Неисправних возила званично 1,5%, незванично 58%!?

Министарство саобраћаја и веза Републике Српске није задовољно подацима станица за технички преглед возила, према којима је само 1,5 одсто возила неисправно, рекла је Срни помоћник министра саобраћаја Наташа Костић. Костићева је навела да податак о неисправности возила наводи на закључак да станице за техничке прегледе неисправна возила пуштају у саобраћај као исправна и најавила […]

понедељак, септембар 12, 2011 / 13:03

Министарство саобраћаја и веза Републике Српске није задовољно подацима станица за технички преглед возила, према којима је само 1,5 одсто возила неисправно, рекла је Срни помоћник министра саобраћаја Наташа Костић.

Костићева је навела да податак о неисправности возила наводи на закључак да станице за техничке прегледе неисправна возила пуштају у саобраћај као исправна и најавила да ће Министарство са Стручном институцијом за технички преглед возила обићи све станице да би установили недостатке у раду и одмах их отклонили.

Она је напоменула да је током превентивне акције Ауто-мото савезе Републике Српске, која је проведена у јулу и августу, на 24 локације контролисана техничка исправност на 465 путничких возила и да је код 195 возила утвређена исправност, а код 270 неиправност неких елемената и уређаја.

Костићева истиче да резултати ове акције, која је спроведена с циљем смањења броја саобраћајних незгода и повећања свијести грађана о важности вожње технички исправног возила, говоре да је код запослених на станицама за техничке прегледе присутна неодговорност.

"С обзиром да су створене све претпоставке за квалитетан рад особља на станицама за техничке прегледе може се закључити да запослени на станицама за техничке прегледе не обављају свој посао у складу са прописима и да нису свјесни озбиљности и одговорности посла", каже Костићева.

Према њеним ријечима, Министарство саобраћаја и веза покушало је у протеклом периоду да низом активности издигне на виши ниво рад станица за техничке прегледе, али је, наглашава, очигледно да се неодговорним радом угрожавају животи учесника у саобраћају.

"Министарство саобраћаја и веза још једном апелује на свијест запослених на станицама за техничке прегледе и на власнике возила да озбиљно прегледају возила, јер једно неисправно возило на путу угрожава животе свих учесника у саобраћају и да нечији потпис да је возило у реду некоме може да потпише смртну пресуду", додаје Костићева.

Акција под називом "Да ли возите технички исправно возило-провјерите" у јулу и у августу спровео је Ауто-мото савез РС у сарадњи са Министарством саобраћаја и веза и МУП-ом с циљем повећања безбједности саобраћаја на путевима РС.



0 КОМЕНТАРА

  1. јест, само што је држава на страни оних технички неисправних..јбг ја кад улажем у своје ауто, чиним то ради своје сигурности и ради сигурности свих у саобраћају, док знам поуздано и гледам какви се кршеви на миг региструју, а тај миг даје увијек „неко“ мудо из политичких кругова…

  2. Велика је муљажа при регистрација аутомобила. Пресудну улогу не игра година аутомобила, него техничка исправност, али се то код нас слабо гледа. Опет када погледамо тај свијет око себе онда видимо да се старији аутомобили много скупље региструју и да плаћају без обзира на стање веће полисе осигурања- ризик годишта. Код нас од тога неме ништа, па имамо кршеве на цесте и голфове двојке које углавном возе људи са шифром. Ипак, коментар да се политичари мијешају у регистрације аутомобила је неоснован, јер је то испод сваког нивоа понашања. Никада нисам ни чуо ни видио да се неки политичар залаже за регистрацију Југа 45А из 1983. године. Ово је чисто мућка осигуравајућих кућа, агената осигурања, мајстора на техничком и онога ко жели да неисправан ауто гурне у саобраћај. Нажалост и такви постоје. Додуше, систем им је то омогућио, али из другого разлога да се пуни буџет за све ставке које се покривају регистрацијом.

  3. држава терорише кориснике аутомобила са оном ђаволском забраном увоза стриктно 7 година старости, за чије ку.ево здравље?
    Можеш ставити нека техничка ограничења, али годиштем ништа не постижу и због немогућности куповине и увоза других аута, људи возе и одржавају у животу своје „половњаке“ голфове двојке, пасате, ес-пакете, џете, тојоте, реное,ладе ниве,..који су стари по 20 и више година, умјесто да купују и возе аута просјечне старости 10 година!

