Није шала: Кандидат за одборника у граду зеленила би да сијече стабла!!!

Извјесни Александар Дошеновић, кандидат за бањолучког одборника број 24 на листи СПС – Социјалистичка партија Српске, очигледно нема појма о стварним проблемима у граду, те лупета такве будалештине, да је то невјероватно.

понедељак, 28 септембра, 2020 / 13:46

Рецимо, да се уклоне дрвореди, како би се избјегле саобраћајне несреће са тежим посљедицама?! И то ријечима: „Ово дрво на тротоару тада нема функцију произвођача кисеоника, нити заштите од сунца, већ представља опасну ствар – зид смрти.“

Фронтал.РС би иначе, како је код нас ред, прво примјетио како је сав страначки материјал СПС на српском писму, а предметни Дошеновић користи искључиво латиницу у свом виртуалном политичком животу. Фронтал.РС је, уз то, и крајње осјетљив на сваки атак према природи и природољубљу као таквом.

Но, успјели смо уз мало муке сазнати да је дотични до изласка на овој листи био предсједник Градског одбора СДП Бања Лука… Чланство у ефбиховској партији можда објашњава писмено неродољубиви дио његове личности, али глупости које је објавио на свом Фејсбук профилу прелазе у чист надреализам.

Почиње редовним, пензионерским тоном, око нормалне ствари која иначе има своје стручно име и зове се „санитарна сјеча“, што њему очигледно није познато. Тако он у својој невјероватно бесмисленој тиради успјева да напише такве идиотизме, као што је:

„Посебну пажњу потребно је обратити на обољела па и старија (здрава) стабла, која се налазе на пјешачким стазама (тротоарима), чији габарити запречавају кретање пјешака. Таква стабла треба уклонити и на та мјеста не постављајти нова стабла, већ је потребно изравнати плочнике тих тротоара како би исти били потпуно сврсисходни.“

Александар Дрвоубица

Послије овога, вјероватно ће бити потребно да се СПС огради од овог става, будући да је Бања Лука један од ријетких градова ове величине, са толиком количином зеленила. Нова архитектонска и развојна политика пријети да упропасти ту особеност и предност највећег града Српске, те су тако изграђена насеља без и једног дрвета – као што је оно на подручју бивше касарне Мали Логор.

Но, рахметли СДПовац Дошеновић сматра како то није доста, већ да би требало уклонити, хаман па свако дрво у граду, које својим коријењем подиже тротоаре или се шири тако да отежава кретање.

За њега то, очигледно, нису романтичне слике и показатељ саживљености града са природом, коју треба обуздавати на начине који су већ познати у градским хортикултурним праксама, већ – ПОСЈЕЋИ И НЕ САДИТИ НОВА! ЗАРАВНАТИ!!!

Но, сљедећи бисер је оно због чега смо се одлучили да му дамо примјетност какву вјероватно неће имати до краја политичке каријере, нити ће му се допасти:

Без обзира на кривицу возача, приликом удара возила у дрво, као круту – нефлексибилну препреку, возач и сапутници најчешће бивају тешко повријеђени или смртно страдају. Такве би посљедице можда биле мање, или би биле потпуно избјегнуте, да се на путањи аутомобила које је изгубило контролу није нашло дрво (…)“.

Сигурност пјешака је небитна ствар

Дакле овај бивши партијски друг Нермина Никшића и иних, апсолутно, бар кад је безбједност саобраћаја и „без обзира на кривицу возача“ коју сам истиче на почетку, не размишља о „некривици пјешака“ и озбиљној заштити коју дрво на тај начин недужним мајкама са колицима може пружити од бијесних возача, који возе кроз град преко 50 км/час.

Фронтал.РС баш сматра да је улица Бранка Радичевића на понос Града Бања Лука и да би је прије требало затворити за саобраћај моторних возила или проширити пјешачку зону укидањем паркинг траке, него их сјећи. Постоји бар десет бољих рјешења која не би била ни скупа, ни ружна, али очигледно се природољубље из наших шума које нестају под голом сјечом за продају обловине – то у оваквој свијести ни не разматра.

