У овом производном погону у Канзас […]
Прије само четири године америчка индустрија аутомобила била је на ивици колапса. Међутим, продаја велике тројке коју чине Џенерал Моторс, Крајслер и Форд константно расте.
Сада сам Форд планира запослити 2.000 радника на новој траци у Канзас Ситију.
Неколико година након такозване аутомобилске кризе, Форд се враћа за волан. У овом производном погону у Канзас Ситију, амерички произвођач аутомобила ради нешто што је до скора било незамисливо – запошљава.
Јим Јенкинс, замјеник менаџера фабрике каже да никада није видио овако нешто.
"Никада. Никада. И раније сам био ту кад су вршена нека од лансирања, али никад нисам присуствовао оволиким промјенама, оволикој инвестицији у једну фабрику у Канзас Ситију", каже Џенкинс.
Фабрика, у којој тренутно ради двије и по хиљаде људи, уводи трећу смјену за свој модел Ф-150, и нову линију за модел комбија.
"Прошле године фабрика је отпустила хиљаде радника. Следеће се сви они враћају – а још и 2.000 нових. И док финансијски експерти расправљају о правцу у којем иде америчка економија, овдје у Канзас Ситију, увјерени су да иде напријед", каже Џон Хендрен, репортер Ал Џазире.
Другим ријечима, Форд се развија пошто се смањио након кризе аутоиндустрије 2009.
Када су Џенерал Моторс и Крајслер банкротирали, Форд је масовно почео да затвара подружнице и склапа нове договоре са синдикатима.
Профитабилнија фирма
"На неки начин свјесно су донијели одлуку да продају мање аутомобила, а то није нужно лоша ствар док год је мање оних које не продате од оних које продате. Било да ово постане пословни модел или дио нове праксе – овај помак у правцу мање али профитабилније фирме – вријеме ће показати да ли ће успети", каже Чед Саверсон, аналитичар аутоиндустрије.
Вриједност инвестиције компаније у фабрику у Канзас Ситију је милијарда долара. И долази са тако потребном сигурношћу запослених у своје радно мјесто.
"Прије неколико година све је било успорено. Економија је била спора. Сада се ствари покрећу и чини се да су сви поново почели да купују", каже Синтија Миленчри, радница у производњи.
Запошљавања у Форду могла би бити генератор и нових послова у самом граду.
Из компаније кажу да сваки нови посао овдје ствара девет других изван фабрике.