    политичари су они ситни мешетари, не мислим на ове крупне јајаре што су пуни пара, њима је то бесмислица, већ они кумоови и рођаци по потреби, па онда „замоле“ неког да прође каналом са својим аутом, а папир се даје на сасвим друго ауто „за рођу“!

  4. Добро, ако је тако у Српском Сарајеву. Овдје у БЛ то нема везе са политиком. мени лично не би сметало да се увозе аута стара и 100 година, али само да се пропише да је регистрација Голф 2 дупло или више скупља од регистрације аута старог до 7-8 година. Стара аута су опаснсост на путу, јер их нажалост најчешће возе људи без лове, па их и не одржавајуу складу са потребама. Зато наведени голфови убијају на цестама. Такође, треба бити поштен, па пустити техничко лице да шарафцигером провјери подовое, а не гурати 20-ицу да се ауто не дира.

  5. а шта се постиже том скупљом регистрацијом за јефтиније возило??
    ваљда би требало да се да шанса да човјек промјени ауто, или да више новаца улаже у његово сервисирање, а не само у давању пара некоме од кога никакве користи нема!
    дајеш паре држави, која ти одржава тај парадокс и потенцијалну опасност за све учеснике у саобраћају, дај могућност и људима са тањим џепом да купе ауто бар за наше прилике прихватљиво, нисмо богати да би возили нова аута, нити имамо онај развијен систем замјене ново за старо до три године уз доплату, што значи прилагодимо се условима у којима живимо!

  6. Ево овако, када немам довољно новца не возим ауто. Продам ауто и будем пјешак. Зашто имати ауто на силу? Више ја имам табановић фијакер пређених сати него у ауту, а ауто дуго возим. Скупљом регистрацијом постижеш то да се не возе кршеви у којима гину људи и нечија дјеца, јер се не исплати регистровати. Овај други дио твоје приче иде у економско стање државе и куповну моћ становништва која је веома лоша. Мислим да би било боље да више користимо јавни превоз, поготово зими, бицикле љети и слично. Аутомобил је луксуз, мени који не радим посао с њим, а потреба тек онима који раде посао и зарађују за тај аутомобил. Кршеве требају наши прописи уклонити, а не трагедије. Зар мислиш да људи у Аустрији, Њемачкој и Словенији само из пуке могућности мијењају кола сваких 3 до 5 година? Не, мијењају јер рапидно скаче цијенља регистрације и осигурања и угрожава ти наплативост за било какву штету насталу у евентуалном удесу. Треба ствари, ако је могуће, гледати мало дубље, а не само по инерцији и политичкој обојенсоти. Сада се (иако никако не волим ову власт) возе боља аута него када се чешће сретао тенк на ццести од аута, рецимо ’94. године. Па вози се већи ниво него и ’97.-е. Да ли сам у праву или?

  7. е нешто сам тамо на другој теми одговорио пошто ми се учинило да пишем под овим насловом, али нема везе, све то стоји, ја не могу без аута, није то хир ни ћеиф, већ због посла којим се бавим, морам бити нон-стоп мобилан, чак мијењам пуно аута и у једном дану, али морање је да буде исправан и највише волим кад само 1 цм отворим прозор полицајцу и не гледам га уопште јер знам да сам чист ко суза, а он може да гризе своја муда што нема шта да ми наплати за казну.

    Такође знам и за много других људи да им је вожња аутом обавеза, не релаксација, али оно што брине је неодржавање тих аута, рецимо поуздано знам да већина људи ауто сређује само за технички преглед, а до тада пола ствари му неисправно стоји, ручна, бочна свијетла, позиције, управљачки механизам,..све оно што угрожава безбједност свих учесника, али ми је ван памети кад видим да га полиција кажњава само због несвезаног појаса..па јбт сунце, ако није свезао појас, само је себе угрозио, ако су му кочнице распад угрозио је многе око себе! шта чинити?

  8. Gomila ludosti danas kod nas prati ovu rabotu…osim smješnog podatka o broju neispravnih vozila.
    Stanice za T.P. sada moraju imati inženjere mašinstva…koji osim potpisa ništa ne rade, dobiju platu a te ljude je trebalo na drugim mjestima iskoristiti.
    I mislim da je to daleko od viših krugova vlasti – i kao što reče neko prije mene više je u pitanju rođak, kum, novčanik najčešće x-(

