Обустављен тендер за требињски аеродром

Аеродроми Републике Српске одгодили су тендер за израду Стратегије развоја требињског аеродрома због, како је наведено, жалбе на тендерску документацију, сазнаје портал Капитал.

субота, јул 15, 2017 / 14:55

"Одгађа се на одређено вријеме наставак поступка јавне набавке – Услуга израде Стратегије развоја требињског аеродрома у Требињу, фаза И, аеродром за генералну и бизнис авијацију, покренут у отвореном поступку, ради уложене жалбе на Тендерску документацију број 01-238-1/17 од 4.јула 2017.године”, наводи се у обавјештењу свим учесницима у поступку јавне набавке .

Капитал је открио да "Аеродроми" намјеравају да потроше нових 100.000 КМ на непостојећи аеродром расписујући тендер за израду овог документа.

Тендерском документацијом тражила се најбоља понуда за инжењерске услуге, просторно планирање и уређење пејзажа, техничко испитивање, али и консултантске услуге.

"Стратегијом би се дефинисала прва фаза развоја, која предвиђа изградњу писте у дужини од 1.700 и ширини од 30 метара. Ове димензије би задовољиле услове за полијетање и слијетање два авиона чији је капацитет 50 сједишта. Осим тога, документ мора да обухвати и градњу терминалне зграде, контролног торња, хангара, приступних и сервисних путева, али и паркинг простор”, стоји у тендерској документацији "Аеродрома РС".

У Министарству саобраћаја и веза РС су недавно казали да би "нови документ показао оправданост цијеле идеје "међународни аеродром Требиње"".

Директор "Аеродрома РС" Мирослав Јањић рекао је да би струка требало да дефинише развој ове аеро писте те да његово предузеће води бригу и о аеродрому Требиње, иако није прецизирао на који начин, с обзиром на то да аеродром и не постоји.

Влада РС у јануару 2014. године донијела је одлуку о затварању предузећа "Аеродром Требиње", а Привредни суд у Бањалуци га је обрисао из Регистра привредних субјеката.

Током петогодишњег рада, без писте и међународног реда летова, требињски аеродром је потрошио више од милион КМ из буџета, а урађени су само мастер план и идејно рјешење. О изради изведбеног пројекта није било ни говора. Само пола године прије званичне одлуке о затварању предсједник РС Милорад Додик је тврдио да Влада није одустала од градње требињског аеродрома.

Према ранијим обећањима, требињски аеродром требало је да буде оперативан још од 2010. године, јер су тада представљене студије које су "показале да постоји оправданост овог пројекта". План је био да се у градњу аеродрома уложи око 60 милиона КМ, како би могао, само у првој фази, да прима 250.000 путника годишње.



Оставите одговор