Неизвјесна градња моста између Братунца и Љубовије

Изградња моста на Дрини између Братунца у Републици Српској и Љубовије у Србији, у мјесту Побрђе, која се већ неколико година најављује, још је неизвјесна, иако су многе припремне радње завршене, изјавио је начелник братуначке општине Недељко Млађеновић. Он је прецизирао да су ове двије општине урадиле регулационе планове и дефинисале простор за изградњу моста, […]

понедељак, новембар 7, 2011 / 14:00

Изградња моста на Дрини између Братунца у Републици Српској и Љубовије у Србији, у мјесту Побрђе, која се већ неколико година најављује, још је неизвјесна, иако су многе припремне радње завршене, изјавио је начелник братуначке општине Недељко Млађеновић.

Он је прецизирао да су ове двије општине урадиле регулационе планове и дефинисале простор за изградњу моста, а братуначка општина предвидјела је и изградњу веће индустријске зоне у непосредној близини тог будућег граничног прелаза, чиме су створени предуслови да се крене у припремне активности и обезбјеђење средстава за изградњу моста, за који је Министарство за капиталне инвестиције Србије урадило пројекат.

Изградњу тог моста Млађеновић је оцијенио најважнијим пројектом за ове двије пограничне општине у средњем Подрињу.

"Ова регија је путно изолована и због тога су потенцијални инвеститори незаинтересовани да улажу у отварање привредних капацитета у овим срединама", истакао је он и нагласио да би мост у Побрђу највише допринио развоју ових неразвијених општина и регије, јер би повезао западну и централну Србију са источним дијелом Републике Српске и унутрашњошћу БиХ, чије привреде су прије рата биле узајамно повезане.

Млађеновић истиче да би то омогућило бољу привредну, трговачку и друге облике сарадње.

Након иницијативе за изградњу моста између Братунца и Љубовије, покренута је иницијатива за изградњу још једног моста у средњем Подрињу, двадесетак километара узводно од Братунца, између Факовића и србијанског насеља Бачевци.

"Општина Братунац подржава изградњу оба моста, али је приоритет овај између Братунца и Љубовије, који би требало да буде отворен за путнички и теретни саобраћај, са дозвољеним превозом роба, царинском испоставом и терминалима, а да се у Факовићима изгради мањи мост за потребе локалног становништва", сматра Млађеновић.

Он је истакао да је постојећи жељезни мост између Братунца и Љубовије, изграђен прије 60 година, до прије пет година функционисао као гранични прелаз за путнички и робни саобраћај и да је због дотрајалости, сада отворен само за путнички саобраћај.

"Након забране моста за теретни саобраћај и промет робе, најближи прелаз сада је удаљен више од 50 километара, на шта су више пута указивали привредници са подручја Братунца и Сребренице-, који су због великих трошкова тражили да се омогући промет робе на граничном прелазу Братунац – Љубовија", рекао је Млађеновић.

Он је подсјетио да је Влада РС прије три године асфалтирала регионални пут Дрињача – Братунац – Скелани, што је вратило живот на та подручја, док би изградња моста и најављена изградња проточних хидроцентрала на средњој Дрини учинила ово подручје просперитетнијим и омогућила његов бржи развој.

Недавно су представници влада Србије и Италије, у присуству представника РС, потписали споразум о изградњи хидроцентрала на Дрини, о чему постоји сагласност и БиХ. Предвиђене су и три проточне хидроцентрале на средњој Дрини између општина Братунац и Љубовија те Сребреница и Бајина Башта, па грађани, привредници и руководства ових општина с нестрпљењем очекују конкретизацију тих планова.



Оставите одговор