  9. Ту си у праву човјече. Не могу схватити ниво интелигенције људи који свјесно иду у саобраћај неисправни и још ставе малу дјечицу у ауто. Ту нам је потребна превентива, али не знам да то наша полиција зна радити како ваља, није их Чађо баш паметне и писмене пустио на цесту, а још горе слабо су му плаћени полицајци, па су лакше подмитљиви. Пошто је у опису саобраћајне полиције да контролише и регулише саобраћај, а пошто људи често немају шта радити 8 сати, предлажем да Чађо умјесто акција саобраћајне полиције, направи на дневној бази распоред колико се мора извршити обавезних техничких прегледа (ванредних прегледа) за аутомобиле који су улубљени, закрпани, раздрндани, па онда ако таква аута не прођу технички, лијепо видјети када и гдје је прије тога „урађен“ технички и ко га је потписао, па онда суспендовати за примјер такво лице или одузети лиценцу читавој кући, ако тако послује. Ех сада, а ко смије дирати Бобар или Нешковић осигурање, па Брчко гас, када су ту финансијери? Нажалост ту долазимо до оне твоје прве тезе о политичарима који управљају свим и свачим. У здравље.

  10. Slažem se da tehnički neispravna vozila treba ili popraviti ili isključiti iz aobraćaja.Ali kada bi se tehnički pregledi obavljali na propisan način šta mislite koliko bi vozila dobilo prolaznu ocjenu …. I ko bi državi (entitetu) namirio novac koji bi u tom slučaju nedostajao u kasi …. A od koga bi policija uzimala 10-20KM za kafu …. itd … itd … Sve je dogovoreno i sve se zna

  11. pakeza drkenda, 12.09.2011. 15:26:17

    Ствар око инжењера машинства није случајна. Замисли шта би било да ти дође месар прегледати ауто. Треба само да се дода да мора бити усмјерење возила/сус мотори или тако нешто (ако постоји)!

    niks, 12.09.2011. 17:56:17

    Наша држава је навикла да буде социјала у свим аспектима, чак и кад такво понашање очигледно угрожава грађане те исте! Такав приступ је овде недопустив. Срачунај само трошкове настале за свако погинуло или тешко повријеђено лице, па ћеш видјети гдје се уствари ствара уштеда. Ствар је врло јасна, а истина је негдје између онога што кажу rammstein и pink panter.
    Наиме, има ту и политике. Погледајте ко све држи станице техничких прегледа (Бобар, Нешковић…). Шта мислите могу ли ови из Министарства да ураде нешто позитивно код таквих.
    Поред тога, и сами смо себи криви. Ја лично прегледам ауто на станици сваки даљи пут, и обично наиђем на чуђење запослених. Међутим, већина анс мисли на начин да се њему глупости не могу десити у животу, као треба му ауто, истина за вољу и механичари деру кожу, па је једноставније само зажмирити и возити, па шта се деси…

    Задовољавајуће стање је, по мом мишљењу, веома тешко постићи. Потребна је, прије свега промјена приступа код свих нас. Вожњом неисправног возила угрожаваш себе, себи драге особе, али и друге људе, а никад не можеш бити сигуран кад ће отказати кочница, пући летва волана, и сл.
    Потом се и држава мора одлучити хоће ли ред или неће, па кренути до краја, а не овако на пола, а као крајњу мјеру, уколико се стање не поправи, треба укинути приватне техничке прегледе, јер је њима једини интерес профит, а замислите кад ће приватнику неко доћи поново на технички кад га вратиш са објашњењем да такво возило не може пустити у саобраћај (још ће му неко рећи да се ј.бе и да може за секунд наћи некога другога да му то одради)!!! Такав систем функционише фантастично у Шведској, имају најстарији возни парк у ЕУ (9 година), а најисправнији! 😉

  12. ех да…

    за rammstein, 12.09.2011. 14:24:19

    Тај цензус од седам година је укинут. Да ли је био добар или не, друга је прича. Мислим да је било и других начина да се ограничи увоз, али сматрам да нису могли, тада, да нађу једноставније рјешење. Али погледај статистику погинулих, ако је можеш негдје наћи. Од 2000. године кад је тај цензус уведен, број страдалих се драстично смањио. 😉

    И још један податак. За увоз аутомобила у БиХ важи минимум ЕУРО3 стандард. Посљедица потписивања ССП-а. B-)

  13. psihodelija, 13.09.2011. 09:33:14

    јесте, али само формално потписивањем ССП-а, али се још не примјењује, јер немамо атест холограма!:P неки изговор су пронашли, било одлагано, сад би требало под притиском ових из ЕУ да то и званично укину, само се још не зна да ли са еуро3 или еуро4 стандардима!?

Оставите одговор