Називи брендова замјењују "тачка ком"

Глобални брендови ће моћи да користе своје име као суфикс у називу сајта, што би могло заувијек да промијени перцепцију брендова на интернету. За 185 хиљада долара велике компаније ће моћи да добију интернет адресу с екстензијом свог бренда. Пројекат назван дот.бранд тако ће бити једна од највећих промјена на интернету у последјних тридесет година. […]

недеља, јануар 15, 2012 / 19:49

Глобални брендови ће моћи да користе своје име као суфикс у називу сајта, што би могло заувијек да промијени перцепцију брендова на интернету.

За 185 хиљада долара велике компаније ће моћи да добију интернет адресу с екстензијом свог бренда. Пројекат назван дот.бранд тако ће бити једна од највећих промјена на интернету у последјних тридесет година.

Брендови ће моћи да за назив свог сајта изаберу било које име које ће се завршавати називом њихове компаније. Тако ћемо, на пример, моћи да видимо адресе као што су www.drink.pepsi, www.drive.ford, www.buy.mac и бројне друге.

Пријаве за ово и не баш јефтино задовољство почеле се ове недеље и трају до априла. Након што се приме све пријаве, оне ће бити детаљно прегледане како би се спријечила појава лажних сајтова.

Прве дот.бранд сајтове на интернету ћемо видјети почетком 2013. Занимљиво је да су поред великог броја заинтересованих глобалних компанија, интересовање показали и градоначелници свјетских метропола, па се поред брендова који ће на интернету постати још препознатљвији очекује и поплава адреса попут www.visit.paris и сличних.

Ово је својеврсна револуција за називе сајтова још откада су укинута строга правила интернет номенклатуре која је прописивала искључиво дот.com сајтове. У међувремену смо добили низ суфикса, .org, .net, .info, па све до низа суфикса за државе, .fr, .rs, .uk…

У Афилиасу, који је покренуо целу ову причу, за почетак очекују око четири хиљаде пријава. Такође, покренули су кампању којим желе да подстакну што већи број брендова да се укључе у овај пројекат који би заувек могао променити перцепцију брендова на интернету.

‘Компаније се морају припремити за овако велику ствар. Још мало времена је остало до истека рока за пријаве. Време је да компаније ангажују маркетиншке стручњаке, одаберу најбоље могуће име за свој бренд и искористе овакве предности’, рекао је Род Бекстром, директор Афилиаса, за Гардијан.

Приликом пријаве компаније ће попунити упитник од педесет питања и тек након строге провјере и потврде да се заиста ради о пријави неке компаније, назив сајта ће моћи да буде регистрован. Међу првима се пријавио Амазон, али због тајности није познато које су име изабрали. Шушка се да су резервисали име www.read.amazon.



Оставите одговор