Но, као некада папир, интернет трпи свашта и ово пишемо искључиво да неко не би помислио како је то здраворазумско резоновање, а не најнепотребније могуће лупетање људи који знају да требају нешто рећи у предизборној кампањи, а не знају шта би.

Поред насловне фотографије, дајемо детаљан списак премудрости дрвоубице Дошеновића, који као да је и даље у СДП и ради за Сарајево, а не за Бању Луку.

УКЛОНИТИ СТАБЛА И ЗАРАВНАТИ ТРОТОАРЕ!!!

Уклонити сва обољела стабла са пјешачких стаза (тротоара), спријечити ризик од штета – приједлог станара Улице Бранка Радичевића у Бањој Луци.

➖ Свједоци смо многих несрећа узрокованих падом стабала у зонама улица, паркинга и простора за кретање пјешака.

➖ У тим несрећама најчешће страдају возила а евидентиран је и огроман број повријеђених лица.

❗Свака оваква несрећа, поред директне штете на стварима и лицима, узрокује и штете буџету нашег града, јер град је дужан намирити сваку нематеријалну и материјалну штету коју узрокује пало – дотрајало стабло а које се налазило на јавној површини.

➕ Градске надлежне службе годинама раде на уклањању дотрајалих и обољелих стабала, што је за сваку похвалу, али се ризици и даље дешавају па је потребно предузети боље – одговарајуће мјере, у циљу спречавања тих ризика.

❗Посебну пажњу потребно је обратити на обољела па и старија (здрава) стабла, која се налазе на пјешачким стазама (тротоарима), чији габарити запречавају кретање пјешака. Таква стабла треба уклонити и на та мјеста не постављајти нова стабла, већ је потребно изравнати плочнике тих тротоара како би исти били потпуно сврсисходни.

✖ Поред толико зеленила које краси наш град, није пријека потреба да стабло буде посађено насред тротоара, гдје је велика фреквенција пјешака, колица за дјецу и колица за инвалиде.

❗Такође је потребно уклонити свако стабло чији коријенов систем нарушава плочник пјешачке стазе. У случајевима поледице или воденог талога, кретање пјешака је отежано а кретање колица за дјецу и колица за инвалиде је тотално онемогућено. У тим (не)приликама ово су „идеална“ мјеста за падове и повреде, а за које штете је такође надлежан град, као једини кривац.

❗Стабла са јаче развијеним коријеновим системом, нарочито стабла липе, каквих у нашем граду има на десетине, или стотине, могу озбиљно да наруше подземну инфраструктуру. Ово се односи на подземну струјну и телефонску каблажу, као и водоводне и канализационе цијеви, које су најчешће постављене испод самих тротоара или у њиховој близини. О оваквим појавама мало се прича али вријеме је да се и о томе поведе рачуна.

⁉️ Такође можемо напоменути чињеницу о којој мало ко размишља. Сви знамо да се догодило много саобраћајних несрећа у којима је аутомобил ударио у дрво поред пута.

Без обзира на кривицу возача, приликом удара возила у дрво, као круту – нефлексибилну препреку, возач и сапутници најчешће бивају тешко повријеђени или смртно страдају. Такве би посљедице можда биле мање, или би биле потпуно избјегнуте, да се на путањи аутомобила које је изгубило контролу није нашло дрво, које нема функцију амортизације удара тј. флексибилног успоравања. Ово дрво на тротоару тада нема функцију произвођача кисеоника, нити заштите од сунца, већ представља опасну ствар -зид смрти.

✖ У зонама улица гдје се дрворед налази на зеленој површини, између коловоза и пјешачке или бициклистичке стазе а гдје би уклањањем дрвореда била нарушена естетика улице, потребно је поставити одбојнике, чија би основна функција била спријечити налет возила без контроле на тротоар, како због евентуалног удара у дрво, тако и због безбједности пјешака.

➕ Умјесто постављања одбојника, овај проблем може бити ријешен постављањем вибрационих трака, лежећих полицајаца или других успоравајућих елемената на самом коловозу. ➕  Да бисмо задовољили и врло битан фактор – заштита животне средине, предлажемо сљедеће: у замјену за свако уклоњено стабло, у непосредној близини посадити три нова стабла и то само на мјестима гдје не могу представљати баш никакву сметњу апропо напријед наведених ризика.



Коментариши